کد خبر 1491268
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
یورش گسترده شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی

در پی اقدام صهیونیست‌های افراطی که به مسجدالاقصی یورش برده و مراسم خود با عنوان «راهپیمایی پرچم» را برگزار کردند، کشورهای مختلف این دست حرکات را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، در پی اقدام صهیونیست‌های افراطی که تحت محافظت به مسجدالاقصی یورش برده و مراسم خود با عنوان «راهپیمایی پرچم» را برگزار کردند، کشورهای مختلف اعتراض خود را به چنین اقدامات تنش‌آفرینی اعلام کرده و این دست حرکات را محکوم کردند.

 وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به مسجدالاقصی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم و اعلام کرد: «بار دیگر از اسرائیل می‌خواهیم که از اقدامات تحریک‌آمیز پرهیز کند و انتظار داریم که تدابیر ضروری و لازم با جدیت گرفته شود.» وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: «این اقدامات غیرمسئولانه بر شدت تنش‌ها در اراضی اشغالی خواهد افزود.» دولت بحرین نیز براساس گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از این رژیم خواسته که اقدامات نژادپرستانه و تحریک‌آمیز در قدس اشغالی را متوقف کند. سازمان همکاری اسلامی هم بیانیه‌ای مشابه صادر کرد. پاکستان و امارات نیز این اقدام را محکوم کردند.

خشونت صهیونیست‌های افراطی و شعارهای نژادپرستانه آنها در مسجدالاقصی حتی با واکنش امریکا هم مواجه شد. متیو میلر، یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا مدعی شد که واشنگتن قاطعانه با هرگونه به کار بردن زبان نژادپرستانه مخالف است و بشدت شعارهای کینه‌توزانه مثل «مرگ بر عرب» را در جریان راهپیمایی پرچم در قدس محکوم می‌کند. او با این حال بدون اشاره به هتک حرمت اماکن مقدس توسط صهیونیست‌ها از همه طرف‌ها خواست که خویشتن‌داری کرده و از رفتار و سخنان تحریک‌آمیز که موجب تشدید تنش‌ها خواهد شد، خودداری کنند. امسال رژیم صهیونیستی با هدف تأمین امنیت حاضران در راهپیمایی پرچم، شهر اشغالی قدس را تبدیل به پادگان نظامی کرده و بیش از ۳ هزار نظامی خود را در مناطق مختلف این شهر مستقر کرده بود.

این در حالی بود که صهیونیست‌های افراطی در مراسم خود، شعارهایی نژادپرستانه علیه قومیت عربی نظیر «مرگ بر عرب‌ها» و «روستاهایتان بسوزد» سر دادند و با پشتیبانی نیروهای پلیس به جوانان فلسطینی تعرض کردند. شهرک‌نشینان همچنین به شماری از خبرنگاران حمله کردند .

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 1
    چه بلایی سر دولتمردان عرب اومده!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 0
    کشورهای عربی ودیگر کشورها تا کی باید بفهمند این یهودیان صهیونیست برای هبچ کس جز خودشان ارزش قایل نیستند وفقط خودرا برتر از همه میدانند . کشورهای عربی باید پلیس مسجد الاقصی ایجاد کنند ومراقبت کنند........
  • جوادی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اسراییل باید از بین برود .... این جمله را باید با طلا بر سر درب سازمان خلل متحد و سردرب تمام ممالک عربی بنویسند تا شاید جهان ارامش بگیرد .
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    کشور فلسطین رو همین اعراب به یهود فروختند که حالا ادعای مالکیت‌ می کنند و بدبختی آن برای ما شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس