بر هم خوردن بازی تاج و تخت ایرانی‌ها با انصراف قلعه‌نویی/ پلن دوم فدراسیون جدی‌تر شد

با انصراف امیر قلعه نویی شرایط حضور مربیان ایرانی در کادرفنی تیم ملی پیچیده‌تر شد.

به گزارش مشرق، از روز گذشته اسامی ۷ مربی ایرانی به عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان مطرح شده است.

حسین فرکی، امیر قلعه‌نویی، مهدی تارتار، فرهاد مجیدی و جواد نکونام نفراتی هستند که فدراسیون فوتبال رسما درخواست ارائه برنامه آن‌ها را تایید کرده و البته ساکت الهامی و حمید مطهری نیز جزو مربیانی هستند که با تایید فدراسیون فوتبال احتمال دارد به زودی از آن‌ها نیز برای هدایت تیم ملی برنامه گرفته شود.

قرار است در جلسه ۹ اسفند هیات رئیسه برنامه این نفرات مورد بررسی قرار بگیرد اما با توجه به شرایط اخیر بسیاری از این مربیان، افکار عمومی اقبال چندانی به مطرح شدن نام آن‌ها برای هدایت تیم ملی نشان نداده‌اند. هرچند ظاهرا فدراسیون به موازات مذاکره و دریافت برنامه داخلی‌ها باب رایزنی با برخی مربیان خارجی که در میان آن‌ها ژوزه مورایس و پاکو خمز نیز قرار دارند نیز آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

قلعه‌نویی پیشنهاد فدراسیون فوتبال را رد کرد/انصراف جدی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی فوتبال

در میان گزینه‌های داخلی سرمربیگری تیم ملی فردی دیده می‌شود که بیش از ۳ سال است حتی در سطح لیگ یک نیز فعالیتی نداشته است. یک مربی هم با توجه به قرار گرفتن تیمش در رتبه سیزدهم جدول، در هفته‌های اخیر بارها خبر احتمال برکناری‌اش مطرح شده است. دیگری در شش هفته اخیر لیگ برتر تنها ۲ تساوی به دست آورده است. یک گزینه با وجود هزینه‌های چند صد میلیاردی باشگاه نتوانست تیم تحت هدایت خود را در لیگ برتر در جایگاهی بهتر از نهم قرار بدهد و در اوج رقابت‌های حذفی لیگ قهرمانان آسیا استعفا کرد و به ایران بازگشت.

یک مربی نیز با وجود عملکرد به نسبت خوب در سال‌های اخیر با تیم‌های نه چندان متمول و معمولی، کاراکتر لازم برای هدایت مهم‌ترین تیم کشورمان را ندارد و مربی لژیونر نیز پس از قهرمانی بدون باخت با استقلال، در این فصل همراه با تیمش در لیگ امارات نتایج چندان قابل توجهی کسب نکرده است.

برهم خوردن بازی تاج و تخت ایرانی‌ها با انصراف قلعه‌نویی/ پلن دوم فدراسیون جدی‌تر شد

در این میان امیر قلعه نویی به عنوان جدی‌ترین گزینه ایرانی نیمکت تیم ملی امروز با انتشار یک استوری، انصراف خود را از بازگشت به این تیم اعلام کرد.

با این وضعیت به نظر می‌رسد هدف فدراسیون برای مطرح شدن این نفرات اشاره به بضاعت محدود مربیان داخلی برای حضور در تیم ملی باشد و با این اقدام، هدف دیگر یعنی انتخاب مربی خارجی به شکل جدی‌تری دنبال می‌شود.

در واقع وقتی مدیران فدراسیون اعتقاد عملی به بسیاری از مربیان داخلی مطرح‌شده ندارند و تنها گزینه مدنظرشان نیز انصراف خود را اعلام کرده راهی جز مذاکرات جدی‌تر با مربیان خارجی باقی نمی‌ماند.

البته برای فدراسیونی که منابع مالی قابل توجهی ندارد، مدام با افزایش نرخ ارز مواجه می شود و انتقال پول به حساب یک مربی خارجی برایش سخت است، انتخاب یک مربی بین‌المللی کارآمد امری بسیار دشوار است. در این وضعیت مدیران فدراسیون درصدد هستند با آزادسازی بخشی از پول بلوکه شده در فیفا یا مذاکره با دولت برای باز کردن گره‌های موجود، راهکاری برای استفاده مجدد از یک خارجی پیدا کنند.

این احتمال وجود دارد با شرایط ایجاد شده فدراسیون تصمیم بگیرد در نهایت برای فیفادی پیش رو سراغ انتخاب مربی موقت برود تا پس از آن بدون عجله سراغ انتخاب مربی معقولی برود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدرضا کرمعلی زاده IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 0
    سلام امیر قلعه نویی هیچوقت دراین سن وسال روی آبروی خودش ریسک نمیکنه ،بیخودی مردم روسرکار نگذارید ما مربی بزرگتر از کی روش میخواهیم تجربه بین المللی حرف اول ومیزنه.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 1
    انشالله مربی و بازیکنانی انتخاب شوند که به بازی و مربی گری در تیم ملی افتخار کنند و باعث مباهات باشند
  • حسین18 IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    حیف امیر خان که انصراف داد -بهترین گزینه بود از بین بقیه به نظر من اولویت:1-ساکت الهامی -فرهاد مجیدی -حمید مطهری نکونام وتارتار بدرد نمیخورند نکونام روش کیروش رو داره وخیلی مغروره
  • پیام IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    فرهاد مجیدی ، جواد نکونام. یا ابوالفضل این دو نفر جز هوچیگری مگر چیز دیگری بلد هستند.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      هوچی گری؟ همه که مثل شما عزیزان پرسپولیسی ماخوذ به حیا نیستند.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    5 0
    اسکوچیچ چه مشکلی داشت که برکنارش کردن؟
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 0
      آدم بود!
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 0
    خجالت نکشید، مثل همیشه تان، آقای اسکوچیچ را دعوت نموده و طی مراسمی که در آن جناب تاج به خاک پایش افتاده و اظهارعحز و پشیمانی و تضرع و تعذر مینماید تیم ملی را به صاحب برحقش بسپارید، گمان نکنم که حاج صفی و جهانبخش و انصاریفر هم دیگه ادعایی داشته باشند!!
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    تا وقتی بازیکن ها حرفه ای نشوند ( از تیم های پایه ) حرفه ای شوند هیچ نتیجه ای نمی گیرم حتی بهترین مربی دنیا را هم داشته باشیم
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    همون اسکویچ بیارید بیچاره بهش فلافل میدادن کار میکرد، الکی انداختیدش بیرون رفت، پول هم نمیگرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس