از دوره‌گردی‌های این روزهای سرکرده گروهک منافقین تا احضار سفیر ایتالیا

سرکرده گروهک تروریستی منافقین در ادامه دوره‌گردی‌هایش به پارلمان ایتالیا رفت، اقدامی که سفیر ایتالیا در تهران را به وزارت امور خارجه کشاند و به وی گفته شد که این اقدام مصداق بارز ترویج تروریسم است.

به گزارش مشرق، اواخر خرداد ماه سالجاری بود که خبری منتشر شد مبنی بر حمله پلیس آلبانی به مقر گروهک تروریستی منافقین در این کشور که واکنش‌هایی را به همراه داشت و مجددا برای دومین بار نیز در هشتم تیر ماه حمله دیگری توسط پلیس آلبانی به مقر این گروهک انجام شد.

از دوره‌گردی‌های این روزهای سرکرده گروهک منافقین تا احضار سفیر ایتالیا

مقر گروهک تروریستی منافقین در اردوگاهی به شدت محافظت‌ شده در منطقه‌ای بین پایتخت آلبانی (تیرانا) و شهر ساحلی «دورس» قرار دارد.

در سال ۲۰۱۳، دولت آمریکا بعد از بسته شدن کمپ‌های این گروهک در عراق، از این گروهک در تبعید درخواست کرد که در آلبانی مستقر شوند، آنها در ابتدا این پیشنهاد را رد کرده، ولی در نهایت موافقت کردند که ۳۰۰۰ عضو را به کشور منتقل کنند و آمریکا هم ۲۰ میلیون دلار به آژانس پناهندگان سازمان ملل در این زمینه کمک کرد. در سال ۲۰۱۶ هم ۲۸۰ عضو دیگر به آلبانی به یک اردوگاه تحت حفاظت شدید در Manze، شهر دورس نقل مکان کردند. نیروهای این سازمان در آلبانی با امکانات رسانه‌ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی در اختیار آن قرار داده‌اند از آن زمان به کارزار رسانه‌ای رو آورده‌ و روزانه به انتشار هزاران توییت و مطلب در راستای براندازی در فضای مجازی پرداختند. آذر ۱۴۰۰ نیز یک روزنامه آلبانیایی از بازداشت تعدادی از اعضای این گروهک تروریستی به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی خبر داد. براساس سند منتشر شده در این خصوص مشخص شد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی، همین باند قاچاق تلاش کرده است حدود ۴۰۰ عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند.

* دو حمله به مقر گروهک منافقین به فاصله یک هفته

۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ اخباری منتشر شد از حمله پلیس آلبانی به این اردوگاه و پلیس آلبانی اعلام کرده بود که بر اساس حکم دادگاه آلبانی و به دلیل نقض توافقات صورت گرفته به این مقر حمله کرده که با مقاومت اعضای این گروه نیز مواجه شد.

یک روز بعد در ۳۱ خرداد ماه ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در یک رشته توییت در این باره نوشت: براساس خبرهای منتشره، صبح روز ۳۰ خرداد، پلیس آلبانی براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم آن کشور، اقدام به ورود به پادگان اشرف جهت بازرسی کرد. دلیل این اقدام، ارتکاب اقدامات مجرمانه و تروریستی توسط منافقین در آلبانی اعلام شد.مقامات ذیربط کشور آلبانی از کشف و ضبط شماری از سیستم‌های الکترونیکی و پهپادهایی که منافقین اقدامات تروریستی خود را به واسطه آنها پیگیری و هدایت می‌کردند، خبر داده و گفتند آنها (منافقین) با اقدامات تروریستی و سایبری، توافق سال ۲۰۱۴ با آلبانی را نقض کرده‌اند.منافقین به دلیل ذات تروریستی خود، همواره خطری برای امنیت میزبان خود خواهند بود، به همین دلیل دولت عراق آنها را اخراج کرد و دولت‌های دیگر نیز از پذیرش آنها خودداری کردند. امیدواریم دولت آلبانی اشتباه خود در میزبانی از این فرقه تروریستی را جبران کند.

از دوره‌گردی‌های این روزهای سرکرده گروهک منافقین تا احضار سفیر ایتالیا

گفتنی است دولت آلبانی در اقدامی یک طرفه و با طرح ادعاهای واهی اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرده است. دولت آلبانی چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ ایران را به حمله سایبری به زیرساخت‌های خود متهم کرد. تیرانا با اعلام قطع روابط سیاسی با ایران، به دیپلمات‌های ایرانی مهلت داد تا ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام دولت آلبانی و با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌ شده از سوی این دولت علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان بر اساس چنین ادعاهای بی پایه‌ای را اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی خواند.«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در توییتی در این باره نوشت: «با "ادی راما" نخست وزیر آلبانی در مورد حملات سایبری علیه متحد ما، آلبانی که بسیاری از اعضای این ائتلاف آن را به ایران نسبت داده‌اند گفت‌وگو کردم. ناتو به حمایت خود از آلبانی ادامه خواهد داد و در همبستگی کامل با این کشور است.» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم در گفت‌وگو با وزیر خارجه آلبانی از این کشور بابت قطع روابط دیپلماتیک با ایران تشکر و قدردانی کرد.

از دوره‌گردی‌های این روزهای سرکرده گروهک منافقین تا احضار سفیر ایتالیا

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل شهریور ۱۴۰۱ در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان، ادعای بی اساس دولت آلبانی را رد کرد و نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرموجه هشدار داد.

سخنگوی وزارت خارجه پنجم تیر ۱۴۰۲ نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: این سازمان تروریستی کارنامه سیاه و ثابت شده‌ای دارد و مدت‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا و اروپا بوده است، ولی در مقطعی با رویکرد سیاسی کاملا سؤال برانگیز آن را از فهرست سیاه خارج کردند و در عین حال ماهیت تروریستی این سازمان بر کسی پنهان نیست. این سازمان با این ماهیت در هر کجا قرار بگیرد می‌تواند برای میزبانان محل خطر و تهدید باشد. بیش از ۱۷ هزار از شهروندان ایرانی اعم از دولتمردان، نمایندگان مجلس و شهروندان عادی توسط این سازمان تروریستی ترور شدند و در هر کجا هستند باید مورد بازخواست و پیگرد کشورهای میزبان قرار بگیرند.مسؤولیت هر کشوری است که اعضای این سازمان در آنجا قرار دارند که اقدام لازم را برای برخورد حقوقی و قضایی علیه آن انجام دهند. در ارتباط با آلبانی دیدگاه‌های خود را برای مقامات آلبانی ارسال کردیم. امیدواریم دولت آلبانی و دولت‌هایی که این گروهک در آنجا هستند، اقدام مسؤولانه‌ای را انجام دهند.

دولت آمریکا نیز به این اقدام پلیس آلبانی واکنش نشان داد و وبگاه شبکه خبری فاکس‌نیوز به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به نامش اعلام کرد: «به واشنگتن اطمینان خاطر داده شد که تمامی اقدامات صورت‌گرفته با رعایت قوانین مربوطه از جمله قوانین محافظت از حقوق و آزادی‌های تمامی افراد در آلبانی انجام شده است. ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی در خاک خود حمایت می‌کنیم.»

فاکس‌نیوز در این گزارش با اشاره به حمایت دولت آمریکا از گروهک تروریستی منافقین در سال‌های گذشته، این موضع‌گیری دولت «جو بایدن» درباره حمله به مقر منافقین را «متزلزل» و پرابهام توصیف کرد.

* حضور سرکرده گروهک منافقین در پارلمان اروپا

پیش از این و در خرداد سالجاری نیز پارلمان اروپا میزبان سرکرده گروهک تروریستی منافقین بود و ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی نهم خرداد ماه ۱۴۰۲ در توییتی نوشت: برخلاف شعارهای حقوق بشری ⁧پارلمان اروپا⁩، جای تأسف است که برخی اعضای آن با چشم بستن بر کارنامه سیاه قاتلان بیش از ۱۷ هزار نفر از کودکان، زنان، مردان، دولتمردان و نمایندگان ملت ایران در مجلس، میزبان سرکرده فرقه‌ای تروریستی شده‌اند. وی پرسید: حقوق بشر⁩ چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟!

* حمله دوباره پلیس آلبانی به مقر گروهک منافقین

هشتم تیر ماه نیز برای دومین بار خبری منتشر شد از ورود پلیس آلبانی به مقر گروهک تروریستی منافقین در این کشور. رسانه‌های محلی هم گزارش دادند نیروهای پلیس آلبانی در ورودی اردوگاه «اشرف ۳» مستقر شده‌اند و همه خودروهایی که این اردوگاه را ترک می‌کنند، کنترل می‌کنند.

پس از آن هم «ادی راما» نخست وزیر آلبانی در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل گفت که گروهک مجاهدین خلق نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه حکومت ایران استفاده کنند. وی دهم تیر ماه در این گفت‌وگو و در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات سایبری منافقین علیه حکومت ایران نیز گفت: آلبانی هیچ قصدی برای در جنگ بودن با ایران ندارد و دوست ندارد که هیچ کسی از مهمانوازی ما سوءاستفاده کند.

ادی راما در ادامه در پاسخ به این سؤال خبرنگار اشپیگل که چرا درخواست «باراک اوباما» در سال ۲۰۱۶ برای میزبانی از هزاران نفر از نیروهای مجاهدین خلق در آلبانی را پذیرفته‌اید؟ گفت: این یک عملیات نجات جان انسان‌ها بود. و وقتی که یک دوست مثل باراک اوباما از ما برای چنین کاری درخواست کمک کرد ما با افتخار آن را قبول کردیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر جای مجاهدین بودید آلبانی را ترک می‌‍‌کردید نیز گفت: «من از خشم نسبت به حکومت ایران آگاه هستم. اما کشور ما به عنوان یک سنگر در جنگی استفاده می‌شود که جنگ ما نیست. بله شما همیشه حق دارید برای آزادی بجنگید، اما اگر این را می‌خواهید خاک آلبانی جای آن نیست و باید آن را ترک کنید.»

«اولسی یازیچی»، نویسنده آلبانی‌تبار که تحقیقاتی درباره این گروهک انجام داده در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت گفته بود: «ما قرار است در یک کشور آزاد و دموکراتیک زندگی کنیم، ولی آنها [منافقین] یک دولت در دولت در آلبانی ایجاد کرده‌اند و قوانین خودشان را اجرا می‌کنند. آنها در آلبانی مثل یک مافیا رفتار می‌کنند- قوانین را زیر پا می‌گذارند، رشوه می‌دهند، پول‌های کثیف خرج می‌کنند، کتک می‌زنند، اعضای جداشده را تهدید می‌کنند، منتقدانی که زیر سؤالشان می‌برند را به جاسوسی برای ایران متهم می‌کنند و با روش‌های استالین‌وار اعضایشان را در داخل اردوگاه کنترل می‌کنند. آخر سر هم ادعا می‌کنند دموکرات‌هایی هستند که ایران را نجات خواهند داد.»

* گردهمایی در پاریس

در این میان، نهم تیر ماه سالجاری نیز دادگاهی در فرانسه ممنوعیت اعلام‌ شده از سوی پلیس این کشور در خصوص تجمع گروهک تروریستی منافقین را لغو کرد و بعد از آن هم پاریس شاهد برگزاری گردهمایی گروهک تروریستی منافقین بود. اقدامی که ۱۱ تیر ماه واکنش ناصر کنعانی را به همراه داشت و این اقدام را به شدت محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: دولتمردان فرانسوی به جای جبران اشتباهات فاحش گذشته در حمایت از قاتلان مردم ایران و نیز تمرکز بر ریشه‌یابی و حل‌ و فصل اساسی مشکلات و بحران عمیق داخلی آن کشور و اصلاح برخوردهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه با شهروندان فرانسه، عرصه را برای گردهمایی تروریست‌هایی فراهم می‌کنند که اخیرا صدای طبل رسوایی آنان در آلبانی به گوش همه جهانیان رسیده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن هشدار نسبت به تبعات سیاسی و حقوقی تداوم رویکرد دولت فرانسه در حمایت و میزبانی از تروریست‌ها و قاتلان شهروندان و مسؤولان ایرانی، تأکید کرد: تروریست‌هایی که با ارتکاب جنایاتی تکان‌دهنده و هولناک، به کشور و ملت خود خیانت کرده‌اند، قطعا از خیانت به حامیان خارجی خود هم دریغ نخواهند کرد. از این نگاه پشتیبانان تروریست‌ها نه تنها هیچ طَرفی از آنها نخواهند بست، بلکه دود اقدامات این آتش افروزان در نهایت به چشم خود آنها خواهد رفت. به دولتمردان فرانسه توصیه می‌کنیم به جای حمایت از اینگونه گروه‌های تروریستی برای ایجاد ترور و آشوب در صحنه داخلی سایر کشورها، به خواسته های مردم فرانسه توجه کنند.

کنعانی یک روز بعد (۱۲ تیر ۱۴۰۲) در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: کشورهایی هستند که از گروه‌های تروریستی و مشخصا فرقه تروریستی منافقین علیه ملت ایران استفاده می‌کنند. کشورهایی که داعیه حقوق بشر دارند و آشکار میزبان رهبران و اعضای این گروهک هستند. شاهد اقدام غیرسازنده و سؤال برانگیز دولت فرانسه درباره نشست اخیر فرقه تروریستی منافقین بودیم. دولت فرانسه هم باید به دولت ایران و هم ملت ایران پاسخگو باشد که با چه توجیهی دستش به خون ۱۷ هزار شهروند ایرانی آلوده است. در خصوص ایران اقدام تروریستی مسلحانه انجام داده است در وقایع اخیر در ایران نقش داشته‌ است. اخیرا اعضایی از این سازمان در ایران بازداشت شدند در عین حال دولت فرانسه در اقدامی آشکار و سؤال برانگیز اجازه می‌دهد این سازمان نشست خود را در فرانسه برگزار و مواضع ضد ایرانی خود دنبال کند. این جزو مطالبات ما از دولت فرانسه است و ایران در مطالبات خود کوتاهی نخواهد کرد.

یک روز بعد (۱۳ تیر) نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در تماس تلفنی با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سوابق و اقدامات تروریستی گروهک تروریستی منافقین، اقدام اخیر دولت آلبانی در مقابله با این تروریست‌ها را اگرچه دیرهنگام، اما تجربه‌ای برای کشورهای اروپایی که با حمایت از آنها امنیت مردم خود را به خطر انداخته‌اند، خواند.

از دوره‌گردی‌های این روزهای سرکرده گروهک منافقین تا احضار سفیر ایتالیا

در پی اغتشاشات سال گذشته در ایران نیز آنگونه که حسین امیرعبداللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی در گفت‌وگوی تلفنی با «خوزه مانوئل آلبارز» همتای اسپانیایی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ گفت: متأسفانه برخی از دولت‌های اروپایی تحت تأثیر دروغ سازی گروهک تروریستی منافقین که سال‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، دچار خطای تحلیل شدند.

* هزینه‌های زیادی که گروهک تروریستی منافقین به آلبانی و روابط دوجانبه با ایران تحمیل کرد

۱۹ تیر ماه نیز ناصر کنعانی در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره تمایل برخی از اعضای گروهک تروریستی منافقین برای بازگشت به ایران بعد از حمله پلیس آلبانی نیز اظهار داشت: از ابتدای انتقال اعضای این فرقه به آلبانی درباره ماهیت تروریستی این سازمان برای آلبانی و مقامات این کشور هشدار دادیم. خوشحالیم که آنها به صدق گفتار ایران در این زمینه پی بردند و در عین حال متاسف هم هستیم که این فرقه هزینه‌های زیادی را بر کشور آلبانی و هم بر روابط دوجانبه بین ایران و آلبانی تحمیل کرده است. بازرسی نیروها و پلیس ضد تروریستی آلبانی از کمپ این فرقه تروریستی و مصادره برخی از اسناد و تجهیزات غیرمتعارف آنها، یک بار دیگر اثبات کرده است که این یک فرقه کاملا تروریستی، خشونت طلب، خلافکار و قانون گریز است و اقداماتش مخل امنیت بین‌المللی نیز هست. در ارتباط با این فرقه از دولت آلبانی انتظار داریم که همانند یک سازمان و فرقه تروریستی با این گروهک برخورد کند.

کنعانی ادامه داد: در عین حال متاسفیم به رغم شناخت دقیق از ماهیت تروریستی این فرقه، کشورهایی در حوزه اروپا همچنان از این فرقه حمایت و از اعضای این فرقه میزبانی کرده و یا میزبان نشست‌های دوره‌ای این گروهک هستند. انتظار داریم دولت‌های مدعی حقوق بشر به مسؤولیت خود عمل کنند. رفتارهای رهبران این فرقه تروریستی با اعضای این سازمان، مصداق بارز نقض حقوق بشر است و از جامعه بین‌المللی انتظار داریم صدای خانواده اعضای گرفتار در این گروهک را بشنوند که حقوق انسانی و بشری فرزندانشان در سایه سیاست های فرقه‌ای در داخل این سازمان به صورت روزمره حال نقض و پایمال شدن است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره رئیس این فرقه تروریستی نیز بیان کرد: رئیس این فرقه یک شخص جنایتکار با پرونده کاملا مشخص است. انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشور و کشورهای پذیرنده این است که این فرد را مطابق قوانین و مقررات بین‌المللی هم مورد تعقیب جنایی قرار داده و هم در اختیار ایران قرار دهند. ایران در چارچوب‌های قضایی و با استفاده از ظرفیت‌های پلیس بین‌الملل درخواست‌های استرداد را برای تعداد قابل توجهی از کشورها که میزبان و محل تردد رهبران و اعضای این فرقه هستند فرستاده و این موضوع را با جدیت دنبال کرده و می‌کند.

* حضور سرکرده گروهک تروریستی در پارلمان ایتالیا و احضار سفیر ایتالیا به وزارت خارجه

در هفته‌ای که گذشت نیز چند تن از نمایندگان پارلمانی ایتالیا از سرکرده گروهک تروریستی منافقین برای حضور در پارلمان دعوت کردند که این تروریست نشاندار در جلسه استماع کمیته روابط خارجی پارلمان ایتالیا حضور یافت. این اقدام «جزوپه پرونه» سفیر ایتالیا در تهران را به وزارت امور خارجه کشاند و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه روز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه در احضار سفیر ایتالیا با تأکید بر تعهدات بین‌المللی ایتالیا در مقابله با تروریسم تصریح کرد: میزبانی چند نماینده ایتالیا از یک جنایتکار تروریست، مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است و جمهوری اسلامی ایران حمایت از تروریسم را در هیچ نوع و شکلی از سوی هیچ‌کس برنمی‌تابد و آن را به شدت محکوم می‌کند.

از دوره‌گردی‌های این روزهای سرکرده گروهک منافقین تا احضار سفیر ایتالیا

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به نفرت مردم ایران از قاتلان ۱۷ هزار شهروند ایرانی، خطاب به سفیر ایتالیا گفت: بدون تردید هر حرکت از سوی هر مرجع و در هر مکان در حمایت از تروریسم محکوم است و جمهوری اسلامی ایران از دولت ایتالیا می‌خواهد تا در عمل اراده جدی خود را برای جلوگیری از تبدیل این کشور به پناهگاهی برای تروریست‌ها نشان دهد.

علاوه بر این «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: منافقین شکست مفتضحانه‌ای در آلبانی خورده‌اند و برای آن که به حیات ننگین خود جان دوباره‌ای بدهند در پارلمان ایتالیا حضور پیدا می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سال گذشته و در گفت‌وگویی با کریستین امانپور مجری و خبرنگار سی.ان.ان عنوان کرده بود: ما مشروعیت خودمان را از مردم ایران می‌گیریم. مردم ما تعداد اندکی منافق تروریست که در خارج از کشور حضور دارند، نیستند.

حمایت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی از این گروهک تروریستی مسبوق به سابقه است و در سالی که گذشت نیز شاهد این روند بودیم. آنچنانکه مایک پامپئو وزیر خارجه دولت ترامپ آذر سال گذشته (۱۴۰۱) در یک نشست ضدایرانی با حمایت از اغتشاشات در ایران تصریح کرد که هیچ امیدی برای همکاری با جمهوری اسلامی وجود ندارد. در این نشست مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین نیز به صورت مجازی شرکت کرده بود. در این ارتباط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۹ آذر ماه در این باره گفت: ائتلاف رژیم آمریکا با تروریست‌ها و قاتلان بیش از ۱۷ هزار شهروند ایرانی آشکارتر شد.اقدام اخیر برخی ورشکستگان سیاسی آمریکا در «تروریسم شویی» و تقدیس شرم آور سرکرده تروریست منافقین و مزدور صدام جنایتکار، چهره دروغین حقوق بشری آمریکا را شفاف‌تر کرد.گرچه توسل رژیم آمریکا به ورشکستگان و جنایتکاران برای اعمال فاشر علیه دولت و ملت ایران، نشان از خالی بودن دست آنان است، اما این واقعیت، چیزی از مسؤولیت‌های حقوقی و بین‌المللی واشنگتن در نقض حقوق ملت ایران و حمایت آشکار از یک سازمان تروریستی شناسنامه‌دار کم نمی‌کند.

بهمن سال گذشته نیز بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا از قطعنامه‌ای حمایت کردند که ضمن طرح اتهامات تکراری درباره اغتشاشات در ایران حاوی بندهایی در حمایت از گروهک تروریستی منافقین بود. این قطعنامه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان معرفی شد و مورد حمایت ۱۶۵ قانونگذار از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قرار گرفت. قطعنامه مذکور ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به «نقض حقوق بشر»، از آنچه طرح «مریم رجوی برای آینده ایران خوانده شده» حمایت کرده بود. این قطعنامه با واکنش ایران مواجه شد و در این خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ در توییتر نوشت: حمایت ۱۶۵ تن از اعضای کنگره آمریکا از منافقین، یک بار دیگر پیوند عمیق نظام آمریکا با تروریسم را به جهانیان نشان داد. البته‌ عجیب نیست! رژیمی که به تأسیس و استفاده ابزاری از داعش مبادرت کرد، در تداوم حمایت و استفاده ابزاری و سیاسی از قاتلان ۱۷ هزار شهروند ایرانی احساس شرم نمی‌کند!

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز ۲۲ بهمن ماه به قطعنامه کنگره آمریکا واکنش نشان داد و اظهار داشت: قطعنامه بی ارزش کنگره آمریکا در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، بار دیگر اثبات کرد که آنها به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم و سناریوی داعش برای ویرانی ایران هستند، همان روشی که در به کارگیری ابزاری داعش طی سال‌های اخیر به ویرانی سوریه و عراق انجامید.

علاوه بر این، اسفند سال گذشته نیز «باب بلکمن» نماینده پارلمان انگلیس و رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و رژیم صهیونیستی در توییتی از دیدارش با سران گروهک تروریستی منافقین در آلبانی خبر داد و سرکرده این گروهک تروریستی را رئیس جمهور منتخب شورای ملی ایران خواند. اقدامی که با واکنش سید مهدی حسینی‌متین کاردار ایران در لندن روبرو شد و وی در توییتر در این باره نوشت: چگونه ملاقات با منفورترین دشمن ملت ایران قابل توجیه است، مگر اینکه شما با آنها در دشمنی و خصومت با مردم ایران، هم‌نظر و همسو باشید. مردم ایران هرگز دشمنان خود را که از سازمان تروریستی (گروهک منافقین) که بیش از ۱۷ هزار بیگناه را کشته‌، حمایت می‌کنند، نمی‌بخشند.

از سوی دیگر، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا اسفند ۱۴۰۱ نیز در جمع اعضای گروهک تروریستی منافقین و ضدانقلاب در واشنگتن گفت که خواستار یک جمهوری سکولار و بدون دانش هسته‌ای در ایران است.

در این میان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز اسفند سال گذشته در گزارشی به نقش آمریکا در تحمیل تروریست‌های گروهک منافقین به آلبانی و در پی آن کشانده شدن این کشور ضعیف ناتو به «گرداب بلاتکلیفی و نبردهای ژئوپولیتیک» پرداخت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس