کد خبر 1497046
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
لطیفی

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پیشنهاد ما به دستگاه های اداری این است که از ساعت ۱۳ بعدازظهر ادارات تعطیل شوند تا مصرف انرژی کاهش یابد.

به گزارش مشرق، میثم لطیفی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این دورکاری توسط هیات تطبیق مجلس رد شد اما همچنان پیشنهاد ما پابرجا است، چرا که این از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: در دستگاه‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، اکیدا توصیه می شود که به مساله انرژی توجه کرده و ادارات را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شوند تا درباره موضوع انرژی تدبیر کنیم.

لطیفی همچنین درباره تعطیلی روزهای جمعه و شنبه با توجه به تصویب کلیات آن در مجلس، اضافه کرد: مدت ها پیش لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده بودیم که اخیرا در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است.

وی ادامه داد: طبق این لایحه ساعت کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند و برای شهرستان هایی غیر از تهران که روزهای پنجشنبه تعطیل نبود، ایام کاری پنج روز هفته باشد و روز آخر هفته در دستگاه‌هایی که امکان دارند، تعطیل باشد.

لطیفی با اشاره به اینکه برای این موضوع منع قانونی داریم، یادآورشد: اکنون بحث بر این است که این تعطیلی روز پنجشنبه باشد یا شنبه که در حال کار مطالعاتی هستیم و این جزو اختیارات هیات وزیران است و قانون هم این اجازه را داده است.

وی افزود: در زمان حاضر جمع بندی برای تعطیلی پنجشنبه ها است و برای دستگاه‌هایی که ارتباطات بین‌المللی دارند، روز شنبه تعطیل خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • SG ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 1
    دستاندکاران دست پخت جدید دولت! بجای اینکه هشتاد میلیون نفر را هماهنگ کنید خوب بود مثل سالیان قبل ساعت را یک ساعت جلو می بردید. شما با اینکارتان به قانون مجلس دهن کجی می کنید آخه کسی نیست بپرسد ساعت شش صبح کدام خلق الناسی هست به بانک یا سایر ادارات برود کلا سرکاریم
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    ما گفتیم وزیر جوان بیاد تفکر نو بیاره نه اینکه. وی کانال ۴۴ ساعت در هفته قفل کنه.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    این کار عملی نمیشه
  • علی دایی ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    امروز قشر زحمت‌کشی در بدنه دولت کار می‌کند که در چنگال قدرتمند پیمان‌کارانی قرارگرفته‌اند که گاهی در بعضی مجموعه‌ها این پیمان‌کاران با آنها مانند استعمار و بلکه بردگی نگاه می‌کنند. نیروهای شرکتی بین خوف و رجا زندگی می‌کنند و حتی جرات گرفتن مرخصی ندارند و امنیت شغلی آنها صفر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس