نجف لک زایی

پرداختن به "هویت شهری" و ایجاد فرایند جامعه‌پذیری در پیرامون آن سبب می‌شود تا مسیرهای پیشرفت یک کشور هموارتر شود و جامعه اشتیاق بیشتری برای شنفتن منویات یک حکومت عادل اسلامی داشته باشد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نسبت ما و "هویت شهری" چیست؟!

نظر رهبری درباره "کاهش تورم نقطه به نقطه"/ مردم به دلیل زلزله و مشکلات به سمت مشروب می‌روند!

حجت الاسلام نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی سخنانی در نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور، رهاشدگی را بزرگترین مشکل شهرهای کشور خواند و افزود: در شهرهای ما مدیریت واحد وجود ندارد و مدیران شهری تنها مدیر بخشی از آن هستند و برای حل مسائل پیش رو نگاه به مسائل شهری باید چندرشته‌ای باشد و در کنار آن نگاه فرارشته‌ای نیز به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه نخبگان مختلف اقتصادی، ورزشی و فرهنگی شهر می‌توانند در امور مختلف شهر نظر دهند، اظهار کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی اگر بخواهیم کالبد و روح یک شهر را شناسایی کنیم، باید به گذشته شهر مراجعه کنیم، چون حلال مشکلات شهر گذشته و هویت شهر است.

حجت الاسلام لک‌زایی محرک‌های شهری را شامل محرک‌های معرفتی و شبه معرفتی و یا محرک های انگیزشی دانست و ادامه داد: شناسایی این محرک‌ها در شناسایی قلب و مغز شهر کمک شایانی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در امر فرهنگ باید نگاهمان رو به بالا باشد، یادآور شد: ابزارهای پیشرفت باید متنوع و اعم از ابزارهای نرم یعنی فرهنگ، نیمه نرم یعنی اقتصاد و سخت یعنی سیاسی و نظامی باشند.

حجت الاسلام لک زایی مسجد، مدرسه و خانواده را 3 نهاد مدنی تاثیرگذار شهری برشمرد و گفت: این نهادها در گذشته نیز تاثیر مهمی در انقلاب اسلامی داشت که کار مهم مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی می‌تواند حذف واگرایی‌ها و ایجاد هم‌افزایی حول مساجد باشد و بودجه فرهنگی حول مساجد هزینه شود.[1]

*خوانش دقیق سخنان حجت‌الاسلام لک‌زایی پیرامون "هویت شهری" بر هر مدیری که درباره شهرها و مردم، مسئولیت مستقیم یا غیر مستقیم دارد یک ضرورت است.

پرداختن به هویت شهری و ایجاد فرایند جامعه‌پذیری در پیرامون آن سبب می‌شود تا مسیرهای پیشرفت یک کشور هموارتر شود و جامعه با ابتنا به هویت اصیل خود؛ اشتیاق بیشتری برای شنفتن منویات یک حکومت عادل اسلامی داشته باشد.

توجه به سه مؤلفه مسجد، مدرسه و خانواده نیز باید در صدر توجهات نسبت به مقوله هویت شهری باشد.

***

مردم به دلیل زلزله و مشکلات به سمت مشروب می‌روند!

نظر رهبری درباره "کاهش تورم نقطه به نقطه"/ مردم به دلیل زلزله و مشکلات به سمت مشروب می‌روند!

اخیرا فردی به نام حسن موسوی چلک که از وی با عنوان رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران یاد شده، طی اظهاراتی که سایت روزنامه آرمان ملی آنها را منتشر کرد، گفته است:

"به عنوان یک مددکار اجتماعی که سال‌ها در این حوزه مشغول به کار بوده‌ام، می‌گویم که فشار روی مردم زیاد است، انواع بحران‌های سیاسی و اجتماعی داریم،‌ سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه داریم، فشارهای فراوان اقتصادی و بیکاری و تورم داریم، با افزایش اختلالات روانی روبه‌رو هستیم، امید کم است و همه این عوامل مردم را به سمتی می‌کشاند که بخواهند برای فرار به سمت مشروبات الکلی بروند. این آمارها و مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل اصلا دور از انتظار نیست."[2]

*ما قضاوت درباره اظهارات این فرد که می‌گوید مردم به دلیل رخدادهایی مثل مشکلات سیاسی، زلزله و... به سمت مشروبات الکلی می‌روند را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

گفتنیست، این فرد چند سال قبل نیز در آستانه ماه محرم طی اظهاراتی گفته بود: "پوشش ما چندان بانشاط نیست و بدیهی است در چنین شرایطی غم جایگزین شادی و نشاط خواهد شد."[3]

***

نظر رهبری درباره "کاهش تورم نقطه به نقطه"

نظر رهبری درباره "کاهش تورم نقطه به نقطه"/ مردم به دلیل زلزله و مشکلات به سمت مشروب می‌روند!

در پدیده‌ای مبتلی‌به در برخی دولت‌ها؛ گاهی دیده می‌شود که برخی مسئولان در بیان دستاوردهای اقتصادی خود از عبارتی با عنوان "کاهش تورم نقطه به نقطه" یاد می‌کنند.

اما نظر مقام معظم رهبری در این باره چیست؟!

*باید دانست که مقام معظم رهبری در سال 94 و طی دیداری که با مقامات دولت وقت داشتند پیرامون تأکید مسئولان اقتصادی بر گزاره‌ی "کاهش تورم نقطه به نقطه" فرمودند:

"تورّم نقطه به نقطه چیز مورد اعتنائی نیست، چیز مهمّی نیست؛ عمده همین تورّم سالیانه است."

ایشان همچنین تصریح کردند: ما جزو کشورهایی هستیم که تورّم دو رقمی داریم. ما بایستی برسیم به تورّم زیر ده. یعنی همّت باید این باشد؛ باید تلاش کنیم که به این برسیم.[4]

جدای از این، رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال خود با مقامات قوه قضائیه نیز تصریح کردند: آمارها مهمّند منتها باید نشان داده شود که خروجی این آمارها و این مطالبی که گفته شد چیست؛ آن مهم است. محصول نهایی مهم است که دست مردم چه می‌رسد.[5]

این دو گزاره مصرّح مقام معظم رهبری می‌تواند و البته باید نصب‌العین مسئولانی باشد که قصد دارند درباره کارنامه و نتیجه اقداماتشان با مردم گفت‌وگو کنند.

نظر رهبر معظم انقلاب را که خواندیم. درباره مردم نیز بدانیم که آنها با واقعیت‌های روزمره زندگی می‌کنند نه با دانستن چیز نامهمی به اسم کاهش تورم نقطه به نقطه و یا آمار و ارقام بدون مابه‌اِزای بیرونی!

***

1_ https://irna.ir/xjMRqc

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1059957

3_ mshrgh.ir/891450

4_ https://khl.ink/f/30598

5_ https://khl.ink/f/53222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • سید IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    75 23
    پس مردم کشورهای مرفه مانند لوکزامبورگ و نروژ به سمت مشروب نمی روند!!! برخی اوقات با شنیدن خزعبلات مثلاً روان شناسان انسان به محتویات جمجمه شان شک می کند!!!
    • هوشنگ IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      6 7
      عزیزم مامورند چنین نظریاتی بدهند و فحشا را عادی سازی کنند. شک داشتی به تغییرات محتویات جیبشان نگاه کن
    • منتقد گمنام IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      6 2
      تورم نقطه به نقطه ، تنفر نقطه به نقطه صعودی را در پی دارد.
  • TR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    14 13
    بیکاری میلیونی‌بعلت مسدودی اینستاگرام؟ چند عدد کارخانه باید ساخته شود تا این میلیون ها نفر به کار بازگردند
  • TR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    15 16
    بیکاری میلیونی‌بعلت مسدودی اینستاگرام؟ چند عدد کارخانه باید ساخته شود تا این میلیون ها نفر به کار بازگردند
    • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 7
      به عدد سیخ های لحیمی که باید مصرف شود تا در ترکیه شارژ شوی
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 1
      علی آقا ! قبل از هر حرفی اول فکر کن! شما هم این طرف رو طرد میکنی هم خودت رو گرفتار سوال و جواب آخرت! حسن روحانی هم اخلاق تورا داشت! صنعت کلام را صرف متلک به این و آن میکرد!
  • خون شهدای هشت سال ایستادگی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    24 2
    پول‌ باد آورده نفت و گاز ایران باید خرج مردم و قشر مستاجر ایران بشه و معلوم نیست کجا خرج میشه و خودروهای شاستی بلند مجلس شورای اسلامی از کجا تامین بودجه میشه و به یه مشت اهدا میشه!!! از کجا تامین بودجه میشه!! از کجا تامین بودجه میشه!!!
    • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 11
      بهتر. بدهند تو بخوری و خرج منقلت کنی. شهدای 8 ساله و 44 ساله به کمرت بزنن
    • سمیعی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 4
      عزیزم چهارتا ماشین که هزینه ای نداره
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 8
    بنده که مسئولان رنگارنگ را از اول انقلاب تا حالا دیده ام ، به جرات میگویم تنها دلسوز واقعی مردم رهبری بوده و هستند و ای کاش در مقوله تورم از مسئولان مربوطه ماهانه گزارش کاری میخواسند و اجرای دستورات لازمه را گوشزدشان میکردند و چنانچه فردی بی توجهی میکرد که میکنند با او برخورد مینمود.
  • بهنام IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    56 0
    سلام مشرق حان تک تک مسئولان مدارک دکترا و کارشناسی ارشد دارند و تورم بالای 70% را داریم ولی افغانستان تحت حکومت طالبان با مسئولان کم سواد که سالها در کوه و دشت در حال جنگ بودند تورم منفی 1 درصد کاش رئیس بانک مرکزی افغانستان را دعوت کنند و از تجربیات ایشان برای مسئولان اقتصادی کشور کلاس درس بگذارند
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 7
      توجلبک کی بودی؟
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      5 1
      پرسش همه مردم اینه که باید وباید وباید مدیران کشور جواب بدهند چرادر کشور ایران بااینهمه منابع خدادادی تورم بیداد میکند گرانی ازحد گذشته وارزش پول ملی نابود شده ومردم دریک سیکل معیوب گیر افتاده اند
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      2 0
      شما اشتباه متوجه شدید درسته مسئولین طالبان بی سواد و از پشت کوه اومدن ولی یه چیز رو خوب فهمیدن اونهم اینه خودشون سواد ندارن از سواد کارشناس های موجود استفاده کنن طالبان این رو فهمید و به بدنه سیستم اقتصادی دولت قبل دست نزد
    • بهنام IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      2 0
      در پاسخ به دوست 14:04 که فرموده تو جلبک کی بودی ؟ اولا من بنده ای ناچیز از بندگاه خداوندم و امیدوارم مورد قبول حضرت حق باشم دوما شما هم برادر یا خواهر هم وطن من هستی و باید خودت را رشد بدهی که از توهین به دیگران خوشحال نشوی سوما من حرفی زدم ممکن هست نادرست باشد با بیان دلیل باعث افزایش آگاهی من و دیگران بشوی و الا در مقابل حرف حق باید ساکت ماند ممنونِ سایت وزین مشرق هستم
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 0
      اکثریت مدیران ما سواد واقعی ابتدایی و یا دیپلم دارند و مدارک ارشد و دکتری انها رانتی است
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    7 0
    رییسی قرار بود تورم رو کنترل کنه کره 50 گرمی پاک شده 19 هزار تومن 50 درصد در طی یک هفته بالا رفته گوشت 525000تومان مرغ 100000تومان و مردم منتظر معجزه از مجلس هستند ؟ روزنامه ها هم شرافتشونو به پول فروختن و سخنی از این وضعیت به میان نمیارن
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 3
    این حسن موسوی توضیح نداد که اونوقت چرا توی قصر رویایی امریکا و اروپا مصرف مشروبات بالاست؟!!! دوما حکایت موسوی حکایت طوطی کچل است که فکر می کند مرد کچل بخاطر ریختن ظرف روغن، کچل شده.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 0
    فقط باید سرگرم کار و شغل باشی،نه دنبال مشروب نه مواد میری،اینا از بیکاریه،بیکاری هم مادر فساده.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 5
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      جوانی حتما، ولی بدان مردم میدانستند خارجیها هم میدانستند خود موسوی سیاهباز ولشگر ریاکاران همراهش هم بهتر از همه! موضوع را درک کن،
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 1
    نردم بدلیل زلزله دنباله مشروب میروند واقعا شما دیگه کی هستید که چنین کشفیاتی داری
  • حمید IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    7 0
    شروع سال تورم 50 درصد است بعد 6 ماهه دوم 40 درصد است، می گوییم در نقطه بعدی 10 درصد کم شده، خب این فقط درد سخنرانی، سخنگوی دولت می خورد، و خودش را راضی می کند، مردم نمی پذیرند. کنترل این است کسی بگوید این خودکار 10 سال پیش 3تومان بوده الان هم 3 تومان است.
  • رضا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    12 1
    همه طوری مردم رو بدبخت کردین . در هر زمینه ای که وارد شدین گند زدین به مملکت ول کن هم نیستید . خدا میدونه چند سال نیاز هست تا این گند کاریتون تازه به روز اولی که تحویل گرفتین برگرده .وای بحال این ملت بیچاره از دست یک مشت بیسواد
  • a IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 1
    یعنی نظر رهبری در مورد تورم نقطه به نقطه خوندم دوباره رفتم بالا ببینم مشرق داره همچین خبری میزاره ببین مشرق در خبر رسانی چه کردی که نظر رهبری را هم شک کردم که مشرق گذاشته مشرقی دیگه شرق که نیستی؟
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    اﻳﻨﻬﺎﻱ ﻛﻪ ﻣﻨﻔﻲ ﻣﻴﺰﻧﻨﺪ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﻣﻲ ﻓﻬﻤﻴﺪﻳﺪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﻌﻨﻲ ﭼﻪ ؟
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    مردم ایران به این خاطر به سمت بی‌حجابی و مشروبات الکلی میروند چون راهی برای نشان دادن دهن‌کجی به این نوع سیستم که اقتصاد آن اصلا در یک ساعت آینده با گذشته تفاوت دارد و قابل پیش بینی نیست ندارند
  • عیسی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 0
    "فشار روی مردم زیاد است، انواع بحران‌های سیاسی و اجتماعی داریم،‌ سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه داریم، فشارهای فراوان اقتصادی و بیکاری و تورم داریم، با افزایش اختلالات روانی روبه‌رو هستیم، امید کم است و همه این عوامل مردم را به سمتی می‌کشاند که بخواهند برای فرار به سمت مشروبات الکلی بروند." از داخل این متن 2تا کلمه برداشتین که نوچه هاتون نخونده فحش کشش کنن؟ به شما هم میگن خبرگزاری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس