‌

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین، توافقات رؤسای جمهور دو کشور را ترسیم کننده افق جدید در روابط تهران و پکن دانست.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به چین، با «لیو جیان چائو» وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با هدف بررسی استفاده از ظرفیت نهادهای سیاسی دو کشور در تحقق اهداف روابط راهبردی دو کشور انجام شد، امیرعبداللهیان رایزنی‌های پُربار و توافقات رؤسای جمهور دو کشور در پکن را ترسیم کننده افق جدید در روابط دو کشور دانست.

وی در ادامه، ضرورت استفاده دوچندان از ظرفیت نهادهای سیاسی دو کشور مانند حزب کمونیست، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای راهبردی روابط خارجی برای تقویت درک و اعتماد متقابل را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با یادآوری ظرفیت‌های گسترده همکاری فرهنگی و مبادلات مردمی بین دو کشور، غنای فرهنگی و اعتبار بین‌المللی سینمای ایران را فرصتی کم نظیر در این چارچوب دانست و ابراز امیدواری کرد فیلم‌های ایرانی به سرعت وارد بازار چین شوند.

دوره تصمیم گیری چند کشور محدود برای دنیا تمام شده است

وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین نیز با تأکید بر اهمیت سفر رسمی رئیس جمهور ایران به پکن و تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روابط راهبردی تهران - پکن را بر تحولات منطقه‌ای تأثیرگذار دانست و گفت: دنیا شاهد تحولات نوینی است که در صد سال گذشته بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: جهان به سوی چند قطبی پیش می‌رود و دوره تصمیم گیری چند کشور محدود برای دنیا تمام شده است؛ هرچند که هنوز هم غرب نمی‌خواهد هژمونی خود را پایان دهد و اصرار دارد از این طریق مانع توسعه سایر ملت‌ها از جمله چین و ایران شود.

چائو با تأکید بر احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور، گفت: چین از تلاش ایران برای صیانت از حاکمیت ملی خود در برابر دخالت بی‌ثبات کننده خارجی و مقابله با تحریم‌های غیرقانونی، قاطعانه حمایت می‌کند.

وزیر بین‌الملل حزب کمونیست خاطر نشان کرد که این نهاد مشتاقانه در مسیر تقویت هر چه بیشتر رایزنی‌ها با احزاب و نهادهای ایرانی حرکت و از تبادل نظر میان طرفین استقبال می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس