خانم دکتر عطیه تقوایی متخصص زیبایی دندان از دانشگاه جنوا ایتالیا ، دارای سرتیفیکیت های مختلف در حوزه کامپوزیت دندان و لمینت دندان

دندان‌پزشکی زیبایی در علم پزشکی مربوط به دهان و دندان بسیار پیشرفت کرده. به این دلیل که هم از لحاظ سلامتی داشتن دندان هایی مرتب و بدون نقص لازم است و هم از لحاظ زیبایی نظم و سفیدی دندان ها اثر زیادی بر چهره دارد. برای به دست آوردن زیبایی دندان راه های زیادی وجود دارد مثل لمینت دندان و کامپوزیت دندان که باید متناسب با شرایط دندان هر شخص، روش سازگار با او اجرا شود.

با انتخاب درست بهترین روش زیبایی دندان، لبخند زیبایی به چهره بخشیده می‌شود و زیبایی لبخند مارا چندین برابر می کند. در روش های دندانپزشکی زیبایی، همیشه روش ها و تکنیک های جدیدی خلق می شود که متخصص زیبایی دندان باید همیشه بروز باشد.

لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت دندان؟ بهترین روش زیبایی دندان کدام است؟

برای به دست آوردن بهترین روش زیبایی دندان همیشه نیازی به هزینه های زیادی نیست. گاهی فقط همین تغییر رنگ دندان ها بر زیبایی لبخند نقش اساسی را ایفا کند. سفیدی و درخشندگی دندان چهره فرد را جوان تر نشان می دهد به همین علت اصلاح رنگ دندان یکی از پر طرفدار ترین روش های زیبایی دندان است، چون اندازه و درجه سفیدی دندان ارتباط مستقیمی با نور منعکس شده از سطح دندان دارد. بعضی غذاها و رعایت نکردن صحیح بهداشت دهان باعث تیرگی دندان ها می شود که با روش های کم هزینه سفید کردن دندان می توان آن ها را رفع کرد و درخشندگی را به دندان برگرداند.

فاصله زیاد دندان ها، نامرتبی و کجی، بد شکلی، چرخش دندانی، مشکلات مربوط به لثه از دیگر علل کاهش زیبایی دندان است که با روش های درمانی مثل ارتودنسی، لمینت دندان،کامپوزیت دندان، و حتی کاهی ایمپلنت دندان و … این مشکلات اصلاح می شود. بهترین روش زیبایی دندان برای هر شخصی متفاوت است که با هم آن ها را بررسی می کنیم:

بلیچینگ دندان

بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان ها روشی بسیار موثر است برای از بین بردن لکه ها و تیرگی دندان ها. با مراجعه به دندان‌پزشک در یک جلسه دندان های سفید و درخشانی خواهید داشت. البته روش های خانگی سفید کردن دندان هم هست که طول درمان بیشتری دارد و نتیجه هم ضعیف تر است.

باندینگ

باندینگ ماده ای رزینی است که مستقیما روی دندان گذاشته می شود و مطابق با نیاز دندان مثلا پر کردن محل شکستگی یا آسیب دیده فرم می گیرد. باندینگ رنگی شبیه به درنگ دندان دارد و به همین علت برای پر کردن دندان گزینه ی مناسبی از لحاظ زیبایی است. همچنین باندینگ برای از بین بردن فضا های بین دندان ها یا پوشاندن سطح خارجی دندان ها به منظور تغییر رنگ و شکل دندان کاربرد دارد.

روکش دندان

روکش های دندان برای پوشاندن دندان های شکسته و یا کج و هر نوع ایراد دندانی کاربرد دارد.

ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر هم برای ترمیم دندان های آسیب دیده، شکسته و یا نا مرتب استفاده می شود. به صورت روکش هایی روی سطح دندان قرار می گیرد. فیمت آن نسبت به سایر روکش ها مناسب تر است و در عین حال کیفیت مطلوبی هم دارد. کامپوزیت رنگ های طبیعی شبیه به رنگ اصلی دندان را دارد که اگر می خواهید همه ی دندان ها را کامپوزیت کنید می توانید رنگ روشن تری انتخاب کنید.

تفاوت کامپوزیت با باندینگ این است که باندینگ در همان موقع پر کردن شکل داده می شود. ولی کامپوزیت باید یک جلسه قالبگیری شود و به لابراتوار فرستاده و ساخته شود و بعد روی دندان قرار گیرد.

لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت دندان؟ بهترین روش زیبایی دندان کدام است؟

لمینت دندان

لمینت دندان هم نوعی روکش است که نسبت به کامپوزیت دندان ظریف تر است و خیلی بیشتر شبیه به دندان های اصلی است. این روکش لمینت نازک از جنس سرامیک هستند و نسبت به کامپوزیت مقاومت بیشتری هم در برابر آسیب ها و هم لکه ها دارند. کامپوزیت ها حدود ۵ تا ۷ سال عمر مفید دارند ولی لمینت ها حدود ده سال یا بیشتر ماندگاری دارند. قیمت لمینت ها نسبت به قیمت کامپوزیت بیشتر است. درمان لمینت حدود سه جلسه زمان نیاز دارد.

بریج

بریج دندان هم نوعی روکش دندان است که فقط برای زیبایی دندان ها نیست و جنبه ی درمانی هم دارد. اگر دندانی از دست رفته باشد با استفاده از بریج دندان می توان آن را جایگزین کرد. روکش بریج از لحاظ قیمت نسبت به ایمپلنت ارزان تر هستند و می توانند ظاهر دندان ها را بدون جاگذاری ایمپلنت یا ارتودنسی آراسته کنند.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان هم برای زمانی کاربرد دارد که دندانی از دست رفته است و نیاز به جایگزینی دارد. ایمپلنت یکی از رایج ترین و بهترین روش زیبایی دندان است. دلیل بهتر بودن آن به این خاطر است که، دندانپزشک با استفاده از یک پیچ تیتانیومی کوچک که آن را در محل دندان از دست رفته، وارد استخوان فک می کند و سپس روکش ایمپلنت را روی آن قرار می دهد. این روش کاشت دندان استحکام بسیار بالایی دارد. رعایت بهداشت دهان و دندان در طول دوره جاگذاری ایمپلنت بسیار مهم است و پس از پیوند خوردن ایمپلنت با استخوان و بافت های مجاور دندانی برای همیشه ثابت می مانند.

ارتودنسی

ارتودنسی یکی از قدیمی ترین و بهترین روش های زیبایی دندان به شمار می آید. هر گونه مشکل ساختاری دندان با ارتودنسی قابل درمان است ولی رنگ دندان ها با ارتودنسی قابل تغییر نیست. در این روش دندان پزشک با استفاده از رشته سیم های نازک و اتصالات مخصوص به آن، فرم دندان ها و حتی فک شما را به حالت استاندارد در می آورد. این کار بیشتر جنبه ی درمانی دارد ولی در زیبایی چهره و فرم فک و زاویه ی صورت هم اثر می گذارد ،پس در نتیجه یکی از روش های زیبایی دندان به حساب می آید. در ارتودنسی از هیچ روکشی استفاده نمی شود و خود دندان ها را تغییر می دهند. روش زیبایی دندان با ارتودنسی برای همه یستین است اما بیشتر مناسب کودکان و نوجوانان است زیرا روشی است که درمان آن طولانی است و کودکان زودتر دندان هایشان فرم درست را پیدا می کند.

لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت دندان؟ بهترین روش زیبایی دندان کدام است؟

تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت و ارتودنسی

همه این ها روش هایی برای ترمیم و اصلاح طرح لبخند هستند با این تفاوت که در ارتودنسی خود دندان ها تغییر می کند ولی در کامپوزیت و لمینت دندان از روکش برای تغییر شکل آن استفاده می کنند. کامپوزیت دندان و لمینت دندان به دلیل تفاوت هایی که در جنس و روش و طول درمان با هم دارند، از لحاظ قیمت هم فرق دارند. قیمت کامپوزیت دندان از قیمت لمینت دندان ارزان تر است و قیمت لمینت یا قیمت کامپوزیت به صورت واحدی برای هر دندان محاسبه می شود. پس برای تعیین قیمت کامپوزیت دندان و یا اطلاع از قیمت لمینت دندان ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشخص شود چند دندان نیاز به اصلاح دارد.

عوامل دیگر مثل منطقه ای که به دندانپزشکی می روید و یا میزان ناهنجاری دندان ها و حتی دندان پزشکی که مراجعه می کنید هم در تغییر قیمت موثر است. به طور میانگین قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت در سال ۱۴۰۲ از ۹۰۰/۰۰۰ تومان شروع می شود و تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان نیز متغیر است.ولی برای هر واحد قیمت لمینت دندان از ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان تا ۳/۰۰۰/۰۰۰میلیون تومان یا حتی بیشتر بسته به جنس و برند لمینت قابل تغییر است. قیمت ارتودنسی هم با توجه به میزان ناهنجاری دندان و سن فرد تفاوت دارد. گاهی لازم است دندان پزشک برای بدست آوردن نتیجه مطلوب دندانی را بکشد.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس