کد خبر 1474793
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مسیریاب‌های جعلی به دنبال چی هستند؟

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا به هموطنان توصیه کرد: اپلیکیشن‌های موردنیاز را از فروشگاه‌های معتبر ایرانی دریافت نمایند.

به گزارش مشرق، علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا اظهار کرد: امروزه دیگر نیازی نیست برای کارهای عادی به شعب بانک مراجعه کنیم، فقط کافی است اپلیکیشن‌های بانک مربوطه را نصب‌ کرده و کارهای بانکی خود را انجام دهیم . هم چنین برای تردد در شهر، کافی است برنامه‌های مسیریاب را نصب‌کرده و از امکانات آن بهره ببریم.

وی افزود: همواره در تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی شاهد افزایش استفاده از تلفن همراه و قابلیت‌های کاربردی آن خواهیم بود لذا پیش‌بینی می‌شود کلاهبرداری‌هایی مرتبط با عید نوروز و یا با عناوین مشابه افزایش پیدا کند. در این میان، یکی از مواردی که متأسفانه در این ایام بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، سوءاستفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌باشد که متأسفانه برخی افراد سودجو با طراحی نسخه‌هایی جعلی به دنبال کلاه‌برداری از هم‌وطنان می‌باشند.

رجبی با بیان اینکه معمولاً برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به‌تمام اطلاعات ذخیره‌شده درگوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده نمایند، افزود: شهروندان در صورت نیاز، اپلیکیشن‌های موردنیاز را از فروشگاه‌های معتبر ایرانی دریافت نموده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه‌شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشد خودداری نمایند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری با اشاره به ماده ۷۳۴ قانون جرائم رایانه‌ای گفت: در قانون جرائم رایانه‌ای برای جاعلین مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته‌شده و این افراد باید در مقابل مقام قضایی پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند.

این مقام مسئول در انتها با آرزوی سالی همراه با توفیق و سلامتی برای هم‌وطنان خاطر نشان کرد: پلیس فتا در ایام نوروز فعالیتی شبانه‌روزی داشته و آماده پاسخگویی و ارائه خدمات و راهنمایی‌های لازم می‌باشد لذا هم‌وطنان در صورت نیاز با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir می‌توانند راهنمایی لازم را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس