حسین نورانی‌نژاد

تحریم‌گران انتخابات خواب‌های شومی را برای گمراه‌کردن مردم دیده‌اند که باید با نگاه تبیینی_امنیتی به مقابله با آنها برخاست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

طرح تحریم‌گران انتخابات برای گمراهی مردم

حفاظت سپاه از آب و نان مردم/ چرا از دانشجویان فحاش به دانشجویان متقلب رسیدیم؟!

حسین نورانی‌نژاد، عضو کادر حزب اتحاد ملت و از حامیان تحریم انتخابات که چندی قبل در یادداشتی گفته بود: "کسی منتظر انتخابات نیست"!، اخیراً طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی پیرامون انتخابات امسال گفته است: آقای دکتر شکوری راد، دبیرکل پیشین حزب اتحاد ملت قبلا گفته بود که با وجود این شرایط، حزب کیلویی چند؟ امروز فراتر از آن مردم می‌گویند انتخابات کیلویی چند؟ و اساسا سیاست کیلویی چند؟ دو انتخابات اخیر که دو نهاد انتخاباتی مجلس و دولت را ساخت، مشارکت چگونه بود؟ آیا از انتخابات ۹۸ عصاره فضائل ملت حاصل شد؟ عصاره فضائل ملت به کنار، آیا نمایندگان همه دیدگاه‌های ملت در آن حاضرند؟ نیستند. چرا؟ چون ان انتخابات ها چنین ظرفیتی را نداشتند.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، او همچنین اظهار می‌کند: در حال حاضر کسی برای حل مشکلات کشور منتظر انتخابات نیست در حالی که اگر در گذشته جامعه نارضایتی هم داشت منتظر فرصت انتخابات می‌ماند تا حرفش را آنجا بزند و شاید بتواند کاری برای حل مشکلات کند. اما امروز با وجود اعتراضات فراوان چنین انتظار و امیدی نیست.

*فرض کنیم که آن مردمان درون ذهن آقای نورانی‌نژاد همینقدر در اشتباه باشند که بگویند انتخابات کیلویی چند(!) و منتظر انتخابات نباشند!

سؤال اینجاست که وظیفه امثال نورانی‌نژاد بعنوان رجال و احزاب سیاسی در این شرایط چیست؟!

آیا آنها باید در گوشه‌ای بنشینند و در پیروی از اشتباهات جامعه دست به تحریم انتخابات بزنند یا اینکه به قول حسین مرعشی وظیفه دارند اشتباه جامعه را گوشزد کنند؟!

پاسخ این سؤال روشن است.

در مسئله خدشه وارد کردن به صندوق رأی و حلّال بودن آن برای تمام مشکلات نیز باید گفت که ما در حال رؤیت یکی از شریرانه‌ترین جنایت‌ها علیه جمهور و میثاق مهم آن یعنی انتخابات هستیم.

اولا باید دانست که اصلاح‌طلبان در حالی سال‌های سال بر مناصب انتخابی کشور تکیه زده بودند که در همین انتخابات و همین ساز و کار موجود شرکت می‌کردند.

لذا اینکه اکنون سلوک آنها از مدنیت به براندازی متمایل شده؛ نه گناه مردم است و نه گناه انتخابات.

ثانیا کسی که می‌گوید نامزد من تأیید نمی‌شود؛ پس من در انتخابات شرکت نمی‌کنم؛ دچار یک اشتباه راهبردی است زیرا او در این شرایط مکلف است از یک نامزد نزدیک حمایت کند. نظیر رفتاری که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و با حمایت از روحانی انجام دادند.

بماند که امثال نورانی‌نژاد باید به مردم پاسخ بدهند که چرا جریان و حزب و احزاب متبوع آنان نتوانسته رجلی بدون سوء سابقه و دارای حداقل صلاحیت‌ها را به ساحت انتخابات و دموکراسی معرفی کند!

جالب آنکه امثال نورانی‌نژاد از آنجا که تصمیم به تحریم انتخابات گرفته‌اند؛ حاضر به حمایت از اصلاح‌طلبان دارای صلاحیت هم نیستند و از همین روست که دیدیم نه در انتخابات 98 از فهرست کارگزاران حمایت کردند و نه در انتخابات 1400 از نامزدی همتی!

برخی محافل تحلیلی معتقدند نگاه به تحریم‌کنندگان انتخابات بایستی یک نگاه تبیینی_امنیتی باشد وگرنه آنها منجر به گمراهی برخی از مردم خواهند شد.

***

حفاظت سپاه از آب و نان مردم

حفاظت سپاه از آب و نان مردم/ چرا از دانشجویان فحاش به دانشجویان متقلب رسیدیم؟!

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بیش از 3 هزار میلیارد تومان از منابع سپاه را برای پروژه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی هزینه کرده‌ایم، گفت: تا سال آینده 100 درصد روستاهای دارای تنش آبی را در سراسر کشور آبرسانی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، سردار علی فدوی که در آئین افتتاح طرح آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان کرمان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام سخن می‌گفت؛ خدمت به مردم را یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: خدمت به مردم در نزد خداوند بسیار ارزشمند است.

او خطاب به دست‌اندرکاران این طرح‌ها نیز گفت: این اقداماتی که انجام شده و کارهایی که در سال جاری آغاز می‌کنید، باید جهادی و انقلابی انجام شوند و در کوتاه مدت صورت گیرند تا مردم حلاوت و شیرینی آنها را بچشند.

سردار فدوی با بیان اینکه آبرسانی به روستاها باید سال‌ها پیش انجام می‌شد نه اکنون، اظهار کرد: نباید کار مانده از گذشته را معطل نگه داشت.

او گفته است: سعی کردیم در محرومیت‌زدایی همه مجموعه‌ها دخیل شوند و کارها جهادی و در کمترین زمان و با کیفیت انجام شود.[1]

*این خدمت‌رسانی‌ها و جهاد بی‌منت سپاه پاسداران حقیقتا جای مباهات دارد و می‌طلبد که این خدمات از سوی مردم نیز مورد توجه باشد.

ضمن اینکه عقلانیت حکم می‌کند خدمات سپاه و ارزش این نهاد انقلابی برای مردم؛ از سوی خواص هم تبیین و تشریح شود تا مثبتات و امکانات جامعه در حصار آگاهی مردم قرار گیرد و از گزند آسیب‌ها مصون بماند.

باید دانست که سپاه صرفا یک سازمان نظامی و امنیتی نیست و بلکه نهادی اجرایی و سیاسی نیز هست و بر اساس مانیفست انقلابی این نهاد؛ انتظار است که سپاه پاسداران در همه‌ی عرصه‌هایی که انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد وارد کار جهادی شود.

سردار فدوی، پیش از این نیز طی سخنانی با تأکید بر اینکه دولت رئیسی باید مشکلات معیشتی مردم را حل کند تأکید کرده بود: هر کسی در هر زمینه‌ای مخصوصاً در زمینه‌های معیشت مردم و اقتصادی دستورات آمریکا را انجام دهد، باید به مثابه ستون پنجم آمریکا با او برخورد شود.

***

اعتراض رئیس کمیسیون اصل 90 به وزیر علوم

چرا از دانشجویان فحاش به دانشجویان متقلب رسیدیم؟!

حفاظت سپاه از آب و نان مردم/ چرا از دانشجویان فحاش به دانشجویان متقلب رسیدیم؟!

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی در نامه ای به وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید جلوی ثبت نام متقلبین در دانشگاه‌ها را بگیرید، گفت: مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه نمی پذیرد افرادی که در مظان اتهام تقلب و تخلف در آزمون سراسری هستند، پس از طی مهلت قانونی برای رسیدگی، دانشجو شوند و باید جلوی این تخلف گرفته شود.

به گزارش ایسنا، متن نامه حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر به "زلفی گل" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر زلفی‌گل

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

در پی برخی ادعاهای نادرست و خلاف واقع که دقیقا نقطه مقابل استفساریه مجلس و موافقت دولت برای حل یک معضل حقوقی در رسیدگی به تخلفات کنکورهای سراسری بود و نیز توضیحات کمیسیون اصل ۹۰ انتظار از وزارت علوم و شما این بود که مقابل دروغ پردازی‌های انجام شده بایستید و درباره استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری روشنگری کنید. اما متاسفانه در جریان توضیحات شما در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه هزار نفر از متقلبین کنکور به علت استفساریه مجلس توانسته‌اند به تحصیل خود ادامه دهند، مواضع نادرست و خلاف واقع بیان شده است.

همانطور که شما نیز در جریان هستید استفساریه مذکور به این علت بوده که روند اشتباه و نادرست سابق که توسط سازمان سنجش صورت می‌گرفت و در آن متهمان به تقلب در آزمون سراسری، دانشجو شده و گاه پس از چندین ترم تحصیل به عنوان دانشجو، از آن ها مجددا آزمون گرفته می شد، منتفی شود. لذا اساساً استفساریه مجلس مانع از آزمون مجدد از چنین افرادی نیست و این دسته از افراد نباید تا تعیین تکلیف شبهه تقلب دانشجو شوند.

ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرائم آزمون‌های سراسری، تاکید دارد که این آزمون مجدد باید قبل از دانشجو شدن فرد و در همان تابستان صورت گیرد یا دانشجو شدن این افراد برای یک ترم معلق شود تا آزمون مجددی برگزار گردد. درواقع مسئله اینجاست که اگر براساس ادعاهای مطرح شده و اظهارات شما، تخلف و تقلبی رخ داده، چرا وزارت علوم، اجازه داده چنین افرادی دانشجو شوند تا بعدا به مسئله شبهه تقلب آنها رسیدگی کند؟ به عبارت دیگر اگر متقلبی اکنون در حال تحصیل است،‌ وزارت علوم باید پاسخگو باشد که چرا قبل از اطمینان، اجازه دانشجو شدن به آنها را داده است. این اقدام توسط وزارت علوم بر خلاف قانون و تخلف محسوب می شود و توسط کمیسیون اصل ۹۰ رسیدگی خواهد شد.

همانطور که خودتان در مصاحبه اشاره نمودید، این استفساریه برای جلوگیری از یک روند نادرست در موضوع زمان آزمون مجدد تصویب و تایید شده است و لازم است اولا جنابعالی و وزارت علوم برداشت غلط از این استفساریه را اصلاح کنند و جلوی ثبت نام متقلبین را در دانشگاه ها بگیرید.

مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه نمی پذیرد که افرادی که در مظان اتهام تقلب و تخلف در آزمون سراسری هستند، پس از طی مهلت قانونی برای رسیدگی، دانشجو شوند و جلوی این تخلف باید گرفته شود.

ثانیا چنانچه از تقلب برخی از این افراد مطمئن هستید، طبق قانون باید با اثبات آن نسبت به تعلیق آنان از تحصیل و برخورد با آنان مطابق با قوانین و مقررات اقدام نمایید و از همین جهت شما مسئول اصلی برای پاسخگویی در زمینه‌ جرایم این اشخاص هستید و لازم است اشکالات رخ داده را در اسرع وقت جبران و اصلاح کنید.[2]

*موضع نادرست وزیر علوم موجب بروز شبهات بسیاری در سطح جامعه شد که می‌طلبد نهادها و مسئولان ذیربط نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری به خرج بدهند.

در این بین البته مقولاتی مثل نامه‌نگاری رئیس کمیسیون اصل 90؛ اگرچه یک اقدام مثبت است اما کافی نیست و درباره این رخداد سوء که مجددا تأکید می‌شود سبب ایجاد تلقی‌های بدی در کشور شده است؛ واکنش‌ها و نیز برخوردهای قانونی بیشتری با شخص آقای وزیر که موضع نادرست گرفته و با دانشجویان متقلب لازم است.

لازم به تأکید است که بروز پدیده "دانشجویان فحاش" در اغتشاشات سال گذشته و در پیامد آن ظاهر شدن بلیّه "دانشجویان متقلب" به هیچ وجه شایسته محیط علمی و دانشگاهی کشور نیست و بایستی اذعان کرد که این هر دو پدیده حاصل ناکارآمدی مسئولان امر و بی‌حسّی و کرختی نهادهای ناظر هستند.

***

1_ isna.ir/xdPdnq

2_ isna.ir/xdPdjN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    10 4
    اتفاقا با این دست فرمون که می رید به دانشجویان خفته می رسید
  • TR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 27
    خداکنه سپاه مثل‌ همیشه که به کمک مردم آمد باز هم اقدام کند و اینستاگرام و کسب و کار اینترنتی مردم رو دوباره برگردونه.
    • PL ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      4 1
      خب سپاه خوب من اصلا کاری به این چیزا ندارم ولی شما داخل رو ول کردید چسبیدید به خارج
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      1 1
      نظرت بوی تفرقه و تجزیه میده
  • TR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 11
    خداکنه سپاه مثل‌ همیشه که به کمک مردم آمد باز هم اقدام کند و اینستاگرام و کسب و کار اینترنتی مردم رو دوباره برگردونه.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    18 4
    چرا از دانشجویان فحاش به دانشجویان متقلب رسیدیم؟! ... جواب : وجود مسئولین دنیاپرست و بی تفاوت و عدم وجود مسئولین ناظر متعهد
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    13 0
    جایی که قانون حاکم است نه کسی با رانت و فساد علمی بر مسند وزارت می نشیند نه کسی با تقلب بر کرسی دانشگاه جای هر دوی این ها زندان است!
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      0 0
      برادر جان هیچ کدام از مسئولین ما کوچکترین ایمانی به خدا وروز رستاخیز ندارند
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    12 3
    چرا با وجود اون همه خون به مسئولین خائن و بیشرف و دزد و کلاش بی پدر و مارد رسیدیم ؟
  • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    19 5
    ما کاری به تفکرات دانشجویی نداریم. حاکمیت طی ۴۴ سال گذشته برای رفاه و اسایش مردم چه کرده ؟
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    8 2
    اشتباه می‌کنید. از دانشجوی متقلب به دانشجوی فحاش رسیدیم.
  • پری 44 ساله IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    12 8
    اصلاح طلبان (نام دیگر منافقین=بهائیان=سلطنتییان=براندازان داخلی)
  • پری 44 ساله IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    3 6
    اصلاح طلبان (نام دیگر منافقین=بهائیان
  • پری 44 ساله IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    3 4
    اصلاح طلبان (نام دیگر منافقین=بهائیان=سلطنتییان=براندازان داخلی)
  • ........ IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    11 7
    سپاه حافظ اب ونان!
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    17 4
    یادمه وقتی بچه بودم یواشکی پول برادر کوچیکم را بر میداشتم و باهاش خوراکی میگرفتم و میخوردم و یه مقدار کمش رو میدادم برادرم .برادر کوچیکم هم همیشه منو خیلی دوست داشت چون بهش خوراکی میدادم
    • DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      5 11
      با این نبوغ الان در ناسا نیستی احیانا؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      10 3
      الان برادر کوچیکه ملت ایران هستن دیگه برادر بزرگه هم که معلومه
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 10
    چطور میشه از آموزش و پرورش به سپاه رفت، جلو پامون سنگ نندازید
  • م IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    14 7
    سپاه باید به امور نظامی برسد
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    12 3
    حفاظت از آب و نان ! ؟ شوخی می کنی
  • یزدان US ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    4 2
    چرا از دانشجویان فحاش به دانشجویان متقلب رسیدیم زیرا از رجاییها و باهنرها و مطهری و بهشتیها و اب برق واتوبوس و مسکن و مقام انسانیت به امثال زنجانیها و طبریها و اختلاصگرها و دزدها و پیدا کردن یه لقمه نون تو سطل اشغالو طناب دار و کشتن جووناوو گاز اشکاور و الا ماشااللاه رسیدیم
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    6 1
    تقریبا برا همه مسئولا مدرک رو دم خونشون آوردن و هیچکدوم سر هیچ کلاسی ننشستن بجز برا گرفتن چند تا عکس.پس زیاد فرقی نمیکنه بقیه چطور مدرک بگیرن.
  • مصطفی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    6 1
    من دانشگاهی رو سراغ دارم با تک تک افراد به نام که اسم کارمنداشون رو جای دانشجو نوشتند و کنکور نداده رفتن دانشجو شدن و مدرک وزارت علوم رو هم گرفتن و الانم دارند حقوق مشتی میگیرند. کجای کارید شما ها
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 0
    خداروشکر
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    7 1
    راست گفت با این همه وضعیت بد اقتصادی دیگه کسی به فکر انتخابات نیست مگه کاسبان انتخابات...................
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    4 0
    راست گفت با این همه وضعیت بد اقتصادی دیگه کسی به فکر انتخابات نیست مگه کاسبان انتخابات...................
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    6 0
    بی حسی و کرختی نهادهای مسئول تنها منحصر به وزارت علوم نیست. این کرختی تقریبأ در تمام نهادهای کشور ملاحظه می شود. عدم اجرای قانون و به تعویق انداختن اجرای قانون و بخشنامه پشت بخشنامه صادر کردن به منظور فشل کردن و بی خاصیت کردن قانون هم یکی دیگر از عوارض این کرختی و فرار از مسئولیت است.
  • شهروند IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    4 0
    متقلب بودن دانشجویان مثل بقیه جریانات فاسد و زانتی است
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    5 3
    یادش بخیر مرغ کیلیویی 25 هزار تومن
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      3 1
      داداش ۶ تومن بود
  • امیر حسین IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    3 1
    مشرق چی شد !درمقاله قبلی میگفتی مشارکت‌زیاد ،زیاد مهم نیست مهم اجرای قانون انتخابات و.. حالا چی شد مشارکت بالا خوب شد
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 1
    باز گشت ارشاد آوردید تو خیابانهای تهران ؟
  • 😛✌️ IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 0
    تحریم کنن به درک! هم خودشون هم اربابشون کیلویی چند.
  • :) IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 3
    دلم میخواست یه بار ملت تو دهن این غربگدایان تحریم بزنن دو درصد هم رای نیارن برن گم شن از صحنه نظام و کشور، تا بفهمیم چی به چیه گره کار کجاهاست
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    نفرستن انتخابات پس = الان شروع به تبلیغ میکنن میگی نه دفعه قبل دیدیم
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 0
    وزارت علوم که از پای بست ویران است باید از نو ساخت
  • 😛✌️ IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    میگم چرا کودتا نکنیم همشون رو یکجا نریزیم بیرون از نو بسازیم؟ مثل پاکسازی اوایل انقلاب،
  • دهقان IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 0
    اکثریت. ملت ایران خودشون باچشم خدمات سپاه در همه حوزه ها مشاهده میکنند و باور مردم این هست اگر سپاه و ارتش نبود درحال حاضر از نان خالی هم خبری نبود چون دشمن در نبود اقتدار نیروه های مسلح و نبود امنیت از ورود همه اقلام جلوگیری میکردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس