از دستگیری قاتل فراری تا انهدام باند سرقت در تهران

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد از دستگیری قاتل فراری تا انهدام باند سرقت که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند.

به گزارش مشرق، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

دستگیری قاتل فراری در شرق تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری قاتل فراری در شرق تهران، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: با اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان زبده اداره دهم پلیس آگاهی حضور یک متهم فراری در تهران محرز و بدین ترتیب اقدامات اولیه آغاز شد.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، متهم به دلایل شخصی مرد جوانی را در یکی از استان‌های شمال کشور با ضربات چوب به قتل رسانده و جسد مقتول را به آتش کشیده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم پس از ارتکاب جنایت با خودروهای عبوری آزادراه به تهران فرار کرده بود، عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را در شرق تهران شناسایی کردند و پی بردند وی قصد دارد تا به یکی از استان‌های غربی کشور برود تا به صورت غیرقانونی ایران را ترک کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم در شرق تهران شدند و وی را در یک عملیات منسجم بازداشت کردند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر قتل مرد جوان و آتش زدن جسد وی به دلیل مزاحمت متوالی مقتول برای همسرش اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انهدام باند سرقت خودرو با شلیک دقیق مأموران

رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو هنگام پرسه زنی با خودروی پراید مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در محدوده خیابان همایون شهر تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی پراید مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران نشان می‌داد، خودروی پراید چندی قبل به سرقت رفته و راننده آن سارق حرفه‌ای خودرو است که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: راننده خودروی پراید پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد و سعی در زیر گرفتن مأموران داشت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران در نخستین‌گام با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری متهم شدند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه از صندوق عقب خودروی پراید آلات و ادوات سرقت، کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهم پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پراید و دیگر سرقت‌های خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کرد.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مأموران نیز مشخص شد، متهم دارای سوابق متعدد کیفری بوده که، اقدام به سرقت خودروهای شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران می‌کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: پرونده قضائی تشکیل و متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان محتویات خودرو

رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودروها خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت لوازم و محتویات خودروهای سواری پارک شده خود در محدوده یوسف آباد تهران پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۲۵ این محل قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهای سواری شخصی ای که در کوچه‌های خلوت قرار داشت، در فرصت مناسبی درب خودرو را تخریب و محتویات داخل خودرو و صندوق عقب خودرو از قبیل جک و لاستیک زاپاس، ضبط و محتویات آن را به سرقت می‌برد.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: مأموران کلانتری یوسف آباد با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و بررسی دقیق دوربین‌های مدار بسته محل‌های جرم، در نهایت هویت و مخفیگاه متهمان را که از سارقان سابقه دار بود شناسایی کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: بررسی‌های مأموران نشان از این داشت سارق سابقه دار که یک سال پیش از زندان آزاد شده پس از رهایی از زندان با همکاری همدستش دست به سرقت لوازم خودرو زده اند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران در روز گذشته به مخفیگاه متهمان مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهمان ۴۹ و ۲۶ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده‌های یوسف آباد اعتراف کردند.

سرهنگ گودرزی در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: از مال باختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده است برای پیگیری پرونده به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد مراجعه کنند.

دستگیری سارقان منزل

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری یک مرد جوان که از منازل مسکونی سرقت می‌کردند خبر داد.

سرهنگ امیرهوشنگ امیری پلیس در تشریح این خبر بیان داشت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد در حال گشت زنی در محدوده خیابان بهمنیار تهران بودند که به مردی که منازل مسکونی را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی گفت: متهم در همین حین به طرف یکی از منازل رفته و اقدام به ورود به منزل می‌کند که مأموران به سرعت برای دستگیری متهم وارد عمل شدند و وی را زمین گیر و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های بیشتر از متهم آلات و ادوات سرقت، ۱۴ گرم طلا و یک دستگاه تلفن همراه سرقتی مجموعاً به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ امیری با اشاره به سوابق متهم ۲۷ ساله در امر سرقت خاطرنشان کرد: متهم دارای سوابق متعدد سرقت بوده و طی بازجویی‌های اولیه به ۱۰ فقره سرقت مشابه در سطح شهر تهران اعتراف کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران در پایان افزود: متهم همراه با پرونده قضائی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

اعتراف راننده خودروی سواری به ۱۵ فقره سرقت

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق لوازم و محتویات خودرو در گشت زنی‌های انتظامی خبرداد و گفت: متهم به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده خیابان نفت تهران در حال گشت‌زنی بودند که به ۲ دستگاه موتورسیکلت که آهستگی از کنار خودروهای پارک شده در کنار خیابان عبور می‌کرد مشکوک می‌شوند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران نشان می‌داد، پلاک موتورسیکلت‌ها به طرز ماهرانه‌ای مخدوش شده است و در همین حین موتورسیکلت‌ها در کنار خودروی پارک شده توقف و اقدام به سرقت ضبط آن می‌کنند که مأموران سریعاً برای دستگیری متهمان وارد عمل می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری و با حرکات مارپیچ به سایر خودروی‌های عبوری آسیب زد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با آغاز عملیات تعقیب و گریز موتورسیکلت‌ها توجهی به فرمان‌های پلیسی نمی‌کردند ادامه داد: مأموران لاستیک موتورسیکلت متهمان را هدف گلوله قرار دادند و پس از شلیک پلیس موتورسیکلت یکی از موتورسیکلت‌ها متوقف و راکب آن دستگیر شد.

سرهنگ گودرزی گفت: از کوله پشتی متهم علاوه بر آلات و ادوات سرقت، ۵ دستگاه ضبط، ۲ عدد عینک، پاوربانک و تلفن همراه همگی سرقتی مجموعاً به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در سطح معابر تهران در ساعات پایانی شب در خیابان‌های خلوت تهران و ۱۵ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد.

وی افزود: متهم ۳۵ ساله دارای سوابق متعدد کیفری با تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کشف ۷۸ کیلو هروئین از منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از کشف ۷۸ کیلو هروئین در بازرسی از یک منزل مسکونی و دستگیری ۴ سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر تردد مشکوک مالک یک ساختمان مسکونی در یکی از محلات غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی، مراقبت‌های ویژه پلیسی را آغاز کردند و به دست آوردند مالک منزل مسکونی به صورت گسترده به توزیع مواد مخدر در غرب شهر تهران با همکاری ۳ همدستش می‌پردازد.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: در یک عملیات منسجم ضمن دستگیری متهمان، در بازرسی از این مکان ۷۸ کیلو هروئین کشف کنند.

سرهنگ باباپور با بیان اینکه متهمان پس از تحقیقات اولیه روانه دادسرا شدند، گفت: کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

کشف ۴۰ میلیاردی سیگار خارجی در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف بیش از ۳ میلیون نخ سیگار خارجی و قاچاق در جنوب تهران خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: مأموران پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران از دپو و تخلیه سیگارهای قاچاق توسط مالک انباری در محدوده خیابان رجایی تهران با استفاده از خودروهای شوتی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه پلیسی، مشخص شد که مالک انبار با استفاده ازخودروهای شوتی و تند رو طی یک ماه اخیر سیگارهای خارجی را تهیه و در این مکان تخلیه کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا مالک انبار کالا شناسایی و هماهنگی‌های قضائی در خصوص بازدید از مکان و دستگیری متهم صورت گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ادامه داد: پس از اخذ مجوز قضائی تیمی از مأموران به محل انبار کالا مراجعه و ضمن دستگیری مالک انبار، در بررسی از این محل تعداد ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.

وی افزود: متهم در تحقیقات ابتدایی به بزه انتسابی مبنی بر تهیه و توزیع سیگار قاچاق در سطح شهر تهران معترف شد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ بهرامی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه سیگارهای کشف شده با استفاده از یک دستگاه خودروی خاور به مقر پلیس انتقال یافت و با تکمیل پرونده، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

سرقت به عنف از دکه روزنامه فروشی در شرق تهران

فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان سرقت به عنف از دکه روزنامه‌فروشی در شرق تهران، خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: با وقوع یک فقره سرقت به عنف از یک دکه روزنامه فروشی توسط سرنشینان خودرو پراید سفید رنگ در شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتشار فیلم این سرقت وحشیانه در فضای مجازی باعث ناراحتی شهروندان شده بود، افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، ۲ سرنشین خودروی پراید با ایجاد رعب و وحشت و تهدید متصدی دکه روزنامه فروشی با شمشیر از دکه سرقت کردند و متواری شدند.

این مقام انتظامی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها دارای سوابق متعدد کیفری هستند که پس از آزادی از زندان از شهروندان اقدام به زورگیری کرده‌اند.

فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بیان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های دقیق‌تر مخفیگاه ۲ متهم را در غرب استان تهران شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در تحقیقات مقدماتی به جرم خود مبنی بر زورگیری از دکه روزنامه فروشی و سرقت‌های دیگر با همین شگرد از شهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بشار عبدالواحد US ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 1
    زنده باد طالبان
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره کولر ندارم دوتا بچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده اگه میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در حقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس