امیرعبداللهیان: سیاست تقابلی و تحریمی با پاسخ متناسب ایران روبرو خواهد شد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای بلژیکی ضمن محکوم کردن اقدام تکراری اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال تحریم علیه ایران، تصریح کرد: سیاست تقابلی و تحریمی با پاسخ متناسب ایران روبرو خواهد شد.

به گزارش مشرق، خانم «حاجا لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک امشب (دوشنبه) ۲۹ اسفند ماه با حسین امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو کرد. موضوعات مورد علاقه طرفین و از جمله مناسبات دوجانبه در این گفت‌وگو مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایراد در این گفت‌وگو، از پیام‌ تبریک وزیر خارجه بلژیک به مناسبت سال جدید و عید نوروز تشکر کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اولویت سیاست خارجی مبتنی بر همکاری جمهوری اسلامی ایران و جهان، اقدام تکراری اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال تحریم علیه ایران را محکوم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاریخ تمدن ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: برخی طرف‌های اروپایی در حالی دیگران را به خشونت متهم می‌کنند که خود سابقه تاریکی از رفتار دوگانه در قبال حقوق بشر و نقض سیستماتیک آن دارند که نمونه اخیر آن، رفتار خشن پلیس فرانسه با معترضان است که نمونه رفتار دوگانه است.

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد: سیاست تقابلی و تحریمی با پاسخ متناسب جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

خانم حاجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک هم صمن تبریک فرارسیدن سال جدید به همتای ایرانی، بر ضرورت رفع موانع از طریق گفت‌وگو بین ایران و اتحادیه اروپا تأکید کرد و هرگونه رویکرد دوگانه را مردود خواند.

در این گفت‌وگوی تلفنی موضوعات کنسولی نیز مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزرای خارجه دو کشور چندی پیش نیز تلفنی گفت‌وگو کردند و در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو نیز وزیر خارجه بلژیک با حضور در محل اقامت امیرعبداللهیان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • %%% IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    حرف زدن بس است، لطفا کاری بکنید که بفهمند دشمنی و تحریم هزینه دارد. با حرف زدن، آنها از بی حیایی دست برنمی دارند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    ما منتظر تودهنی محکم به این اروپایی‌های نوکر هستیم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس