کد خبر 1507296
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

مانتو از مهم‌ترین بخش‌های استایل خانم‌های ایرانی است که این روزها در انواع و مدل‌های مختلف در اختیار بانوان قرار می‌گیرد. انتخاب تن‌پوشی شیک که مناسب با استایل شما باشد و بتواند به‌خوبی انتظار شما را از لباسی مناسب برآورده کند، شاید در نگاه اول کمی دشوار بهنظر برسد.

آگاهی از نکات مهم به‌هنگام خرید این لباس مهم باعث می‌شود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و عجولانه و احساسی دست به‌انتخاب نزنید. در نظر گرفتن این نکات باعث می‌شود تا درعین راحتی، زیبایی را نیز به استایل خود اضافه کنید.

انواع مانتو

این دسته از لباسها امروزه در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی سلیقه حساس تمامی بانوان ایرانی باشند. اینکه چه سبک تن‌پوشی مناسب استایل شما است و در موقعیت‌های مختلف چه نوع مانتویی باید پوشیده شود از مواردی هستند که پیش از خرید باید به آنها توجه شود. در ادامه به انواع مدل‌های این لباسها اشاره کردهایم:

  • ساده: انواع ساده معمولا برای پوشیدن در مکان‌های عمومی و محیط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع لباسها همچنین برای دخترانی که به استایل خیابانی علاقه دارند نیز مناسب هستند و می‌توان آنها را با انواع شلوارهای مختلف و کیف‌های گوناگون ترکیب کرد.
  • اسپرت: مانتوهای اسپرت، ساده و راحت هستند که همین راحتی آنها را برای مکان‌های رسمی و آموزشی مناسب کردهاست. این لباس را می‌توان بهترین مدل برای استایل دانشجویی دانست؛ زیرا در عین ظاهری ساده و آراسته، راحت و سبک است.
  • مجلسی: انواع مجلسی به‌دلیل طرح و رنگی که دارند برای پوشیدن در هر مکان و موقعیتی مناسب نیستند. این مانتوها معمولا برای مجالس مهمانی یا مکان‌هایی که امکان پوشیدن لباس شب در آنها وجود ندارد، توصیه میشوند.

چیزی که در انتخاب لباس مجلسی باید به آن توجه شود، هماهنگی اندازه و سایز آن با اندام شماست. بهتر است آنها را به‌همراه شلوارهای پارچه‌ای و کفش‌های مجلسی متناسب با رنگ شلوار ست کنید.

  • اداری: انواع تن‌پوش‌های اداری معمولا سنگین و رسمی هستند که ظاهر و رنگ آنها با دیگر لباس‌ها متفاوت است. مانتوهای اداری دارای جلوه‌ای خاص و موقر هستند که همین امر آنها را به بهترین انتخاب برای محیط کاری و اداری تبدیل میکند.
  • جلوباز: لباس‌های جلوباز، بسیار راحت هستند که به‌دلیل همین راحتی در تمامی سنین طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. مانتوی جلوباز خود در سبک‌های ساده، اسپرت و مجلسی با پارچه‌های متفاوت طراحی می‌شوند. از این لباس‌ها می‌توان در فصول مختلف استفاده کرد اما معمولا در فصل‌های بهار و تابستان به‌دلیل گرمای هوا بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

این لباس‌ها را می‌توان با انواع جلیقه، دامن، تاپ و شلوار پوشید. در انتخاب استایل مانتوی جلوباز سعی کنید رنگ آن را در نظر بگیرید و با توجه به آن رنگ لباس‌های دیگر را انتخاب کنید. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که استفاده بیش از 3 رنگ در استایل چندان جالب نخواهد شد.

همچنین مانتوها را براساس طرح، مدل و جنسی که دارند می‌توان به فصل خاصی نسبت داد. انواع بهاره و تابستانه معمولا از پارچه‌های خنک و سبک تهیه می‌شوند و مقداری گشادتر هستند تا در گرمای هوا آزاردهنده نباشند. در مقابل مانتوهای پاییزه و زمستانه از پارچه‌هایی با جنس‌های ضخیم و محکم ساخته شده‌اند تا بتوانند سرمای هوا را به‌خوبی دفع کنند.

نکات مهم هنگام خرید مانتو

نکات مهم در خرید مانتو

افراد برای خرید این نوع از لباسها به موارد مختلفی توجه می‌کنند. یکی از این مشخصه‌های مهم، جنس پارچه است. برای دوخت مانتوها از پارچه‌های مختلفی در جنس‌ها و طرح‌های متفاوت استفاده می‌شود.

به‌عنوان مثال برخی افراد پارچه‌ای را مدنظر دارند که چروک نمی‌شود و نیازی به اتوکردن ندارد. برخی دیگر پرز نگرفتن پارچه برایشان اهمیت بیشتری دارد.

بنابراین توجه به جنس پارچه از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه به برخی دیگر از نکاتی که به‌هنگام خرید مانتو باید به آن توجه شود، اشاره می‌کنیم.

رنگ

یکی از موارد مهمی که در انتخاب مانتوی مناسب باید به آن توجه شود، رنگ است. رنگ کاملا بستگی به سلیقه افراد دارد اما توصیه می‌شود تا از رنگ‌های خنثی مانند سرمه‌ای، مشکی، طوسی، آبی نفتی، کرمی و قهوه‌ای استفاده شود. این رنگ‌ها در کنار ظاهری موقر و زیبا، دیرتر کثیف می‌شوند و نیاز به‌ شستشوی کمتری نیز دارند.

اگر به رنگ خاصی علاقه دارید، سعی کنید برای هماهنگی بیشتر، رنگ مورد نظر خود را با کیف یا کفش خود همرنگ کنید. استفاده از یک یا 2 طیف رنگی خنثی در استایل باعث می‌شود تا لباستان جلوه‌ بهتری پیدا کند.

جنس

جنس از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از خرید مانتو آن را در نظر بگیرید. بهتر است در دوخت لباس از پارچه‌ای استفاده شود که نیاز به اتوی مکرر نداشته باشد.

پارچه لباسی که به‌صورت روزانه پوشیده می‌شود باید حتی‌الامکان پرز و کرک به‌خود جذب نکند. در ادامه به برخی از جنس‌های مختلف پارچه که برای دوخت این نوع لباس استفاده می‌شوند اشاره می‌کنیم:

  • کتان: پارچه‌های کتان دارای جنسی مقاوم و ضخیم هستند که درخشندگی بالایی نیز دارند. این پارچه‌ها برای فصل‌های پاییز و زمستان بهترین انتخاب خواهند بود.
  • پنبه: لباس‌های پنبه‌ای بهترین انتخاب‌ها برای فصل‌های گرم سال هستند. این لباس‌ها باعث جلوگیری از تعریق می‌شوند و به‌راحتی نیز قابل شستشو هستند. تنها مشکلی که این نوع پارچه‌ها دارند این است که به‌سرعت چروک می‌شوند.
  • پشمی: لباس‌های پشمی بسیار گرم هستند و برای فصل زمستان دوخته می‌شوند. سعی کنید از این لباس‌ها در اماکن سرپوشیده و محیط‌های بسته استفاده نکنید.
  • ویسکوز: لباس‌های با جنس ویسکوز از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند که دافع گرما هستند و در عین‌حال جنس نرمی دارند. این لباس‌ها را می‌توانید در فصول گرم سال بپوشید.

کشی یا غیرکشی‌بودن

پارچه‌هایی که برای دوخت لباس انتخاب می‌شوند می‌توانند تخت بافت یا به‌اصطلاح تاروپودی باشند که در این صورت کش نمی‌آیند. پارچه‌های کشی خود به 2 نوع کش در یک جهت و کش در 2 جهت، تقسیمبندی میشوند.

مشکل عمده‌ای که اکثر پارچه‌های کشی دارند این است که امکان دارد پس از شستشو دچار آبرفت‌شده و باعث تنگ‌شدن لباس شوند. از مزیت‌های پارچه‌های کشی نیز می‌توان به چروک‌نشدن آنها اشاره کرد.

جمع‌بندی

خرید مانتو یکی از مهم‌ترین انتخابها برای خانم‌هاست که برای انجام این کار باید نکاتی مانند جنس، رنگ، طراحی، مکان و موقعیت را در نظر گرفت. گالری مانتو میرداماد، بزرگترین فروشگاه اینترنتی مانتو است که با سابقه چندساله خود در فروش حضوری و اینترنتی توانسته رضایت مشتریان خود را کسب کند.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس