کد خبر 1478750
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به خاک سوریه

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در خاک سوریه هدف قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برخی منابع اعلام کردند که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در خاک سوریه هدف قرار داده است. پیش از این حمله توپخانه‌ای، رسانه‌های صهیونیستی گفته بودند که ارتش این رژیم تا ساعاتی دیگر به راکت‌های شلیک شده از سوریه پاسخ می‌دهد.

ساعاتی پیش منابع عبری زبان از شلیک چند راکت از سوریه به سمت بلندی‌های اشغالی جولان خبر دادند. آژیر خطر در این منطقه به صدا درآمده است.

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که حداقل ۳ موشک از سوریه به سمت رژیم صهیونیستی شلیک شد که یکی در یک منطقه باز نزدیک میتزر و یکی دیگر در سوریه و دیگری در اردن فرود آمد.

همچنین سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تائید کرد که راکت‌هایی از سوریه به سمت جولان شلیک شد که یکی از آن‌ها در یک منطقه باز فرود آمد.

المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد که حداقل ۳ موشک از سوریه به منطقه جولان شلیک شده است.

«نیر دفوری» خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که تل آویو طی ساعات آینده به حمله راکتی به بلندی‌های اشغالی جولان از خاک سوریه پاسخ خواهد داد.

جزئیاتی از احتمال آسیب دیدگی و یا تلفات بر اثر شلیک این موشک‌ها تا به این لحظه اعلام نشده است.

منطقه جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» در جنوب غرب سوریه است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ به صورت غیرقانونی بخشی از آن را ضمیمه خود کرد، اما جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام تجاوزکارانه را به‌رسمیت نشناخته است. شمار ساکنان جولان اشغالی سوری به حدود ۲۱ هزار نفر می‌رسد که در چهار روستای باقیمانده سوریه پس از اشغال این فلات یعنی «مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده» ساکن هستند و با طرح‌های متوالی اشغالگران صهیونیست برای سلطه بر این اراضی و یهودی‌سازی آن با توسل به زور، مواجه هستند.

همزمان ارتش اشغالگر اسرائیل از ساکنان ارتفاعات جولان جنوبی خواسته است تا در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند.

الجزیره نیز گزارش داده است که ساکنان شهر «میتسار» در ارتفاعات جولان جنوبی این هشدار را دریافت کرده‌اند.

هفته گذشته نیز کابینه امنیتی نتانیاهو در پاسخ به راکت‌های شلیک شده از لبنان و غزه حملات محدودی را در غزه و جنوب لبنان انجام داده بود. اوضاع امنیتی در مناطق اشغالی فلسطین به شدت بی ثبات است و برخی کارشناسان گفته‌اند که واکنش ضعیف و حاکی از ترس نتانیاهو به حمله راکتی از خاک لبنان محور مقاومت را به این نتیجه رسانده است که وقت افزایش تنش با تل آویو و پاسخ به تجاوزات اشغالگران است.

رژیم صهیونیستی طی یک هفته گذشته اقدامات متجاوزانه متعددی علیه فلسطینی‌ها و هتک حرمت مسجدالاقصی انجام داد که مجموعه این اقدامات با خشم جهانی و بویژه فلسطینی‌ها روبه‌رو شد. گروه‌های مقاومت در فلسطین و خارج از فلسطین اصرار دارند که به هتک حرمت مسجدالاقصی پاسخ دهند و حملات اخیر به مواضع مناطق اشغالی نیز در چارچوب پاسخ گروه‌های مقاومت به اقدامات متجاوزانه صهیونیست‌ها ارزیابی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    اسرائیل باید سریعا این بازی رو تموم کنه و سوریه و جنوب لبنان رو زمینه خودش کنه و شر این مفت خورها رو کم کنه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 1
    ظالمین نابودشدنی هستن ب امیدخدا
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 1
    اسرائیل با کسی شوخی نداره
  • جالب IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    این ها حق بشار اسد است سوریه باید برای جنایاتش در لبنان و ایجاد اختلاف و جنگ میان امل و حزب الله تاوان پس بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس