کد خبر 1473723
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
پایان چهارشنبه سوری و روسیاهی اپوزیسیون

فراخوان خراب‌کاری با هشتگ «سه شب آتش»، مدتی است توسط براندازان در فضای مجازی نشر پیدا کرده است، اما آرامش حاکم بر کشور طی دو روز گذشته نشان از شکست فراخوان‌های متعدد آشوب‌طلبان برانداز داشت.

به گزارش مشرق، اپوزیسیون برانداز خارج از کشور، هر چه بیشتر برای وحدت و همبستگی تلاش می‌کند، نتیجه عکس می‌گیرد و ماحصل کارش، چیزی جز انشقاق و اختلاف نیست. پس از افتضاح منشور موسوم به «همبستگی و سازماندهی برای آزادی» که گسل میان طیف‌های ضدانقلاب اسلامی را شدت بخشید، براندازان با راه‌انداختن هشتگ «سه شب آتش»، خواستار خراب‌کاری در دو روز منتهی به چهارشنبه آخر سال شدند. این فراخوان با توجه به آرامش کلی حاکم بر کشور، شکستی دیگر در کارنامه ایشان ثبت کرد.

فراخوان خراب‌کاری در روزهای ٢٢، ٢٣ و ٢۴ اسفند با هشتگ «سه شب آتش»، مدتی است که توسط براندازان در فضای مجازی نشر پیدا کرده تا تلاشی برای شعله‌گرفتن آتش فتنه‌ای باشد که هفته‌هاست در کشورمان رو به خاموشی گذاشته است. براندازان که مدعی خشونت‌پرهیزی هستند، چند روزی می‌شد با انتشار تصاویر مربوط به آتش‌بازی، تلاش بی‌شائبه‌ای برای آشوب‌آفرینی در کشور با اسم رمز چهارشنبه آخر سال داشتند. علی کریمی در استوری اینستاگرام خود درباره شب چهارشنبه آخر سال (دیروز) نوشت: «پس از تاریکی هوا در کلیه معابر و خیابان‌ها آتش و قیامت به‌پا می‌کنیم». حمید فرخ‌نژاد نیز در مطلبی مشابه نوشت: «هشدار به کلیه نیروهای انتظامی و امنیتی، برای پایین آمدن تلفات و آسیب به نیروهایتان، چهارشنبه سوری در خانه‌هایتان بمانید.»

آرامش حاکم بر کشور طی دو روز گذشته (جز برخی تلفات و آسیب‌ها که متأسفانه هر ساله به‌طور معمول وجود دارد) نشان از شکست فراخوان‌های متعدد آشوب‌طلبان برانداز داشت. این آرامش در واقع ثبت شکستی دیگر در کارنامه جریان اپوزیسیون برانداز بود که این روزها، هیچ سوختی برای ادامه حرکت خود ندارند. عدم استقبال مردم از چنین فراخوان‌هایی در واقع ناشی از آگاهی و شناخت بیشتر آنها نسبت به پشت‌پرده فعالیت‌های براندازان و ذات ضدملی و تجزیه‌طلبانه آشوب‌طلبان است. از آذرماه، شیب اعلام فراخوان‌ها مکرر افزایش داشت و براندازان تاریخ‌های متعددی را در این‌باره اعلام کردند اما آشکارا هیچ کدام‌شان مورد توجه مردم قرار نگرفتند. فراخوان چهارشنبه سوری را نیز صرفاً باید کوششی از پیش شکست‌خورده برای زنده نگه‌داشتن جریان به‌وجود آمده از اواخر شهریورماه در خارج از کشور دانست تا بدین طریق، نشان داده شود که فشار بر نظام همچنان ادامه دارد.

منشور انشقاق

شکست پروژه چهارشنبه سوری پس از آن صورت گرفت که چندی پیش، انتشار منشور موسوم به «همبستگی و سازماندهی برای آزادی (مهسا) آخرین تیر را بر پیکره براندازان زد و صف به‌هم ریخته آنها را متشنج‌تر کرد. این منشور که امضای اسماعیلیون، رضا پهلوی، بنیادی، عبادی، مهتدی و علی‌نژاد را پای خود می‌دید، در واقع ماحصل و نتیجه نشست هشت‌نفره اخیر آنها در دانشگاه جورج تاون واشنگتن بود. منشور مزبور موجب شد تا اختلافات میان طیف‌های براندازی، شدت بیشتری به خود بگیرد. برخی منتقدین با استناد به ریشه لغوی «منشور» یعنی «فرمان»، این بیانیه سیاسی را نوعی تحکم از سوی ۶ نفر بر کل جریان براندازی تلقی کردند. برخی دیگر با غیردموکراتیک خواندن نحوه دست‌چین شدن این ۶ نفر، تصریح کردند که چرا باید عده‌ای قلیل، فرمان کل جریان را به دست بگیرند. عده‌ای دیگر با مقایسه ترکیب این ۶ نفر، با افراد حاضر در جورج تاون، این سوال را مطرح کردند که چرا علی کریمی و گلشیفته فراهانی در میان امضاءکنندگان منشور نیستند. عده‌ای دیگر از مخاطبین منشور به‌ویژه مدعیان ملی‌گرایی و مشروطه‌خواهی، غیبت واژه‌هایی همچون «ملت» و «میهن» در متن بیانیه را مورد انتقاد قرار دادند و به رضا پهلوی بابت هم‌پیمانی با سردسته گروه تجزیه‌طلب کومله یعنی عبدالله مهتدی، حمله کردند و او را خائن به تمامیت ارضی دانستند. عده‌ای دیگر به لوگوی منشور (مشت گره‌کرده به طرف بالا) حمله و آن را ضد میهنی و چپ‌زده ارزیابی کردند. در این میان حضور افرادی نظیر علی‌نژاد، اسماعیلیون و مهتدی در میان امضاءکنندگان منشور که یکی با برنارد لویِ تجزیه‌طلب، دیگری با نومجاهدینِ بی‌وطن ارتباطات آشکار دارد و آخری (مهتدی) نیز خود سردسته کمونیست‌ها است را از جمله دلایل مهم حاکمیت روح چپ‌گرایانه بر این منشور قلمداد کردند. نکته جالب و در عین حال مضحک ماجرا این بود که کمیته مرکزی گروهک تروریستی-مارکسیستی کومله پس از انتشار این منشور، طی بیانیه‌ای از دبیرکل خود یعنی عبدالله مهتدی اعلام برائت کرد و او را فردی متوهم که هیچ ارتباطی با کومله ندارد، دانست.

منشور زیر سایه توافق بزرگ

از سوی دیگر، منشور ۶ نفر دقیقاً در روزی منتشر شد که خبر توافق میان ایران و عربستان بیرون آمد و همین موضوع، عامل مهمی در شکست نتایج حاصل از این منشور بود. به بیان دیگر، خبر توافق میان تهران و ریاض آن‌قدر بزرگ بود که موجب خفگی صدای منشور شد. در فضای مجازی نیز خبر توافق ایران و عربستان، بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفت. برای نمونه و بر اساس گزارش‌های منتشرشده، داده‌های توئیتری نشان می‌دهند که توافق ایران و عربستان در فضای توئیتر به مراتب بیشتر مورد توجه بوده و تعداد توئیت، ریتوئیت و لایک بیشتری دریافت کرده است. این درحالی است که در ماه‌های اخیر، اخبار مربوط به اپوزیسیون برانداز در توئیتر بیشتر جلب توجه کرده بود. نکته جالب توجه دیگر درباره انتشار منشور آن است که رضا پهلوی و اسماعیلیون هیچ‌کدام به‌طور مستقیم در توئیتر خود به این موضوع نپرداختند و فقط توئیت‌های اکانت مربوط به این به اصطلاح همبستگی را ریتوئیت کردند. توافق ایران و عربستان علاوه بر اینکه فضای سیاسی فی‌مابین ایران با سایر کشورهای منطقه به‌ویژه دولت‌های عربی را مثبت کرد، در حوزه جریان براندازی نیز واجد اثرات شگرفی بود و به حاشیه رفتن مطلق آنها را به‌دنبال آورد.

باید گفت که جز چند ماه اول پس از فوت مرحوم مهسا امینی، براندازان تدریجاً به سمت اختلاف کشیده شدند و کنش‌گری آنها نه تنها بر این اختلافات سر پوش ننهاد، بلکه باعث تعمیق بیشتر نیز شد. اکنون براندازان با راه‌انداختن فراخوان‌های فیک از جمله درباره چهارشنبه سوری، به‌دنبال جان بخشیدن دوباره به جنبش خود هستند اما با توجه به آگاهی عمومی از برنامه‌های پشت‌پرده آنها، به‌نظر می‌رسد در بسیج افکار عمومی طرفی نخواهند بست. در نهایت باید تاکید کرد که فراخوان چهارشنبه سوری، یک شکست تمام عیار برای براندازان بود و ایشان را بیش از پیش، با سرخوردگی و بی‌انگیزگی مواجه خواهد کرد.

منبع: روزنامه صبح نو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    36 2
    روسیاهی همیشه برای زغال (اپوزوسیون) میماند. خدا را شکر. بهشون اعلام میکنیم این انقلاب منتهی به ظهور مهدی فاطمه (س) میباشد پس تلاش بیهوده نکنید
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    13 30
    خوشبختانه تحلیل گران شما هنوز در خوابن و نمیبینن آتش زیر خاکستر رو یا اینکه این حرفها فقط برای عوام بی سواد خوبه ....
    • ح IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      خوشبختانه اپوزوسیون شما هم 24 ساعت پای منقل هستن و فقط توهم میزنن!! هزار بار گفتم بلافاصله پس از استعمال دخانیات در مشرق کامنت نگذارید باتشکر!!
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      9 0
      فعلا که لنگ همین همراهی عوام بیسواد با انقلاب مجازیتون هستین ببین شماها چقدر بدبختین که نمیتونین چندتا عوام بیسواد رو هم با خودتون همراه کنین
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      7 0
      جلز ولز شما لذت بخشه :)
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      9 0
      باشه تحصیل کرده تو خوبی و اربابات بزار ما ادمای بیسواد دلمون رو به همین چیزا خوش کنیم چون به زعم شما ما علاوه بر اینکه بیسواد هستیم کور و کرم هستیم
  • رضایی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    6 1
    حالا اگر برجام هم امضا شود تیشه به ریشه اپوزسیون و مخالفان خواهند زد.وبرای همیشه آنها را از صحنه جهانی محو خواهد کرد.ترس همه براندازان داخلی و خارجی و صهیونیستها فقط وفقط امضای برجام بوده و هست و خواهد بود. در محافل خصوصی آنها که نفوذ می کنیم فقط اغتشاش برای عدم اجرای برجام هست
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    21 0
    دیشب هم نظام سقوط نکرد!!!🤣
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    3 0
    خدارو شکر. واقعا هوش سیاسی مردم بزرگوار ایران با این همه گرانی و وضعیت ناجور اقتصادی، فوق العاده بالاست. و این در حالی است که مرجعیت رسانه ای مردم تقریبا در دست دشمنان و مخالفان نظام و رهبری عزیز است.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    19 0
    کی روسفید بودن که حالا بخوان بشن؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    18 0
    خداراشکرهمیشه روسیاه بودن وخواهندبود و روسیاه هم به درک واصل میشن!
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    امام خامنه ای فرمود «طرف حساب ما و مردم استکبار است» شکست و پیروزی در فرهنگ براندازان وجود ندارد چرا که پیروز و شکست خوردۂ این میدان ، نه آن ها که شیطان بزرگ امریکا ست این ها فقط عمله و مواجب بگیران ماشین براندازی اند بنابراین احساسی نسبت به نگرفتن فراخوان های طراحی شده از طرف سازمان های جاسوسی غرب وحشی ندارند آن ها فقط عروسک های یک خیمه شب بازی دشمن اند که وجود و نبود تماشاچی تفاوتی به حالشان ندارد آن ها نه جمعیت شان ارادی است و نه اختلافشان. اساسا چیزی جز کشیدن نعش متعغن خودبه نقطه پایان زندگی نکبت بارشان، که مشتی دلارو برگه ای برای اقامت خفت بارست، برایشان مفهومی نداردامیرالمومنین علی علیه السلام درنهج البلاغه خطبه صدوسی ویک احوال این جماعت را این گونه بیان فرموده :«ایهالنفوس المختلفه و القلوب المتشتته الشاهدة ابدانهم و الغائبة عقولهم جماعتی که قلب و دل مختلف و پر آشوب و اختلاف دارند جسمشان در کنار هم حاضر و عاری از عقل و اراده اند» فلدا از شهریور تاکنون در یک نبرد پر افتخار با اهداء شهدا و جانبازانی توانستیم یکی دیگر از فتنه های شیطان بزرگ آمریکا و غرب وحشی را در هم بکوبیم که صدای شکستن استخوان هایش به گوش می رسد استکبار پیش تر امیدها داشت که امیدهای اخیرش برجام و خروج از آن و اف ای تی اف و برکشیدن اصلاحات آمریکایی ، شورش مردم علیه حاکمیت با ناکارآمدی دولت فاسد روحانی جهانگیری و تحریم و...بود اما هیچ کدام سرانجامی نیافت دست به ترور زد ترور قهرمان مبارزه با تروریزم جهانی، حاج فاسم سلیمانی به این نیت که امام خامنه‌ای را به تسلیم وادارد و سپس مردم را اما برعکس شد هم مردم و هم امامشان امام خامنه‌ای علیه استکبار مهاجم تر شده و پایگاهشان را زیر و رو کردند و ایران اسلامی رها از محدودیت های برجام غنی سازی را تا شصت درصد بالا برده و هیچده برابر حجم دیکته شده در برجام را انبار کرده و نه تنها صنایع موشکی محدود نشد بلکه به قله آن یعنی کروز نقطه زن و نیز موشک های سوپرسونیک رسید و...حالا استکبار به جنون رسیده و مزدوران خود را بی هوا به دم تیغ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز ناخواسته می سپارد هرکدام از این فراخوتن ها ده ها خانه تیمی و هزاران مهمات آماده برای استفاده علیه ملت و جواسیس و صدها افسر اطلاعاتی دشمن و نیز خباثت های سفارتخانه ها و..را لو می دهد وما شکار میکنیم.
  • حسن IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    ولی میگن اشنویه ازاد شده
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    6 0
    یه بحث جالب ...... شبکه ملعون من و تو چند ماه تو ماتم و عزا است ... شب یلدا و چهارشنبه سوری هر سال کلی جشن می گرفتند و شاد بودند و بر نامه داشتند ولی امسال به قول خودشان بخاطر اغتشاشات برنامه شاد ندارند ..... بدبخت ها نمی دانند که ملت هم شب چله گرفتن هم ۲۲ بهمن آمدن راهپیمایی . هم چهارشنبه سوری ت رکوندن . خدا به احمق ها عقل بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس