کد خبر 1473584
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

اگر در زمینه‌هایی همچون ساختمان‌سازی، اتومبیل‌سازی و تولید مخازن گاز مایع فعالیت کرده باشید، احتمالاً نام ورق اسیدشویی را شنیده‌اید. قیمت ورق اسیدشویی و به طور کلی قیمت مربوط به ورق وابسته به عوامل مختلفی است که هریک از آن‌ها موجب افزایش یا کاهش کلی قیمت محصول مدنظر می‌شوند.

قیمت ورق به صورت تمام و کمال توسط شرکت‌های تولیدکننده تعیین می‌شود، البته به طبع این شرکت‌ها نیز قیمت محصولات خود را بر اساس فاکتورهایی معین می‌کنند. شناخت این فاکتورها برای افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند یک امر کاملاً ضروری است. دلیل این امر را می‌توان به اهمیت بسیار بالای ورق‌هایی همچون ورق اسیدشویی مرتبط دانست. امروزه بدون بهره‌گیری از چنین موادی امکان رفع کردن زغال‌های موجود بر روی سطوح مختلف طی فرایند اسیدشویی وجود ندارد. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

فاکتورهای موثر بر روی قیمت ورق اسیدشویی و قیمت ورق

برای خرید این ورق‌ها باید به مراکز معتبر مراجعه کرد.

قیمت ارز

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که بر روی قیمت ورق اثر می‌گذارد،‌ ‌قیمت ارز است. منظور ما از قیمت ارز، دلار بوده که به تنهایی می‌تواند موجب افزایش یا کاهش مستقیم قیمت ورق اسیدشویی و سایر مدل‌های ورق شود. با توجه به نوسانات شدید ارز در سال‌های اخیر، کاملاً‌ طبیعی است که قیمت این محصولات نیز به صورت پلکانی در حال افزایش و یا کاهش باشد.

شما باید پیش از خرید این محصولات حتماً قیمت ارز را مدنظر خود داشته باشید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن محصولات مربوطه را خریداری کنید. در واقع باید گفت که قیمت ارز علاوه بر کلیه محصولات مربوط به صنایع مختلف،‌ بر روی قیمت ورق‌ها نیز اثر خود را بر جای می‌گذارد.

قیمت جهانی آهن

مورد دیگری که بر روی قیمت ورق اثر می‌گذارد و باید حتماً به آن اشاره کرد،‌ قیمت جهانی آهن است. قاعدتاً از این امر مستحضر هستید که ورق‌های اسیدشویی و سایر ورق‌های موجود در بازار با استفاده از همین متریال ساخته می‌شوند. در واقع متریال اولیه جهت ساخت این ورق‌های بسیار کاربردی، آهن است.

بنابراین، کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد که قیمت جهانی آهن بر روی قیمت ورق اسیدشویی و سایر انواع مختلف ورق اثر بگذارد. شایان ذکر است که قیمت جهانی آهن نیز خود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که هرکدام از آن‌ها به نحوی بر روی قیمت آن اثر میگذارند. به‌عنوان‌مثال، زمانی که یک معدن بسیار بزرگ از آهن در بخشی از کره زمین کشف می‌شود، می‌توان شاهد تغییر قیمت کلی این متریال اولیه بود.

فاکتورهای موثر بر روی قیمت ورق اسیدشویی و قیمت ورق

این ورق‌ها دارای کاربردهای مختلفی هستند.

هزینه‌های مربوط به حمل و نقل

مورد دیگری که بر روی قیمت ورق از جمله ورق‌های اسیدشویی اثر می‌گذارد، هزینه‌های مربوط به حمل و نقل است. این هزینه‌ها به صورت عمده موارد مختلفی همچون هزینه‌های مربوط به سوخت و همچنین هزینه‌های مربوط به تهیه وسایل حمل و نقل، اپراتورها و ... را تحت پوشش قرار می‌دهند. امروزه بخش عظیمی از ورق‌ها به وسیله خطوط زمینی انتقال پیدا می‌کنند؛ بنابراین افزایش هزینه‌های حمل و نقل در این بخش به معنای افزایش هزینه‌های کلی مربوط به قیمت ورق اسیدشویی و سایر ورق‌های موجود در بازار خواهد بود.

شاید به همین دلیل باشد که کارشناسان امر همواره توصیه می‌کنند تا پیش از هرگونه خریدی نسبت به بررسی هزینه‌های حمل و نقل چنین محصولاتی اقدام شود. درک هزینه‌های مربوط به حمل و نقل می‌تواند ایده بسیار روشنی را در زمینه نحوه قیمت‌گذاری انواع ورق‌های مختلف به شما ارائه کند. با توجه به جدول زیر در سایت آهن ملل می‌توانید کمی بیش‌تر با قیمت انواع ورق آشنایی پیدا کنید.

ردیف

ضخامت (mm)

عرض (m)

حالت

واحد

قیمت دیروز

قیمت امروز (تومان)

1

ورق عرشه 0.7 میل هفت الماس

1.25

شیت

کیلوگرم

56,147

56,211

2

ورق عرشه 0.8 میل هفت الماس

1.25

شیت

کیلوگرم

55,780

55,404

3

ورق عرشه 0.9 میل هفت الماس

1.25

شیت

کیلوگرم

55,780

55,404

4

ورق عرشه 1 میل هفت الماس

1.25

شیت

کیلوگرم

56,330

55,596

5

ورق عرشه 1.2 میل هفت الماس

1.25

شیت

کیلوگرم

56,330

55,404

6

ورق عرشه 1.25 میل هفت الماس

1.25

شیت

کیلوگرم

تماس بگیرید

تماس بگیرید

فاکتورهای موثر بر روی قیمت ورق اسیدشویی و قیمت ورق

قیمت این محصولات به چندین فاکتور مختلف وابسته است.

سخن پایانی

ورق‌های اسیدشویی و به طور کلی انواع ورق نقش بسیار مهمی را در صنایع مختلف کشور ما ایفا می‌کنند. شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید این محصولات مشغول به کار هستند و می‌توان گفت که بخش عظیمی از ورق‌های مختلف در کشور خودمان به تولید می‌رسند.

قیمت ورق اسیدشویی و هر ورق دیگری به یک سری فاکتورهای ثابت همچون قیمت ارز، قیمت جهانی آهن و همچنین هزینه‌های حمل و نقل بستگی دارد. توجه به هر یک از این فاکتورها برای کلیه افرادی که در این بازار فعال هستند و می‌خواهند به قیمت مناسبی دست یابند، کاملاً ضروری است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس