کد خبر 1507292
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

در این مقاله، توضیحاتی جامع را در مورد لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به شما ارائه خواهیم داد. این لوازم، ضایعات و نواقص قطعات مختلف را حذف می کنند.

مقدمه

پرداختکاری یا پولیش، به فرآیندی گفته می شود که طی آن، سطح یک قطعه با استفاده از دستگاه هایی خاص، صیقل داده می شود. این روش، در صنایع مختلفی کاربرد دارد و ضایعات حاصل از فرآیند برش را از بین می برد. در این مقاله قصد داریم تا لوازم پرداختکاری ساب پولیش را معرفی کنیم. اگر شما هم می خواهید اطلاعات خود را در زمینه فرآیند پرداختکاری و لوازم مورد نیاز آن، افزایش دهید، تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش

در فرآیند پرداختکاری، ضایعات موجود بر روی قطعات مختلف، حذف می شوند.

1. پرداخت کاری چیست؟

همانگونه که در پاراگراف قبل نیز بیان کردیم، در فرآیند پرداختکاری، ناهمواری های یک قطعه با استفاده از دستگاه های خاصی حذف می شوند و سطح قطعه، صاف و صیقلی می گردد اما چگونه؟

دستگاه های پرداخت کاری، دارای یک پوشش (گیلانس) می باشند که ماده ای ساینده (پودر سنباده)، بر روی آن ریخته می شود. پوشش به عنوان نگهدارنده ماده ساینده عمل می کند و وظیفه ماده ساینده نیز حذف ضایعات موجود بر روی قطعه می باشد.

جنس پوششِ دستگاه پرداختکاری (مس، پارچه، چدن و...) نباید از جنسِ قطعه ای که قرار است پولیش شود، سخت تر باشد؛ چرا که در این صورت، فرآیند پرداخت کاری با کیفیت پایینی انجام می شود و سطح قطعه، کاملا صیقلی نمی گردد.

معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش

دستگاه پرداختکاری خرطومی، انجام فرآیند پولیش را از تمامی جهات، امکان پذیر می کند.

2. روش های انجام فرآیند پرداختکاری

در گذشته، فرآیند پرداختکاری از طریق روش های مختلفی مانندِ لمینگ، سنگ زنی و... انجام می شد. این روش ها از دقت بالایی برخوردار نبودند و فرآیند پرداختکاری را با کیفیت پایینی انجام می دادند.

امروزه، روش های مدرنی برای انجام فرآیند پرداختکاری ابداع شده است. برخی از این روش ها عبارتند از؛ نانو پرداختکاری، پرداختکاری مغناطیسی و...

روش های فوق، در صنایع متعددی کاربرد دارند و سطح تجهیزات مختلف را با کیفیت بسیار بالایی، صیقلی می کنند. بکارگیری روش های جدید پرداختکاری، نیازمند استفاده از ابزار هایی پیشرفته است. در ایران، مجموعه های مختلفی اقدام به تولید این ابزار ها کرده اند اما همگی آنها، معتبر نیستند. خرید لوازم پرداختکاری از مجموعه های نامعتبر، نتیجه ای جز کاهش کیفیت محصولات تولیدی و ضرر های مالی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

در ادامه این مقاله، انواع لوازم پرداختکاری ساب پولیش را به شما معرفی خواهیم. ساب پولیش، یکی از معتبرترین مجموعه های تولید کننده این قبیل ابزار است.

3. معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش

تا این قسمت از مقاله، با فرآیند پرداختکاری و مکانیزم عملکرد آن، تا حدی آشنا شدیم. در این بخش قصد داریم تا لوازم پرداختکاری ساب پولیش را به شما معرفی کنیم. این لوازم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و فرآیند پرداختکاری را با دقت بالایی انجام می دهند.

لوازم پرداختکاری ساب پولیش عبارتند از؛

3.1. دستگاه پرداختکاری موشکی

اولین موردی که در مبحثِ معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به آن خواهیم پرداخت، دستگاه پولیش موشکی می باشد. این دستگاه در دو نمونه تک فاز و سه فاز در بازار عرضه می شود. شما باید با توجه به نوع برق کارگاه و محصولاتی که قرار است در کارگاه پولیش شوند، دستگاه مناسب را انتخاب نمایید. البته، قدرت دستگاه پرداختکاری سه فاز موشکی، 25 درصد از دستگاه پرداختکاری تک فاز بیشتر است. بنابراین، اگر به قدرت بالایی در فرآیند پرداختکاری نیاز دارید، باید از نمونه سه فاز ساب پولیش استفاده نمایید. در مجموع، ویژگی های دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش را می توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم؛

3.1.1. خنک ماندن دستگاه در هنگام انجام فرآیند پرداختکاری

3.1.2. مجهز بودن به چراغ های سیگنال (چراغ های سیگنال، وضعیت دستگاه پولیش را به صورت لحظه ای، نشان می دهند)

3.1.3. قابلیت استفاده از دستگاه بر روی پایه و یا بدون پایه

3.1.4. تولید صدای بسیار کم

3.1.5. استفاده از کلید هایی بسیار با کیفیت در دستگاه

3.1.6. قدرت بالا در هنگام انجام فرآیند پرداختکاری

3.2. دستگاه پرداختکاری خرطومی

دومین موردی که در مبحثِ معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به آن خواهیم پرداخت، دستگاه پولیش خرطومی می باشد. این دستگاه در ایران، تنها توسط مجموعه ساب پولیش تولید و عرضه می شود. در مجموع، ویژگی های دستگاه پرداختکاری خرطومی را می توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم؛

3.2.1. دارای پوسته ای بسیار محکم از جنس چدن

3.2.2. مجهز به پروانه خنک کننده

3.2.3. تولید صدای بسیار کم

3.2.4. طول عمر بسیار زیاد

3.2.5. قابلیت انجام فرآیند پرداختکاری در تمامی جهت ها توسط کاربر دستگاه

معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش

امروزه از دستگاه های بسیار پیشرفته ای برای انجام فرآیند پرداختکاری استفاده می شود.

3.3. نمد و چسب پرداختکاری

سومین موردی که در مبحثِ معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به آن خواهیم پرداخت، نمد و چسب می باشد. نمدِ پرداختکاری، در نمونه های بسیار متنوعی تولید و در بازار عرضه می شود. نمد ها، بر روی دستگاه پرداختکاری قرار می گیرند و استفاده از مواد اولیه برای انجام فرآیند پولیش را امکان پذیر می کنند. مواد اولیه نیز توسط چسب به نمد متصل می شوند.

3.4. انواع مختلف گیلانس

چهارمین موردی که در مبحثِ معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به آن خواهیم پرداخت، گیلانس می باشد. گیلانس بر روی نمد قرار می گیرد و مکانیزم عملکرد آن نیز مشابه با نمد است. به عبارت دیگر، گیلانس و نمد، استفاده از مواد اولیه (ذرات ساینده) را ممکن می سازند. گیلانس می تواند از پارچه، مس، چدن و... ساخته شود اما جنسِ آن نباید از جنس قطعه ای که قرار است پولیش شود، سخت تر باشد.

3.5. واکس پولیش

پنجمین موردی که در مبحثِ معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به آن خواهیم پرداخت، واکس پولیش می باشد. واکس پولیش، وظیفه لایه برداری و صیقل دادنِ قطعات مختلف را بر عهده دارد و در نمونه های متنوعی در بازار عرضه می شود. انواع مختلفِ واکس های پولیش پرداختکاری عبارتند از؛

3.5.1. واکس پولیش پرداختکاری آبی: قدرت سایندگی واکس پولیش آبی، بسیار بالا است. این واکس معمولا برای حذف خطوط و نواقص موجود بر روی فلزات (در مرحله نهایی پرداختکاری)، مورد استفاده قرار می گیرد.

3.5.2. واکس پولیش پرداختکاری قرمز: قدرت سایندگی واکس پولیش قرمز، متوسط است. این واکس معمولا برای صیقل دادنِ قطعات و تجهیزات مختلف و فرچه کاری، مورد استفاده قرار می گیرد.

3.5.3. واکس پولیش پرداختکاری سبز: قدرت سایندگی واکس پولیش سبز، همانند واکس پولیش آبی، بسیار بالا است. این واکس، معمولا برای صیقل دادنِ قطعات مقاوم در برابر سایش، مورد استفاده قرار می گیرد.

3.5.4. واکس پولیش پرداختکاری مشکی: قدرت سایندگی واکس پولیش مشکی، متوسط است. این واکس برای خشن بری و لایه برداری قطعات، مورد استفاده قرار می گیرد.

3.6. سنباده کاغذی پرداختکاری

ششمین موردی که در مبحثِ معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به آن خواهیم پرداخت، سنباده کاغذی می باشد. سنباده کاغذی، قدرت سایندگی بالایی دارد و فرآیند پرداختکاری فلزات و چوب ها را تسهیل می کند. در مجموع، سه نوع سنباده کاغذی در بازار عرضه می شود. این سه نوع عبارتند از؛ سنباده نواری، رولی و دیسکی.

3.7. پودر سنباده

آخرین موردی که در مبحثِ معرفی لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به آن خواهیم پرداخت، پودر سنباده می باشد. سنباده های پرداختکاری، تنها به مدلِ کاغذی محدود نمی شوند و دارای مدلِ پودری نیز می باشند. سنباده های پودری، در نمونه های مختلفی و با درجه های سختی متفاوتی، در بازار عرضه می شوند. کاربران دستگاه های پرداختکاری باید با توجه به نوع نیاز خود، سنباده پودری مناسب را انتخاب نمایند.

سنباده های پودری، با درجه های سختی متفاوتی در بازار عرضه می شوند.

4.جمع بندی نهایی

ما در مجموعه ساب پولیش محصولاتی همچون:

دستگاه پرداختکاری موشکی سه فاز،دستگاه پرداخت کاری موشکی تک فاز،واکس پرداختکاری،گیلانس پرداختکاری،فرچه کنفی موجدار(برای اولین بار در ایران)،غلتک پرداختکاری،دستگاه پرداختکاری خرطومی یا پرتابل( شلنگی) و دیگر لوازم و ملزومات مورد استفاده در صنعت پرداخت کاری را تولید و عرضه مینماییم.

سخن پایانی

در این مقاله، توضیحاتی جامع را در مورد لوازم پرداخت کاری ساب پولیش، به شما ارائه دادیم. ساب پولیش، یکی از مراجع بزرگِ تولید کننده انواع مختلف لوازم پولیش در ایران است. شما می توانید با مراجعه به سایت ساب پولیش، به فروشگاه اینترنتی این مرکز دسترسی داشته باشید و تجهیزات مورد نیاز خود را سفارش دهید. لوازم تولید شده توسط این مجموعه، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و فرآیند صیقل دادن و حذف ضایعات قطعات را به بهترین شکل ممکن، انجام می دهند.

منبع:وبسایت اینترنتی فروشگاه ساب پولیش


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس