امیر آشتیانی

وزیر دفاع با بیان اینکه رزمایش آمریکا با ۵۰ کشور در خلیج فارس را با هوشیاری رصد می‌کنیم، گفت: برگزاری چنین رزمایشی دلایل مختلفی دارد؛ یکی آمادگی و دیگری بحث روحیه دادن به نیروهایشان است.

به گزارش مشرق، امیر آشتیانی وزیر دفاع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که موضع ایران نسبت به رزمایش آمریکا با ۵۰ کشور در خلیج فارس و شمال اقیانوس هند و شرق آفریقا چیست؟ اظهار داشت: برگزاری چنین رزمایشی دلایل مختلفی دارد؛ یکی آمادگی و دیگری بحث روحیه دادن به نیروهایشان است.

وی عنوان کرد: سربازهایی که ماه‌ها و مدت‌های طولانی در منطقه دور دست استقرار پیدا کردند، قطعاً روحیه شان تضعیف شده است و برای آنکه به نیروهایشان روحیه بدهند، رزمایش‌های این چنینی برگزار می‌کنند.

وزیر دفاع اضافه کرد: برگزاری یک رزمایش هیچ گاه به معنای این نیست که می‌خواهند عملیاتی را انجام بدهند. ما چنین استنباطی نداریم‌.

امیر حاتمی در پاسخ با این سوال که آیا این رزمایش خطری برای کشورمان خواهد داشت یا خیر؟ تاکید کرد: همیشه هوشیار هستیم و رصد و مراقبت می‌کنیم و کاملاً همه چیز را زیر نظر داریم اما چنین استنباطی هم نداریم. نیروهای مسلح ما کاملاً هوشیار هستند و در آمادگی به سر می‌برند.

وی در پایان در رابطه با برگزاری رزمایش در کشور گفت: ما هم در کشور خودمان، متعدد رزمایش برگزار می‌کنیم هم با کشورهای دیگر رزمایش برگزار می‌کنیم و این موضوع مستمر دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس