اسناد محرمانه پنتاگون؛ موساد پشت پرده اعتراضات در اسرائیل بود

اسناد درز پیدا کرده از پنتاگون پس از پرداختن به اوکراین، حالا سازمان اطلاعات جاسوسی اسرائیل را هدف گرفته است.

به گزارش مشرق، در اسناد طبقه‌بندی‌شده درز پیدا کرده از پنتاگون که چند روزی است در فضای مجازی دست به دست می‌شود، ادعا شده که سازمان اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) پشت پرده اعتراضات گسترده در تل‌آویو علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی بوده است.

این اسناد حاوی ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) است که تاریخ به‌روزرسانی آن اول ماه مارس قید و در آن گفته شده که مدیران موساد «حامی اعتراضات مقامات این سازمان و همچنین اسرائیلی‌ها علیه طرح جدید کابینه درباره اصلاحات قضایی بودند.»

به نوشته نیویورک‌تایمز، مقامات ارشد آمریکا تایید کردند که این اسناد فاش شده، به نظر می‌رسد حاوی اطلاعات واقعی است. با این حال، به ادعای آنها، دست کم برخی از این اسناد دستکاری شده و صحت اسناد در هاله‌ای از تردید است.

گرچه چند صد نفر از اعضا و کارمندان اسبق موساد، در اوایل مارس طومار ضد اصلاحات قضایی را امضا کردند اما مقررات این سازمان، مداخله مستقیم مدیریت این تشکیلات را در بحران‌های سیاسی، ممنوع کرده است. با این حال، به ادعای اسناد پنتاگون، برخی کارمندان موساد مجوز گرفتند تا به عنوان شهروند حقیقی و نه وابسته به موساد، در اعتراضات شرکت کنند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، دیوید بارنیا، رئیس موساد پس از مشورت با دادستان کل رژیم صهیونیستی، به کارمندان جزء اجازه داده تا به شرطی که خود را به عنوان اعضای این تشکیلات جاسوسی معرفی نکنند، در تظاهرات مشارکت داشته باشند.

مقامات ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گزارش‌ها درباره این موضوع را رد کرده و دفتر نخست وزیری تل‌آویو هم به نیویورک‌تایمز اعلام کرده که در حال بررسی اسناد است.

وزارت دادگستری آمریکا دیروز (شنبه) اعلام کرد که تحقیقات خود درباره درز اسناد طبقه‌بندی‌شده را آغاز کرده است.

ده‌ها فقره سند درز پیدا کرده که اکثراً با جنگ اوکراین در ارتباط است، در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، تلگرام، دیسکورد و.. دست به دست می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ح IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    میدونید الان یه عده هم از اپوزیسیون دارن میگن این زن زندگی آزادی هم کار نظام بوده؟؟
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      واقعا اون دسته از اپوزوسیون احمقن چون نظام مگه احمقه که بیاد خودش برای حکومتی که در صلح و آرامش داره میگذره و مسلطه بر اوضاع بیاد هزینه درست کنه
  • :) IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    گفته بودم کار خودشونه، درمورد اوکراین چی درز کرده؟
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      ترشی نخور
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    میخواین کیو گول بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس