علی مطهری: با صحبت‌های رهبری، شعار «زن، زندگی، آزادی» بی‌اعتبار شد

علی مطهری اخیراً در یک اشتباه تشخیصی بین دو مقوله "عقل سلیم و عقل ناقص" اینطور اظهار کرده است که طبق عقل سلیم؛ مقوله تحریم انتخابات مشروع است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اینکه "عقل ناقص" بود آقای مطهری!

حجاریان: تا امروز آبروداری کرده‌ایم!/ اتحاد مردم علیه تروریست‌ها؛‌ در زاهدان چه گذشت؟

جماران گزارش داد: علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان اخیراً در حساب توییتر خود نوشته است:

"‌از جناب باهنر بعید بود که بگویند اگر کسانی ‎انتخابات را تحریم کنند از نظام خارج شده‌اند. من هیچ‌گاه طرفدار تحریم انتخابات نبوده‌ام ولی عقل سلیم می‌گوید کسی می‌تواند به روش برگزاری انتخابات انتقاد داشته باشد و تحریم کند و نظام را هم قبول داشته باشد."[1]

*عقلی که آقای مطهری بر مبنای آن چنین قضاوتی را مطرح کرده نه عقل اصیل و نه عقل سلیم بوده بلکه "عقل ناقص" بوده است.

زیرا جمهور همواره بزرگترین دستاورد قرارداد اجتماعی است و میثاق جمهور نیز انتخابات است که دلالت بر وجود مردمسالاری در یک جامعه می‌کند.

از همین رو پشت کردن به انتخابات و ذبح صندوق رأی در هیچ شرایطی پذیرفته نیست و هرکس با هر میزان انتقادی به نظام سیاسی عادل یا ساز و کار برگزاری انتخابات در نظام سیاسی عادل؛ مکلف به حضور در انتخابات و تشویق به حضور است.

جالب آنکه مثلا می‌دانیم اصلاح‌طلبان حتی در انتخابات سال 92 با اینکه چهره اصلی مورد حمایتشان (مرحوم هاشمی) نیز ردّ صلاحیت شد اما به دلیل شأنیت انتخابات از "نامزد نزدیک" حمایت کردند. اما امروز کسانی از آنها به دلیل کنار رفتن پرده‌ها و شتاب گرفتن علائق شریرانه؛ حاضر به تکرار آن رفتار درست نیستند و تقلا می‌کنند تا برای "تحریم انتخابات" مانیفست بتراشند!

ما همچنین برای واضح‌تر شدن عقل ناقصی که مطهری بر آن ابتنا کرده؛ این سؤال فلسفی را مطرح می‌کنیم که آن رجل و آن حزب سیاسی که صندوق رأی را تحریم می‌کند چه راه دیگری جز "برداشتن اسلحه" برای عملگری سیاسی و تأثیرگذاری خواهد داشت؟!

این سؤالی است که امثال آقای مطهری باید به آن پاسخ بدهند.

***

حجاریان: تا امروز آبروداری کرده‌ایم!

حجاریان: تا امروز آبروداری کرده‌ایم!/ اتحاد مردم علیه تروریست‌ها؛‌ در زاهدان چه گذشت؟

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب اخیراً طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود ضمن ابراز عقد اخوت با مصطفی تاجزاده نوشته است: تاج‌زاده پس از اتمام اسارت (منظور، آزادی او پس از مجازات جرم فتنه 88 است) با ادبیاتی پاکیزه و مؤدبانه همچون گذشته در عرصه سیاست فعال بود و ذیل پروژه‌ فکری-سیاسی‌اش به نقد رهبری هم می‌پرداخت. آیا آقایان لحظه‌ای تأمل کرده‌اند مسیری را که با بازداشت تاج‌زاده مسدود کرده‌اند، چگونه گشوده است؟ جامعه چنان زبانی به فریاد برآورد که گویی مدام زمزمه می‌کنند، بسم‌الله اگر حریف مایی!

او می‌افزاید: به هر روی، عمده اصلاح‌طلبان تاکنون آبروداری کرده و نقدهای خود را متوجه رویه‌ها، قوانین، وزرا و حداکثر رئیس‌جمهور کرده‌اند. باید پرسید آیا نظام انتظار دارد که آنان جملگی پا را فراتر بگذارند و محرکِ اولی را نشانه بروند؟

حجاریان در پایان نیز می‌نویسد: در پایان امید دارم سنت حبس‌درمانی –که ماتَرَک حکومت پیشین است- پایان یابد و شاهد آزادی همه عزیزان دربند باشیم.

*منظور حجاریان از این یادداشت و اشاره مستقیم او که رهبر مظلوم انقلاب را هدف قرار داده است؛ نکته‌ی مکتومی نیست.

در این باب باید دانست که حجاریان به جنگ عقلانیت آمده و قصد دارد از رفیقی دفاع کند که صراحتا به معارضه با قانون و رهبری برخاسته بود، به اذعان خودش خیلی از حرف‌هایش با براندازان یکی بود، با ادبیاتی حمایت‌گر می‌گفت آبان 98 در سطحی وسیع‌تر و خشن‌تر تکرار می‌شود، انتخابات را تحریم کرد، هم در دلار 10 هزار تومانی ابراز گرسنگی داشت و هم در دلار 30 هزار تومانی(!) و یا در یک سیاه‌نمایی آشکار از این گفت که جامعه ایرانی لجن است.

آیا اینها نشان پاکیزگی است؟!

ما از آقای حجاریان که سابقه اطلاعاتی هم دارد، می‌پرسیم که اگر چنین کسی در هر جامعه دیگری غیر از ایران اسلامی زندگی می‌کرد سزایش چه بود؟!

ایضا آیا رواست امنیت و ذهن مردم را در مقابل پروژه‌های امثال تاجزاده تنها گذاشت؛ صرفا چون آقای حجاریان با آنها رفیق است؟

در ادامه این قضایا البته باید با تأسف نیز گفت که گروکشی از رهبری هم نشانه زوال معنا در نزد حجاریان است.

جرائم تاجزاده به شخص رهبر مظلوم انقلاب چه مربوط؟!

بازی با حیثیت کشور، لگد زدن به انتخابات و گناه‌شستن از براندازان؛ به مجموعه نظام و مردم و دستاوردهای انقلاب مربوط است یا به شخص رهبر مظلوم انقلاب؟

آقای حجاریان حکما می‌داند که وقتی او را به دِه راه نمی‌دهند پس نباید سراغ کدخدا را بگیرد چون اساسا مسئله بر سر این است که او و تاجزاده باید قواعد همزیستی را رعایت کنند و معترض اصلی آنها مردم هستند نه شخص تنهای رهبری.

و اما حبس درمانی...

ایکاش که هیچکس ولو یک لحظه هم در هیچ زندانی نباشد.

اما آیا می‌شود در قبال کسانی که علیه امنیت کشور و ذهن مردم جرم می‌کنند مسامحه داشت؟!

فتنه 88 و آبان 98 که در تمام آنها تاجزاده و دوستانش دائما آدرس خیابان را به مردم داده بودند، آیا کافی نیست؟!

و نیک می‌دانیم که حکومت معصوم(ع) نیز اعدام و زندان و تبعید و حصر داشته است.

البته آقای حجاریان به جنگ عقلانیت آمده است. کتمان تاریخ که چیزی نیست!

گفتنیست، قبل از منظور قرار دادن رهبری از سوی حجاریان؛ فرد دیگری به نام سروش‌محلاتی که برخی محافل اصلاح‌طلب از وی با عنوان آیت‌ا... یاد می‌کنند نیز طی اظهاراتی با منظور قرار دادن رهبری گفته بود:

"متحجرین در دهه اول انقلاب هم بودند اما نمی توانستند منشاء اثر باشند، یعنی امام چنین اجازه ای به آنها نمی داد؛ اما بعد از رحلت امام،‌ جریان متحجر آرام آرام به نظام نزدیک شد و توانست افکار خود را به میان مسئولان تزریق کند و آژیری که امام در خصوص خطر متحجران به صدا درآورده بود، خاموش شد. نتیجه این نفوذ در بخش‌های مختلف به تدریج خود را به شکل رسمی و غیررسمی نشان می دهد."[2]

***

اتحاد مردم علیه تروریست‌ها

در زاهدان چه گذشت؟

حجاریان: تا امروز آبروداری کرده‌ایم!/ اتحاد مردم علیه تروریست‌ها؛‌ در زاهدان چه گذشت؟

عملیات تروریستی اخیر اشرار علیه کلانتری کوی شهدا در شهر زاهدان حاوی تأملات مهمی است.

آنچه در ادامه می‌خوانید تحلیلی است که پیوست‌های امنیتی و نتایج این حادثه را بررسی می‌کند...

*کلانتری کوی شهدا یا همان کلانتری شماره 16 شهر زاهدان چندی قبل و پس از نماز جمعه مولوی عبدالحمید با هجوم تعدادی از اوباش مواجه شد و کسانی هم در این درگیری کشته شدند.

تبعات آن حادثه هنوز هم ادامه دارد تا اینکه حادثه اخیر نیز بوقوع پیوست و البته محفل تروریستی فرا مرزی موسوم به جیش‌العدل هم مسئولیت آنرا پذیرفت.

دراین‌باره خوانش تحلیل‌های زیر ضروری است:

1_ در جریان حمله اول -پس از نماز جمعه مولوی عبدالحمید- به کلانتری کوی شهدا؛ صدایی گنگ در متن و حواشی غائله به گوش رسید که مردم را به حضور در غائله دعوت می‌کرد.

بودند حتی کسانی که عنوان می‌کردند با توجه به ضریب بالای حضور سلاح‌های غیر مجاز در منطقه؛ ممکن است سطح درگیری افزایش یابد.

این صدای گنگ در جریان حادثه اخیر که چند ساعت هم به طول انجامید؛ به گوش می‌رسید.

جدای از اینکه در برخی اکانت‌های ناشناس یا مدعی براندازی در شبکه‌های اجتماعی صدایی را شنیدیم که از مردم می‌خواست به محل کلانتری کوی شهدا بیایند؛ اما نگاهی به چگونگی این عملیات نیز نشان داد که "خریدن زمان" مد نظر طراحانش بوده است.

زمانی که اگرچه خریده شد اما به مدد نجابت اهل سنت زاهدان و بصیرت مردم صرفا به رسوایی تکفیری‌ها و اشرار انجامید و نشان داد دل و اسلحه‌ی مردم با آنها موافق نیست.

2_ اگرچه به نظر می‌رسد هدف اصلی این عملیات؛ "خریدن زمان" بود که محقق هم شد اما رزم فردی که 4 تروریست حاضر در این عملیات مرتکب شدند نیز در نازل‌ترین حالت ممکن رخ داد و نشان داد که آنها مشتی فرد آموزش ندیده بودند که صرفا اسلحه به دست گرفته بودند و تمایل به خونریزی داشتند.

(سطح این عملیات مقایسه شود با جنایت داعش در جریان حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی در سال 96)

این قضیه در کنار مسئولیتی که جیش‌العدل بر عهده گرفت بیانگر یک حقیقت تلخ است و آن اینکه اشرار حاضر در این عملیات چند جوان معمولی بوده‌اند که مفتون عملیات روانی شده‌اند و اگرچه احتمالا با خارج از مرز در ارتباط بوده‌اند اما حضور یا آموزشی در خارج از مرز نداشته‌اند. (چه اینکه به لحاظ اشراف اطلاعاتی ایران؛ انجام عملیات مستقیم از سوی جیش‌العدل در داخل کشور بسیار سخت است و ثانیا سطح نازل عملیات هم نشان می‌دهد این افراد آموزش ندیده بوده‌اند)

ایضا نتیجه دیگری نیز حادث می‌شود و آن اینکه جیش‌العدل همانند ضحاک ماردوش مشغول قصابی مغز جوانان بلوچ است و از کسانی که دارای زمینه ذهنی باشند همانند یک دستمال برای مطامع خود استفاده می‌کند.

نتایج پیش‌گفته البته نیاز به تبیین در ساحت افکار عمومی دارد. تبیینی که خاصّه باید از سوی رسانه‌ها و البته ائمه سنی و شیعه مذهب منطقه انجام شود و جوانان عزیز بلوچ و سیستانی آگاه شوند که دوست و دشمن آنها چه کسانی هستند؟!

3_ در عملیات اخیر در کلانتری کوی شهدای زاهدان، صرفا 2 مأمور انتظامی به شهادت رسیدند که یکی از آنان نیز اهل سنت بود.

این خون‌شریکی بین شیعه و سنی که در ساحت نظام اسلامی مشغول تأمین امنیت مردم بودند؛ بیش از هرچیز توانست "بانیان آشوب" در زاهدان و البته جیش‌العدل را رسوا کند.

این چه اعتراض و چه عملیاتی است که در آن هیچکس قرار نیست زنده بماند و شیعه و سنی خدمتگزار مردم باید بمیرند؟!

تروریست‌ها چرا شرافت و مردانگی معروف بلوچی را ندارند که به مردم بگویند برای تأمین نظر دشمنان خارجی ایران حاضرند بر جنازه هرکسی اعم از سنی و شیعه پا بگذارند و بالا بروند؟!

و البته "بانیان آشوب" در زاهدان باید بدانند که این سؤالات را بیش از هرکسی؛ جوانان بلوچ هستند که از خود و دیگران می‌پرسند.

جمع‌بندی: فی‌الجمله می‌توان گفت به خواست الهی و برکت خون‌شریکی سنی و شیعه؛ عملیات اخیر اشرار علیه یک کلانتری در زاهدان؛ به سود مردم و نظام اسلامی شد و حقایق بزرگی را آشکار کرد.

هم‌اکنون نه تنها اشرار بلکه صاحبان مسجد ضرار زاهدان و سایر بانیان آشوب به روشنی می‌دانند که در صورت هر تنشی؛ مردم و اهل سنت قابل یارگیری نیستند، جیش‌العدل طرفدار مردم و اهل سنت نیست و ریشه‌اش آمریکایی است نه بلوچی و مهمتر از همه اینکه نیروهای نظامی پیشمرگ مردم هستند.

چه اینکه در حادثه اخیر هیچکس از مردم و حاضران در کلانتری آسیب ندیدند و این 2 نیروی کادر و وظیفه‌ی نیروی انتظامی بودند که در راه مقابله با تروریست‌ها به شهادت رسیدند.

این حقایق مقابل چشم مردم شریف زاهدان و اهل سنت نجیب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1600064

2_ mshrgh.ir/1499758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    11 31
    درود بر علی مطهری
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      5 5
      عسلاه تلبان طحوع عاور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      9 2
      و صد درود بر تو 👆از طرف یک منافق
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      8 2
      مصداق کامل ،پای در دوسوی ساحل داشتن ونفاق ونان به نرخ روز خوردن
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      7 3
      عده ای با غائله دلار جهانگیری و دلار ۳۳ تومنی رای نمی یارند پس می گویند انتخابات را تحریم میکنیم. طرف رو تو ده راه نمی دادند سراغ خونه کدخدا رو می گرفت
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      10 2
      آن کس که نداند و نداند که نداند. در جهان مرکب ابد الدهر بماند
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      10 2
      ...... دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید ....
    • ایرانیان IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 0
      کسی که تو بر او درود بفرستی رو باید در صحت افکار و آراء وی شک کرد
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 2
      درود بر قوه قضائیه حامی و عفو کننده فتنه‌گران و اراذل فتنه زن هرز..ی
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      منظور جهل مرکب بود اشتباه تایپ شد
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 0
      تاجزاده و حجاریان هم از توبره می خورند هم از آخور !
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      4 0
      علی مطهری 12 سال نماینده مجلس بود اما هیچ کاری برای مردم نکرد حالا بهتره سکوت کنه.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      لعنت بر منافق
    • DE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      حجاریان: تا امروز آبروداری کرده‌ایم!/.ولی از امروز به بعد... بگم؟ بگم؟ میگما؟ دارم میگم . گفته باشم .هنوز نگفتم میگما ! بگم بگم ...بگم بگم...تاامروز آبرو داری کرده اندجلوی خودشان را گرفته اند وگرنه در تمام خیابانها اغتشاش میکردند و به همه جا اغتشاش کرده اصلاحات میزدند و اصلاحات مالی میکردند .
  • ........ IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    19 9
    آقای حجاریان هنوز ما هستیم نمایش کذایی ترورت را یادمان نرفته .....
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      6 1
      +وارادت گندم توسط پسرش در دولت روحانی ومدارس زنجیره ای سلام.ازکجا آوردی اقای حجاریان؟
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 0
      حجاریان و تاج‌زاده هرگونه تهمت وتوهین به ولایت پاسخی سخت و دردناک در پی خواهد پس توهم نزنید
  • حسن IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    10 26
    دولت رییسی مردم را به جان هم انداخت گرانی تورم بی حیایی هرج و مرج و بسیاری از عوامل ناامیدی مردم
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 4
      حسن با نظرت موافقم
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      2 1
      شماها نمی‌فهمید این دولت چه خدماتی کرد، بعد رفتن این دولت کارهاش معلوم میشه ، همون حسن روحانی براتون خوب بود،
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 0
      الحمدلله با مدیریت دولت جهادی مردم به آینده کشور و خود امیدوار شدند.
  • ناشناس IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 8
    من با نظر نماینده محترم مجلس جناب مستطاب علی مطهری کاملا موافقم و اضافه میکنم همانطور که الان بی حجاب طرفدار مفسد طرفدار مشروب خوار طرفدار غرب زده طرفدار و......‌ داریم پس هرکس میتونه انتخابات را تحریم کنه ولی طرفدارباشه. اصلا میشه ولی فقیه را هم قبول نداشته باشی ولی طرفدار نظام هم باشی ودر یک کلام قانون اساسی را هم قبول نداشته باشید ولی طرفدار نظام باشید.
    • ایرانی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      2 0
      خودتی الحق که منافقین کودن هستند و بیشعور فاقد مغز
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      2 0
      ایرانی؛ استاد طعنه زده!
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      2 0
      نظام را قبول ندارد،اما از گرفتن رشوه آپارتمان در قبال همراهی با مافیای اقتصادی بدش نمیآد.
  • طاهری IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    12 1
    ما که لذت میبریم این پانزده نفر اصلاحات انتخابات را نباشند !
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    11 1
    باید تشییع شهید سرباز برادر سنی را در روز جمعه از مسجد مکی برگزار می کردند تا آبروی کسانی که در بلند گوها مردم را تحریک می کردند بیشتر برود
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    17 2
    اگر حجاریان و تاجزاده در صدر اسلام بودند چکار می کردند؟ حتما همچو آن 12 نفر معروف شتر ی را که پیغمبر سوارش بود رم میدادند . این 2 نیمدین کم سواد و نفهم سرباز اسرائیلند و بس.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 7
    مطهری چرند باهنر را با چرت پاسخ داد! جماعتتان بدرد لای جرز دیوار هم نمیخورید!
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    11 2
    البته ازنظر حقیرهای احمقی مثل علی مطهری که ظاهرا طوق نوکری تفکر صهیون رابگردن دارد عقل سلیم یعنی حقارت وطن فروشی خیانت تسایم نوکری
  • عبدالله IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    11 1
    علی مطهری تو عقل هم داری؟ البته تا دیروز تو را ناقص العقل میدونستم ولی الآن تو را فاسد هم میدانم.اثباتا فاسد هستی.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    7 3
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 15
    اگر کسی از مردم عادی آسیب ندید بخاطر این بود که این تروریست ها به یک مکان نظامی حمله کردند ، و صبح به اون زودی هم مطمئنا مردم عادی در کلانتری نبودند ، حمله به یک کلانتری و مکان نظامی و انتظامی اون هم کلانتری که از نظر آمادگی امنیتی در بالاترین سطح بوده و از نظر نقشه و طرح ساختمانی برای درگیری پیچیدگی زیادی نداره مطمئنا با مجلس شورای اسلامی که یک محل غیرنظامی هست و با صدها اتاق و راهرو و....محل مناسبی برای درگیری هست بسیار متفاوت هست
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      7 0
      عجب! کلانتری ها در بالاترین سطح از آمادگی نظامی ان؟! نرفتی یا ندیدی؟
  • اقبال مهدوی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    19 3
    حجاریان تو آبرویی نداشته ای که خواسته باشی آبروی داری کنی ، کسی که در برابر ولی فقیه قد علم می کند مثل اهل سقیفه است
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      9 1
      آقای حجاریان تئوریستین اصلاحات است
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    16 1
    حجاریان و پسرش برن به دلالی واردات گندم و جو برسن کار سیاسی رو بذارن واسه اهلش
  • کارمند ساده IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    13 1
    بی ضرب با ضرب است و نخورده مست....پول مفت هیات علمی دانشگاه هاست دیگه....
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 1
    عجب از علی مطهری، حرفهای رهبری که این همه تشویق و حتی تکلیف می کند هیچ، تحریم انتخابات تحریم نظام و رو نظام است اگر کسی نظا را قبول دارد رای سفید می دهد
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 0
    از سفیه وجاهل وکمشعور نباید توقع داشت چون خدا محرومش کرده
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 0
    اقای حجاریان که مارک ساخت امریکا روهمه سلولات خورده اربابت به لکنت افتاده تو تازه وزوز ورجز میخوانی
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    7 0
    مرگ بر منافق ، چه در تیرانا چه در تهران
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    من یک حرف درست از ملعون شنیدم انهم ابروداری کردیم یعنی تاحالا ان اصل خودمان راخالص نشان ندادیم مخلوط ومنافقانه بود مبارزه با ج.ا.ا بعنوان پادو شیطان بدون پرده ذات جناب است
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 3
    احمق بی چاره معلومه کی اشرار(اصلاح طلبها و بی شرف ها) را به جان هم انداخته پس بیخودی دم از مردم نزن که مردم در جشن غدیر نشون دادند که بر عکس زر مفت تو با هم و با اسلام و نظام هستند که از سوزش امثال تو کاملا مشخصه که..
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 0
      اینهمه ادب و نزاکت و انسانیت رو از کجا بدست آوردی عمو ؟!
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      از بی ادبان
  • امیر IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    آقایان مسئولین نظام اگر یقه یکایک این شیاطین پراکنده رو می‌گرفتند ، الآن دیگه برای مردم زبان درازی نمی‌کردند
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    الحمدالله رب العالمین عامه و شاکله مردم ایران با آگاهی مثال زدنی دو بال قیچی متحجرین التقاطی و تکفیری ها را بخوبی تشخیص داده و اجازه ندادند کشور دستخوش امیال نفسانی عده ای جاهل شود و از شدت خشم این بینش ستودنی مردم عصبانی و متجاهر شده اند
  • نادر IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    ایوالله علی مطهری .پس مردم چجوری باید اعتراضشان رو نشون بدهند
  • ایرانی اصیل IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    دوستان تابوت هر چه باشد نامش وحشتناک است ،!! امثال حجاریان و تاج زاده ها و کلا اصلاح طلبان مانند ان تابوتی هستند که همراهان متوفی به دنبالش میدوند تا یکی گیر بیاورند حتی با قیمت گزاف تا جس مرده اش را به قبر حمل نمایند ، همینکه به قبر رسیدند تابوت را چنانان به دور و زیر دست و پا می اندازند که اصلا نمی فهمدند که همین چند ثانیه قبل بوده است که با عزت مورد توجه بوده است ، لذا این مرتکه های بقولی تئوریسن های اطلاح طلبان که اروزی فرمان برداری و نوکری قدرت خودشان را از غرب پست فطرت در این سالهای پس از پیروزی نظام الهی ، روزی و روزگاری در لباس کفار و مناففین یدک میکشیدند امروز در لباس اصلاح طلب ، افتخار داشتند ولی هیچ وقت به عقل سیلم شان نرسید تابوت همان تابوت است نه عزتش و نه ذلتش افتخار است چون نام تابوت را همواره یدک دارد،، حتی اگر با هزاران هزاران اسم جدید بقل روشنگفران ، متمدین فعلی غرب پست فطرت ، اسم گذاری گردد..لذا مطمئین باشید با هزاران لیتر کافور هم خوش بو نخواهید شد چون مرده هستید بالخصوص در این چند سال اخیر که کاملا تفکر و وابستگی انها به حرام لقمه ها نخ نما شده است..مرگ بر هر چه غرب پرست و مزدوران داخلی انها ...امین
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    مملکت داری آن هم در این زمانه بلبوشو که جهان در آستانه جنگ اتمی قرار گرفته است و کشور ما از هر طرف در محاصره دشمنان و دشمنان دوستان نما قرار دارد. خدا وکیلی با خواهش و التماس هیچ رقم جور در نمی آید. تا زمانی که برخی از افراد مثل همین حجاریان، تاجزاده، عبدالحمید، عبدی و ... به واسطه سابقه اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و ... برای خود حریم کاملا امن و غیرقابل دسترس، متصور هستند. مملکت در مسیر درست پیشرفت قرار نخواهند گرفت. اگر همین را که به سابقه امنیتی خود می نازند و به خود جرات جسارت می هد مثل تروریست های جنایت شاهچراغ، در ملاء عام اعدام شود. آن وقت همه تروریست های داخلی و خارجی، حساب کار دستانش خواهد آمد و گرنه این جماعت حتی اگر امام زمان(عج) ظهور فرماید، باز هم دست از تفکرات منحرف برنخواهند داشت.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    8 0
    اهل فساد مگر آبرو هم دارند؟ طی این بیست و چند سال جز افساد طلبی از این گروه حرفی و یا حرکتی دیده شده ؟
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 0
    تعجب در این است که حجاریان ادعای آبروداری می کند اگر ملاحظه و خودداری جمهوری اسلامی نبود و شما این حرکات را در یکی از کشور های اروپایی و امریکا در می اوردید زانونی پلیس گردنتان نبود جناب تئوریسین و بلغور کننده آکادمیسین های اجیر موساد و غرب اصلا تو ابرویی دارری که ابراز می کنی
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 1
    اقای علی مطهری حیف وصدحبف از اون پدر که تو پسرش .. تیر خلاص راشما ها در یزخ میخورید که راه برگشی نیست.
  • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    کی به این ها وکالت داده که نماینده مادام العمر مردم باشند مردم اینها را نخواهند باید چکار کنند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    مطهری دنبال این هست تا دوباره به مجلس برگرده ولی کور خوندی ،با منافق بازی کسیو نماینده نمیکنن
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 5
    درود بر حجاریان و تاجزاده و مطهری و هر کسی که جرف مردم را میزند
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      2 0
      همان ناخواسته که تایپ کردی درست است که جرف. مردم یا ذهن مردم را می زنند. اگر می گفتی جرزنی هم درست بود
  • محمدایوب IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 1
    شماها مگر ابرو داشتید که ابروداری کنید ..خیلی هاتون فرار کردن خارج پناهنده شدند برادر رییس جمهورتون دزد برادر معاون اولش سوپر من اصلاح طلبان دزد برادر وعروس وداماد ودختر وزرایتان دزد .. چه کسانی را می ترسانی .. اگرما بگوییم یک چیزی احمق ما رفتیم بشار اسد را برگرداندیم پوزه کدخدایتان را به خاک مالیدیم
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    اون حتماً عقلش همین قدر می رسه!
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 0
    کاش یه روز که از خواب بلند میشم ببینم این افساد طلبان از روی کره خاکی محو شدن .چرا ما باید این جماعت خاعن رو تحمل کنیم
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    7 0
    آقای حجاریان از این به بعد آبروداری نکنید ببینیم چه غلطی میخواهید بکنید
  • مجید از وین اطریش AT ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    7 0
    مرده شوی تو و ابرو داری تو شود مردک
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    7 0
    حجاريان کینه ای که از نظام و رهبری داره نمی تونه کتمان کنه‌ رهبری تمام نقشه های کثیف و توطئه های خبیثانه این ها رو نقش بر آب کرده اند. معلومه که شخص رهبری رو هدف تیرهای کینه و نفرت و نامردی خودشون قرار بدهند. خداوکیلی نظام جمهوری اسلامی ایران چه نیازی به وحود و حضور امثال این موجودات چون حجاریان و تاجزاده داره؟ اینهایی که اونقدر از قبل این انقلاب و نظام خورده و برده اند که هفت نسل بعد از خودشون هم در رفاه خواهند بود. لطفاً اجازه بدید اینها بروند به سرزمین آرزوهاشون، به کعبه آمالشون و اونجا این چند سال پایان عمرشون رو بکذرونند و به کامروایی و سعادت برسند. بروند در غرب عزیزشون و همونجا هم دفن شوند.
  • Poorya IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 1
    بزرگترین ضربه ای که به این مملکت خورد دوقطبی بود که در جامعه به وجود آمد.در شرایطی که جامعه امروز بیشتر از هر چیز به اتحاد احتیاج داره.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 1
      پس خود خداوند بزرگترین ضربه رو زده ! دو قطبی حق وباطل ونیز ،نور وظلمت!
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 2
    زنده باد هر کسی که صدای مردم هست
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 1
    امثال حجاریان و باهنر و مطهری و تاجزاده و...... چهره های بی اهمیتی هستند که فکر می‌کنند عقل کل هستند و حرفهایشان مهم و با ارزش . اینها نان به نرخ روز خورند و به اسم دیگران به نان و نوایی رسیده اند و خودشان چیزی ندارند .
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      مردم میخواهند نام این ها رو فراموش کنند اما رسانه های راست و چپ نمیگذارند.
  • بهنام IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    سلام مشرق جان مردم عادی کوچه و بازار نه به سخنان تحریم کنندگان و نه مشوقان شرکت در انتخابات توجه نمی کنند آنها به کمیت و کیفیت سفره خود و به چشمان زن و فرزندان می نگرند اگر ببینند انتخابات باعث زندگی خوب شان میشود کل دنیا هم تحریم کند حتما رای می دهند و اگر ببینند زندگیشان بدتر و بدتر می شود کل دنیا هم تشویق کند رای نمی دهند
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    تمام اصلاح طلبان،. فتنه‌گر،. باید محاکمه و خیانت شان به ملت اعلام شود
  • عبدالله IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    این گروه موسوم به اصلاح طلب چقدر بی حیا و فاسدند؟ به قول معروف هر جا بحث از فساد هست نام این گروه میدرخشه.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    مثل اینکه سرمایههای اسراعیل بدجوری تحت فشار کدخدا هستند وباید حال که غرب توگوشی فراوان دریافت کرده قلاده نوکرانش راباز کرده تاهرچه درتوان دارند بمیدان بیاورند وپیش ارباب وجه وابرویی کسب کنند یا انها اهم مثل سازمان منافقین مهره های سوخته بحساب اورده موردمعامله قرار دهند نقل است که میمونی رابابچه اش داخل قفس وزیرش اتشی روشن کردندمادراول کهمقداری گرم شد بچه رابغل کردتا ایمن باشد بعد که گرما زیاد شد بچه راکف قفس گذاشت ورویش ایستاد تاپایش نسوزد خاک بر سر فداییان شیطان
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    چرا پیام مرانمی چاپید باور کنید من هروقت این علی مطهری رامیبینم یاد ...می افتم
  • مانی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    بابا لطفا دهانتونو ببندین و سرتون توی کار خودتون باشه. اگه همین اصلاح طلبا نباشن که شما از بی حرفی و بی تحلیلی باید خفه شین و بمیرین...
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    اینها پادو وعمله غرب میباشند
  • US ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    تنفس کثیف اشخاصی ملعونی امثال سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده فقط به حرمت پاک سید قطع نشده است ،پس سواستفاده نکنید که فعلا دندان روی جگر گذاشتیم .
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    یه مرد اگه تو مملکت هست همین مطهریه
  • رضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    یکی به حجاریان بگه: ترو خدا یکم بی آبرویی کن ببینیم چه غلطی می خوای بکنی؟
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    درود بر اصلاح طلب
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    حجاریان و شرکای امنیتی - سیاسی او عناصری خشونت طلب و هنجار شکن و انحصار طلب به تمام معنا هستند . و از اینکه طراحی های فتنه انگیزانه انان جهت تغییر و بر اندازی نظام اسلامی طی سی و اندی ساله گذشته به نتیجه نرسیده بسیار متحیر و عصبانی اند .
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    واقعیت میدانی و عملکرد جریان غربگرا و نفوذی داخل انقلاب اعم از جبهه ملی و منافقین و نهضت ازادی و مشارکتی ها و مجاهدین انقلاب و جبهه سازندگی این است که در 40 سال گذشته به صورتهای مختلف جهت تغییر نظام اسلامی به نظام سکولار غربی و پیوستن ایران به بلوک غرب مخصوصا امریکا و انگلیس از هیچ فتنه و توطئه ای دریغ نکردند و در همه فتنه های فرهنگی و سیاسی و امنیتی و اقتصادی پیشقدم بوده و حضور حد اکثری داشتند . و البته با تحمیل هزینه های خونین به مردم و انقلاب و اسلام شکست مفتضحانه خورده اند . و انشاء الله به اهداف شیطانی و شوم خود نخواهند رسید .
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    جناب حجار.. ! که دست کثیف شما و دوستانتان تا بازو در بیت المال مسلمین بوده و هست پوست و گوشت و استخوان شما از بیت المال مسلمین روئیده است . شما نه ابرو دارید و نه ابرو داری میکنید . نزدیک چهار دهه است که کما بیش در راس قدرت و مسئولیتهای حساس نظام از ریاست جمهوری تا وزارت و وکالت و مسئولیتهای خطیر اطلاعاتی و اقتصادی و فرهنگی و سیاست خارجی حضور دارید و صدها میلیارد دلار در اختیار داشته اید برای رفع بنیادی مشکلات کشور چه کار مفیدی انجام داده اید ؟؟ باید جوابگو باشید و طرفه نروید و فرافکنی نکنید . شما و دوستانتان برای به شکست کشاندن انقلاب شما هزینه های گزافی و بعضا خونین به کشور و انقلاب و مردم تحمیل کردید اما به خواست خداوند شکست خوردید و به نتیجه نرسیدید و از این بایت شدیدا عصبانی هستید و در حال عصبانیت حرفهای غیر عقلانی و تصمیمات خطر ناک و خشن میگیرید . ظاهرا اربابان شما هم به گذشتن تاریخ مصرف شما دارند پی میبرند .بعید نیست همان کاری را که با سلف شما در البانی کردند با شما هم بکنند .
  • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام ودرود خدا بر حجاریان وتاجزاده و هرکسی که که حرف مردم مظلوم و بیچاره از دهانشان بیرون می آید
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    اگر واکذاری زمین های بنیاد د اوایل انقلاب بت اصلاح طلبان امروز اعلام رسانه ای وبرای ابطال به دادگاه برود غایله ختم می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس