شهید سلیمانی - نمایه

وزیر خارجه سابق آمریکا می‌نویسد: وقتی ماشین سلیمانی وارد جاده خروجی فرودگاه شد، موشک‌های هلفایر، زوزه‌کشان فرود آمدند و تیرِ قدرت آمریکایی، فناوری آمریکایی، و عدالت آمریکایی به ماشین او اصابت کرد.

سرویس جهان مشرق «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (هر دو در دولت دونالد ترامپ) یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکاست. پمپئو پس از خروج زودهنگام از دولت آمریکا با تک‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم[۱]» کرد که به تجربیاتش در دوران خدمت در دولت آمریکا پرداخته است. مشرق قصد دارد طی یک مجموعه گزارش بخش‌های مربوط به ایران در این کتاب را خدمت مخاطبان محترم ارائه کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید قسمت چهاردهم از این مجموعه گزارش است. برای خواندن قسمت‌های قبلی می‌توانید از لینک‌های انتهای همین گزارش استفاده کنید.

کتاب مایک پمپئو: توصیف عملیات ترور شهید سلیمانی از زبان وزیر خارجه وقت آمریکا

جلد کتاب «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» نوشته‌ی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (+)


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه‌ی سیاسی کشور از محتوای کتاب مذکور این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این کتاب لزوماً مورد تأیید مشرق نیست. گزارش زیر حاوی توصیفات و اتهامات بی‌اساس علیه شهید سلیمانی از زبان مایک پمپئو است.


فصل ۶: «مماشات نکن؛ حمله کن»

۳۱ دسامبر، اتفاقی افتاد که باعث شد تصمیم رئیس‌جمهور [برای ترور قاسم سلیمانی] حتی از قبل هم درست‌تر به نظر بیاید. ده‌ها و بعداً صدها نفر از نیروهای کتائب حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان شیعه، که نهایتاً تحت امر سلیمانی و ایرانی‌ها عمل می‌کردند، به سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند. در ایست بازرسی امنیتی سفارت، تجمع کردند؛ درها و پنجره‌ها را شکستند؛ و سالن پذیرش را تخریب کردند و آتش زدند. در تمام مدت هم شعار «مرگ بر آمریکا!» و «مرگ بر اسرائیل!» می‌دادند. خوش‌بختانه نگهبانان ما با کمک اخطارهای شفاهی و گاز اشک‌آور، آشوبگران را، قبل از این‌که بتوانند دیوار اصلی سفارت را بشکنند، متفرق کردند.

«نبیل خوری» دیپلمات آمریکایی و عضو سابق «سرویس خارجی» وزارت خارجه‌ی آمریکا، می‌گوید توجیهات دولت ترامپ برای ترور شهید سلیمانی، از جمله حمله به سفارت آمریکا، دروغ هستند [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› نقش شهید سلیمانی در وحدت ایران و عراق

›› دیپلمات آمریکایی: سلیمانی برای مردم خاورمیانه مقدس بود

›› چرا فیس‌بوک و اینستاگرام واقعیت را درباره شهید سلیمانی سانسور می‌کنند؟

›› «ساغر کسرایی» کیست/ آیا آمریکایی‌ها به دنبال تربیت «مسیح علی‌نژاد ۲» هستند؟

اعزام تفنگداران دریایی آمریکا به سفارت و حضور هلیکوپترهای آپاچی نیز اوباش را متقاعد کرده بود که عقب‌نشینی کنند. بر خلاف دولت‌های قبلی [آمریکا]، دولت و وزارت دفاع کاملاً با هم هماهنگ بودند. سفارت به‌خوبی مسلح بود و من، به دستور رئیس‌جمهور، صریحاً فرمان داده بودم که هیچ‌کس نباید زنده از دیوارهای سفارت رد شود. «[مارک] اسپر» [وزیر دفاع وقت آمریکا] و «[مارک] میلی» [رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا]، از طریق ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده‌ی «سنتکام» [«مقر فرماندهی مرکزی» آمریکا که حوزه‌ی استحفاظی‌اش شامل خاورمیانه می‌شود]، و رهبران نظامی حاضر در میدان، حمایت گسترده‌ای از تیم دیپلماتیک من کردند. هر قدر که از آن‌ها تشکر کنم، باز هم کم است.

واشینگتن‌پست: دولت ترامپ بعد از ترور سلیمانی «گیج و منگ» شده بود +عکس و فیلم

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پس از ترور شهید سلیمانی اذعان کرد کشورش «هیچ اطلاعات دقیقی درباره‌ی کیستی، چیستی، زمان، و مکانِ» حملات قریب‌الوقوعی نداشته است که ادعا می‌شد سردار سلیمانی قصد داشته آن‌ها را ترتیب بدهد. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› قمار ترامپ با جان بی‌ارزشش/ گزینه‌های روی میز ایران برای «انتقام سخت»

این حادثه من را به یاد حمله‌ی سال ۱۹۷۹ به سفارت آمریکا در تهران انداخت؛ اتفاقی که آمریکایی‌ها نسخه‌ی بازآفرینی‌شده‌اش را در فیلم عالی «آرگو[۲]» تماشا کردند. ما متعهد شده بودیم که ایرانی‌ها را از دستیابی به یک پیروزی مشابه محروم کنیم. شبه‌نظامیان شیعه به تأسیسات ما آسیب رساندند، اما همه‌چیز در مدت نسبتاً کوتاهی تعمیر شد و تقاضاهای ما از دولت عراق در نهایت به آن‌ها امکان داد تا نظم را در اطراف محوطه‌ی سفارت برقرار کنند. با این حال، همه‌ی ما می‌دانستیم ۳ ژانویه [تاریخ تعیین‌شده برای ترور قاسم سلیمانی] که بیاید، این ماجرای خطرناک، احتمالاً صرفاً مثل گرم کردن قبل از بازی به نظر خواهد رسید.

کتاب مایک پمپئو: برجام یک کیسه «باقالی سحرآمیز» بود/ قاسم سلیمانی مغز متفکر برنامه‌های ایران بود +عکس و فیلم

شماری از مردم در حال ورود به محوطه‌ی ساختمان سفارت آمریکا در تهران در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸. پس از تسخیر «لانه‌ی جاسوسی» آمریکا، علاوه بر دستگیری کارمندان سفارت، اسناد بی‌شماری بازسازی شد که از جاسوسی گسترده‌ی آمریکایی‌ها از ایران خبر می‌داد. پمپئو در کتاب خود نوشته حمله به سفارت آمریکا در بغداد، او را به یاد تسخیر لانه‌ی جاسوسی این کشور در تهران انداخته است. (+)

در همین حین، ما در آمریکا داشتیم برای حمله [به سلیمانی] آماده می‌شدیم. در موعد مقرر، من با اسپر و میلی در پنتاگون بودم. رئیس‌جمهور در فلوریدا بود. صبح آن روز، فرآیند تأیید نهایی را طی کردیم و تحرکات سلیمانی را ردگیری کردیم. نیروهای اطلاعاتی‌مان سلیمانی را، که یکی پس از دیگری بین منطقه‌های جنگی خاورمیانه رفت‌وآمد می‌کرد، فوق‌العاده عالی ردیابی کرده بودند: به‌دقت او را تحت نظر داشتیم. سلیمانی پس از نیمه‌شب ۳ ژانویه‌ی ۲۰۲۰ به وقت بغداد، در فرودگاه فرود آمد و آن‌جا «ابومهدی المهندس» بنیانگذار کتائب حزب‌الله، که اکنون فرمانده‌ی گروهی قدرتمند از شبه‌نظامیان شیعه‌ی تحت حمایت ایران بود، مثل قهرمان‌ها از او استقبال کرد. سلیمانی خبر نداشت که یک پهپاد «ام‌کیو-۹ ریپر» آمریکایی دارد تک‌تک حرکات آن‌ها را از آسمان ردیابی می‌کند. وقتی ماشین سلیمانی وارد جاده‌ی خروجی از فرودگاه شد، موشک‌های هلفایر، زوزه‌کشان فرود آمدند. تیرِ قدرت آمریکایی، فناوری آمریکایی، و عدالت آمریکایی به ماشین او اصابت کرد. بازدارندگی آمریکایی کار خودش را کرد؛ و سلیمانی دیگر هرگز نمی‌توانست به کسی صدمه‌ای برساند.

غیرقانونی، عجولانه و خودسرانه: محکومیت ترور شهید سلیمانی در گزارش سازمان ملل +عکس و فیلم

محل شهادت شهید سلیمانی و همرزمانش مقابل فرودگاه بین‌المللی بغداد (+)

روایت نویسنده یهودی از «انگشت و انگشتر» شهید سلیمانی +عکس و فیلم

تصویر منتسب به دست و انگشتر شهید سلیمانی پس از حمله‌ی تروریستی آمریکا به کاروان او در اطراف فرودگاه بغداد (+)

تنها چند دقیقه طول کشید تا رسانه‌های اجتماعی پر از گزارش‌های مربوط به وقوع انفجار در فرودگاه بین‌المللی بغداد شوند. ایرانی‌ها خیلی زود تأیید کردند که قهرمان شرورشان کشته شده است. ما در سراسر جهان، برای حملات انتقام‌جویانه به مواضع آمریکایی آماده بودیم. اسرائیلی‌ها نیز آماده بودند، چون می‌دانستند که ایران ممکن است تصمیم بگیرد علیه آن‌ها انتقام بگیرد. به همین ترتیب، با شرکای عربمان در خلیج [فارس] هم هماهنگ بودیم و به آن‌ها هشدار داده بودیم؛ البته بدون این‌که جزئیات برنامه‌هایمان را به آن‌ها اطلاع بدهیم.

«ابومهدی المهندس» فرمانده‌ی حشدالشعبی عراق، که همراه با شهید سلیمانی به شهادت رسید، به «سربازی برای حاج قاسم» افتخار می‌کرد. [دانلود]

من پیامم را هم به ایرانی‌ها دادم [مبنی بر این‌که ما با این عملیات به دنبال تغییر رژیم نبوده‌ایم، اما در عین حال، آمادگی تشدید تنش‌ها را نیز داریم. رجوع شود به قسمت سیزدهم مجموعه گزارش]. در عرض چند ساعت، ایران چندین موشک بالستیک به پایگاه هوایی «[عین]الاسد» در عراق شلیک کرد. این حمله‌ی موشکی باعث زخمی شدن شماری از نیروهای آمریکایی شد: بعضی از این نیروها جراحت‌های شدیدی برداشتند، اما هیچ‌کس کشته نشد. پس از این اتفاق، از طریق سوئیس، پیامی از همتای ایرانی‌ام [محمدجواد ظریف، وزیر خارجه‌ی وقت ایران] دریافت کردم مبنی بر این‌که این، تمام پاسخ ایران بوده است [و ایران اقدام دیگری انجام نخواهد داد]. این پیام، هم خیالمان را راحت کرد، و هم دلیل دیگری بود که اثبات می‌کرد ما هستیم که تشدید تنش‌ها را کنترل می‌کنیم.

اولین گزارش سی‌ان‌ان از درون پایگاه عین‌الاسد پس از حمله‌ی موشکی ایران [دانلود]

نفس‌نفس زدن ترامپ هنگام صدور بیانیه درباره‌ی حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق؛ بیانیه‌ای که طبق نوشته‌ی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی وقت ترامپ، دروغ بوده است [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› آمریکایی‌ها چه واقعیتی را در عین‌الاسد مخفی می‌کنند؟

›› دو مقام سابق پنتاگون: تلفات عین‌الاسد از آن‌چه ترامپ اعتراف می‌کند بسیار بیش‌تر است

›› اخبار جدید از عین‌الاسد: اعطای «نشان جانبازی» به سربازانی که ترامپ می‌گفت «سردرد» دارند

›› تا الآن ۶۹ نفر/ دو سال بعد، موشک‌باران عین‌الاسد هنوز از آمریکایی‌ها تلفات می‌گیرد!

در عین حال، نمی‌توانستیم مطمئن باشیم که ایرانی‌ها واقعاً دست به اقدام دیگری نخواهند زد. روز بعد، رئیس‌جمهور ترامپ بازدارندگی فیزیکی [و نظامی] ما را با بازدارندگی لفظی در توئیتر تقویت کرد: «۵۲ سایت ایرانی را (به تناسب ۵۲ گروگان آمریکایی‌ای که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شده بودند) هدف گرفته‌ایم، که برخی از آن‌ها در سطوح بسیار بالا و برای ایران و فرهنگ ایرانی مهم هستند. آن اهداف، و خود ایران، بسیار سریع و بسیار سخت مورد حمله قرار خواهند گرفت. ایالات متحده‌ی آمریکا دیگر هیچ تهدیدی را برنمی‌تابد!»

کتاب مایک پمپئو: توصیف عملیات ترور شهید سلیمانی از زبان وزیر خارجه وقت آمریکا

«ایران به عنوان انتقام‌جویی از اقدام ما در خلاص کردن جهان از شر رهبر تروریست‌شان [قاسم سلیمانی]، که اخیراً یک آمریکایی را کشته و تعداد زیادی آمریکایی دیگر را به‌شدت مجروح کرده بود، و ضمناً آن‌همه انسان، از جمله اخیراً صدها معترض ایرانی، را در عمرش کشته بود، دارد بسیار جسورانه درباره‌ی هدف قرار دادن برخی از دارایی‌های آمریکا حرف می‌زند. سلیمانی پیشاپیش به سفارت ما حمله کرده بود و داشت برای حمله به نقاط دیگری نیز آماده می‌شد. ایران سال‌هاست چیزی جز مشکل [برای آمریکا و جهان] نبوده است. این [توئیت] هشداری است مبنی بر این‌که اگر ایران به یک آمریکایی یا دارایی‌های آمریکا حمله کند، ما ۵۲ سایت ایرانی را (به تناسب ۵۲ گروگان آمریکایی‌ای که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شده بودند) هدف گرفته‌ایم، که برخی از آن‌ها در سطوح بسیار بالا و برای ایران و فرهنگ ایرانی مهم هستند. آن اهداف، و خود ایران، بسیار سریع و بسیار سخت مورد حمله قرار خواهند گرفت. ایالات متحده‌ی آمریکا دیگر هیچ تهدیدی را برنمی‌تابد!» متن کامل رشته‌توئیت تهدیدآمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پس از حمله‌ی موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در واکنش به ترور شهید سلیمانی (+)

بیانیه‌ی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، درباره‌ی ترور شهید سلیمانی (این بیانیه حاوی توهین‌ها و اتهامات بی‌اساس به شهید سلیمانی است) [دانلود]

علاوه بر این، من هم به نیابت از آمریکا نامه‌ای برای آیت‌الله ارسال کردم و به او اطلاع دادم که ما از نزدیک بر فعالیت‌های شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه نظارت داریم. گفتم هرگونه حمله‌ای علیه نیروهای آمریکایی، مستقیماً به پای او و ایران نوشته می‌شود و واکنش آمریکا دامن همه‌ی کسانی را خواهد گرفت که این حملات به آن‌ها قابل‌انتساب باشد. خیلی زود می‌توانستیم ببینیم که به شبه‌نظامیان شیعه در عراق دستور داده شده دست نگه دارند.

کشتار غیرنظامیان «وحشیانه» است؛ مگر توسط آمریکایی‌ها +عکس و فیلم

یک شهروند عراقی اجساد غیرنظامیانی را که در یکی از حملات هوایی ماه مارس سال ۲۰۱۷ آمریکا در شهر موصل در عراق کشته شده‌اند، جابه‌جا می‌کند. مقامات آمریکایی هرگز به این واقعیت پی نبرده‌اند که حمله به نیروها، تأسیسات، و دارایی‌هایشان در عراق، نتیجه‌ی چیزی جز نفرت مردم این کشور از جنایات اشغالگران آمریکایی نیست. انداختن تقصیر این عملیات‌ها به گردن ایران، هیچ چیزی را درست نخواهد کرد. (+)

گزارش پایگاه اینترنتی شبکه‌ی تلویزیونی قطری «الجزیره» با موضوع ارزیابی «اگنس کالامار» گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی، درباره‌ی اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور شهید سلیمانی [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› روایت مستند آمریکا از حاج قاسم و «جنگ سایه» با آمریکا


آن‌چه خواندید قسمت چهاردهم از خلاصه‌ی کتاب «هرگز کوتاه نیا» به قلم مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای، بود. قسمت‌های قبلی این مجموعه گزارش را از لینک‌های زیر بخوانید. قسمت‌های بعدی این مجموعه به‌زودی در مشرق منتشر خواهد شد. برای مطالعه‌ی ترجمه‌ی مشرق از کتاب‌های دیگر به کتاب‌خانه‌ی مشرق مراجعه نمایید.

قسمت‌های قبلی مجموعه گزارش

قسمت اول: خدمت در دولت ترامپ لطف خدا بود/ آمریکا درخشان‌ترین ستاره در تاریک‌ترین آسمان‌های جهان است

قسمت دوم: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای تعطیلات در تهران ندارم

قسمت سوم: ماجرای انتخاب «آیت‌الله مایک» برای عملیات علیه ایران/ سلوک با رئیس موساد به صرف ویسکی و سیگار

قسمت چهارم: برجام یک کیسه «باقالی سحرآمیز» بود/ قاسم سلیمانی مغز متفکر برنامه‌های ایران بود

قسمت پنجم: برجام حتی یک سند امضاشده هم نبود/ ماجرای «شاهکار موساد در سرقت آرشیو هسته‌ای ایران»

◄ قسمت ششم: سیاست «فشار حداکثری» و تشکیل «گروه اقدام ایران»/ نقش چین در خنثی‌سازی تحریم‌های ضدایرانی دولت ترامپ

◄ قسمت هفتم: پشت پرده دفاع دولت ترامپ از محمد بن‌سلمان پس از قتل خاشقجی/ یهودی‌ها را از ‏دست قاسم سلیمانی نجات دادم

◄ قسمت هشتم: پیشنهاد ترور سلیمانی را من به ترامپ دادم/ ماجرای توئیت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی

◄ قسمت نهم: نقشه دیدار روحانی و ترامپ در سازمان ملل/ من و بولتون و نتانیاهو جلوی بازگشت آمریکا به برجام را گرفتیم

◄ قسمت دهم: ظریف عاشق رستوران‌ها و هتل‌های نیویورک بود/ «رافائل گروسی» با لابی ما رئیس آژانس انرژی اتمی شد

◄ قسمت یازدهم: سلیمانی سیمای قهرمان‌ها را داشت/ نیروهایش عاشقش بودند و رهبران خاورمیانه از او حساب می‌بردند

◄ قسمت دوازدهم: دو بار پیشنهاد حمله به ایران را به ترامپ دادم/ چرا آمریکا به سرنگونی گلوبال‌هاوک واکنش نظامی نشان نداد

◄ قسمت سیزدهم: ترامپ چگونه متقاعد شد شهید سلیمانی را ترور کند/ جزئیات آماده‌سازی برای عملیات در فرودگاه بغداد


۱] Never Give an Inch: Fighting for the America I Love Link

[۲] آرگو (فیلم ۲۰۱۲) لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    62 6
    لعنت الله و مهدی فاطمه بر پمپیو و ترامپ و منافقان داخلی و .. که به صورت مستقیم در ترور این شهید عزیز دست داشتن. بالاخره ان ۲ بیشرف ترامپ و پمپیو تنها نبودن و نفوذی هایی در داخل داشتن که خط میدادن
    • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      3 14
      ازاینور ظریف و برجامو میکوبید از اونور ترامپ و پمپئو و ناتانیاهو مخالف برجامن و خارج شدن.ایا منافع تندروها به ترامپ و پمپئو و نتانیاهو شبیه نیست؟.پس برجام خوب بوده که ترامپ و... میگن بدبوده.پس همین فردا بریدامضاکنید تا ترامپ برنگشته😱
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      5 3
      تروریست های آمریکایی منتظر باشند.
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      0 1
      پمپئو کثیف : می رسه اون روزی که مثل سگ بکشیمت و زوزه کشان زجر بکشی. داغ حاج قاسم رو به دلت و ارباب کثافتت ترامپ خواهیم گذاشت.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    64 3
    می‌خواهند نور الله را با دهانشان خاموش کنند ولی نمی‌توانند. جاهلان نمی‌دانستند خون او بیشتر از خود او به ضررشان تمام خواهد شد. ان شالله
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      6 1
      ان شاءالله به زودی این خبیث تیرِ قدرت ایرانی، فناوری ایرانی، و عدالت اسلامی را توسط مجاهدین محور مقاومت خواهد چشید.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    50 2
    توی کتاب وقایع را جا به جا کرده تا واقعیت را پنهان کنه تهدید ترامپ در حمله به سایتهای ایرانی بعد ترور بود و گفت اگر کوچکترین واکنشی نشون بدید من 52 سایت را میزنم. ایران عین الاسد را زد ولی امریکا اقدامی نکرد این اومده ماجرای 52 سایت را بعد عین الاسد اورده که بگه بعد تهدید ترامپ ایران اقدامی کرد.
    • بنده خدا IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      آره من هم متوجه شدم. از همینجا میشه فهمید که مقامات آمریکایی یه روده راست تو شکمشون نیست و به هیچوجه به هیچ حرفی ازشون نمیشه اعتماد کرد. پس چون این ملعون کذاب میگه تلفات نداشتیم پس قطعا تلفات داشتن و مثل سگ دارن پنهانش میکنن. اما سالهای بعد کم کم بیرون میوفته
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    66 3
    ترامپ و سگش پمپئو باید مثل سگ به درک واصل شوند. Trump and his pet Mike Pomeo must be killed like a dog.
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      0 2
      Why are you typing in English you
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 1
    بعضی سازمان ها خوب و مفید هستند اما آدم بد هم توش پیدا میشه بعضی سازمان ها بد و مضر هستند اما آدم خوب هم توش پیدا میشه
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    41 2
    دست انتقام خداوند انشالله عدالت را به این ظالم نشان خواهد داد
  • دامون IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    20 3
    بهر حال ما انتقام سختی نگرفتیم حتی یک نفر از این اراذل آمریکایی را نکشتیم متاسفانه.............. ای کاش به اندازه نبود عظمت حاج قاسم در این روزها انتقام می گرفتیم .......
  • حجت US ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    52 4
    پس از این اتفاق، از طریق سوئیس، پیامی از همتای ایرانی‌ام [محمدجواد ظریف، وزیر خارجه‌ی وقت ایران] دریافت کردم مبنی بر این‌که این، تمام پاسخ ایران بوده است [و ایران اقدام دیگری انجام نخواهد داد]. این پیام، هم خیالمان را راحت کرد، و هم دلیل دیگری بود که اثبات می‌کرد ما هستیم که تشدید تنش‌ها را کنترل می‌کنیم. اگر جای دیگری می بود همین جمله کافی بود که نه فقط خود اراذل دولت قبل که تمام دودمان و تیر طایفه دولت قبلو به سلابه بکشند
    • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      3 2
      داداش دکمه شلیک دست ظریف نبوده که.حتما میدونسته یا بهش گفتن که اینم انتقال داده.من طرفدار ظریف نیستم ولی انصافا ادم نرمالتروباسوادی بود.با جلیلی و این قدکوتاهه جدیده مقایسه کن.انصاف هم خوب چیزیه.
    • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      2 2
      داداش دکمه شلیک دست ظریف نبوده که.حتما میدونسته یا بهش گفتن که اینم انتقال داده.من طرفدار ظریف نیستم ولی انصافا ادم نرمالتروباسوادی بود.با جلیلی و این قدکوتاهه جدیده مقایسه کن.انصاف هم خوب چیزیه.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    48 2
    خیانت ظریف و روحانی مشهود هست . از داخل کشور این خائنین ذلیل حمایت می شوند . خون سرخ شهید سردار سلیمانی تا سالهای آتی حریف می طلبد .
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      2 1
      خب حالا که خائن ها رفتن و انقلابی ها اومدن چرا انتقام نمیگیرید؟! نکنه ایناهم خائن اند؟!
  • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    38 4
    قاتلان آرمان علی وردی که اعدام نشدن یکی شون هم که فرار کرد .اعدام قاتلان شهدای خانه اصفهان که هی عقب می اندازید قبادلو هم بماند ترامپ هم که سردار سلیمانی رو به شهادت رساند اگه می افتاد دست شما ها وثیقه گذاشته بود آزاد بود .
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      3 6
      چقدر راحت حرف از اعدام میزنی . نوبت شما میرسه که یکی یکی سلاخی بشین
  • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    26 0
    قاتلان آرمان علی وردی که اعدام نشدن یکی شون هم که فرار کرد .اعدام قاتلان شهدای خانه اصفهان که هی عقب می اندازید قبادلو هم بماند ترامپ هم که سردار سلیمانی رو به شهادت رساند اگه می افتاد دست شما ها وثیقه گذاشته بود آزاد بود .
  • شبیه راز IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    6 0
    به نظرم اشتباهی در کتاب رخ داده. توییت حمله به ۵۲ مکان فرهنگی ترامپ دو روز قبل از حمله ایران به عین الاسد بود که روز بعدش و یک روز قبل از حمله ایران ، روحانی توییت مشهور یادآوری حمله به هواپیمای مسافربری را زد.
  • سرباز ولایت IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    26 0
    مایک باید سفارش قبرش را بدهد. چون یک مرده متحرک است.
  • ایرانی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    29 0
    برای کشتن قاتلین شهید سلیمانی ذره ای تردید ندارم I have no hesitation to kill the killers of martyr Soleimani لا أتردد في قتل قتلة الشهيد سليماني No dudo en matar a los asesinos del mártir Soleimani Şehit Süleymani'nin katillerini öldürmekten çekinmem.
  • الناز۱۶ساله IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    31 0
    حاج قاسم زنده است در قلب و روح همه ی ملت ایران و آزادیخواهان جهان زنده ست حاج قاسم دوستم دارم (برای همیشه )
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    20 0
    لعنت خدا به حرامیهای نجس. داخلی و خارجی. داغ سردار خاموش نمیشه تا انتقام گرفته بشه. لعنت خدا تا ابد به شمر و حرمله های زمان.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    8 0
    انتقام سخت؟!!!!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    28 2
    برای ظریف متأسفم
  • عمار IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    24 1
    بخدا که پیام ظریف نشان از خیلی مسائل پشت پرده میده که سالها بعد از طبقه بندی خارج میشه.حقا همه ایران فدای شهید سلیمانی می شد بازم کم بود.ما عملا با عدم مقابله قدرتمند تمام دستاورد های سالها جهاد این شهید بزرگوار رو از دست دادیم.حالا هی بگیم انتقام سخت انتقام سخت.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    24 0
    و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ..
  • اتابک IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    کاش از انتقام سخت بنویسین
  • بیژن IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    24 1
    "پس از این اتفاق، از طریق سوئیس، پیامی از همتای ایرانی‌ام [محمدجواد ظریف، وزیر خارجه‌ی وقت ایران] دریافت کردم مبنی بر این‌که این، تمام پاسخ ایران بوده است [و ایران اقدام دیگری انجام نخواهد داد]. " یعنی جاسوس ویژه هم اینقدر آمار دقیق نمیده که آقای ظریف خیال آمریکار رو از اقدامات دیگر ایران راحت کرده بود.
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 1
      یعنی تو فکر میکنی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا خوابند و منتظرند ببین ظریف چی میگه تا بفهمن می‌خواهیم حمله بکنیم یا نه؟! حالا که ظریف رفته چرا انتقام نمی‌گیرید؟!
  • عبداله IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    28 1
    در مت نبالا هیچ کلمه ای به اندازه "محمد جواد ظریف" نفرت انگیز نبود!
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 1
      نفرت از ظریف آخرسر کار دستتان خواهد داد. یعنی ظریف از ترامپ و پمپگور که قاتلان سردار اند نفرت انگیزتر است؟! لابد انتقام سخت را هم می‌خواهید از ظریف بگیرید؟!
    • عبداله IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 1
      کار دشمن "دشمنی" است. اون بجای خود. ولی کار جواد ظریف چه بوده؟!!
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    18 0
    ای کاش این موشک‌های را به خوابگاه سربازان آمریکا در عین الاسد می زدند و همه آنها را به درک می فرستادند .آنها بهترین سردار این مملکت را شهید کردند وما فقط چند نفر را ازنظر ذهنی آزار دادیم. ای کاش ما آمریکا می جنگیدم و ادبیان می کردیم
  • سرباز IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    30 0
    آشغال تا کی میخای توی سوراخ قایم بشی، مجبوری مثل سلمان رشدی نکبت و نجس فقط سوراخ موش عوض کنی، خون هر شیعه مثل خون امامش سالها می جوشد تا انتقام بگیرد
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    17 2
    وقتی از دشمنت متنفر باشی و همزمان قدرت او را هم دست کم بگیری و همزمان در توهم اشراف اطلاعاتی باشی ! نتیجه اش می شود اینکه فرمانده ات را در یک عملیات غافلگیرکننده از دست می دهی و برای انتقام بسنده می کنی به پرتاب چند موشک به پایگاه دشمن که حتی یک هلی کوپتر هم درآن نبود
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    29 0
    ای کاش می توانستم تمام تیرهای یک هفت تیر را به کله ترامپ ملعون خالی می کردم . ای کاش به عمر این خوک نجس پایان می دادیم
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      1 5
      ههههه
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      1 0
      جناب هههه تو نمیفهمی عشق یعنی چی،مسخره کن.
  • علی افصحی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    20 0
    همهٔ آمریکا و متحدانش علیه یک سرباز ولایت . این خود افتخار بزرگی است که برای ترور یک سرباز ولایت ، حاج قاسم ، این همه طرح و برنامه و این همه هراس از اجرای برنامهٔ شیطانی آمریکا علیه سرباز ولایت در بین همه مقامات آمریکایی و اقمار منطقه‌ایش ایجاد شود. شهادت حاج قاسم در واقع تکثیر و تبدیل او به یک مکتب بود مکتبی که در سرتاسر جهان خیلی زود برای خود هنر آموز جذب کرد آن ها که هنر « نه» گفتن به شیطان بزرگ آمریکا و هنر نبرد مقدس با تمام وجود علیه شیطان بزرگ آمریکا را یاد می گیرند. اینک حاج قاسم عزیز ما به « احدی الحسنیین یعنی به یکی از بهترین رستگاری ها یعنی شهادت» رسیده اما بزدلان تروریستی چون ترامپ و پمپئو و همدستانشان لحظه به لحظه در کابوس انتقام هنرآموزان مکتب حاج قاسم از درون « آب» می شوند و هر روزشان تبدیل به شب تار شده و همواره در تاریکی ، لحظه مقدس انتقام خون پاک حاج قاسم ،کابوس و « نفلگی و هلاکت خود را » مشق می کنند. اما جواد ظریف و همهٔ آن دیوثانی !!که به شیطان بزرگ اطمینان دادند که ایران اسلامی در انتقام جز همان موشک باران عین الاسد کار دیگری نخواهد کرد به چشم شیطانی خود خواهند دید که همهٔ تحصیل کردگان مکتب حاج قاسم در سرتاسر عالم مصمم به انتقام خون حاج قاسمند و در این راه آتش مقدس به پا خواهند کرد و امروز و فرداست که قاتلان ، همدستان تروریست ها و خبر چین ها و اطمینان دهندگانشان ازجمله ترامپ و پمپئو به هلاکت خواهند رسید. و سیعلمون الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون. ایهٔ پایانی سورهٔ روم به زودی ظالمان با دیدهٔ خود مشاهده می کنند که در چه جایگاه خفت آوری قرار خواهند گرفت. تا روز انتقام سر از پا نمی شناسیم. حیدر.
  • فردین FR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    24 1
    جالب است که پمپئو جنایتکار ادعا میکند محمد جواد ظریف وزیر خارجه وقت ایران به او از طریق سوئیس اطمینان میدهد که این ( حمله به عین الاسد) آخرین پاسخ ایران است و واکنش دیگری نخواهد بود.... سوال : آیا ظریف و تیم وزارت خارجه اش حافظ منافع ایران بودند یا امریکا؟؟؟
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      8 4
      خوب پدر امرزیده این پیام نیروهای نظامی بوده که از طرف ظریف ابلاغ شده.هیچ وقت نمیخواهید واقعیت مملکت و میزان قوت و ضعفش را قبول کنید.همش توهم خود بزرگ پنداری
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      3 1
      جناب ظریف که از خودش چیزی نمیگه
    • فردین FR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      2 1
      خوب پدر بزرگ آمرزیده این همان آقای ظریف بود که میگفت آمریکا با فشار یک دگمه سیستم دفاعی ایران را فلج میکند... پس مسبوق به سابقه است. البته از کسی که از سن ۱۷ سالگی در آمریکا بزرگ شده و در زمان دفاع مقدس یک ساعت هم حضور در جبهه نداشته انتظار بیشتری نیست.
    • دکتر محلاتی FR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 1
      انها نمایندگان رسمی امریکا و انگلستان در ایران بوده اند که تو روز روشن جلوی چشم ۸۰ ملیون ایرانی، تمام اسرار کشور را از ۴۰ سال پیش مفتی داده اند و البته همچین هم مفتی نیست ! گرین کارد اقا و خانم زاده ها ….. نه محاکمه میشوند و..... تا قدرت را بدست گرفتت کشور را به انحطاط کامل برسانند ! یادمان نرود که شیخ ح ر (بهائی بودنش اثبات شده) زاد و ولد ایرانیان را نیز به انحطاط کشید البتت تنها راه حل، …..
    • به فردین IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 1
      خب شما به آمریکا حمله کنید تا همه ببینن که آمریکا نمیتونه هیچ غلطی در جواب اون بکنه و نمیتونه با زدن یک دکمه سیستم دفاعی ایران را فلج کنه! چرا فقط لب و دهن اید؟!
  • SE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    25 0
    خداوندا به حق همه مظلومین عالم، به قاتلین حاج قاسم را بیماری درناک و متعفن و لاعلاج و عمری طولانی فلاکتبار عطا بفرما! تا از کرمهای بدن خویش تغذیه کنند
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    29 0
    این پمپ لجن رو زنده گذاشتید هیچ،دیگه چرا خاطرات این کثافت رو منتشر میکنید.چرا داغ بی عملی و سستی مسئولین کشوری و لشکری رو در حفظت از ارزشمند ترین دارییمون (سردار سلیمانی) رو تازه میکنید.تازه هر روز هم باید دلمون بلرزه که شاید یانکی ها حوس خریت دیگری به سرشون بزنه و... چون دفعه قبل فقط سیلی خوردند و جواب دندان شکن هنوز از راه نرسیده و...
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    22 0
    این دو تا خوک هار رو باید طوری کشت که دیگه هیچ مغز الکلی به خودش جرأت این غلط خوردن ها رو نده واقعا وقتی فکر می کنم آقا به ترامپ حیوون گفتند "آمریکای بدون روتوش"، می بینم آمریکا چقدر لجنه. چقدر متعفنه. چقدر پسته. چقدر رذله. چقدر آشغاله
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    41 0
    نفوذی های داخلی که به آمریکا اطمینان دادند باید محاکمه شوند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    4 1
    پررویی تاکجا؟لنگه کفش حاج قاسم ازکل هیکل ظریف وفریدون باارزش‌تراست....درفایل صوتی ظریف حسادت ظریف به سربازدلها مشهود بود .....حاج قاسم خارچشم امثاله ظریف و فریدون هست...واینرا هم بدانید که انتقام سخت ازعاملان اصلی شهادت حاج قاسم قطعی است.
  • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    7 1
    لعنت خدا بر ظریف،وفریدون که ازشهادت حاج قاسم خوشحال بودند...
  • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    4 1
    لعنت خدا بر ظریف،وفریدون که ازشهادت حاج قاسم خوشحال بودند...ظریف بیشرف خود را با سرداردلها مقایسه می‌کرد...پررویی تاکجا؟لنگه کفش حاج قاسم ازکل هیکل ظریف وفریدون باارزش‌تراست....
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      به این راحتی تهمت میزنی. اتفاقا امثال شما وقتی که قاتل سردار برجام را لغو کرد از خوشحالی در پوست خودتان نمی گنجیدید و به استقبال کاسبی مجدد از تحریم ها رفتید. الانم لابد با فحش به ظریف داری انتقام سخت میگیری!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 1
    ظریف بیشرف خود را با سرداردلها مقایسه می‌کرد...پررویی تاکجا؟لنگه کفش حاج قاسم ازکل هیکل ظریف وفریدون باارزش‌تراست....درفایل صوتی ظریف حسادت ظریف به سربازدلها مشهود بود .....حاج قاسم خارچشم امثاله ظریف و فریدون هست..
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    فَقَد جَعَلنا لِوَلِیِّه‌ِ سُلطاناً
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    4 0
    بیناموستر از آمریکایی و دلسنگتر.تبیت اون خلبان فرود آورنده بمب اتم که میگه راحت میخوابم.راجرز بیشرف با خنده از کشتن مسافران هواپیما میگه.اینم این پلگ صورتی پمپئو.
    • شهروند IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      2 2
      خلبان و امر به حمله به هواپیمای اوکرابنی که راحت می خوابن
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      0 0
      اون که نگفته من عذاب وجدان ندارم.خودش میدونه و خدایش.ولی این گفت.تبیت جونیور.
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      1 0
      از کجا میدونی.من خودم ظلم کردم.به یکی روز نیست یادش نیام.و معذب.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    شکایت این مسئولین بی وجدانو.به سلیمانی و شهدا کردم.خدا رو شکر شهدا نیستن ببیند.وضع ملت را.هر چند روحشان ناظره.و نفرینتان میکنند.
  • حمیدرضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    2 0
    *** مشرق نیوز ارزشمند با سلیقه یکی از با معنا ترین و زیباترین تصاویر حاج قاسم --- ماشاءالله به آن قامت قنوت بسته .... التماس نظر و دعا ---
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    6 0
    صد حیف برای این مرد بزرگ و بی ادعا.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    3 2
    خوب ترامپ و پمپئو مرد هستن که کاری که میکنن کتاب هم براش بنویسن شماها چی
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    7 0
    گیرت بیاریم جرت میدهیم
  • حمید IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    3 2
    آقای ظریف ممنونیم از شما که به همتای آمریکایی خود اطمینان دادید که این همه حمله بود....
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      3 1
      خب این پیام رو ظریف از خودش نگفته که،بهش گفتن که بگه!!!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    3 0
    بنظر نتانیاهو اطلاعات دقیق سفر حاج قاسم به سوریه و سپس عراق را داده است .چون در ایران نیز ازین دست ترورها زیاد داشته . ولی خودش مثل بقیه صهیونیستها جرات حمله مستقیم نداشته و یک احمق از خود راضی و شهرت طلب مثل پمپئو را تحریک کرده تا ترامپ کله پوک را راضی کند . .نتانیاهو کاملا در این قضیه سکوت کرده .نتانیاهو و پمپئو در اهداف اصلی و ترامپ در هدف فرعی قرار بگیرند .خوشبحتانه در امریکا افراد گنگستر زیادی هستند بخاطر پول هر کاری می کنند و در اسراییل مخالفان نتانیاهو از مردن او بدست مقاومت خوشحال می شوند .
  • سعید IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    4 0
    اگر تیر قدرت آمریکایی و فن آوری آمریکایی و عدالت آمریکایی از ترس همچون خنجری که در شب تار از پشت بر بی گناهی وارد می شود هست ، منتظر دیدن تیر قدرت ایرانی و فن آوری ایرانی و عدالت ایرانی باشید که از روی اقتدار ، در میدان نبرد رو در رو بر ظالمی وارد خواهد شد باشید .
  • شهروند IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    مرگ بر ترامپ کثیف و اطرافیانش باید مثل سگ به قتل برسه خوک کثیف سردار تروریست نبود خوک کثیف شما تروریستین
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    7 1
    این بخش از کتاب بخوبی ضعف و ترس ایران در انتقام گرفتن از ترور حاج قاسم برملا کرد
  • سهرابی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 1
    سلام شما با اماهواره تشعیع جاج قاسم رادیدید فکر میکردید انقدر جعمیت بیان حالا تا اخر عمر هروز ازترس انتقام میمیرید
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    3 0
    انشالله هرکس باعث وبانی بدبختیو فقر ایران شده و وفقط،به فکر خودش و فک وفامیلاشه به این زودی همراه با اسرائیل و ترامپ نابودمیشه
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    3 0
    انشالله که اسرائیل وترامپ هردو به ایران طلم کردند وهرکس تو ایران به ایرانی طلم نمیکنه همراه اینا به این زودی خفه میشه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    4 0
    عدالت آمریکایی! تمسخر واژه ها!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    4 1
    و الله (الرحمن عزوجل تعالی) متم نوره و لو کره الکافرون ، پمپئو تو و تمام نامردان دروغگوی دغل‌باز همکارانت که سلیمانی رو به ناحق و دلایل شخصی کشتید ، بزودی معنی جامع کلمه عدالت رو خواهید فهمید، وقتی که زجر تیر غیب عدالت الهی رو با تمام وجود لمس کنید...
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    2 0
    چه احمقی پمپ باد بدبخت حاج قاسم از شهادت خودش اگاه بود قبل از این که از ایران خارج بشه بینش شما مثل خودتون حقیره برنده ی واقعی حاج قاسم وابومهدی هست وخواهد بود خدایا شکرت زمان زندگیم دلیر مردی مثل حاج قاسم رو با چشمام دیدم سردار دلها یاد تو قلب تمام ایرانییان وخاورمیانه تا ابد میمونه 🥰🥰✌️✌️🤲🤲
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 0
    واقعا اینکه بهت میگن پمپ لجن برازندته .
  • حجازی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 0
    لعنت خدا و ملائکه بر کدخدا پرستان خائن که کدهای رضایت آنها دشمن را در ترور شهید عزیزمان جری کرد
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    بر پدر ومادر ترامپ وپومپو لعنت
  • ناشناس IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 4
    این سایت مشرق بااین نوشتارها وقعاً دل مردم را میسوزاندداغ سلیمانی برای مردم تازه میشودخواشاً ننویسید شما را به خدا ننوسید
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      1 2
      دل من که خنک شد🤗
    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      نگران نباش انشاالله شکمت رو وقتی درحال مبارزه برای اربابت بودی با سرنیزه گداخته پاره میکنیم
  • بابک IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    مرگ بر آمریکای تروریست ترسو.با چه افتخاری از به شهادت رساندن افرادی غیر مسلح در یک خودرو صحبت میکنند؟؟ این ننگ و جنایت تا ابد بر چهره کثیف آمریکا خواهد ماند..
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    اینکه این چیزها را آن هم در صفحه اول خود می‌نویسی، برای چه هست؟
  • جی جی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    2 0
    در انتقام سخت ظریف کاره ای نبوده،
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 0
    😂😂😂😂😂😂😂
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 0
    حرام لقمه های شیطان انشاالله به حق خون همه شهدای رشید و پاک این کشور خصوصا شهدای مظلوم هسته ای و موشکی و سردار سلیمانی عزیز و محجوبمون چنان هدف تیرهای آتیشین و عذاب آور و نابودگر غیب و بلای ناگهانی گرفتار بشید که آن لحظه آرزو کنید ایکاش هیچگاه نطفه پلیدتان منعقد نشده بود
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 0
    جنگسالار سلیمانی کبیر، فاتح نبرد بزرگ بوکمال، کسی توانست بعد از مدتها نام جنگاوران امپراطوری های باستانی شرق مقدس را احیا کند و بالاخره ایران را بعد از قرنها به از مرز بوکمال به مدیترانه برساند. درود هزاران ساله ایران بر او باد.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 0
    شما آمریکاییها از قاره دیگری در آنسوی کره زمین بلند شدین و اومدین توی عراق،توی افغانستان ،توی سوریه ،توی کل خاورمیانه آرامش این منطقه رو گرفتید، مگه ما به محل زندگی شما و قاره آمریکا تجاوز کردیم, که توعه پمپئو ادعا میکنی ما حاج قاسم رو با تیر عدالت کشتیم ؟؟؟؟!اینکه کسی رو ظالمانه در منطقه زندگی و موطن خودش بکشید فقط به این دلیل که چون مواضع وطن پرستانه اون برخلاف منافع استثمارگرانه شماست(!)، آیا این عدالته ؟؟؟؟!! شما دار و دسته ترامپ اوباش، حاج قاسم رو کشتید چون ایشون تنها کسی بود که نیروهای حزب الله رومتحد کرد و صلابت و قدرت بخشید و نمیذاشت در این منطقه آزادانه هر غلطی که خواستید بکنید!!! مرگ بر آمریکا و مرگ بر عدالت آمریکایی........
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    3 0
    پس همه انتقام سخت همان چند موشک بوده؟؟
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    به نظرمیرسه بااطمینان دادن به امریکا تیرخلاص رامحمدجوادظریف برپیکرسردار زده
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 1
    چراوزارت اطلاعات وقوه قضاییه بااین دیپلماتهای خائن برخوردجدی وتاثیرکذارنمیکند
  • ناشناس IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    ما انتقام خواهیم گرفت هر روزی که باشد
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      عمرت که دیگه تموم شد
  • حمید MX ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    ترامپ باید کشته شه
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    خب چرا الان زندگی سگی داره پمپئو،زندگی در ترس که حتی این ترس و استرس باعث کم شدن وزنش شد و تغییر قیافه پیدا کرد،الان دولت آمریکا چقدر داره هزینه میکنه برای محافظت از پمپئو،خدا صبرش زیاده اما سر وقتش فرصت بهش نمیده
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 0
    کامنت گذاران چقدر بی ادب و فحاش هستند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    خطاب به کامنت گذارها:👈👈هیچ غلطی نمی توانید بکنید👉👉
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      اتفاقا بک کار هایی کردیم که تو داری میسوزی، زنده باد امپراطوری فرنژادی جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    کامنت هارو میخونی انگار توسط عده ای بیمار و روانی نوشته شده
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      این کامنتا همش فیکه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    از اول انقلاب تا حالا چندین با کوتاه آمدیم ولی قوی تر برگشتیم. حالا هم منتظریم کیش و مات کنیم، آنوقت جواب پامپؤ را خواهیم داد.
  • لیلا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    بریده باد دودست ترامپ و پمپئو و هرکس در ریختن این خون های پاک دست داشت
  • اکبر IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    کشوری که سالی سه میلیون مهاجر وارد کنه عملا مرده
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    لعنت خدا بر قاتلان شهید سلیمانی من هرکی رو ببخشم قاتلان سردار دلها رو نمیبخشم
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    لعنت خدا بر تمام کسانی که در شهادت سردار سلیمانی دخیل بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس