خانواده‌های پرجمعیت در چه صورت زمین رایگان دریافت می‌کنند؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس مصوبه امروز مجلس را مبنی بر اینکه واحد مسکونی رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر اختصاص می‌یابد، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، زهره سادات لاجوردی در تشریح مصوبه امروز مجلس مبنی بر اینکه به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد، اظهار داشت: در متن اولیه این بند از لایحه بودجه آمده بود که یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به خانواده‌های صاحب فرزندان چهار قلو و بیشتر اختصاص یابد که بنده پیشنهاد اصلاحی دادم و با موافقت نمایندگان رأی آورد.

وی بیان کرد: با پیشنهاد بنده خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال، جایگزین خانواده‌های صاحب فرزندان چهار قلو و بیشتر شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس هر خانواده‌ای که الان ۴ فرزند زیر ۲۰ سال دارد، یعنی تعداد فرزندانش ۴ نفر یا بیشتر است اما همه زیر ۲۰ سال هستند، مشمول این مصوبه هستند و یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به آنان تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم باید در اجرای این موضوع در صورت قانونی شدن لحاظ شود که در این ماده آمده است، زمین یا واحد مسکونی موضوع این آئین نامه به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر واگذار می‌گردد و سند مالکیت حداکثر یک ماه پس از پرداخت آخرین قسط به نام ایشان منتقل می‌گردد. مالکیت زمین یا واحد مسکونی در صورت فوت هر یک از پدر و مادر بر اساس موازین قانونی ارث به ورثه متوفی تعلق می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به این علت خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال جایگزین عبارت خانواده‌های صاحب فرزندان چهار قلو و بیشتر شد که ما در کشور چهارقلوزایی خیلی کم و به ندرت داریم. برای مثال، در سال ۱۴۰۰ فقط ۱۴ مورد چهارقلوزایی داشتیم.

لاجوردی تاکید کرد: مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی با هدف ایجاد مشوق برای مردم در جهت فرزندآوری بود و همه هدف ما آن است که باری از دوش خانواده‌های پرجمعیت برداریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    3 4
    شما جلوی مهاجرت رو بگیر!
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 0
    بسیار عالییییییییییییییییییییییییییی-لطفا به سالمندانی که خانه ندارن هم توجه کنین
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    3 1
    شامل خانواده های ۴ فرزند به بالا می شود
  • نبی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 1
    من چهار بچه زیر بیست سال دارم ولی بچه کوچکم ۹سال دارد در ضمن کرایه نشینم آیا زمین به من تعلق میگیرد
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 3
    سلام من چهارتا فرزند دارم کرایه نشینم شوهرم کار گر تور خدا کمک کنید
  • اکرم خزایی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام من چهار بچه زیربیست سال دارم وبچه ی چهارمین متولد۱۱/۱۱/۱۴۰۱میباشد.فرم جیم خودم و همسرم قرمزمیباشد.ایابه مازمین رایگان تعلق میگیرد.چراسایت ثبت نام بسته شده.من نمیتوانم ثبت نام کنم
  • اکرم خزایی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    سلام من چهار بچه زیربیست سال دارم وبچه ی چهارمین متولد۱۱/۱۱/۱۴۰۱میباشد.فرم جیم خودم و همسرم قرمزمیباشد.ایابه مازمین رایگان تعلق میگیرد.چراسایت ثبت نام بسته شده.من نمیتوانم ثبت نام کنم
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      0 1
      میشه سایتش ب ماهم بگید
  • دلان IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    2 0
    من چهارتا فرزند زیر بیست سال دارم لطفا راهنمایی کنید کجا باید برم پیگیری کنم
    • محمد IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 1
      منم چهارتا بچه دارم سایتش چیه
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 1
    سلام منم چهار فرزند زیر ۲۰سال دارم کوچیکم ۴سالشه آیا به متم تعلق میگیره؟
  • محمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    شما که طرح چهار فرزند زمین رایگان میدی چه تبصره گذاشتی که همه فرزندان از یک همسر باشند شاید کسی از همسرش جدا شده یا همسرش فوت کرده ازدواج مجدد داشته به نظر شما این چهار فرزند از یک پدر هستن چرا تبصره وقانون مگذارید حق مردم پایمال مکنی مردم همین جور درعذاب هستن
    • عاطفه IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      2 0
      راست میگن تکلیف امسال ماهاچی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس