مقامات امنیتی صهیونیستی: نتانیاهو نباید درباره غزه بلوف بزند

فرماندهان نظامی و امنیتی صهیونیستی از نتانیاهو و رهبران سیاسی این رژیم خواسته‌اند تا در خصوص دستاوردهای جنگ اخیر غزه اغراق ‌آمیز سخن نگویند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی معاریو امروز (جمعه) در گزارشی به اختلاف میان مقامات و فرماندهان امنیتی رژیم تل آویو با بنیامین نتانیاهو در خصوص غزه خبر داد.

به نوشته شهاب نیوز، «تا لف رام» تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو، خبر داد که سران سازمان‌های امنیتی اسرائیل با ادعاهای بنیامین نتانیاهو و تعدادی دیگر از سیاستمداران این رژیم در ارتباط با موفقیت آمیز بودن حمله پنج روزه اخیر به غزه موافق نیستند.

به اذعان مقامات امنیتی صهیونیستی، عملیات ارتش این رژیم موسوم به «سپر و نیزه» موجب تغییر معادلات و بازگشت توان بازدارندگی اسرائیل در غزه نشده است.

در این راستا، آن‌ها از نتانیاهو و مقامات سیاسی اسرائیل خواسته‌اند که از «بلوف زدن» و بیان سخنانی که واقعیت ندارد، خودداری کنند.

معاریو افزود:‌ «فرماندهان ارتش در خصوص صحبت‌های اغراق‌آمیزی که درباره برقراری بازدارندگی در غزه گفته می‌شود، زبان به انتقاد گشوده‌اند، آن‌ها معتقدند که درگیری اخیر به ویژه اینکه یک رویارویی محدود بود، نمی‌تواند در هیچ نبرد احتمالی با حزب‌الله یا حماس مبنی قرار گیرد».

هرتزی هیلفی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز از مقامات سیاسی این رژیم خواسته است تا مبالغه‌آمیز سخن نگویند.

نتانیاهو در تاریخ ۲۵ اردیبهشت در سخنانی گفته بود: «تل‌آویو موفق شد به هدف خود که تغییر موازنه بازدارندگی در برابر جهاد اسلامی بود، دست پیدا کند. ما با آرامش، عملیاتهای ترور را انجام دادیم و نیمی از فرماندهان جهاد را در یک حله غافلگیرانه ترور کردیم».

رژیم صهیونیستی در جنگ پنج روزه اخیر، شش نفر از فرماندهان جهاد اسلامی را ترور کرد و پس از حملات بی‌امان موشکی و راکتی نیروهای مقاومت فلسطین به شهرکهای صهیونیستی اطراف نوار غزه، مجبور به آتش‌بس شد و شرط مقاومت برای توقف سیاست ترور فرماندهان را پذیرفت.

«تا لف رام» تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو در این خصوص نوشت که نهادهای امنیتی صهیونیستی تاکنون بارها در ارزیابی شرایط غزه دچار اشتباه شده‌اند، از این رو دیگر جانب احتیاط را رعایت می‌کنند و از مقامات سیاسی نیز می‌خواهند تا به اصطلاح بلوف نزنند.

رژیم صهیونیستی این جنگ را با هدف نابود کردن جنبش جهاد اسلامی و از بین بردن قدرت موشکی و زیرساخت‌های نظامی آن آغاز کرد، اما عملا به چنین نتیجه‌ای دست نیافت. با وجود ترور فرماندهان جهاد اسلامی، اما این جنبش قدرتمندتر از هر زمانی از این جنگ خارج شد و خدشه‌ای به توانمندی موشکی و نظامی آن وارد نشد؛ تا جایی که اعلام کرد برای ماه‌ها درگیری با اشغالگران، کاملا آماده است.

«عیران تسیون» معاون پیشین شورای امنیت قومی رژیم صهیونیستی، هم ضمن تکذیب دروغ‌پردازیهای نتانیاهو درباره پیروزی در جنگ اخیر، خواستار تحقیق درباره دلیل بی توجهی وی به درخواست روسای ارتش و دستگاه اطلاعاتی برای توقف هر چه سریعتر جنگ غزه شده و تاکید کرده است که اساسا آغاز چنین عملیاتی علیه غزه ضرورتی نداشت.

در این راستا «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی چهارشنبه گذشته در سخنانی گفت: «رزمندگان ما از جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی سربلند بیرون آمدند».

او توضیح داد: «ما یک فرمول واضح و قوی را [به دشمن] تحمیل کردیم. این فرمول یک توافق بی‌سابقه بود. ما به این فرمول در لحظاتی پایانی دست پیدا کردیم و کلمه به کلمه آن را خودمان نوشتیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس