کد خبر 1494135
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
دستگیری

اعضای یک باند حرفه ای و سابقه دار که به سرکردگی دو برادر معتاد و در پوشش ماموران شرکت های آب و برق به منازل مردم دستبرد می زدند، در حالی دستگیر شدند که دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

به گزارش مشرق، نیروهای گشت کلانتری نجفی که با صدور دستورات محرمانه ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) تحقیقات نامحسوسی را برای شناسایی باند سرقت از منازل و ساختمان های نیمه کاره ،آغاز کرده بودند در نیمه های شب بیست و ششم اردیبهشت گذشته، به سرنشینان یک دستگاه پراید خاکستری رنگ مشکوک شدند که لباس مخصوص ماموران و کارشناسان اداره برق را به تن داشتند. با توجه به حساسیت موضوع، ابتدا عوامل گشت انتظامی پراید سواران را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و سپس مراتب را با کدهای پلیسی به سرهنگ مهدی کسروی ( رئیس کلانتری نجفی) اطلاع دادند.

طولی نکشید که فرمان دستگیری پرایدسواران صادر شد و نیروهای گشت آژیرکشان از راننده پراید خواستند تا توقف کند اما راننده مذکور با مشاهده خودروی پلیس، پدال گاز را فشرد و مسیر فرار را در پیش گرفت. حالا دیگر نیروهای انتظامی یقین داشتند که با اعضای باند سرقت در پوشش ماموران آب و برق روبه رو شده اند به همین دلیل عملیات تعقیب سرعت بیشتری گرفت و صدای وحشتناک ترمزهای ناگهانی در نیمه شب، خواب اهالی منطقه رضاشهر را به هم ریخت اما افسران پلیس که از مدت ها قبل در تلاش های اطلاعاتی برای شناسایی اعضای این باند حرفه ای بودند، با استفاده از کد رمزهای پلیسی دیگر نیروهای گشت را نیز در حالت آماده باش قرار دادند تا در صورت لزوم به یاری آن ها بیایند و طولی نکشید که با هدایت های مستقیم فرمانده انتظامی مشهد، گروه گشت نامحسوس از چند سو مسیر فرار دزدان را سد کردند و پس از ساعتی تعقیب و گریز بالاخره دست بندهای قانون را بر دستان راننده و دو سرنشین خودرو حلقه زدند.

در بازرسی از داخل خودروی متهمان علاوه بر بی سیم، تعداد زیادی کلید و شاه کلید، دستکش، کلاه کشی (نقاب) ، ماسک، دیلم و ابزار دیگر سرقت نیز کشف شد وبدین ترتیب متهمان مذکور که دو تن از آنان لباس ماموران شرکت برق را به تن داشتند به کلانتری انتقال یافتند و در همان ساعات اولیه بامداد مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفتند.

سرقت دالتون‌ها با عنوان ماموران آب و برق

بررسی های مقدماتی نیروهای تجسس کلانتری نشان داد: «مجید – ف» (۴۰ ساله) و برادرش «مهدی- ف» (۴۳ ساله) که به مواد مخدر اعتیاد دارند و به همین دلیل هم به دالتون های معتاد معروف شده اند به همراه «محمد – ف» (سومین عضو ۳۹ ساله باند) از مدت ها قبل و پس از آزادی از زندان، دوباره دستبرد به منازل شهروندان مشهدی را در پوشش ماموران شرکت های آب و برق یا با عنوان کارگران ساختمانی آغاز کرده اند. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که اعضای این باند، اگرچه چندین بار با هوشیاری شهروندان و صاحبان املاک در چنگ قانون گرفتار شده اند اما باز هم پس از تحمل مجازات، دوباره شیوه و شگرد خود را تغییر داده اند و از مدتی قبل با تهیه لباس، ابزار کار، بی سیم و چراغ قوه، خود را به عنوان ماموران و کارشناسان ادارات برق و آب معرفی می کردند و به منازل دستبرد می زدند.

از سوی دیگر و در صورتی که به منازل خالی از سکنه نیز می رسیدند با کلید و شاه کلید در حیاط را می گشودند و حتی در روز روشن هم با خونسردی اموال مردم را سرقت می کردند چرا که شهروندان با مشاهده لباس و تجهیزات مربوط به شرکت های مذکور، هیچ گاه به آنان مشکوک نمی شدند.

با توجه به سرقت هایی که با این شگرد در مشهد صورت گرفته است، مقام قضایی در حالی دستور تحقیقات بیشتر درباره سرقت های آنان را صادر کرد که در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز لوازم سرقتی دیگر مانند سم پاش خانگی، شارژر بی سیم و لوازم دیگر کشف شد که متهمان اعتراف کردند لوازم مذکور را از منازل منطقه رضاشهر سرقت کرده اند. در همین حال فرمانده انتظامی مشهد با تاکید بر این که تحقیقات از متهمان به افسران پلیس آگاهی سپرده شده است به شهروندان توصیه کرد: حتما در صورت مواجهه با افرادی که خود را ماموران شرکت های مختلف مانند آب و برق، مخابرات و حتی پلیس معرفی می کنند، ابتدا هویت واقعی آنان را بررسی کنند و در صورت نداشتن کارت شناسایی یا بهانه جویی برای مخفی ماندن هویت، بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 0
    چشم قضات ما روشن! سوابق متعدد؟! و باز هم اندکی بعد دگربار رها !!!!!!!!!!
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    3 0
    در زنده بودن و مردن مهسا خیری نبود و همش شر بود
    • احسان IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 2
      ان شاله سر عزیزت بیاد
    • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 1
      الهي آمين يا رب العالمين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس