کد خبر 1482110
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
آیا واقعا شکستن قولنج مفاصل برای بدن خطرناک است؟

تقریبا بیشتر مردم هنگام خسته شدن، مفاصل انگشتان دست یا حتی گردن خود را صدا داده و به اصطلاح می شکنند. برخی از باورهای عامیانه معتقد است این عمل مضر بوده و برای بدن خطرناک است .

به گزارش مشرق، شکستن مفاصل به افراد احساس خوبی داده و شاید این موضوع اصلی ترین دلیل تکرار این رفتار از سوی افراد است. تصور می‌ شود که یکی از شایع ‌ترین علل ایجاد صدا در مفاصل مختلفی مانند دست و انگشتان و گردن، آزاد شدن حباب‌ های گازی در مایع سینوویال است که از فضای تنگی که در آم محبوس شده اند، فرار می ‌کنند. این مایع سینوویال یک روان کننده بین مفاصل است که از ترکیب دی اکسید کربن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل می شود.

حال اگر مفاصل انگشت را فشار داده یا عمدا گردن خود را بچرخانید، این مفاصل صدایی تولید کرده و شما احساس خوبی را تجربه می کنید. بررسی های انجام شده نشان می دهد، شما با فضا دادن مفاصل یا حرکت سریع آن ها می توانید این حباب ‌ها را رها کرده و در نتیجه آزاد شدن این گازها، یک سری صداهای ترکیدن ایجاد می‌شود که دلیل شنیده شدن صدای شکاندن قولنج است. بررسی های علمی نشان می دهد: عضلات یا مفاصل اغلب پس از خروج این گاز احساس شل شدن و راحتی بیشتری می کنند.

در واقع دلیل اصلی احساس خوبی که پس از شکاندن قولنج مفاصل خود دارید، همین ریلکس شدن عضلات درگیر است که در نتیجه هر چقدر خسته تر باشید، این عمل برایتان لذت بخش تر می شود.

منبع: سینا پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    8 0
    بلاخره نتیجه چه شد؟ آیا فرد انجام دهد یا خیر؟ضرر دارد؟ یا ضرر ندارد؟
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 1
    چرا ناقص تموم شد. نتیجه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس