بابایی کارنامی: ایران از تله انزوا خارج شده است

علی بابایی‌کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس از دولت خواست برای حمایت از مردم در مقابل گرانی، کالاهای طرح کالابرگ را با قیمت مصوب به دست مردم برساند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پیشنهاد یک نماینده برای حمایت از مردم در مقابل گرانی

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین/ درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

علی بابایی‌کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، پیرامون وضعیت اقتصادی برخی قشرهای کم‌درآمد جامعه گفته است: امروز خط فقر در کشور ۱۵ میلیون تومان است و هرکسی که کمتر از این عدد درآمد داشته باشد، دچار مشکل است، لذا این عزیزان انتظار دارند که مجلس و دولت با تنظیم سیاست‌ها و در نظر گرفتن راهکارهای اجرایی نسبت به شرایط آنان چاره‌اندیشی کنند.

او در پاسخ به اینکه "اکنون دولت از چه طریقی می‌تواند به کارگران که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند کمک کند؟"، تصریح می‌کند: به نظر من در حال حاضر حداقل کاری که دولت می‌تواند انجام دهد این است که با استفاده از قانونی که ما در مجلس مصوب کردیم، حدود ۱۵ قلم از کالاهای اساسی را به صورت کالابرگ الکترونیک، بن کالا یا حتی غیر الکترونیک با قیمت مصوب به دست کارگران برساند.

بابایی کارنامی افزود: اجرای این قانون می‌تواند منجر به ایجاد یک آرامش خاطر حداقلی در زمینه معیشت باشد که خانواده کارگران حداقل در خصوص ۱۵ قلم کالای اساسی با سختی و مشکل مواجه نباشند و این کالاها با قیمت مصوب و قیمتی ارزان‌تر از بازار به دست آن‌ها برسد.[1]

*ما قضاوت درباره سخنان آقای بابایی‌کارنامی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

بیان این نکته در بحث کالابرگ نیز ضروریست که گویا مصوبه مجلس هم‌اکنون دقیقا اجرا نمی‌شود و دولت مبنای قانون برای ارائه کالاها به قیمت شهریور 1400 را تغییر داده و کالاها را با قیمت گران‌تر و بر مبنای اردیبهشت 1401 تحویل مردم می‌دهد.[2]

تاکنون واکنشی از سوی مجلس در این زمینه دیده نشده است.

***

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین/ درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد پیرامون انتخابات امسال گفته است: حاکمیت اگر افزایش مشارکت می‌خواهد باید زمینه‌های آن را فراهم کند.

او همچنین در اشاره به مصاحبه اخیر سعید حجاریان مبنی بر اینکه شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات؛ استعفای رئیسی است، اظهار می‌کند:

"حتی اگر دولت تصمیم به استعفا نمی گیرد، در این فرصت باقی مانده تا انتخابات اسفندماه این 5 گزاره اصلاحی را صورت دهد. 1)نظارت استصوابی لغو شود. 2)اصلاح آیین نامه داخلی خبرگان رهبری در اجلاسیه شهریورماه انجام شود. 3)لازم است ضابطان نظامی و امنیتی از پرونده های سیاسی خارج شوند. 4)بحث حذف تبصره ماده 638 که در خصوص موضوع حجاب است، در دستور کار قرار بگیرد. 5)استقلال قوه قضاییه محقق شود."[3]

*دقت شود که اگر دولت محترم سعی می‌کرد کارآمدی لازم را به خرج دهد و بهبود ویژه‌ای را برای معیشت مردم ترتیب اثر دهد امروز شاهد این زبان‌گشایی‌ها و اظهارات ساختارشکنانه نبودیم.

در اشاره به اظهارات حجاریان[4] و شریعتی باید بیان کرد که راه سرعت‌یافتن پیشرفت کشور و اصلاح وضع موجود صرفا و فقط از مسیر "صندوق رأی" و انتخابات می‌گذرد نه از مسیر "تحریم انتخابات" و خیابان و استعفای رئیس جمهور!

و شوربختی اینجاست که حجاریان و شریعتی و همفکرانشان با تعیین شرط برای حضور در انتخابات و یا اظهارات ساختارشکنانه‌ای مثل لزوم استعفای رئیس جمهور و حذف تبصره حجاب؛ قصد دارند از مسیر خیابان به مقاصد خود دست یابند.

در فضای موجود نیز البته این جامعه است که بایستی با عقلانیت و بصیرت به این مسائل بنگرد و برایش محرز شود که در صبح فردای تحریم انتخابات، ساختارشکنی و حضور در خیابان هیچ چیز جز ناامنی و بی‌بنیادی وجود نخواهد داشت.

در مسئله حضور در انتخابات و مشارکت باید این حقیقت را نیز دانست که اصرار و تأکید عقلانی ما بر حضور همه نیروها و سلائق در انتخابات به دلیل ذات دموکراتیک نظام اسلامی و اهمیت جمهور است والّا همه باید بدانند که اساس و قوام و تعیین‌کنندگی یک انتخابات به "رعایت قانون" است نه به میزان مشارکت!

و مشارکت بالا اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین کننده چیزی نیست.

***

درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین/ درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

علیرضا فخاری، استاندار تهران طی سخنانی در جلسه شورای مسکن استان گفت: حدود ۵۰۰ هزار واحد برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تعهد و نسبت به اجرای آن قدری عقب‌ماندگی داریم که باید شناسایی و تعیین زمین با قابلیت ساخت در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا، او همچنین اظهار کرده است: فرمانداران دلایل توجیهی عقب ماندگی طرح ملی مسکن را ارائه دهند، چرا که رئیس جمهور در جلسه –اخیر- شورای مسکن علت را جویا شدند.[5]

*ما قضاوت درباره اظهارات استاندار تهران پیرامون عقب‌ماندگی محرز در بحث مسکن ملی و تأکید بر "ارائه توجیه برای عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن" را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

گفتنیست، یکی از بزرگترین وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور رئیسی؛ ساخت سالانه 1 میلیون مسکن بود که محقق نشده است.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1375621

2_ mshrgh.ir/1501571

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-621886

4_ mshrgh.ir/1502250

5_ https://irna.ir/xjMTP9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    9 0
    طرح توجیهی نمیخواد. معذرت خواهی از مردم میخواد
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 0
      وقتی معاون دام باتجربه و انقلابی جهاد مازندران که اصلی ترین استان تامین مرغ گوشتی تهران و کشور است را برمیدارند و فردی بی تجربه را میگذارند این میشود
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    19 7
    خدالعنت کنه حجار....
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      4 1
      ناهنجاریان و ضد شریعت غلط کردند
  • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    6 1
    سخن استاندار تهران، توصیه رهبر معظم انقلاب هم هست! ایشان قریب به این مضمون فرموده اند که اگر به مردم قولی دادید و به هر علت محقق نشده است، مشکل را به مردم صادقانه بگویید، به هر حال موضوع مهم این است که برای وفای به وعده تلاش کافی و لازم شده باشد ولو این که هنوز به نتیجه نرسیده باشد مانند بسیاری از عملیات ها در دفاع مقدس که به وجود فداکاری و مجاهدت رزمندگان ما ناموفق می ماند!!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 0
      مسئله همینه که اینا نه عذر میخوان نه به مردم میگن. گفته طرح توجیهی بنویسید واسه رئیس جمهور. رئیس جمهورم که هنوز میگه ما میخوایم سالی 1 میلیون مسکن بسازیم.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      همین اول بسم‌الله زمین برا دولت و مردم نیست پس این زمین متعلق به چه کسانیست مدیران فاسد
  • Davoud IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    18 1
    آفرین به این نماینده ، شما واقعا نماینده جامعه کارگری هستی ، فقط نمیدونم الان که نزدیک به انتخابات هست همه مطالبه گری میکنند . تا حالا کجا بودن ، خواننده های محترم مدیون هستید اگر فکر کنید خدا نکرده، زبونم لال ،روم به دیوار ، به خاطر رای جمع کردن باشه اصلا اینطور نیست
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      2 2
      از آلبانی چه خبر؟ همین نماینده ها مگه قانون کالابرگ رو تصویبش نکردن؟
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      این قانون بخواهد اجرا بشه باید دارایی و حسابهایی بانکی ملت چک شود و معلوم شود زیر خط فقر کیست پس به سود عده ای نیست و اجرا نمیشه
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 8
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • هادی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    3 0
    زندگی‌بخورونمیر‌برای‌قشرپایین‌جامعه‌وبهترین‌زندگی‌برای‌دزدان،مفسدان‌ورانت‌خواران‌درکشوری‌که‌خاکش‌هم‌کیمیاست
  • علی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    دو تا پیشنهاد : 1- اولاً اون مسکن مهر و ملی هایی که نصف و نیمه ساختند و تحویل مردم بدبخت دادند و هنوز هم که هنوزه آب و برق و گاز و سیستم فاضلاب شهری و .... ندارند و مردم بناچار نشستند و با دبه و گالن آب میارند مصرف میکنند را تکمیل کنند بعد بفکر ساخت دیگری باشند . 2- حالا که محرز شده آقایون خیلی به سفرهای خارجی مخصوصاً ترکیه و آنتالیا و.. علاقه مندند بهتر نیست یه تور مسافرتی بذارید برند مسکن ملی های ترکیه را ببینند و یاد بگیرند . !
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      تمام مسکن ملی های قبلی ساخته شد مگر آنهایی که شرکت سازنده اختلاس و دزدی داشت یا اصلا تجربه ساخت و ساز نداشت و تعدادی هم متعلق به افراد ندار بود که اصلا پول نداشتند هر مرحله واریز کنند و امتیازشان را مفت زیر قیمت از نداری فروختند به دلال ها
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 1
    موسسه مصاف دقایقی پیش اعلام کرد دولت سعودی، علی اکبر رائفی پور را بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، از خاک عربستان ممنوع الخروج کرده است. چرا این خبر را کار نمیکنید؟! فقط مونده این استاد عزیز رو هم ،ترور بیولوژیکی شده ،تحویلمون بدن.
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      نگران نباش اسناد !!! رو گرفتن چند تا قصه و افسانه بگه برا عرب ها بعد ولش میکنن برگرده بی استاد نمیمونیم اساتید بی مدرک و مسبول و اقا زیاد داریم
  • Hesam IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    3 0
    امثال حجاریان و ااین اصللح طلبها همون تند روهای اول انقلاب بودن...کسی نیس بگه چلغوز زمان حسن روحانی واسه احمدی نژاد و افرادش لال بودین یا سرتون تو آخور بود نمیدیدن الان اخور چپ شده چشمتون به دنیا باز
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 0
    چشب آقای شریعتی میگیم برات انجام بدند با آرامش نوشابت و بخور ندو گلوت
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 1
    چرا اصلاح طلبان اصرار دارند همزمان هم ضد امنیت ملی عمل کنند و هم پست ها و مناصب دولتی را بدست بیاورند .... کجا دنیا همچین چیزی ممکن است . هم به دلیل همکاری با سرویس های جاسوسی و نهادهای خارجی بر علیه کشور شورش می کنند هم انتضار دارند تایید صلاحیت شده و وزیر و وکیل شوند. یا عقل ندارند یا خیلی متوهم هستند.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      باج میخوان اونم به پشتوانه پول های رانتی و مشتی اقلیت نوجوان گمراه قرتی
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 1
    باید اعتراف کنیم که اصلاح طلبان غیر حمایت اساتید هاروارد وواشنگتن از هوش خوبی برخوردارند تا حس کردنددوره نکبتشان تمام شده وجایگاهی برای فریب ندارند وارباب هم ضعف داره رفتن توفاز رویارویی بیپرده مبارکه مواظب باشید رکبی که ازسازمان منافقان خوردید تکرار نشود
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    3 1
    این گفته که عدم شرکت مهم نیست صددرصد با نظر آقای خمینی که گفتن میزان رای ملت است در تضاد.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 2
      منظورم امام هم رعایت قانون است نه میزان مشارکت که ممکن است گاهی زیاد و گاهی کم باشد.
  • تهران IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 1
    راه سرعت‌یافتن پیشرفت کشور و اصلاح وضع موجود صرفا و فقط از مسیر "صندوق رأی" و انتخابات می‌گذرد نه از مسیر "تحریم انتخابات" و خیابان و استعفای رئیس جمهور! واقعاً شما مردم را چه فرض کرده اید؟؟؟؟؟ وقتی اکثریت گزینه ای ندارند و اکثر گزینه های رد صلاحیت م یشوند ، چه دلیلی برای حضور در پای صندوق وجود دارد؟ میخ برهمان نعل است و نعل...
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      یکی مثل موسوی رو چه حسابی نیمه شب حین شمارش آرا اعلان پیروزی کرد و به خودش تبریک گفت مگر اینکه بهش دروغ گفته باشند
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    آقای بابایی کارنامی شما ک ۴ سال نماینده ساری بودی بگو چکار مثبت کردی؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 0
    ایران اگر برای توسعه علم صنعت گاز هزینه کرده بود الان انقدر مشکلات متنوع با کویت و عراق سر گاز نداشت و در مشارکت طرح های گازی از دیگر کشور ها برتر بود . متاسفانه مهندسان صنعت نفت در آموزش و پتوسعه بخیل و کم توان هستند و کس دیگری را نمی توان مقصر دانست جز دانشگاه و صنعت و مدیران خودمان را
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      خب بدن چین یه چاه گاز روش بزنن یا پیمانکار ایرانی بسازه لااقل گازش برا ملت باشه یا بدن افغانستان آب بگیرند تا زمانی امثال زنگنه هست با اون قرارداد کرسنت چیزی به ملت نمیرسه
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    3 3
    متاسفانه حرف شیاطینی که می گویند طلاب و روحانیون نباید وارد اصناف بشوند و حرفه و شغلی درآمد زا داشته باشند نباید ترویج شود روحانین باید با اعتماد به نفس در تمام ارکان جامعه حرفه ای ورود داشته باشند و به صرف کار تبلیغی فرهنگی بسنده نکنند باید اقتصاد پویا داشته باشند
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    3 3
    متاسفانه حرف شیاطینی که می گویند طلاب و روحانیون نباید وارد اصناف بشوند و حرفه و شغلی درآمد زا داشته باشند نباید ترویج شود روحانین باید با اعتماد به نفس در تمام ارکان جامعه حرفه ای ورود داشته باشند و به صرف کار تبلیغی فرهنگی بسنده نکنند باید اقتصاد پویا داشته باشند
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 2
    طرح ساخت 4 میلیون مسکن قول و قراری بود که در قبر فراموشی دفن شد و یک سنگ لحد هم رفت بالاش . خلاص
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      معذرتم نمیخوان
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      اگر ۴ میلیون مسکن ساخته بشه که اینجا هم مثل دبی میشه بعد اون همه مسکن مازاد و خالی از سکنه مافیا ها میخوره تو سر قیمتش
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 1
    "تحریم انتخابات" در بین‌الصغیرین/ باز موسسات معروف دنیا گزارش دادند طبق آمار اصلاحطلبکاران هیچ شانسی برای انتخابات ندارند و بهترین راه همان حمله به جلو است و تحریم انتخابات تا مشخص نشود چقدر بین مردم منفور هستند. حالا دو کوتوله سیاسی که هیچ هنری و مهارتی غیر از وراجی ندارند باز معرکه گیری آغاز کردند. مقصر دولت است که به اینها یک شغل و حرفه شریف مانند جوشکاری تراشکاری تعمیرات بنائی ...یاد نمیدهد و به آنها تفهیم اتهام نمیکنند که دوره شان تمام شده و پول و مزد خود را تمام و کمال گرفته اند تمام. البته اینها اگر بنا و معمار میشدند هر خانه ای را که میساختند یک اطاقش را تا آخر عمر اشغال میکردند.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 0
    ما از انتخابات ۱۴۰۰ دیگه نیامدیم رای بدیم این دوره و دوره های دیگه هم اصلا یه دقیقه هم قبول زحمت نمی کنیم بریم صندوق رای. حکومت هم حق قطع یارانه، حقوق، مستمری و... در ازای این کارمان را هم ندارد.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      اگر این دوره و این دولت نتواند کاری کند و اقتصاد درست نشد حداقل شاهد رانت و فساد نباشیم به قول امام فقط باید به خدا پناه برد
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 1
    خدا شفاشون بده حراف های دجال را که باعث نابودی ایران وجوانان ایران هستند . #سعید حجاریان وسعید شریعتی دومهره شیطانی
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    آیا میدانید نظارت استصوابی یعنی چه؟ با توجه به اینکه مال و ناموس مردم محترم است. وظیفه ی انسانی حکم می کند، اگر دزدی در حال بالا رفتن از دیوار و یا بریدن قفل مغازه مردم است به پلیس خبر بدهیم. این می شود نظارت استصوابی.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      نظارت لازمه یه دلقک مثل زلنسکی که نباید اینجا هم کاندید بشه و تعداد نفرات بیشتر و از همه گروهها باشند بهتره اما نه اینکه آشوب خیابانی کنند
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    تحریم انتخابات؟
  • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    حجاریان که روزی از دیوار سفارت کشوری که بعد ها خودش شیفته آن شده است، بالا رفته غلط میکنه نظر میده
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      از دیوار بالا رفتن و شد شروع زد و بند با امریکا یکی تحریم یکی گروگان
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 1
    یک بار و برای همیشه به این جماعت حالی کنید این نظام و ملت به یه مشت لاشخور زالو صفت باج نخواهد داد.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      تو رتست میگی
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    هیچ جای دنیا اجاره ها تا این حد گران نیست، همه دنیا پیش پرداخت حداکثر دو برابر اجاره است
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    با سلام. مطمئنا اصلی ترین و مهمترین ریشه معظل و فساد در بخش مسکن بدنه دولت و سازمان های تابعه اون هستند... از جمله بانکها و وزارتخانه ها و ادارات و .... اگر دولت می‌توانست معظل مسکن در بدنه خودش رو‌ حل کنه اونوقت میتونیم برای سایر اقشار جامعه امیدوار باشیم... متاسفانه فساد مافیایی حوزه مسکن ابتدا از بدنه دولت نشات میگیره بعد به سایر اقشار جامعه کشیده خواهد شد...
  • داریوش IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    اصلاح طلبان ابتدا باید جواب 8 سال فجایع روحانی را بدهند و خوب می‌دانند که در هر شرایطی بخاطر افتضاحات روحانی بازنده انتخابات هستند و فعلا نانشان در تفرقه و مشارکت کم مردم در انتخابات است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس