کد خبر 1471100
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
افزایش ۴۰ درصدی بلیط مترو نهایی نشده است

عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی بهای کرایه مترو در حال بررسی است و هنوز نهایی نشده است.

به گزارش مشرق، علی اصغر قائمی عصر دوشنبه در حاشیه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک با اشاره به لایحه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی و بررسی آن در کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگاران گفت: روز گذشته بررسی لایحه کرایه اتوبوس تاکسی و مترو در دستور کار کمیسیون قرار گرفت اما هنوز میزان افزایش کرایه‌ها به تصویب نرسید است.

وی افزود: قرار بر این شد تا مدل‌های پیشنهادی توسط شهرداری دوباره بررسی شوند و روز شنبه این جلسه ادامه خواهد داشت تا لایحه نهایی و قابلیت ارجاع به صحن را پیدا کند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به میزان افزایش بهای کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: پیشنهاد مترو افزایش حدود ۳۵ تا ۴۰ درصدی بهای بلیط است و برای اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز به صورت پیمایشی بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ میزانی به تصویب نرسیده است ، افزود: اگر بررسی‌های لایحه بودجه به اتمام برسد در دستور کار یکشنبه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: رانندگان تاکسی انتظار درآمد حداقلی دارند و هزینه مصرفی جاری و هزینه پنهان کاهش ارزش سرمایه برای رانندگان باید لحاظ شود و بر همین اساس باید برای رانندگان حتماً تعادل ایجاد شود اما حتماً عدد افزایش بهای مترو و اتوبوس کمتر است .

عضو شورای شهر تهران در خصوص ایجاد تراموا نیز گفت: در برنامه چهارم توسعه و بودجه شهرداری تنها عددی مختصر برای مطالعه تراموا دیده شده و برای احداث آن عددی تعیین نشده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 0
    سلام شورای شهر انقلابی نباید به 40درصد افزایش رای دهد چون فشار به طبقه3جامعه میآید شورای شهر محترم تهران همه جوانب را در نظر بگیرد با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس