کد خبر 1505235
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

اگر مدیر و صاحب کسب‌وکاری هستید که به فکر انتخاب و خرید یک نرم افزار مناسب برای مدیریت فرایندهای مالی و حسابداری سازمان‌تان افتاده‌اید، در جای درستی هستید! اینجا به شما درباره ویژگی‌های یک انتخاب درست و هوشمندانه نکاتی را می‌گوییم که هرجایی آن‌ها را پیدا نمی‌کنید و به شما برای یک انتخاب تمام عیار سرنخ‌های طلایی می‌دهیم.

راهنمای انتخاب نرم افزار حسابداری

تا همین چندسال گذشته، استفاده از نرم افزار حسابداری در سازمان‌ها بیشتر شبیه یک هزینه و سرمایه‌گذاری بی‌فایده بود. تکنولوژی اما خیلی چیزها را خیلی سریع تغییر داد. سرعت توسعه سازمان‌ها به‌قدری زیاد شد و سبد محصولات آن‌ها به‌قدری گسترده که حسابداری دستی و سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای روبه‌رشد سازمان‌ها نبود. حالا دیگر خرید این نرم افزار برای کسب‌وکارها نه‌تنها یک سرمایه‌گذاری لوکس نبود، بلکه خریدی بود از نان شب واجب‌تر. اما در این بین یک چالش وجود دارد. تعداد نرم‌ افزارهای موجود در بازار زیاد است و انتخاب از میان آن‌ها سخت. برای یک انتخاب درست چه چیزهایی را باید رعایت کرد؟

گام اول؛ نیازسنجی کنید

اگر کسب‌وکاری صنعتی هستید و حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید تولید محصولات است، پرواضح است که نباید به سراغ نرم افزاری بروید که برای فرایندهای مالی فروشگاهی یا خدماتی سفارشی‌سازی شده است. هدف شما باید پیدا کردن یک نرم افزار حسابداری تولیدی باشد که بتواند فرایندهای پیچیده تولید را در مدیریت کند. انتخاب یک نرم افزار با عملکردی مخالف فرایندهای اصلی سازمان، نه تنها تسهیل‌گر فرایندها نیست، که مانند چاهی عمیق است که شما را گرفتار می‌کند و فعالیت‌های کسب‌وکارتان را مختل می کند.

راهنمای انتخاب نرم افزار حسابداری

گام دوم؛ رشد را در نظر بگیرید

روزهای ابتدایی راه‌اندازی کسب‌وکارتان را به یاد بیاورید. مجموعه‌تان با چند نفر کارمند و چه تعداد دستگاه کارش را شروع کرد؟ امروز اما تعداد آن‌ها چقدر است؟ حقیقت این است که اگر کسب‌وکارتان رشد نمی‌کرد، اکنون این‌جا مشغول خواندن راهنمای انتخاب نرم افزار حسابداری نبودید.

رشد کسب‌وکار امری اجتناب ناپذیر است. ممکن است سرعت آن کم و زیاد شود اما اگر با استمرار همراه باشد، همواره روبه‌رشد است. وقتی به سراغ خرید نرم افزار می‌روید این نکته را به خاطر داشته باشید که در ماه‌ها و سال‌های آینده، سازمان شما رشد می‌کند و نیازهایش بیشتر و بیشتر می‌شود.

گام سوم؛ در تخصیص بودجه دست و دل باز باشید

شاید با توجه به شرایط فعلی اقتصاد خیلی با جمله بالا موافق نباشید. اما واقعیت چیز دیگری‌ است. فرض کنید امروز برای خرید یک نرم افزار که برای مدیریت فرایندهای حسابداری صنعتی شما سفارشی‌سازی شده، باید مثلا سه میلیون تومان بپردازید. این مبلغ به همراه هزینه‌های راه‌اندازی و پیاده‌سازی و غیره ممکن است برای شما حدود ۵ میلیون آب بخورد.

راهنمای انتخاب نرم افزار حسابداری

با توجه به رشد قیمت‌ها در بازار، خرید همین نرم افزار با همین قابلیت‌ها، شش ماه دیگر برای شما ۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود. از سوی دیگر باید با توجه نیازهای‌تان و قابلیت‌هایی که نرم افزار انتخابی شما ارائه می‌دهد هزینه‌ای بپردازید که این هزینه در اصل یک سرمایه‌گذاری با دید بلندمدت است.

گام چهارم؛ از ارائه پشتیبانی قوی مطمئن شوید

فرض کنید نرم افزاری که خریده‌اید بسیار کاربردی و مناسب است. تمام فرایندها را به‌خوبی مدیریت می‌کند و مشکلی برای کار با آن ندارید. یک روز صبح وقتی وارد محیط نرم افزار می‌شوید با خطایی مواجه می‌شوید و راه‌حلی برای رفع آن ندارید. با شرکت ارائه‌دنده تماس می‌گیرید و کسی پاسخگو نیست. فرایندهای کاری‌تان ساعت‌ها مختل می‌شود و نمی‌دانید باید چه کنید.

یک راه مطمئن برای این‌که بدانید وضعیت پشتیبانی شرکتی که قصد خرید نرم افزار را از آن دارید چگونه است، ارتباط با کاربران فعلی آن نرم افزار است. معمولا شرکت‌های ارائه‌دهنده فهرستی بلندبالا از مشتریان‌شان را در سایت خود قرار می‌دهند. ارتباط با مشتریان فعلی این نرم افزار می‌تواند خیال شما را از بابت وجود پشتیبانی قوی راحت کند.

گام آخر؛ یکپارچگی را حفظ کنید

از چند نرم افزار در سازمان‌تان استفاده می‌کنید؟ رابطه این نرم افزارهای باهم چگونه است؟ آیا برای جابه‌جایی داده‌ها بین نرم افزارهای‌تان باید ساعت‌ها وقت بگذارید و در پایان هم به نتیجه دلخواه‌تان نرسید؟ یا به‌عکس نظم و هارمونی نرم افزارهای‌تان به‌قدری خوب است که با چند کلیک به هر داده‌ای که نیاز دارید می‌رسید؟

یکپارچگی نرم افزار یعنی وجود ارتباط مستقیم و دوطرفه بین راهکارهای نرم افزاری موجود در سازمان برای به حداکثر رساندن کارایی و بهره‌وری. شما به‌عنوان مدیر کسب‌وکار دو راه پیش روی‌تان دارید. اول خرید چند نرم افزار و تلاش برای ایجاد یکپارچگی بین آن‌ها و دوم خرید یک نرم افزار جامع و کامل که بیش از ۳۰ ماژول و ۱۰۰ سیستم و زیرسیستم مختلف و متنوع را به سازمان‌تان می‌آورد.

نرم افزار ERP تیمیار، راهکاری جامع و هوشمند برای مدیریت سازمان‌های صنعتی و غیرصنعتی متوسط و بزرگ است. نرم افزاری که برای مدیریت دقیق فرایندهای مالی و حسابداری کسب‌وکارها آماده شده است. برای آشنایی با این نرم افزار و برگزاری جلسه دموی آنلاین و رایگان با شماره تلفن ۳۲۱۲۵۱۲۵-۰۲۶ تماس بگیرید یا از مسیر ساده‌تری استفاده کنید؛ در گوگل، «تیمیار» را سرچ کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس