کد خبر 1504234
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
خبر خوب برای وام فرزند سوم

اصلاحیه دستورالعمل «تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن برای متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر» برای اجرا به پنج بانک عامل مسکن، صادرات ایران، ملت، تجارت و پست بانک ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به برقراری ارتباط با سامانه وزارت مسکن به منظور استعلام سوابق متقاضیان این تسهیلات توسط بانک‌ها گفت: به موجب جز ۳، بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری مقرر شده است به متقاضیانی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از ۱۳۹۹/۱/۱ به بعد متولد می‌شود، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید یا ساخت مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.

وی با اشاره به اصلاح شرایط بهره مندی از تسهیلات مذکور عنوان کرد: از جمله مواردی که حسب مقررات بانک‌های عامل می‌باید کنترل می‌کردند، فرم (ج) متقاضی بود بدین معناکه استفاده یا عدم استفاده متقاضی از امکانات دولتی، زمین، تسهیلات یارانه‌ای را بررسی می‌کردند. اما باتوجه به اینکه روح حاکم بر قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر فرزندآوری تشویق و تأکید دارد لذا در بانک مرکزی به این نتیجه رسیدیم که برای دریافت این تسهیلات این بند حذف شود و دستورالعمل مربوطه اصلاح و روز چهارشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ به شبکه بانکی ابلاغ شد.

صحابی افزود: برای مثال ممکن است فرم (ج) متقاضی قرمز باشد و از تسهیلات یارانه‌ای و امکانات دولتی استفاده کرده باشد اما به هر دلیلی ملکی را که در اختیارش بوده را به فروش رسانده باشد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: براین اساس بانک‌ها تنها دو موضوع از سه موضوعی را که برای احراز فاقدین مسکن کنترل می‌کنند را درباره این تسهیلات مورد ارزیابی قرار می‌دهند. نکته اول اینکه در سامانه جامع حمایتی وزارت راه و شهرسازی که لینک آن را در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است، وضعیت کنونی مالکیت متقاضی را بررسی می‌کنند، بدین معناکه در حال حاضر ملکی به نام فرد هست یا خیر. دومین نکته استعلام از سامانه سمات بانک مرکزی است که مشخص می‌کند فرد دارای تسهیلات فعال مسکن یا جعاله است یا خیر.

وی ادامه داد: لذا در صورتی که متقاضی ملکی به نام خود و تسهیلات فعال جعاله و مسکن نداشته باشد، بانک عامل می‌تواند نسبت به تشکیل پرونده در این باره اقدام کند.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی پنج بانک ملت، صادرات، تجارت، پست بانک و مسکن به عنوان بانک‌های عامل این تسهیلات تعیین شدند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه مستقیم به شعب این بانک‌ها از تسهیلات یاد شده بهره مند شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 1
  • از شهرستان سراب IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    فرزندان اول و دوم رو پله برای چیدن میوه برای فرزندان بعدی قرار ندهید همین تسهیلات رو از فرزند اول بکار ببندید
  • من منم IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    16 1
    همش الکیه.فقط حرفه در عمل دورپغه در عمل پوچه
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    200 میلیون برای خرید منزل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سرنوشت IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    بهشون وام دادید ک خونه میخاین بسازین رفتیم نوشتیم برا وام میگه بهت نمیدیم بچه دوم حکومت ما هر که واس خودش حکم میبره بانک میگه وام نمیدم کافی نت میزنی میگ مشکلی نداری
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    جدی جدی مردم رو مسخره کردید با این تیترهی مسخره؟! . خبر خوب؟!!!!!! اینکه یه وام چندرغازی واسه فرزند سوم میدن خبر خوبه؟ اونم واسه اونایی که از این به بعد سه تا بچه بیارن . مگه طرف دیوانه س با این شرایط بچه دار بشه؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    خخخخخ ... بیش از 90 % وام ها، وام بانک ها به خودشون برای مال سازی و ملک بازی است
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    هی بشینید تصویب کنید بانک ها هم مردم رو راحت رد میکنن
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    به به چه عالی! ۲۰۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    نرخ باروری محل تولد پدر دیگه چه مسخره بازیه .. من بالای ۱۰ سال تو شهر زندگی می کنم و فرزندم اینجا به دنیا اومده....چرا به خاطر بالا بودن نرخ باروری محل تولد پدر به من وام تعلق نمی گیره؟؟؟
  • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 0
    بچه هایی که با میل ورضایت وفرزندخواهی پدر ومادرها اومدن شدند این نسل وامانده امروز بیچاره اون بچه ای که با وسوسه پیشنهاد وام وزمین وماشین و...به پدر ومادرا تحمیل میشه؟!؟؟
  • حسن عباسی فیروزجاه IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    بس نیست سرکار گذاشتن مردم خسته نشدین وام فرزند اول رو هموز به ما ندادن صحبت از وام فرزند سوم میکنن خنده داره ادعایی که میکنید
  • ... IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    خفه نشین با این امکانات دادنتون ملت دیگه منتظر چی هستین بشتابید
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    3 0
    خفه شید با یه بچه نمیتونم خرجمو دربیارم خفه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    4 0
    والا میری بانک به طور مسخره میگه برو از خبرگزاری بگیر خلاصه خدا ازتون نگذره اگر مردم سرکار گذاشتین
  • محمد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    سلام خیلی پستید. خدا اسلام و انقلاب رو از دست شما نجات بده. درد اینه که به اسم اسلام این کارها رو می‌کنید. با خود شمام آقای مشرق نیوز نه با این طرح مسخره.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    شما برای همین حمعیت ۸۵ میلیون هم در کشور منایع آبی و غذایی و امکانات ندارید. در آبنده با فضای مجازی خیلی از مشاغل هم از بین می رود. حالا کل مشکلات مهمتر کشور را رها کردید جرا اینقدر دنبال افزایش جمعیت هستید. تمام کشورهای پیشرفته رشد جمعیت صفر دارن و جکغیت أنها سالهاست مه ثابت است. فقط در کشورهای فقیر مانند کشورهای مانند قاره افریقا رشد جمعیت بالاست. در همسایگی ما هم بالاترین رشد در فقیر ترین کشور یعتی افغانستان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس