گروسی ادعای زلنسکی در باره «مین‌گذاری» یک نیروگاه اتمی را رد کرد

دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعای رئیس‌جمهوری اوکراین درباره مین‌گذاری نیروگاه اتمی «زاپوروژیا» را رد کرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، «آژانس بین المللی انرژی اتمی» روز جمعه در بیانیه ای به نقل از «رافائل گروسی» دبیر کل این نهاد اعلام کرد: کارشناسان این نهاد بین المللی از دسترسی های بیشتر برای بازرسی از نیروگاه اتمی زاپوروژیا برخوردار شدند اما تاکنون اثری از مواد منفجره یا مین در محوطه آن پیدا نکرده اند.

گروسی در عین حال خواستار داده شدن دسترسی های بیشتر به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از پشت بام واحدهای سه و چهار راکتور و سالن توربین ها در نیروگاه اتمی زاپوروژیا شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در روزهای گذشته، ارتش روسیه را متهم به کار گذاشتن مواد منفجره در پشت بام نیروگاه اتمی زاپوروژیا کرده بود.

نیروگاه هسته ای زاپوروژیا اکنون در اختیار ارتش روسیه است. این نیروگاه هسته‌ای در جنوب شرقی اوکراین در نزدیکی شهر «انرهودار»، در سواحل رود «دنیپر» واقع شده است. این نیروگاه دارای ۶ راکتور هسته‌ای آب‌سبک است که هر کدام ۹۵۰ مگاوات برق تولید می‌کنند و مجموع توان خروجی آن ۵هزار و ۷۰۰ مگاوات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    این زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی هم دقيقأ کپی اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششه!! هرگز فراموش نکنید که یانکی جماعت دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر و یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس