نشست خبری محمود صادقی

"چپ‌های تحریمی" علیه انتخابات مشغول کارند و اگر در قبال آنها رویکرد تبیینی_امنیتی اتخاذ نشود؛ بسا که برخی از مردم فریب بخورند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ضرورت ۳ اقدام در مقابل ۳ تهدید

ضرورت ۳ اقدام در مقابل ۳ تهدید/ هشدار سنگین امام جمعه تبریز درباره معیشت مردم

حجت‌الاسلام‌ سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، طی سخنانی گفته است: پس از پایان اغتشاشات و شکست استکبار جهانی، تلاش دشمن در این جهت قرار گرفت که براندازی را به نحو دیگری دنبال کند و تغییر ماهیت جمهوری اسلامی را مبنای کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش رسا، او تصریح می‌کند: دشمن، شبکه‌سازی‌ها، فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، رسانه‌ای و روانی خود را در جهت تغییر ماهیت نظام به‌کار گرفت.

خطیب گفته است:

"عده‌ای در داخل، شعارهای اصلاح ساختار، تغییر یا تحول ساختاری را مطرح می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز با تلاش گسترده در جهت هنجارشکنی اجتماعی قدم برداشته و برخی نیز تلاش خود را در بی‌ثبات‌سازی و مشغول‌سازی نیروهای امنیتی کشور به‌کار گرفته‌اند. هر سه اقدام در جهت اهداف دشمن است."[۱]

*هشدارهای وزیر اطلاعات درباره ۳ ضلعی فوق‌الذکر که در ۳ وجه تأکید بر تغییر ساختار، هنجارشکنی و بی‌ثبات‌سازی ایذائی دنبال می‌شوند، یک مقوله کاملا جدی است و اگر مردم و مسئولان ذیربط به آن توجه نکنند؛ دچار یک خطر منبسط‌شده خواهیم شد.

درباره ۳ وجه اشاره شده بیان ۳ نکته ضروریست:

۱_ مسئله تحول در ساختار همان "اصلاحات ساختاری" است که پیش از این توسط چند فرد اصلاح‌طلب مطرح شده بود.

مقوله‌ای تند و آن اندازه بی‌مبنا که حتی سعید حجاریان نیز به مخالفت با آن برخاست. [۲]

به نظر می‌رسد در بحث طرح اصلاحات ساختاری نیازمند نگاه تبیینی_امنیتی از سوی خواص و دستگاه‌های امنیتی هستیم.

۲_ مسئله هنجارشکنی اجتماعی در رأس هرم خود همان مقوله کشف حجاب است که به نظر می‌رسد مخاطب اصلی وزیر اطلاعات در این زمینه نهادهایی هستند که باید بعنوان قانونگذار، قاضی و مجری به مسئله بپردازند.

از سخنان وزیر اطلاعات و از واقعیت‌های صحنه مستفاد می‌شود که قانون بد یا اجرای بد در این زمینه موجب سوء استفاده دشمن خارجی خواهد بود.

۳_ و اما بی‌ثبات‌سازی و مشغول‌سازی نیروهای امنیتی...

در این زمینه می‌توان به یک سند تاریخی اشاره کرد و آن حمایت‌های تروریست معدوم ریگی از اغتشاشگران فتنه سال ۸۸ است.

فردی که عملیات‌های تروریستی خود را در خدمت اغتشاشات خیابانی قرار داده بود و دشمن خارجی که در پشت هدایت این قضایا قرار داشت، می‌کوشید تا با مشغول‌سازی نیروهای امنیتی؛ زمینه را برای پیشبرد هدف براندازانه خود هموار سازد.

ما هدف دقیق وزیر اطلاعات از بیان این نکته را نمی‌دانیم اما این را می‌دانیم که به اثبات تجربه؛ سرویس‌های امنیتی جمهوری اسلامی اسیر پروژه مشغول‌سازی نمی‌شوند و آنها که فکر می‌کنند با طراحی چند عملیات ایذایی یا تروریستی یا مرزی؛ می‌توانند خواب براندازی را تفسیر کنند سخت در اشتباهند.

در این باب البته مقتضی است که برخی اقدامات پیشگیرانه از جمله تعیین تکلیف اشراری که در خاک پاکستان و افغانستان لانه دارند، برخورد امنیتی با حامیان تحریم انتخابات (بعنوان کسانی که مسیر حرکات رادیکال را هموار می‌کنند)، متوقف‌سازی تبیینی_امنیتی اقدامات عبدالحمید در زاهدان، برخورد با سیاه‌نمایی‌های عده‌ای در فضای مجازی و بهبود بخشیدن زیرساخت‌های شبکه اطلاعات مردمی نیز انجام شود.

گفتنیست، پیش از این، فرمانده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نیز در سخنانی پیرامون اغتشاشات سال گذشته، به اقدامات برخی افراد و چهره‌ها اشاره کرده و گفته بود: "در حالی که در همان ساعات اولیه، نهادهای مسئول در بخش‌های مختلف در حال رسیدگی به ماجرای فوت -مرحومه مهسا امینی- بودند، متأسفانه برخی افراد در داخل به جای روشنگری، مطالبه‌گری به حق و تزریق آرامش به جامعه، صرفا بر اساس برخی شنیده‌ها و بدون تحقیق در اصل ماجرا، همزمان با جنگ روانی پرحجم رسانه‌های معاند؛ با مواضع دوپهلو یا مهیّج نظام را محکوم کردند و در واقع موجب تشدید ابهام و در نتیجه خشم جامعه شدند. این افراد بی‌آنکه بتوانند تحلیل کنند که این اغتشاشات در بستر جنگ ترکیبی رخ داده است، صرفا سبب تهییج و تحریک برخی جوانان و نوجوانان فریب‌خورده شدند. " +

***

خطر؛ "چپ‌های تحریمی" علیه انتخابات مشغول کارند

ضرورت ۳ اقدام در مقابل ۳ تهدید/ هشدار سنگین امام جمعه تبریز درباره معیشت مردم

محمود صادقی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان ادوار مجلس در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون انتخابات امسال گفته است:

"در سال انتخابات هستیم. اکثریت جامعه دیگر امیدی به صندوق رأی و انتخابات ندارند و در دو انتخابات اخیر میزان آراء کاهش کم‌سابقه و بی‌سابقه‌ای داشت. اگر حاکمیت قصد دارد انتخابات را با مشارکت بالا برگزار کند، یکی از لوازمش پاسداشت آزادی‌های مشروع است"! [۳]

*بله! در دو انتخابات اخیر در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰؛ کسانی از مردم در انتخابات مشارکت نکردند اما این به دلیل ناامیدی نبود زیرا اتفاقا فرد ناامید در انتخابات شرکت می‌کند تا مفرّی برای مشکلات خود بیابد.

آقای صادقی باید بداند که علت مشارکت نکردن کسانی از مردم در انتخابات همانا فریب خوردن آنها از سوی برخی رجال هسته سخت اصلاحات و اجرای پروژه "تحریم انتخابات" بود.

پروژه‌ای که با القای ذهنی غلط مبنی بر بی‌اثر بودن آرا، تمسخر ساختار و قانون و معرفی نکردن نامزد؛ عملا موجب انکسار ذهنی در میان عده‌ای از مردم شد.

البته که حکومت وظیفه دارد ۵ نیاز اصلی بشر را به نیکوترین شکل ممکن تأمین کند و در اختیار مردم قرار دهد و سپس به آزادی‌های مشروع و... نیز بپردازد لکن این مقولات به "الزام عقلانی شرکت در انتخابات" ربطی ندارد و همه شهروندان وظیفه دارند با حضور در انتخابات بعنوان مهمترین دستاورد جمهور، یا به ادامه وضع فعلی (در حیطه‌ای که انتخابات برای آن برگزار می‌شود) رأی بدهند یا اینکه با رأی به دیگری؛ روش دیگری را برای اجرائیات و تقنین و... در کشور برگزینند.

بایستی توجه کرد که امثال صادقی در حال گام برداشتن در مسیر تحریم انتخابات هستند وگرنه باید از لسان آنها می‌شنیدیم که مردم را به حضور بیشتر در انتخابات برای نه گفتن به مشکلات و "رأی خوب" دلالت کنند.

ما پیش از این در وبلاگ مشرق تصریح و تأکید و اثبات کرده‌ایم که عبور از صندوق رأی به معنی پا گذاشتن به خیابان و برداشتن اسلحه علیه مردم و نظام است.

***

هشدار سنگین امام جمعه تبریز درباره معیشت مردم

ضرورت ۳ اقدام در مقابل ۳ تهدید/ هشدار سنگین امام جمعه تبریز درباره معیشت مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، طی سخنانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز گفته است: بعد از گرایش کشورهای منطقه به تعامل، امروز شاهد رغبت کشورهای اروپایی و پیام و پسغام آمریکا برای توافق با جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ البته این یک بعد قضیه است و بعد دیگر و اصلی این است که باید در داخل نیز رفاه و معیشت مردم را ارتقا داد.

به گزارش فارس، او تأکید می‌کند:

"دولت و مجلس شورای اسلامی ایران وظایف سنگینی دارند چراکه اگر در حوزه معیشت مردم کوتاهی کنیم باز دشمن به طمع خواهد افتاد. از این‌رو راه واکسینه مردم و کشور از توطئه؛ ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی است."[۴]

*برخی محافل تحلیلی تاکنون بارها از طرحی خارجی برای ایجاد "فتنه اقتصادی" در ایران یاد کرده‌اند که قرار است با ابزارهایی مثل سیاه‌نمایی، ترساندن مسئولان از نظارت بر بازار، منزوی‌سازی نخبگان و نیز عملگری برخی ایادی داخلی دشمن گُر بگیرد.

پادزهر مشخص و مستقیم این مسئله نیز همانست که امام جمعه بصیر تبریز بر آن تأکید کرده: "نهادهای کلان به وظایف قانونی خود عمل کنند".

بایستی اذعان کرد که در بحث فتنه اقتصادی که عملا تا این لحظه نیز توانسته جامعه ما را عام‌البلوی کند؛ اصلی‌ترین راه دفع شرّ در وهله اول؛ نه جهاد تبیین یا برخورد امنیتی بلکه وظایف قانونی نهادهای متولی است که باید اجرا شود اما عملا بر زمین مانده است.

اجرای ضعیف قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، ناقص اجرا شدن قانون کالابرگ مجلس، نبود نظارت کارای دولتی بر بازار و قیمت‌ها، بازخواست نشدن مسئولانی که در قبال گرانی کم‌کاری می‌کنند و... از جمله مواردی هستند که بایستی هشدار دقیق امام جمعه تبریز را در قبال آنها شنید.

در ادامه انجام وظیفه نهادها نیز ۲ وظیفه جهاد تبیین خواص و برخورد امنیتی نهادهای امنیتی قرار دارد.

راهبردی دو گانه که در رأس نخست خود باید "خطرات خیابان" را برای جامعه تبیین کند و راه حل "رأی خوب" را بعنوان مقدمه حل مشکلات مطرح سازد.

و در رأس دوم خود نیز سیاه‌نمایان، تحریم‌کنندگان انتخابات، منزوی‌کنندگان نخبگان و کسانی که دائما آدرس خیابان می‌دهند را زیر ضربه امنیتی ببرد.

***

1_ rasanews.ir/0035lA

2_ http://www.ensafnews.com/310212

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1599119

4_ http://fna.ir/3did20

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    37 24
    دولت و مجلس شورای اسلامی ایران وظایف سنگینی دارند چراکه اگر در حوزه معیشت مردم کوتاهی کنیم باز دشمن به طمع خواهد افتاد. از این‌رو راه واکسینه مردم و کشور از توطئه؛ ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی است." جواب: راهش واکسینه نکردن بود همه را مریض کردید حالا همه عصبانی هستند
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      44 21
      در رابطه با هشدار این امام جمعه بصیر و دشمن شناس یه مجلس و دولت و قوه قضائیه باید از زبان ایشان خطاب به نماینده ها و مسئولین در دو قوه دیگر گفت : گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ,آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      20 14
      در رابطه با هشدار این امام جمعه بصیر و دشمن شناس یه مجلس و دولت و قوه قضائیه باید از زبان ایشان خطاب به نماینده ها و مسئولین در دو قوه دیگر گفت : گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ,آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      13 19
      در رابطه با هشدار این امام جمعه بصیر و دشمن شناس یه مجلس و دولت و قوه قضائیه باید از زبان ایشان خطاب به نماینده ها و مسئولین در دو قوه دیگر گفت : گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ,آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      35 1
      گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ,آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      34 1
      هشدار این امام جمعه بصیر و دشمن شناس یه مجلس و دولت و قوه قضائیه
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      4 23
      ایران هاب انرژی گاز و نفت و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و...
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    202 9
    اقای امام جمعه ممنون از اینکه به فکر معیشت مردم هستید ولی دوستان راه کاردادند : - یک وعده غذا خوردن در روز
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      109 6
      امیدوارم که وعده روزانه به وعده هفتگی و ماهانه تغییر نیابد
  • یک ایرانی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    163 5
    خبر درمانی دیگر تاثیر ندارد، برای من پیامک تهدید تاخیر وام بانک بیشتر تاثیر دارد تا گفته های تکراری و بی ثمر
  • محمد IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    166 4
    رفاه و معیشت با حرف درست نمیشود بگوییم تورم 30 درصده درصورتی که قیمتها از زمان شروع ریاست جمهوری دکتر رئیسی تا کنون سه برابر شده!
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    82 43
    جرا خجالت نمی کشند
    • سامان IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      2 3
      اشتباه مثبت دادم
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      1 3
      بار آخرت باشه
  • سید IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    امثال حسین مرعشی و غلامحسین کرباسچی و محمود صادقی و محمدرضا خباز و حشمت اللّه فلاحت پیشه و آذرمنصوری را می توان به عنوان معدل و شاخص سطح سواد و آگاهی فرقه اصلاح طلبان ملاک قرار داد!!!
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    115 9
    مهار تولید رشد تورم
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      3 1
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      1 0
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣👍👍👍👍👍👍👍
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    8 115
    آنچه که امروز در زمینه حجاب و عفاف در جامعه ما در جریان است، دقیقا همان است که غربیها با تمدن مسلمین و پس از شکست در روشهای سخت در برابر آن تمدن انجام دادند. اندلسیزه کردن، از قضا غربیها با این روش به نتیجه رسیدند و تمدن و امپراتوری چندصد ساله و عظیم مسلمانان در جنوب اروپا را نابود نموند. حواسمان نباشد تاریخ تکرار خواهد شد.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    97 18
    درود بر دکتر محمود صادقی
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      6 60
      تو روت محمود صادقی تو روت
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      6 58
      چه گلی به سرت زده که برش درود میفرستی؟ این محمود صادقی و امثال این تو ۸ سال دوره روحانی وضعیت رو به اینجا رسوندن. لطفا کنی بصیرت و تفکر
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    13 67
    باز این خل مشنگ درجه 3 (محمود صادقی) دهن گشادشو بازکرد. به مرده که رو بدی به کفنش...
  • فرهنگی بازنشسته IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    159 7
    بزن و داد کن یعنی این .....در یک کفه ترازو هر روز خواری محرومین ودر کفه دیگر هر ماه فیشهای مسئولین نجومی تر
  • ساسان IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    محمود صادقی خود بهتر میداند که کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس سال 98 و ریاست جمهوری 1400 بدلیل ناکارآمدی و علیل بودن دولت و مجلس اصلاح طلب بود پس عوامفریبی نکند.
    • 636 IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      23 83
      خخخخخخ تورم شش برابری این دولت تقصیر اصلاحطلبانه خجالت داره
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      1 0
      جوجه ها را آخر پاییز میشمارند حالا خواهیم دید بالاخره اصلاح طلبی خسارت بار بوده یا دولتی که برسر کارست 🤣😂😂
  • پیمان IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 4
    من نمی دونم چه کسی این جوابیها را در انتهای سخنان صادقی بیان کرده و نوشته.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    3 83
    بنام خدا به امید انکه یک روز هم بیاید اقای صادقی ودوستانشان برای رفع گرفتاری ایده بدهند چون شیفته خدمتتند نه تشنگان قدرت تا مشکالات کم شود
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      6 71
      حضرت عاشق صادقی وامثال ایشان سالها رای کار بودند وهیچ غلطی نکردن به جز نابود کردن مملکت
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    10 92
    چپ های منافق نیازی به دور کردن مردم از مجلس ندارند خود شما و نمایندگان وقت و شورای نظارت نمایندگان زحمت اینکار را تقبل فرموده اند.
  • احمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    درود برحاج اقا ال هاشم مردمی ترین امام جمعه
  • سوسان IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    94 13
    وقتی 4 میلیون کارمند بی کار باشه یعنی هیچ غلطی جز دزدی از جیب ملت نمیشه
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    11 78
    این محمود صادقی و بقیه افساد طلبان خائن دیگه بی شرفی و رذالت رو به حد آخرش رسوندن
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    129 4
    مردم بقدری گرسنگی کشیده وآن را تحمل کرده اند که دیگه حسابی واکسینه شده اند وحتی بدون غذا هم میتونن به زندگی ادامه دهند!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      85 1
      وقتی یکی مثل شما هم حرف حق میزنه یک عده مفتخور و شکم سیر میان ومنفی میدن
    • فرهاد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      0 48
      دوست عزیز خاهشاتو گفتارمراعات فرمایید
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    111 0
    پیشوایان دینی ما عمل و اجرای دستورات الهی را بیشتر از شعار انجام می دادند چرا ؟ بخاطر اینکه مردم جامعه ببینند آنچه که بیان می شود بیشتر عمل و اجرا می گردد همه ما می دانیم اگر دستورات الهی اجرا شود مردم فوج فوج به طرف دین خواهند آمد چون قوانیین و مقررات اسلام طوری هست که همه باید در آرامش و آسایش باشند نه یک تعدادی
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      0 0
      🙏🙏🙏🙏🙏🙏
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    99 5
    این همه هشدار از بالاترین مقام که رهبری هست تا سطوح مختلف و مراجع تقلید و خود مردم پس چرا هر روز شاهد گرانی هستیم
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      1 0
      هشدار؟! به کی هشدار دادند؟ مقامات رسیدگی میکنند....حرف زدن و حرف زدن....
  • محمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    44 0
    شما تحلیل خودت اینا هست چون جیبت پره اما تحلیل ما این هست تو این کشور اکثر قریب به اتفاق نفرات دارن برای منافع شخصی تلاش میکنند
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      1 0
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    105 0
    هنوز هم نفهمیدید
    • 👨‍🍳 IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      بخداخسته شدیم ازگرانیهاوتورم وحشتناک کمرمردم زیرباراین گرانی‌گرانیهاخم شده چه خبره اخه تواین مملکت بسه دیگه من به شخصه کم آوردم با۲تابچه بفکرمردم باشین تاصبرشون لبریزنشده نذارین دین زده بشن مردم نجیبی داریم.
  • ياسمي IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    104 0
    سلام اقای امام جمعه عزیز سخن شما درسته راهش اینه پولیکه خرج اتباع میشه بدیم به دهکهای پایین هموطن
  • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    120 2
    به خدا در تولید داخل رو گل بگیرن تورم پایین میاد، رانت خواران و آقازاده ها به بهانه تولید داخل دارن شیره جان مردمو میمکن.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      71 1
      عزیزم مگه تولید داخل هم هست؟ همگی از دم مونتاژ کارند
  • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    95 2
    به خدا در تولید داخل رو گل بگیرن تورم پایین میاد، رانت خواران و آقازاده ها به بهانه تولید داخل دارن شیره جان مردمو میمکن.
  • حجت US ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    6 2
    میره استعفا میده از مجلس به بهانه اعتراض بعد کاشف به عمل میاد یارو رفته برای ثبت نام دور بعدی
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    117 1
    میگه واکنش مجلس در مقابل فیش نجومی یا ما کریم یا ....
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    110 0
    حرفهای قشنگ رو که همه بلدن بزنن!
  • ایران IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    31 1
    با سلام الان هر کسی این خبر وتحلیل آن را بخواند متوجه خواهد شد هنوز در مملکت ما صدای مخالف را با انگ بیسواد چپ فلان راست چنان و کی بو کی بود جواب میدن
  • رهبری IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    36 16
    سخنی که از دل برآید بردل نشیند امام جمعه شهرتبریز،حرف وخواسته مردم رازده
  • حمید IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    94 1
    مطرح کردن این حرف های حاشیه ای دردی را دوا نمی کند
  • ناشناس IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    89 6
    من اگه یه مسئول باشم فقط فقط کارخانه گل gel سازی درست میکنم چند جای که فساد زا هست بطور کامل گل میگرم 1 کل بانک ها 2- کل شرکت های خودرو سازی مملک میشه گلستان تا اینها هست مملکت همینه ............
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      5 9
      یه عکس از زمان پالانی هست تعدادی خان شرور را داخل گچ گذاشتند
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    جناب اسماعیلی! چپ و راستش نکنه
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    9 59
    کافر همه را به کیش خود پندارد. آقای صادقی مردم دیگر به شما امید و اعتمادی ندارند
  • الموتی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    67 20
    خدا یار ویاورت .بیشتر امامان جمعه ما فقط برای رفع تکلیف صحبت می کنند و موارد کلیدی را نمی گویند
  • به دنبال مرغ IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    91 2
    مشرق بگو با یه موشک نقطه زن که به جای سرجنگیش مرغ بزارن بکوبن تو حیاط ما
  • حسن IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    80 0
    این طبری را بی زحمت پیدا کنید بفرستید زندان
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    81 0
    هنوز تو توهم این جناح و اون جناح هستیم . مردم از زور فشار اقتصادی هم کمرشون شکسته هم امیدی به آینده ندارند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 87
    نظام دچار غده سرطانی اصلاحات شده
  • سیدمسعود قائم مقامی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    8 0
    هر کسی رو نمیشه هر جایی گذاشت. از جمله وزیر اطلاعات فعلی...
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 22
    چه هشدار صریحی داد امام جمعه تبریز
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    95 1
    تورم ۲۰۰ درصد افزایش حقوق ۲۱ درصد واکسینه شدیم اساسی آفرین بر سید مظلومان
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      0 1
      سیدمظلومان !!!!!!!همیشه سید مظلومان با فرودستان است که مظلوم خطاب میکنند نه برای تورم وگرانی سربه فلک کشیده خخخخخخخ
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    121 0
    کی آن مدینه فاضله ایجاد میشود؟ . کی آن شعارهای اولیه تحقق میابد ؟
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    40 1
    دم امام حمعه تبریز گرم، حداقل یکی هست که حرفی از وضعیت مردم بگه، دیگه به سختی میشه گوشت قرمز تهیه کرد، لبنیات دیگه مصرفش خیلی کم شده و با ادامه این وضع احتمالا بزودی کلی بی خانمان داشته باشیم! خدا رحم کنه واقعا به مردم.
  • رضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    102 1
    اگه کار کن و دلسوز مردم بودن الان این وضع ما نبود
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 43
    حسین منی انا من حسین چراپیامبر میفرماید من مال حسینم چون دین توسط حسین حفظ شد پیامبر علت مبقیه ولی حسین علت مبقیه میباشد حفظ انقلاب مهمتر از ایجاد ان است کهمتاسفانه کارنامه مادراین موردبسیار کاستی دارد
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    99 0
    دیگه اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم مهم نیست.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 15
    فک کن همه اصلاح طلبا رد صلاحیت بشن
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    87 1
    نه بابا چقدر مردمی هستین
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      3 1
      از آلبانی چه خبر؟
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    75 0
    دررابطه انتخایات من تاحالا درهمه انتخابات شرکت کردم ولی این بار تصمیم جدی گرفتم
    • ف IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      38 0
      جمع بندی درمواقع انتخابات سیاهی لشکر (مردم) مهم میشوند فکر کار برای جوانان نستند بخورید بیاشامید نوش جانتان قیامت کی دید
    • ف IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      44 0
      جمع بندی درمواقع انتخابات سیاهی لشکر (مردم) مهم میشوند فکر کار برای جوانان نستند بخورید بیاشامید نوش جانتان قیامت کی دید
    • ف IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      37 1
      جمع بندی درمواقع انتخابات سیاهی لشکر (مردم) مهم میشوند فکر کار برای جوانان نستند بخورید بیاشامید نوش جانتان قیامت کی دید
    • ف IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      33 0
      جمع بندی درمواقع انتخابات سیاهی لشکر (مردم) مهم میشوند فکر کار برای جوانان نستند بخورید بیاشامید نوش جانتان قیامت کی دید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    67 1
    باقطع یارانه 8میلیون نفر و تحمیل تورم و گرانی به آنها و نیز افزایش خط فقر آیا این تهدید نیست و مخالف سازی نیست
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      0 1
      دوست گرامی از این چیزها گذشته خودشون شدن سواره نظام دشمن!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 43
    جناب ال هاشم، معیشت مهم است اما دینداری با ثروت واکسینه نمی شود و ثروت شعور نمی اورد نمونه اش همین ضرغامی. که پیامبر فرمود من از ثروتمندان امتم می ترسم لذا شرف و بصیرت مردم انقلابی را وابسته به پول نیست لطفا شان این افراد را پایین نیاورید
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      1 1
      حالا یه نفرم داره از حق مردم دفاع میکنه اینجوری باید جلوش وایسین؟
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    بسم الله. اول ایجان دفع شر موش کن وانگه اندر جمع گندم کوش کن .سه ضلعی را که وزیر محترم اطلاعات عنوان فرمودن مسئله جدیدی نبوده و همواره از بدو انقلاب بعلاوه ضلع چهارم حمله نظامی صدام دشمن حمله از این محورها را متوقف نکرده شریعتمداری بنی صدر پیمان و حجتیه و مجاهدین انقلاب و مابقی چپ های اصلاح طلب شده +فاز مسلحانه فرقه و مارکسیستها ی فدایی و پیکار وگروهکهای تجزیه طلب در کردستان و آذربایجان و ترکمن صحرا و بلوچستان و خوزستان ووو خیلی شدید تر از الان مشغول تخریب بودند فقط نقطه ضعف فعلی که وضع کاریکاتور گونه آن موقع را جدی و خطر آفرین میکند همان فرمایش متین رهبری معظم حفظه الله تعالی و مایه تذکر امام جمعه محترم تبریز أیده الله تعالی است یعنی اقتصاد معیشت مردم کفاف ملزومات زندگی که معضلات حاد آن نه از کمبود منابع ذیروح و بی روح در کشور بلکه نتیجه ماموریت نفوذیان دوتابعیتی که بیشتر از دولت مدعی سازندگی مقدرات کشور مخصوصا"در قوه مجریه میدان ترک تازی آنها بوده و هنوز وجود تخریبگرانه آنها مشهود است
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    مسولین حالا به فکر معیشت مردم باشند یا معیشت فرزندانشون در بلاد کفر..!! چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است..!!!!!
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    108 2
    هر دولتی که میاد سرکار تمام تقصیرهارو میندازه گردن دولتهای قبلی خودشون رو تبرعه میکنند!! و این داستان ادامه دارد و گره ی هم ازمشکلات مردم باز نمیکنن‌‌
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    93 0
    میگن مسولی نامه مهر موم شده ی به دست مسول بعد خودش داد و گفت هر وقت مشکلی بزرگ در کشور پیش اومد اونو باز کن...بعد سالها مشکلی پیش آمد و آن مسول نامه را باز کرد و دید در نامه نوشته شده..همه مشکلات و تقصیرهارو بنداز گردن من وخودت را تبرعه کن...!!!
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    مردم دیگه خیلی زیاده خواه شدن!!! آخه مسولین گناه دارن و ایقد بهشون فشار نیارید فرزندانشون تو مریکا و کشورهای غربی خرجشون سنگینه مردم باید مراعات حال فرزندان مسولین رو هم باید بکنن..!!!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    68 0
    سر پل صراط یقه تک به تک مسولین بی کفایت و ریاکار را خواهیم گرفت...
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    30 0
    حرفای قشنگ میزنی..به دلم داری چنگ میزنی...خخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    با هشدار که کار درست نمیشه فاصله افتاده بین پول دار وفقیر باید یه کار جهادی کرد .مدیران وکارفرمایان نالایق بر کنار شوند لطفا یه سایت درست بشه تا آمار این افراد بی کفایت داده ورسیدگی شود
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    هشدار سنگين ؟!
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 47
    به اصلاحات میگفتی نه ماها
  • فرهاد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 1
    دوست عزیز خاهشاتو گفتارمراعات فرمایید
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 55
    لطفا از اغتشاشات فرانسه و قطعی اینترنت فرانسه و از کشته های اغتشاشگران در فرانسه مطلب بذارید
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    شماها چقد شکم پرست هستید
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    5 0
    جهت از خواب بیدار شدن بعضی ها روغن ۹۰۰ گرمی قبل از رییسی ۲۵۰۰۰تومن الان ۱۲۰۰۰۰هزار تومن ،شیر یک لیتری قبل ۸۰۰۰تومن بعد ۳۵۰۰۰تومن ،تخم مرغ شانه ای ۳۵۰۰۰تومن بعدش شانه ۱۰۰۰۰۰هزار تومن ،مرغ ۲۵۰۰۰تومن بعد ۱۰۰۰۰۰هزار تومن ،گوشت قرمز ۱۱۰۰۰۰هزار تومن بعد ۳۸۰۰۰۰هزار تومن و...حالا تورم چقد شده ؟دولت میگوید چهل درصد اما واقعیت میگوید تورم بین ۳۰۰تا ۴۰۰درصد در این دو سال بوده حالا تورم خودرو و مسکن و پوشاک بخواهید حساب کنید خیلی بیشتر از اینهاست حالا دولت طبق کدام تورم حقوق را ۲۴ درصد افزایش داده معلوم نیست
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 1
    حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم از همین الان باختیم
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 1
    این گفته های بیهوده و وعده درمانی فایده ای نداره،
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 1
    به عنوان یک نژادپرست می گویم که، مهاجرین افغان را به هر نحوی به هر بهانه ای اخراج کنند تا بار از بازار مسکن برداشته شود و وضعیت بیکاری هم کمتر شود
  • ali IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 2
    نظرات محمود صادقی و عبدالحمید از زاهدان مشابه هم هست .از یکجا خط میگیرند
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    تجربه ثابت کرده تواین چهل سال جهره هردو اصلاح طلب . واصولگرا مشخص شده بقول حصرت علی نه افراط نه تفریط
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    اگر کسی در مجلس و دولت مشغول کار شود که مخالف قانون اساسی و قانون اسلامی نظر بده و رفتار کنه مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان باید جوابگو باشند
  • گاو پیشونی سفید IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    لطفاً مسولین یک واکسنی اختراع کنن که وقتی بزنیم تا مدت یکسال آب و غذا نخوریم وبه روی مشکلات بخندیم تا روده بر بشیم ...
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    ته که نوشم نه ای نیشم چرایی ته که یارم نه ای پیشم چرایی ته که مرهم نه ای برداغ ریشم نمک پاش دل ریشم چرایی بابا طاهرعریان
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    چطور مسئولی توی قصر خودش خوابش میبره وقتی هم نوعش داره پوست مرغ که برای سلامتی خطرناکه کباب میکنه میده بچه اش
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    شما درست فرمودید پای صندوق رای رفتن کار آدم های ترسو و بی انگیزه است مثلا به کی رای بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس