وزیر بهداشت: موج هشتم کرونا با تاخیر وارد کشور شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج هشتم کرونا در روزهای پایانی اسفند ماه امسال با تاخیر وارد کشور شده است.

به گزارش مشرق، دکتر بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ مستقر پیرامون حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون مهمترین راهکار در پیشگیری از این بیماری است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی ها بنا بود موج هشتم کرونا از بهمن ماه امسال وارد کشور شود که با تاخیر اکنون شاهد ورود این موج به کشور هستیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: تمامی سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای باید نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند و در صورت گذشت ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند.

دکتر عین اللهی گفت: در شرایط کنونی استفاده از ماسک به ویژه در اماکن عمومی و سربسته امری ضروری است و عموم مردم در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی باید آن را کرونا تلقی نمایند و تا زمان اطمینان از بهبودی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دست دادن و دیده بوسی و استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مشهد مقدس و آغاز سفرهای نوروزی در سایر مناطق کشور، به عموم مردم توصیه کرد در راستای پیشگیری از بروز مسمومیت، نسبت به رعایت بهداشت مواد غذایی توجه داشته باشند و مواد غذایی مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر تهیه کنند.

وزیر بهداشت امروز از خدمات دهی در پایگاههای اورژانس ۱۱۵ در اطراف حرم مطهر رضوی بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس