سفیر ایران: ۲ هواپیمای دیگر کمکهای ایران وارد حلب و لاذقیه می شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: دومین هواپیمای حامل کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه امروز (سه شنبه) در فرودگاه حلب و سپس سومین هواپیما در فرودگاه لاذقیه به زمین خواهد نشست.

به گزارش مشرق، «مهدی سبحانی» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری سوریه (سانا) ضمن تسلیت به مردم سوریه بخاطر جان باختن بسیاری از شهروندان این کشور در زلزله اخیر اظهار داشت: اولین هواپیمای حامل کمک‌های مردم ایران به مردم زلزله زده سوریه حامل مواد غذایی، امدادی و پزشکی بامداد امروز در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست.

وی افزود: این هواپیما حامل اولین محموله کمک‌های انسانی از سوی جمهوری اسلامی ایران شامل ۴۵ تن کمک‌های بشردوستانه شامل پتو، چادر، دارو، مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز زلزله‌زدگان بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه افزود: این کمک‌ها بلافاصله پس از تخلیه هواپیما به مناطق آسیب دیده می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دومین هواپیمای حامل کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه امروز (سه شنبه) در فرودگاه حلب به زمین خواهد نشست، گفت: پس از آن هواپیمای سوم حامل این کمک‌ها در فرودگاه لاذقیه فرود خواهد آمد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد سه‌شنبه از ورود اولین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران حامل ۴۵ تن کمک‌های غذایی، بهداشتی و دارویی برای مردم سوریه به فرودگاه دمشق خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران همزمان با ورود هوایپمای حامل کمک‌های بشر دوستانه در فرودگاه دمشق حضور داشت.

پیش‌تر رئیس سازمان هواپیمایی سوریه اعلام کرده بود که ۵ هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از سوی ایران، امارات متحده عربی، روسیه و هند روز سه‌شنبه وارد فرودگاه دمشق و لاذقیه می‌شوند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای از کشورهای عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواست تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه افزوده است: این نهادها می‌توانند در زمینه نجات زلزله زدگان، بیرون کشیدن جنازه‌ها و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان سوری کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از کشورها و نهادهایی که با ملت این کشور ابراز همبستگی و برای کمک به آنان در این شرایط دشوار اعلام آمادگی کردند، نهایت قدردانی را کرد.

زمین لرزه بزرگی بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    4 4
    تا چشم دشمن جبهه مقاومت کور بشه
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    5 0
    انشالله که کمک رسانی به خوی به اتمام رسیده باشد
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    19 1
    مردم خوی رو دریابید
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    5 19
    آفرین از متحد ما سوریه به جد حمایت کنید!
  • ارش IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    4 3
    افرین . فقط به ترکیه کمک نکنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس