ویژگی‌های جنگنده سوخو ۳۵

خبر ورود جنگنده‌های مدرن سوخو -35 به ایران، غرب و رژیم صهیونیستی را شدیدا نسبت به از دست دادن برتری هوایی خود در منطقه نگران کرده است.

سرویس جهان مشرق - ارتش رژیم صهیونیستی یک ارتش با محوریت نیروی هوایی است، به گونه ای که در عملیات های نظامی خود، همواره نیروی هوایی به عنوان مبنای اصلی عملیات و موفقیت آن در نظر گرفته شده است و صهیونیست ها همواره شرط اصلی پیروزی خود در جنگ های احتمالی را، موفقیت نیروی هوایی خود میدانند.

عملیات بمباران تاسیسات هسته ای عراق، معروف به عملیات اُپرا و عملیات حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ادعایی سوریه از سوی صهیونیست ها، دو نمونه از استراتژی هوایی محور ارتش اسرائیل است.

رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته هزینه هنگفتی برای ارتقاء نیروی هوایی خود انجام داده و با خرید جنگنده های مدرن از ایالات متحده تلاش کرده است تا خود را تبدیل به یک قدرت نظامی هوایی بی رقیب در منطقه غرب آسیا تبدیل کند و یکی از مهم ترین اهدافی که رژیم صهیونیستی برای این سرمایه گذاری خود تعریف کرده است، دست یابی به برتری هوایی در مقابل ایران است.

چرا صهیونیست‌ها از ورود جنگنده‌های سوخو به ایران عصبانی هستند؟

موازی با این مسئله، آمریکا در سالهای اخیر با فروش جنگنده های مدرن به کشورهای منطقه غرب آسیا و از جمله دولت های حاشیه خلیج فارس، تلاش داشته است تا یک تهدید باالقوه هوایی برای ایران ایجاد کند.

همچنین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا، در چهار دهه اخیر، تحریم های سختی و شدیدی در حوزه خرید سلاح و خصوصا خرید هواپیماهای جنگنده علیه ایران اعمال کرده اند تا مطمئن شوند ایران هیچگاه قادر به نوسازی و ارتقاء ناوگان جنگنده های خود و انجام عملیاتهای دفاعی و تهاجمی در مقابل جنگنده های کشورهای منطقه نخواهد بود.

اما تحولات اخیر در عرصه بین الملل و مسئله جنگ اوکراین و بسیج کشورهای غربی برای مقابله با روسیه باعث بروز تغییرات مهمی در معادلات بین المللی شد که از جمله آن، تشدید همکاری های ایران و روسیه بود، همکاری که یکی از ماحصل های آن برای ایران، دستیابی به جنگنده های مدرن سوخو-۳۵ است، مسئله ای که با انتشار خبر آن، تبدیل به یک چالش جدی و موضوعی شدیدا نگران کننده برای کشورهای غربی و خصوصا رژیم صهیونیستی شده است.

شنیدن ورود جنگنده های مدرن به ایران، آنچنان مقامات نظامی رژیم صهیونیستی را آشفته کرده است که گویی همه چیز برای آنها به پایان رسیده است!

البته باید گفت واقعیت ماجرا کم از این مسئله ندارد، برای صهیونیست هایی که تمام امیدشان در اظهارات تهدید آمیز علیه ایران مبنی بر انجام عملیات تهاجمی علیه تاسیسات هسته ای ایران، به قدرت و برتری نیروی هوایی اسرائیل بود، دستیابی ایران به جنگنده های مدرن، یعنی پایان قصه تهدید.

چرا صهیونیست‌ها از ورود جنگنده‌های سوخو به ایران عصبانی هستند؟
تهدید جدید از سوی ایران؟
الحاق جنگنده های مدرن سوخو 35 به نیروی هوایی ایران، مسئله بزرگی برای اسرائیل محسوب می‌شود

صهیونیست ها که هزینه زیادی برای خرید جنگنده های مدرن کرده بودند و مهم ترین نقطه برتری خود در مقابل ایران را نیروی هوایی خود معرفی میکردند، اکنون با واقعیتی مواجه هستند که در آن اسرائیل هیچ نقطه برتری در مقابل قدرت نظامی آن ندارد.

مقامات نظامی و امنیتی صهیونیستی با نگرانی قابل توجهی موضوع ورود جنگنده های سوخو به ایران را دنبال میکنند، در چند ماه اخیر رسانه های صهیونستی سعی بر القا این مسئله داشتند که ورود این جنگنده ها به ایران، هیچ تاثیری بر روی قدرت هوایی ایران نخواهد داشت، اما صهیونیست ها به خوبی معنی ورود این جنگنده های مدرن به ایران را میدانند. آنها در سالهای اخیر در طرح های خود برای نبرد و حمله احتمالی به مراکز نظامی و هسته ای حساس در ایران، بر روی سه مسئله حساب کرده اند:

۱- فرسوده بودن ناوگان جنگنده‌های ایران.

۲- عدم توانایی جنگنده‌های قدیمی ایرانی برای تقابل هوایی با جنگنده‌های مدرن اسرائیلی.

۳- جنگنده‌های مدرن خود که در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند

در سال‌های گذشته، صهیونیست ها اصلی ترین بخش طراحی راهبردهای نظامی خود را برای تقابل با ایران، تمرکز بر روی برتری هوایی خود قرار داده و بدین جهت سرمایه‌گذاری قابل توجهی بر روی تقویت نیروی هوایی خود کرده‌اند.

اکنون که صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند جلوی تحویل این جنگنده‌ها به ایران را بگیرند، آنها نقشه‌های نظامی خود را که بر اساس امتیاز برتری هوایی در مقابل ایران، انجام هزینه‌های بالا برای خرید جنگنده‌های مدرن و رزمایش‌های نظامی متعدد طراحی شده بود را بر باد رفته می‌بینند.

چرا صهیونیست‌ها از ورود جنگنده‌های سوخو به ایران عصبانی هستند؟
معامله ای که باعث نگرانی غرب و اسرائیل می شود:
این جنگنده ها که نسل ++4 حساب می‌شوند، نیروی هوایی ایران را بهبود و ارتقاء می‌دهند

کارشناسان صهیونیست معتقدند که اگر چه ورود این جنگنده ها به ایران، به این کشور برتری هوایی در مقابل دشمنان خود را نمی‌دهد، اما تغییر مهمی که نسبت به شرایط قبل رخ خواهد داد، این است که صهیونیست ها دیگر نمیتوانند بر روی ضعف ناوگان هواپیماهای نظامی ایران به عنوان یک امتیاز مهم برای خود به منظور حمله پیش دستانه به داخل ایران حساب کنند و ایران با استفاده از جنگنده های مدرن سوخو و همچنین سامانه های پدافند هوایی قدرتمندی که در اختیار دارد، می‌تواند در مرزهای هوایی خود در مقابل هر گونه حمله جنگنده‌های مهاجم خارجی، یک "بازدارندگی مستحکم هوایی" ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 175
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 18
  • US ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    33 8
    اولا باید منتظر بود تا ببینیم این جنگنده ها وارد ایران خواهند شد و اگر بشوند چه تعداد اسکادران وارد خواهند شد!ا
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      17 2
      ان شاءالله 50 فروند جنگنده سوخو 35 در بهار سال آینده تحویل ایران خواهد شد.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      12 0
      حقیقتا باید تحویل گرفت تا بشود گفت خب حالا یکم خیالمان راحت شد
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      7 31
      خیلی از این نمایش ها دیدیم 500 فروند هواپیمای مسافری در سر کوچه آخوندی
    • علی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      11 0
      شما فکرکن هنوز نرسیده!! 😅
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      26 0
      انشاالله بزودی و در اینده نه چندان دور نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی ام الفساد منطقه خاورمیانه را همه مردمان مسلمان جهان جشن گرفته وارامش به منطقه خواهد امد
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      7 2
      جوانان نخبه انقلابی باید خودشان دست بکار شوند و پیشرفته ترین موشکها هواپیماهها و چرخ بالهای نظامی و غیر نظامی بسازند رژیم کودک کش رفتنی است و فقط نامی متعفن از ایشان در تاریخ باقی خواهد ماند
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      3 1
      عالی است ولی هیچ نیازی به این جنگنده ها نبود زیرا اولین جنگنده صهیونیست که به مرز ایران وارد شود ده ها هزار موشک پرقدرت از ایران لبنان سوریه طوری رژیم صهیونیستی را به آتش میکشند که یک کوره آتش بزرگ واقعی صهیونیست سوزی در حیفا و تلاویو درست میشود و جهان از شر این غده سرطانی راحت میشود
  • US ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    57 22
    راستی جنگنده قاهر در زمان احمدی نژاد رونمایی شد !چه بر سر آن آمد؟!
    • US ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      26 9
      اون هم به حول و قوه الهی سر جاشه. همه چی رو که نمیشه رسانه ای کرد
    • م. ناظر IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      24 0
      مگر احمدی‌نژاد سازنده یا طراح آن بود؟ حواله‌ات با غریق استخر که فرمود: "انحراف" هم یادگاری بود که از من باقی ماند.
    • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      6 5
      اون جنگنده نیست یه سازه بود برای آشنایی و درک سازه بدنه و اویونیک و موتور و آیرودینامیک پرواز
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      10 14
      شو تبلیغاتی احمدی نژادی بود زیاد جدی نگیر
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      45 3
      باید از "حسن انگلیسی" پرسید. حسن انگلیسی صنعت هسته ای رو با سروصدا و صنایع فضایی و هوایی رو بی سروصدا تعطیل کرد. چرا؟ چون حسن انگلیسی یک مامور مارموذ بود.
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      20 5
      احمق هایی مثل شما نخواهند فهمید چه شد. در دکترین نظامی همواره سری نگاه داشتن 50 درصد از توانمندی ها یک راهبرد غیرقابل تغییر است.
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      25 0
      از عکس العمل امثال 01:27 میشه فهمید که غربگداها و اغتشاشو ها بیشتر از صهیونیست‌ها از این امر ناراحت هستند!!! خخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      10 6
      چون اسرائیل میدونه هیچ غلطی نمیتونید بکنید از دستتون عصبانی هست
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      3 1
      ان هم هست ولی کشور برای فعلا نیاز به تعداد بالا دارد قدرت تولید ایران سالی۵ جنگنده است ایران الان به ۳۰۰جنگنده نیاز دارد
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 16
      سوال بنده هم هستش؟ فکر میکنم در حد ماکت بود و کلا بیخیالش شدن چون موتور درست حسابی ندارن که بزارن روش حالا کاری به بقیه اش ندارم!
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 4
      عصبانی که نیستن هیچ تازه خوشحالم هستن!
    • سید IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      8 2
      تجهیز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تعداد کافی از جنگنده هوایی های پیشرفته سوخو 35 اَبَرفلانکر از یک سو و مهارت و تجارب خلبانان ایران از دفاع مقدس که آن را در اختیار خلبانان جوان این نیرو قرار داده اند قطعاً نیروی هوایی ایران را در صدر قدرت های منطقه قرار می دهد چرا که این جنگنده هوایی ها برتر از جنگنده های موجود در منطقه از جمله میراژ 2000 و یورو تایفون و ایگل اِف 15و فالکن اِف 16 و هورنت اِف 18 و رافائل و تورنادو و غیره هستند و حتا به قول کارشناسان نظامی یانکیستان اگر خلبان آن مهارت کافی داشته باشد از پس اِف 35 هم برمی آیند!
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      11 3
      فرزند کدام شیطان هستی که اینچنین به تمسخر وطنت ایران نشسته ای؟
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 8
      ببینید طرح های ساخت جنگنده در ایران به نتیجه نرسیده حتی پروژه جنگنده کوثر هم ‌ه گفته شد سالانه ۵ فروند ساخته میشه فقط یک خط اورهال f5 هست که اون هم‌ به جایی نرسید حتی اگه هم تولید بشه ما دانش فنی تولید انبوه نداریم
    • SE ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      7 0
      خیلی خوبه شما برندازها پیشرفت محسوسی کردید از فتوشاپ رسیدید بع شو تبلیغاتی!
  • US ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    21 93
    ما بهاییان هم از این اقدام روسیه خشمگین هستیم!ایران نباید قوی شود،
    • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      27 1
      غلط میخورید.
    • IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      25 0
      خاک بر سرت.سنگ برسرت.احمق.
    • عبدالله IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      23 1
      مسلمین جهان هرگز کیش ساختگی بهائیت را به رسمیت نمی‌شناسند. پس بیخود تقلّا مکن خودت را جا بزنی! مرتد مهدور الدّم که از صهیونی نجس پست‌تر
    • گمنام IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      19 0
      شما هیچ کجای دنیا به حساب نمیاین... خودتو ناراحت کن بزودی با ارباب صهیونیستت به فنا میری
    • محمد IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      14 0
      اول-تصحیح میکنم جملتون رو باین ترتیب که ایران ما همین الان قوی هست در حوزه موشکی که برند داره در حوزه پهبادی هم همینطور در حوزه دریایی هم پیشرفتهای زیادی کرده و بارها ثابت کرده لذا باید میگفتین((ما بهاییان هم ازین اقدام روسیه خشمگین هستیم!!ایران نباید قوی تر شود!)) دوم برای ثبت در تاریخ! بهاییان در آمریکا چرا باید ازقوی تر شدن ایران خشمگین بشن؟ سوم-بهاییان از قدرتمند شدن اسرائیل هم همینقدر خشمگین میشوند؟ چهارم- دشمنی های زیرپوستی خیلی ها آشکار شد و این نشانه هاییست برای مومنان. پنجم-اللهم عجل لولیک الفرج./پایان پیام
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      18 1
      بهایی ها ی خبیث غلط میخورندهمیشه
    • رضا IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      9 3
      به زودی شما را هم روی پهپاد شاهد میزاریم میفرستیم اونور آب خخخخ
    • بختیاری IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      14 4
      ما ایرانیان از این اقدام روسیه بسیار خرسندیم !چون ایران بسیار قدرتمند خواهد شد!بمال اون پماد ضد سوختگی را که زخمت عمیق نشه!
    • حامد IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      14 3
      شما بهاییان فرزندان ناخلف از رژیم ناخلف صهیون هستید. مهمترین زیارتگاه های شما قبر بنیانگذار مشرک شماس که در سرزمینهای اشغالیه. از این ناراحتی بمیرید. همزمان با نابودی ضهیونیسم شما هم نابود میشید.
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      11 0
      گور باباتون
    • زارعی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      14 0
      شمابهایا غلط میخورید به هفت جدابادتون توی ایران نشستین نون ونمکشو میخورید مفتم میزنید
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 4
      ما کمونیستها هم از اقدام ایران خشمگین هستیم!!,روسیه نباید قوی شود.خخخخخخخ
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 2
      ما کمونیستها هم از اقدام ایران خشمگین هستیم!!,روسیه نباید قوی شود.خخخخخخخ
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      9 8
      منتظر سوخو۵۷ هم باش وطن فروش
    • بهرام IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      10 0
      شما سگ کی باشید که ناراحت باشید
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      8 0
      چخه نجاست
    • حمیدرضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      7 0
      به کوری چشم شما ایران قوی بوده ، هست ، و خواهد بود تا خار چشم شما دشمنان باشد. اربابان شما عصبانی باشند و از عصبانیت بمیرند.
    • محمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      6 0
      مرتد چطور تا بحال زنده ای؟ لعنت خدا بر تو و هم مسلکانت.
    • محمد قزل IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      6 0
      خشمگین باش وار این خشم بمیر خائن
    • یالثارات IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      3 0
      خودتی!مردک خودتو جای بهایی‌ها جا میزنی که چی
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      6 0
      دروغ میگی الدنگ هیچوقت یک بهایی در روز روشن جرات زر زدن نداره پس تو هم بع....له
    • صادق IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      5 0
      ای خاک توسرت
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 0
      😂😂😂😂
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      6 0
      شما بهائیان غلط کردین با بهاء الله خودتان
    • ۱۰۰ IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      6 0
      به کوری چشم حسودان ایران ابرقدرت میشود
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 0
      اگر مملکت دست ما باشد ۱۰ ساله طیاره میسازیم ، میگ میسازیم .
    • ایرانی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 5
      شماها غلط کردین
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      8 2
      خيلي با حالي بابا مشرق بازم فيك كاريت شروع شد خخ؟
    • ارتش روسیه IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      5 0
      شما بهاییان خیلی غلط کردین
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      8 1
      خدا شفات بده بچه مطمئنم اصلا نمیدونی بهایی چی هست ....خان
    • سهراب IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 0
      از کی پیاز هم جزو میوه هاشده؟! جاسوس های همیشه مزاحم...
    • مهدی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      3 0
      شما بهائیان همان صهیونیست هستید. هر دو یک روح پلید هستید در دو جسم ناپاک
    • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      3 0
      چهار تا بهایی برید شنا یاد بگیرید که تها راه فشارخون شاید باشد
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 0
      خه خه
    • گودرز منصوری IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      3 0
      بهائیان کجا هستید شما ؟اگز ایرانی هستید که نباید ناراحت باشید اگر ایرانی نیستید مواظب دندانهایتان باشید خشم زیاد دندانها را خراب و دهان را خونی می‌کنه دندان هم گرانه !!!!!
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 6
      خیالت راحت ایران با نظام فعلی هرگز قوی نخواهد شد البته به کار بردن واژه نظام که از نظم می آید برای این رژیم صحیح نیست
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      4 1
      تو هم یه بهایی کذایی هستی
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      باشه
    • هوشنگ IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      3 8
      خیلی خوبه که بهایی ها مشرق نیوز می خونند.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      16 2
      ۰۷:۲۵ - روسیه که دیگه به فنا رفت بخت برگشته پوتین ... چرا نیشت تا بناگوش بازه؟!!!!!!!!
    • هاشم IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 10
      آب رو بریز اونجا که میسوزه
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      7 0
      ۱۵:۳۷ - الان شما کجات به سوزش درامد که بهت پارازیت وارد شد؟!!!!!
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      11 1
      ۱۵:۳۷ شما باروت را بریز اونجاییت که میسوزه یه کبریت بزن انگار یه پهباد رفتی تو قلب صهیونیسم ونابود کردی وبرگشتی.هههههههه
    • اختلاس که دزدی نیست IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      بمیری که می دونیم بهایی نیستی هر دین و آیینی که زاده ایران باشه و در در گرو ایران و پیشرفت ایران رو باید ارج نهاد و گرامی داشت ایران قدرت اتمی نظامی باشه لازمه وجودی ایرانه
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      بهائیت یک فرقه ضاله است که اولا ساخته دونفر ابله که جیره خوار بیگانه بودند محمد علی باب و میرزا حسینعلی نوری با لقب سر از طرف انگلیس خبیث است هیچ منطقی در آن حاکم نیست وابسته به کثیف ترین وخونخوار ترین رژیمهای دنیا یعنی انگلیس آمریکا واسرائیل است خدایشان میرزا حسینعلی نوری کجوری است هیچکدام از پیامبران الهی را قبول ندارند عبادات آنها مسخره وساخته حسینعلی است ازدواج با محارم در این فرقه منع نشده می گویند ما سیاسی نیستیم اما دروغ می گویند هم در گذشته در زمان ناصرالدین شاه وهم اکنون در همه مخالفتها کار شکنی ها وتوطئه علیه جمهوری اسلامی دخالت دارند به اصطلاح خودشان، مورد حمایت un هستند سیاست آنها در جذب افراد ناآگاهی افراد ، جذب افراد بی دین ولا ابالی، افراد محتاج و کم در آمد و جلسات عیش ونوش است وهبچ عامل انسان دوستی خدا پرستی و علمی در آن وجود ندارد.فقط افراد نا آگاه وبی اطلاع در کیسه اینها گرفتار می شوند !
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      تو غلط میخوری بیناموس
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      شما بهایی نیستی
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      بهایی بودن افتخار ندارد کافی است کمی تحقیق کنید تا پی به ساختگی بودن این مسلک ببرید هیچ فکر کردید چرا قبله شما در اسراییل است و رژیم های صهیونیستی و آمریکا و انگلیس شمارا حمایت میکنند .
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 10
    چرا نمی‌خوای درک کنی، اگر سوخو 35 خیلی قدرتمند بود روسیه به دنبال پکفا و چک میت نمی‌رفت.
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 5
    ارتش محترم ایران، مبادا از روسهای یهودی اسرائیلی فریب بخورید و کالای از بنجل دریافت کنید .
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 0
    فقط انتقال تکنولوژی سوخو ٧٥ چک میت و دیگر هیچ
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    4 17
    ملت بزدل پراید شد نیم میلیارد برید در راهپیمایی های حکومتی شرکت کنید و در انتخابات نمایشی شرکت همین مردمبزدل ها برای جمهوری اسلامی مناسب هستند #رفراندوم
    • ایران قوی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 0
      تو هنوز زنده ای خخخخخخ برو بشین پای منقلت تو رو چه به این حرفا
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 0
      ۱۸:۵۹ - فیک مجازی مشرق بازم که پیدات شد.هرهرهرهر
    • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      1 0
      خفه منافق. قیمت‌ها وابسته به عملکرد مسئولینه نه ساختار و ارزش‌های الهی نظام.
    • ح IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      1 0
      میریم شرکت میکنیم!!
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    4 3
    نکته مثبت.... سوخو 35 های ایران ظاهرا با رادار کوانتومی و فعال قراره مجهز بشه که بزرگترین ضعف سوخو که رادار اون هست رو برطرف میکنه
  • مجتبی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    برای جانشینی سوخو 24 در نیروی هوایی سوخو 34 ها نیاز نیروی هوایی هستند و سوخو 57 هم تعدادی هر چند محدود برای تقویت پدافند هوایی لازم هستند
  • فرزند ایران IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    6 1
    از موشک های ابتدایی غزه می ترسید. از راکت های حزب الله می ترسید. از سوخت ۳۵ می ترسید. از اس ۳۰۰ می ترسید. و این ترس ها پایانی نداره. زحمت را از منطقه کم کنید. شاید دیگر نترسید
  • مهدی IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 10
    این سوخو 35 همچین اش دهانسوزی نیست. بیشتر از30 فروند توسط اوکراینیها ساقط شده اونم نمونه اصلی مخصوص ارتش روسیه و تجهیزات به نسبت قدیمی اوکراین. حالا اف 35 و امرام که هیچ
    • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      3 0
      هیچ سوخو ۳۵ ای توسط اوکراین تاحالا مورد هدف قرار داده نشده
  • ساسان IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 4
    بعید میدونم روس ها این هواپیما رو به ایران بدن.
  • CN ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    سیاست روسیه در صادرات تجهیزات جنگی این بوده که هرگز این تجهیزات مجهز به سیستم های پیشرفته ای که در تجهیزات خود روسیه وجود دارد نبوده و بمراتب از کیفیت کمتری برخوردارند پس باید آستین همت بالا بزنید و این جنگنده‌ها را به تجهیزات پیشرفته و به روز مجهز کنید همان کاری که اسراییلی‌ها با جنگنده‌هایی که میخرند میکنند.
  • عبدالله IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    4 1
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 1
    شمابهاییان قبل ازاینکه بهایی باشید انسان بودید؟یاازاول بهایی هستید بدبخت های وطن فروش۰بعدا میگید ایرا ن ۰۰۰۹
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 2
    بخدا اگه عصبان باشن. سودش آخر تو جیب روسیه و آمریکایی میره که سمت اسرائیل غش میکنن. ما فقط ابزار بازی هستیم و محکوم به تورم و بدبختی و جنگ و بی سوادی و بی برنامگی. میگی نه؟ وجدان داشته باش
  • CA ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    حالا هنوز نیومده و بعدشم مهمتر از ۲۰ تا جنگنده تسلیحات هست که قرار هست باهاش بیاد و نهایتا امیدوارم مثل میگ ۲۹ و یا زیر دریایی دیزیل خریداری از برادران روس نشن که روس‌ها هیچ خدمات و تسلیحاتی به ما ارائه نکردند
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      در مورد میگ ۲۹ و زیردریایی کیلوکلاس )لفظ دیزل رو برای تخریب انتخاب کردی در صورتی که نقطه قوت این زیردریایی ها هست( باید بگمکه عدم ارایه خدمات پس از فروش به ضرر روسها تموم شد. اینبار هم اگه خدمات پس از فروش ندند حتما خودشون متضرر میشن
  • یاسر IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    4 1
    پایان اسرائیل نزدیکه... این وعده قرآنه و حتما اتفاق میفته همه چیز داره دست به دست هم میده تا این رژیم از دهه ۸۰ حکومتش نگذره و مثل دو حکومت قبلی یهود نابود بشن
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    5 1
    امکان سفارش مدل جدیدترسوخو۳۵،دوسرنشینه با موتورقدرتمندتروکم مصرف تر،برای ایران هست؟که قابلیت پروازدرارتفاع بالای۲۰بیست کیلومترازسطح زمین به جای ارتفاع ۱۸هیجده کیلومترفعلی باشه؟
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 1
    روسیه باز با وقت کشی سر ایران کلاه میذاره دقیقا مثل نیروگاه بوشهر تا کاملا شیر ایران را ندوشه کاری انجام نمیده
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 3
    جوری تبلیغ سوخو ۳۵ میکنید انگار سفینه فضایی از روسیه تحویل میگیرید!! چندتاشون پدافند قدیمی دهه هفتاد میلادی اکراین به آهن پاره تبدیل کرد.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    خرید جنگنده خیلی خوب هست برای دفاع از کشور اما به فکر دلار و اقتصاد هم باشید
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    شما چکاره حسنید وکیل مدافع دنیا باید‌باشید،
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    ما بی شرفها هم حامی تحریم ایران هستیم..
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    مابهاییان فعلا بریم با خواهر مادر خودمان ازدواج کنیم تابعد بریم پای قطب خودمونم ببوسیم سگی باشیم تودرگاهش.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    بعید میدونم روسیه در اخرین لحظات هواپیماها رو تحویل بده.اگر هم بده جوری تحویل میده که هواپیماها سریع زمینگیر بشن و از دادن قطعات خودداری میکنه.
  • ن IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 2
    قاهر یی ماکت بود
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    توی بهایی عددی نیستی که ناراحت بشی یا نشی. ربطی به ایران هم نداری همانطور که کفر ربطی به اسلام ندارد
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    ایران قوی هست و قوی تر میشود تا چشم بهاییان پر از خاک گور شود. آمین
  • مهدی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    بحران پیری جمعیت را جدی بگیریم
  • علی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    اگر رژیم صهیونیستی به برتری هوائی خود مینازد و فکر میکند میتواند تاسیسات هسته ای ایران را نابود کند چرا تا بحال کاری نکرده ؟ ایران اگر جنگنده سوخو 35 روسیه را هم نداشته باشد با موشکهای خود در صورت حماقت علنی رژیم صهیونیستی پایان عمر این رژیم را رقم خواهد زد بماند اینکه اکنون موشکهای جمهوری اسلامی در بیخ گوش رژیم صهیونیستی دپو شده است
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    بالخره ایران به سوخو 35 رسیدالبته خودش جنگنده کوثرداشت ولی الحاق سوخو وموشکهایش خیلی مسیرپیش روی ایران رادربحثهای جت سازی قویترمیکنه
  • ما بهائیان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    شما غلطّ کردی...😏😏😌
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 2
    بابا اول بذارید زایمان کنه بعد اسم بزارین براش اول بذارید روس ها سوحو 35 را بدهند بعد فیس و افاده کنیدو رویا سازی کنید روسها آلان این حرف را برای دلخوش کردن ما میزنند اما عمل کردنش با کرام الکاتبین هستش مثل سامانه اس 300 که وقتی اس 400 را تولید کردند برای جبران خسارتشان و تبدیل اس 300 از مد افتاده به پول اونو در اختیار ایران گذاشتند .
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      از مد افتاده؟!
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    اسراییل هیچ واکنشی نشان نداده توهم نزن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 1
    سوخو 35 حریف اف ۱۵ و اف 35 نمیشه مهمترین ایراد جنگنده های روسی موشک های هدایت شونده است به خاطر همین نتوانستند تو جنگ اوکراین برتری هوایی ایجاد کنند نسخه صادراتی سوخو 35 اونم بیست و چهار جنگنده هیچ کمکی به نیرو هوایی ایران نمی کنه
  • آرش IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 1
    حالا کو تابیاد! روس‌ها رو هنوز نشتاختین؟
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    ایران از همیشه قدرتمند تر
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    ایران قدرتمند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    ایران پاینده باد و جاویدان
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 2
    تا حالا روسها هم چیزی در مورد فروش سوخو۳۵ گفتن یا فقط ایرانی ها برا خودشون دارن هزیون میگن ؟!
  • حمید IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    10 0
    خدا را شکر که ایران هر روز قوی تر از روز قبل میشه. به کوری چشم دشمنانش از امریکا و اسراییل و عربستان و از جمله این اقای بهایی که اینجا ازین مساله ناراحت بودند و بوی دود سوخته شدن یه جاشون فضای این صفحه را پر کرده. بسوزید و بنالید حالا حالا باید ایران تخم چشاتون را کور کنه......
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 4
    موسس توران تورج شاه، پسر دوم امپراطور فریدون، امپراطور ایران بود. توران یک‌کشور ایرانی است.
  • سینا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    بسوزید براندازا
  • الحسن IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    شما بهاییان را ما آدم حساب نمی آوریم دم کشمش
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      شمابهائیان اگرآدم بودیدهرروزمیرزاتقیخان امیرکبیر به حاکم شیرازدستورنمی دادتاپیرومریدخائن مهره ی انگلیسی به نام«محمدعلی باب»رواززندان،دربیاره و درملاءعام به چوب فلک ببنده دوباره برگردونندزندان تادرس عبرتی باشه برای خائنین وطن فروش بهایی
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    چون اونا هم میدونن این حلبی کهنه ها ارزشی ندارن خخخخخ
  • US ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 3
    چقدر کارشناسان اسراییلی احمق هستند که فکر میکنند ورود ٢۴ فروند سوخوی ۳۵ باعث ایجاد برترط هوایی می شود.
  • شهاب IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 3
    برتری جنگنده های روسی به آمریکایی خیلی واضح هست برای مثال زمان جنگ هشت ساله.
    • شهرک بروجردی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      ایران با نیروهای هوایی بیشتر آمریکایی جلوی نیروهای هوایی عراق با سه بار بازسازی کامل ایستاد بنا بر اسناد معتبر مشکل ایران از زمانی شروع شد میراژ های فرانسوی رو با موشکاش دادن عراق عقل و سواد نداری راحتی برا بقیه باعث زحمتی
  • شهاب IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 1
    برتری جنگنده های روسی به آمریکایی خیلی واضح هست برای مثال زمان جنگ هشت ساله.
  • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 1
    لطفا بفرمایید کی این جنگندها ی مدرن سوخو 35 وارد ایران می شود؟ و به چه تعداد؟ ممنون.
  • amir IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    جنگی که با مصر سوریه و اردن داشتن رو هم می شد اشاره کنید که این برتری هوایی باعث به تعویق افتادن نابودیشون شد
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 4
    شتر در خواب بیند پنبه دانه ........گهی لب لب کند دانه دانه.... به همین خیال باشید ، جنگنده های قراضه روسی
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    شاید به این خاطر که چند ده موشک قراره حروم کنند و هزینه اضافی بشه براشون
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 9
    چرا نترسه چون می دونه چیزی تا پایان رژیم سفاک ودروغین اسراعیل باقی نمونده به امید اون روز
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 0
      دقیقا
  • ساس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 0
    پس حالا روی ظرفیت نفوذی ها خود و مستعدین خودفروختگی و منافقین و مخالفین تمرکز میکنند تا ضربه های عمقی کم خرج بزنند . هتک حرمت طرفداران نام ایران. وهن دین و اعتقادات وتحریک تندروهای مذهبی و حجم بخشی به لاییک ها و بهایی ها تا تعادل اجتماعی و امنیتی را برم بزنند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    تا از روسها چیزی نگرفتین باور نکنید
  • محمدایوب IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 0
    درزمان دولتهای اصلاح طلبان ولیبرالها وحسن گلاسکو با سقوط دو هواپیما توپولوف جو سازی کردند وانها را ازرده خارج کردند که در صنعت حمل و نقل هوایی کمبود شدید بوجود بیاید تا بتوانند به هر قیمتی وذلتی هواپیمای غربی وارد کنند که نمونه آن عکس سلفی گرفتن آخوندی وبیچارگان خودباخته با یک هواپیمای آنها که بعداً داغ آنرا سر دل این غربگداها گذاشتند وزیر قرار داد زدند وچون شیتیل در قرارداد بوده تضمین هم نگرفتند واز آنجایی که قانون در کشور ما برای ضعفا است به این گرگ‌های درنده کاری ندارند که چرا وچگونه این قراردادها تضمین نداشته حال اگر هواپیمای جنگنده روسیه خوب است هواپیمای مسافربری او که خودشان استفاده میکنند هم خوب است پس چرا باید منتظر غربیهای پس فطرت بمانیم
  • سعید IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    یک زمانی جریان خائن اصلاح طلب برای رسیدن به اهداف پشت پرده خود ، بهانه امضای برجام نافرجام را خرید هواپیمای مسافربری و چه و چه و چه قرار داده بود . اینک که آن کابوس تمام شده تا دو یا سه سال آینده هواپیمای مسافربری ایران ساخته و احتمال زیاد خود ایران با مهندسی معکوس و ارتقا آن به فن آوری جنگده های پیشرفته دست پیدا خواهد کرد . این کجا و آن کجا
  • پرشیا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    خب عصبانی نبودن جای تعجب بود.
  • سیدمرتضی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 2
    من تا دوسال پیش طرفدار خرید جنگنده روسی بودم اما الآن کاملا مخالف هستم، اولین مشکل روس ها که در خود ارتش روسیه و هند مشخصه مشکلات شبکه محور کردن رادار این جنگندهاست ، مشکل دیگه ای موشک میانبرد ار۷۷که مشکلات زیادی داره درازمایشهای هند و چین اصلا موفق نبوده به همین دلیل به صورت کلی در حال جایگزینی هستش و الان روسیه بیشتر از موشک ار۳۷استفاده میکنه و ار۶۴ارتقایافته، یک مشکل دیگه او هماهنگ کردن تسلیحات هواپرتاب ایرانی با اون جنگنده هست باز هم با همه این مشکلات از تمام جنگنده های موجود در نیروی هوایی ما بسیار فاصله داره، مانباید اشتباهات کشورهای عربی تکرار کنیم هرچی روی کاغذ برتر باشه بهتره بلکه مثل پاکستان ترکیه یونان عمل کنیم که هرجنگنده ای قابلیت شبکه محور شدن با تسلیحات موجود ارتش باشه بهتره، به هر حال سوخوی ۳۵جنگنده خوبی اگر باشه در دفاع هوایی واقعا تأثیرگذاره
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      3 0
      ایران روش پلتفرم های مخصوص میذاره
  • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 1
    جنگنده های الآن نسل ۵ هستش و دارند رو نسل ۶ کار می‌کنند
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    4 1
    ما با خرید ۲۴ فروند سوخو ۳۵ به برتری هوایی دست پیدا نمی کنیم تازه برای اینکه به سطح بازدارندگی برسیم به ۱۲ اسکادران ۱۲ تایی که معادل ۱۴۴ فروند سوخو ۳۵ و ۲ اسکادران میگ ۳۱ نیاز داریم برای برتری هوایی به ۵۰۰ تا ۶۰۰ فروند هواپیمای نسل ۴++ نیاز داریم
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 1
    نیاز ایران خرید جنگنده نیست باید تکنولوژی ساخت موتور توربوفن را بخریم
  • چی بگم IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 1
    1: روسیه جنگنده هاشون بعید نیست چندتا فرستاده باشن توایران چون تو کلیپ پرواز سوخو 35 نشان داد در کلیپ عقاب 44 و اینکه روس ها و ایران میدانن آمریکا میخواد یه نوار مرزی از ناتو بین مرزهای ایران وروسیه قرار بده،باید تا میتونیم از همدیگه حمایت کنیم چون در غیر این صورت ما باختیم یعنی هردو کشور، پیری جمعیت خب شما یه خانه با یه کار با یه زن به من بدین من چهار بچه تحویل میدم وضع اقتصاد میدونید چقدر خرابه دولت باید برای پسرها که دیگه شدن پیر پسر باید خانه و‌کار تحویل بده
    • جلیل IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 0
      اصل موضوع همینه که گفتید.احسنت اصل موضوع نیروی انسانی ،وضعیت اقتصاد ومعیشت ملتی که قراره مدافع باشند ..
  • meysam IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    بنظرم باید ۵۰۰ فروند سوخو ۳۵ و ۲۰۰ فروند سوخو۳۴ و ۱۰۰ فرکند میگ ۳۵ خریداری بشه فقط مخصوص اسراییل
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 1
    بگویید سوخوهای برگشتی ازمصر دوم این قارقارک می خواهد بچنگ اف ۲۲ ویااف ۳۵ برود خودتان رادارید گول می زنید فقط باید گفت خچالت بکشید
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    افتخاردرنیروی هوایی به سازندگی صفرتاصد جتهای جنگنده درهرکشوری میباشد که حتی سایرکشورهای فاقد جنگنده نیازمندی های نظامی خود را ازایران تامین کنند برتری را دراین بخشها نسبت به اسرائیل دید نه درانبارکردن وخرید ازسایرکشورها من متاسفم که بعد ازنیم قرن هنوز به جنگنده مناسب که بتواند با جنگنده ها وهوش مصنوعی دیگر کشورهای متخاصم درگیر شود پیدا نکردیم
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    این روسیه بیشتر از آمریکا نباشه کمتر نیست که تعهد و سرسپردگی اسرائیل را داشته باشه.
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    به روسیه اعتمادی نیست
  • امین IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    مشکل ماساخت بدنه جنگنده نیست مشکل موتوره جنگنده است. اگه تواین چهل سال یکی ازاین موتورهای f5یا f4رو فله میکردیم و هرقسمت رو میدادیم یک شرکت جهادبنیان یاپارکهای علم وفناوری الان صادرکننده هواپیمابودیم
  • ناشناس IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    زمانیکه قدرت ایران بر ملا شودتنام دشمنان ایران چنان انگشت حیرت به دندان گزند که خون فوران زند
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    تعداد ۲۴ فروند برای برتری هوایی هرگز کافی نیست. حداقل ۱۶۰ فروند نیازه تا به بازدارندگی رسید و ۲۴۰ فروند برای برای برتری هوایی. در برابر همسایگان جنوبی.
    • م IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 0
      شاید در کنار خرید جنگنده برا خالی نبودن عریضه فناوری پیشرانه های توربوفن روسی رو هم بتونن بگیرن
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    در مجلات نظامی نوشتند که اف ۲۲براحتی سوخو۳۵را شناسایی و منهدم می کند بدلیل اینکه رادارهای قوی دارد و فوق العاده پنهان کار است
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    تعداد ۲۴ فروند برای برتری هوایی هرگز کافی نیست. حداقل ۱۶۰ فروند نیازه تا به بازدارندگی رسید و ۲۴۰ فروند برای برای برتری هوایی. در برابر همسایگان جنوبی.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    روسیه به هیچ وجه شرکایی مثل عربستان و اسراییل را فدای تحویل جنگنده به ایران نمیکند خیلی هم بخواهد هنر کنه دو اسکادران نمونه صادراتی تحویل ایران میده مثل میگ های ۲۹ که فقط قابلیت پرواز دارن
    • سلام IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      روسیه درگیر تناقض آران(آذربایجان) ارمنستان هم هست و همبن طور سوریه اسراییل. همانطور که رابطش با اسراییل شکرآب شده منافع ملیش مهمه
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    این روسیه کلاهبردار پیش تر میگ ۲۹ در ضعیف ترین نسخش رو به ایران داد که در حد میگ۲۷ بود دوباره گول نخوریم و ضعیف ترین نسخه سوخو-۳۵ رو بهمون نندازن نسخه بی ام تنها بگیریم
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    احتمالا عصبانیند از ترس ساخت توسط ایران
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    همینکه صهیونیست ها ی اسرائیل و غربگداهای وطنی از ورود جنگنده های سوخو عصباني هستند دلیل برصحت کار دولت آقای رئيسی است.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 0
    اخه کجا رو دیدی با ۲۴ فروند هم معادلات تغییر کنه فقط بمب اتمه که ۵ تاشم موثره جنگنده خوبه بلکه عالیه اما نه ۲۴ جنگنده حداقل ۱۲۰ فروند اونم حداااقل
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    ایران باید سوخو ۳۵ رهگیر و سوخو۳۴ بمب افکن بخره چرا ایران از شرایط تنش اکراین روسیه استفاده نمیکنه
    • عرفان IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      چون هیچی ازسیاست وتجارت نبلده
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 1
    خودت جنگنده نساختی ، همون سوخو ۳۵ هم معلوم نیس گیرت بیاد بعد توقع داری صهیونیستها بترسن ؟
  • FR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 1
    ۱۵ سال جنگ با عراق بیش از نیم میلیون کشته هزاران میلیارد خسارت آخرش جام زهر آمریکا در عرض سه روز ارتش عراق را تار مار و صدام را از چاله بیرون کشید حالا بگید کی از کی میترسه
  • FR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 1
    8 سال جنگ با عراق بیش از نیم میلیون کشته هزاران میلیارد خسارت آخرش جام زهر آمریکا در عرض سه روز ارتش عراق را تار مار و صدام را از چاله بیرون کشید حالا بگید کی از کی میترسه
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 2
    موز اگه قوه داشت خودش کمر راست میکرد ، این هواپیما اگه توان داشت سازنده اش در نکبت اوکراین گرفتار نمی شد
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      1 0
      اکراین با نیروی زمینی طرفه چون برتری هوایی برای کشور گشایی کافی نیست. نبرد پارتیزانی. اما برای دفع حملات اسرائیل چاره ای جز تقویت توان پدافندی و هوایی نداریم.
  • وحید IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    تجهیزات تک برای ایران مهم است و بعد از پهباد باید تجهیزات هوایی خرید
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 1
    بابا دردچی میخوره!؟
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    ۲۴ تا برای امنیت یک استان هم کمه ۲۴ فروند !! الان‌امارات نزدیک ۸۰ فروند فقط داسو رافال از فرانسه خریده به جز اف ۳۵ های آمریکا
  • رضا IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 1
    این خوبه ولی تکنولوژی امریکایی باز دست بالا را داره ظاهرا تنها نقطه قوت ما همان حزب ا... است
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 1
    هر وقت سوخو 100 مسافربری دادن این هم میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس