هر ساختمان بزرگ تجاری، اداری و مسکونی نیاز به راهنمای مسیر دارد. این موضوع برای پیدا کردن مسیر و جلوگیری از اتلاف وقت اهمیت زیادی دارد. قطعاً پیدا کردن مسیر و واحدهای مورد نظر برای افرادی که ساکن ساختمان هستند، امری راحت و روزمره است اما این شناسایی برای افرادی که نخستین بار وارد ساختمان می‌شوند، امری سخت و دشوار و زمان‌بر است. نگهبانان ساختمان نیز می‌توانند راهنمایی خوبی از مسیر ارائه کنند اما تجربه نشان داده این راهنمایان همواره در دسترس نیستند.

تابلو راهنمای اداری از مواردی است که می‌تواند اطلاعات خوبی از مسیر ارائه کند و ارباب رجوع را از سردرگمی نجات دهد.

چه یک شرکت بزرگ یا یک کسب و کار کوچک باشید، نیاز دارید که مراجعه‌کنندگان بتوانند به‌راحتی مسیرهای مجموعه اداری شما را پیدا کنند. این موضوع اهمیت تابلو راهنمای ادارات را به‌خوبی روشن می‌کند.

تابلو راهنمای اداری برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

تابلو راهنمای اداری چیست؟

تابلوهای اداری به مجموعه‌ای از گرافیک‌های مورد استفاده برای بهبود فضای اداری به همراه اطلاعات، آثار هنری و برند اشاره دارد.

اطلاعات: تابلو راهنمای مسیر باید اطلاعات مورد نیاز بازدیدکنندگان و کارمندان را فراهم کند تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی در فضای ساختمان شما حرکت کنند و در مورد موضوعات مرتبط آموزش ببینند. برای مثال، ممکن است از یک تابلوی اداری برای یادآوری رویه‌های ایمنی مهم در مناطق خاص به کارکنان استفاده کنید، یا ممکن است نشان دهید که مهمانان برای یافتن اتاق کنفرانس اصلی باید به کدام سمت بروند.

آثار هنری: شما همچنین می‌توانید از گرافیک اداری برای بهبود فضای خود با آثار هنری استفاده کنید. بسیاری از کارمندان بر این باورند که هنر در محل کار می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد. شما همواره می‌توانید آویزهای دیواری را برای قرار دادن در اطراف دفتر خود خریداری کنید.

برندسازی: تابلوهای راهنمای اداری با اهداف مختلف استفاده می‌شوند که یکی از این اهداف، تقویت برندتان است. نام تجاری شما شامل مواردی مانند لوگو، فونت‌ها، رنگ‌ها و... است. توجه برجسته به برند خود در سراسر ساختمان اداری، می‌تواند آگاهی از برند را برای بازدیدکنندگان تقویت کند و به کارمندان کمک کند تا حول یک هویت و هدف مشترک فعالیت کنند.

تابلو راهنمای اداری چه عملکردی دارد؟

تابلو راهنمای ادارات همچون فانوس در یک شب تیره عمل می‌کند و ارباب رجوع را از اتلاف وقت نجات می‌دهد. این تابلوهای راهنما، پلاک‌ها یا انواع دیگری از تابلوهای داخلی هستند که در مکانی قابل مشاهده بر روی درب دفتر یا در کنار آن قرار می‌گیرند، در واقع تابلو راهنمای مسیر طوری طراحی و نصب می‎شود که برای همه افرادی که از آنجا عبور می‌کنند، قابل مشاهده باشد. آن‌ها آثار هنری، اطلاعات، برندسازی و موارد دیگر را با خود به همراه دارند. نام کسب و کار، شماره مجموعه اداری، نام بخش و سایر جزئیات معمولاً روی پلاک ذکر شده است.

چرا به تابلو راهنمای ادارات نیاز داریم؟

تابلو راهنمای مسیر به دلایل بسیاری اهمیت دارد- در اینجا فقط به چند مورد اشاره می‌کنیم:

1. ایجاد اعتماد

تابلو راهنمای ادارات با طراحی حرفه‌ای، مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همچنین باعث می‌شود کارکنان شما نیز احساس کنند که حرفه‌ای هستند. این موضوع در نحوه برخورد آن‌ها با مشتریان شما نیز نشان داده می‌شود.

2. زیبایی‌شناسی و تقویت برند

تابلو راهنمای مسیر سفارشی در محیط اداری، ظاهری یکنواخت و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، ممکن است تابلو پلکسی گلاس با حالت ایستاده برای دفتر کار مدرن مناسب باشد، در حالی که تابلوهای کلاسیک حکاکی شده می‌توانند برای فضای سنتی‌تر مناسب باشند، همچنین این تابلوها می‌توانند تقریباً هر زیبایی‌شناسی را تکمیل و تقویت کنند و فضای داخلی و دیوارهای خالی یک مجموعه اداری را به چیزی منحصر به فرد و پر جنب و جوش تبدیل کنند.

3. ایمنی و انطباق ADA

تابلو راهنمای ادارات با ارائه آگاهی و اطلاعات بیشتر از محل کار به کارکنان و مراجعه‌کنندگان و همچنین نشان دادن مسیر خروجی‌ها، اعلام حریق و تجهیزات اضطراری، به ارتقاء ایمنی محل کار کمک می‌کنند. تطبیق دیزاین این تابلوها با استانداردهای ADA نیز کمک می‌کند تا معلولان و ناتوانایان به‌راحتی از اطلاعات این تابلوها استفاده کنند.

4. مسیریابی با تابلو راهنمای مسیر

اکثر ساختمان‌های اداری چندین درب دارند که این ساختار، گم شدن را برای افراد آسان می‌کند - حتی اگر با محیط ساختمان آشنا باشند. به‌عنوان مثال، اگر مشتریان برای شرکت در جلسه وارد ساختمان می‌شوند، باید به‌راحتی بتوانند اتاق کنفرانس را پیدا کنند.

Title: تابلو راهنمای مسیر

5. صرفه‌جویی در پول به خصوص زمانی که تغییرات اتفاق می‌افتد

تابلو راهنمای ادارات مقرون‌به‌صرفه هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این تابلوها برای مشاغل کوچک و متوسط عالی هستند. آن‌ها برند شما را تقویت می‌کنند و در عین حال به صورت ارزانی، تبلیغات را برای شرکت شما ارائه می‌دهند. این موضوع می‌تواند در معرض دید قرار گرفتن شرکت شما را افزایش دهد.

تابلو راهنمای مسیر


تابلو راهنمای مسیر می‌تواند از منظر مختلف از جمله گرافیک تقسیم‌بندی شود، بنابراین شما می‌توانید کل دفتر خود را با تابلو راهنمای اداری-گرافیکی مختلف پر کنید تا فضای کار بهتر شود. نوع فونت، رنگ‌های به کار رفته در تابلو راهنمای اداری و سایر ویژگی‌های مربوط به تابلو نقش مهمی در زیبایی محیط اداری دارند. این تابلوها با توجه به فعالیت اداری ساختمان سفارش داده می‌شوند، ضمن اینکه بعد از اجاره مجدد ساختمان نیز نیاز به تعویض تابلو راهنمای مسیر دارند، چون احتمالاً اتاق‌های مربوط به سمت‌های مختلف اداری تغییر می‌کنند.
قالب سفارش تابلو راهنمای اداری باعث شده شما این تابلوها را در طرح‌های مختلف طراحی کنید. فونت انتخابی شما برای تابلوهای اداری بهتر است متناسب با نوع فعالیت باشد. به‌عنوان مثال فضای برخی از ادارات بسیار رسمی هستند و نیاز به فونت‌های رسمی برای آن‌ها بیشتر احساس می‌شود.
جمع‌بندی
تابلو راهنمای ادارات برای ارائه اطلاعات، زیبایی‌شناسی فضا، افزایش ایمنی ساختمان، تقویت برند و... استفاده می‌شوند. این تابلوها به مراجعه‌کنندگان کمک می‌کنند تا مسیرها را بهتر شناسایی کنند. اغلب فضاهای اداری چندین راه خروجی دارند، بنابراین پیدا کردن راه‌های خروج در فضاهای اداری کار سخت و دشواری است. تابلوهای اداری از اتلاف وقت جلوگیری می‌کنند، ضمن اینکه نظم خاصی به فضاهای اداری می‌بخشند و شرایط برای معرفی و تقویت برند را فراهم می‌کنند.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس