امیرعبداللهیان: هیچ مستندی مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین وجود ندارد

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ضمن واهی خواندن اتهامات مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین گفت که هیچ مستندی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز سه شنبه نهم اسفند در دومین روز حضورش در ژنو، با «جاپا گروشی» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محل مقر اروپایی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در این دیدار از میزبانی بیش از ۵ میلیون آواره افغانستانی علیرغم چالش‌های پیش روی ایران به خاطر تحریم‌ها قدردانی کرده و همچنین ابراز امیدواری کرد رایزنی‌ها و تماس‌های جاری بین طرف‌های برجام، هر چه زودتر منجر به احیای این توافق شود و احیای برجام را به سود صلح و امنیت جهانی خواند.

وزیر امور خارجه هم به رایزنی‌های انجام شده در ارتباط با توافق در چارچوب برجام اشاره کرد و گفت: تیمی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران حضور داشت و قرار است رافائل گروسی مدیرکل آژانس نیز بزودی به ایران سفر کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات اوکراین، بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به استقلال و تمامیت سرزمینی کشورها تأکید کرد و واهی بودن اتهامات مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیچ مستندی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در این دیدار، عفو عمومی از سوی مقام معظم رهبری را ستود و گفت که این اقدام جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر و ستایش است.

وی همچنین از حضور عالی‌رتبه ایران در نشست شورای حقوق بشر و تشریح مواضع ایران در این شورا، قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت: احترام به حقوق بشر ریشه در اعتقادات و فرهنگ ما دارد و ایران به تعامل خود با مکانیسم حقوق بشر و کمیساریای عالی حقوق بشر ادامه خواهد داد.

در این دیدار در خصوص بحران‌های پیش روی جامعه جهانی از جمله جنگ، بحران غذایی، بحران انرژی، بحران آب و وضعیت‌های بشردوستانه در جهان نیز بحث و تبادل نظر شد.

رئیس مجمع عمومی با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه ایران در حوزه مدیریت آب، خواستار مشارکت فعال ایران در نشست ماه مارس سازمان ملل درباره آب شد که امیرعبداللهیان ضمن تشکر از این دعوت گفت: ایران تلاش خواهد کرد در این نشست، حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به ژنو سفر کرده، روز دوشنبه هشتم اسفند ماه در بخش عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل شرکت کرد و به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر پرداخت. وی همچنین در روز نخست حضورش در ژنو با وزرای خارجه فنلاند، بلژیک، نروژ، ارمنستان و اندونزی و همچنین دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین پیش از ظهر (سه‌شنبه) نهم اسفند ماه در بخش عالیرتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت کرد و در این نشست به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات خلع سلاحی و دیگر موضوعات پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه با روسای سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه مستقر در ژنو در هتل محل اقامتش دیدار و گفت‌وگو کرد.پس از آن هم مارتین گریفیتس نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشرودستانه به محل اقامت امیرعبداللهیان آمد و با وی ملاقات کرد. دیدار و گفت‌وگو با وزرای خارجه ونزوئلا و سنگال نیز از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در مدت حضورش در ژنو بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    یک سوال: برای کمک به دوستان باید از دشمنان مون بترسیم؟
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    خوبه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    وزیر هم میگه فوتو شاپه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس