راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب برای ادارات و شرکت ها

در سازمانها و ادارات، خرید دستگاه حضور و غیاب میتواند در تنظیم یک برنامه دقیق و منظم برای ورود و خروج کارکنان موثر باشد. بهطور کلی هر ارگانی برای اینکه یک مجموعه هدفمند داشته باشد، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرد که معمولا نظارت بر حضور کارکنان در زمینه بررسی عملکرد نقش پررنگی را ایفا میکند.

زمانی که تعداد کارکنان زیاد باشد، استفاده از روشهای سنتی برای بررسی حضور افراد در محل کار کاربرد چندانی ندارد و باعث اتلاف وقت میشود. از همین رو در دنیایی که روزبهروز با پیشرفت تکنولوژی سعی دارد که فعالیتهای مختلف را آسانتر کند، بهتر است که همگام با این پیشرفت حرکت کنید، اما بهترین مدل دستگاه حضور و غیاب را از کجا تهیه کنیم؟

چرا خرید دستگاه حضور و غیاب اهمیت دارد؟

اتوماسیون اداری همواره دچار تغییراتی میشود و سعی بر این است تا در سازمانهای مختلف مدیریت بهینه منابع انسانی به بهترین شکل انجام شود تا امکان ایجاد یک نظام هدفمند را فراهم کند، در همین راستا خرید دستگاه حضور و غیاب میتواند با نظارت دقیق بر تردد کارکنان یک ابزار کمک مدیریتی مناسب باشد.

مکانیزم ساخت این دستگاهها بهگونهای است که شما میتوانید بهراحتی رفتوآمد کارکنان را بررسی کنید و با توجه به اینکه درحالحاضر مدلهای متنوعی از آنها در بازار موجود است امکان بروز تقلب نیز وجود ندارد. بهطور کلی مزایایی که این ابزارها برای شما فراهم میکنند شامل موارد زیر است:

  • بررسی اطلاعات دقیق ورود و خروج کارکنان
  • با در اختیارداشتن اطلاعات حضور پرسنل، امکان محاسبه حقوق و دستمزد براساس میزان عملکرد راحتتر خواهد بود.
  • سهولت در بررسی آمارها در مقایسه با روشهای دستی که معمولا با بروز خطا همراه است.

انواع مدلهایی که میتوانید برای خرید دستگاه حضور و غیاب انتخاب کنید

از زمان آغاز به ساخت این محصولات در هر دوره تغییرات مثبتی در نحوه عملکرد دستگاههای حضور و غیاب ایجاد میشود تا بتواند کارایی بهتری داشته باشد، یکی از موارد مهم در این زمینه هوشمندسازی این تجهیزات است که باعث شده تا روند ثبت تردد بدون دخالت انسان انجام شود و به شما این امکان را میدهد تا متناسب با مشخصههایی که در نظر دارید یکی از آنها را انتخاب کنید.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

همانطور که از نام این تجهیزات مشخص است، در واقع شما با تهیه دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی میتوانید اثر انگشت هر یک از کارکنان را در دستگاه ثبت کنید تا نظارت بر ورود و خروج افراد به این صورت بررسی شود.

البته این امکان وجود دارد که برای جلوگیری از بروز خطا، اثر چند انگشت از افراد را در سیستم ثبت کرده تا درصورتیکه یکی از آنها ناخوانا بود بتوانید از اثر دیگر انگشتان استفاده کنید.

با توجه به اینکه امکان بروز خطا در این نوع دستگاه تقریبا صفر است و حضور فرد برای ثبت اثر انگشت الزامی خواهد بود، بنابراین میتوان انتظار داشت که نظارت شما بر تردد کارکنان بهصورت دقیق و منظم انجام میشود و امکان تقلب وجود ندارد.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

نمونههای کارتی دارای 2 مدل مختلف هستند که به بازار عرضه میشوند و در نامهای مغناطیسی و بارکدخوان وجود دارند. دستگاه با خواندن بارکد میتواند اطلاعات شخصی که ذخیره شده را تشخیص دهد.

در مدلهای مغناطیسی نیز تنها کافیاست تا فرد کارت را به دستگاه نزدیک کند و از این طریق اطلاعات موردنظر در دستگاه تشخیص داده میشود. البته باید در نظر داشته باشید که یکی از معایب اصلی چنین مدلی بهکارگیری یک فرد برای نظارت بر روند انجام کار خواهد بود.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

عملکرد این دستگاهها براساس بخشهایی از صورت افراد در نظر گرفته میشود و درواقع پایه و اساس آن مطابق با ثبت چهره بهصورت بیومتریک است. از همین رو برخی از نقاط در پیشانی، فاصله میان 2 چشم و اندازه بینی در دستگاه به ثبت میرسد و یکی از سریعترین مدلها برای ثبت آمار تردد محسوب میشود.

برای انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره باید معیارهایی را مد نظر قرار دهید که شامل سرعت آن در هنگام تشخیص و همچنین برخورداری از ضریب خطایی در حد صفر است. بهطور کلی قیمت این مدل در مقایسه با نمونههای دیگر بیشتر است که با توجه به قابلیتهای مناسب آن امری طبیعی خواهد بود.

راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب برای ادارات و شرکت ها

در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

هرچند عملکرد اصلی تمامی دستگاههای حضور و غیاب بهمنظور ثبت تردد افراد است. اما امکاناتی که هر کدام از آنها در اختیار شما قرار میدهند و نوع مکانیزمی که برای انجام این کار در نظر گرفته میشود، متفاوت خواهد بود.

با در نظرگرفتن تمامی امکانات و ساختارهای مختلفی که برای انواع دستگاههای موجود در بازار دیده میشود، زمانی که قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارید بهتر است به چند مشخصه مختلف توجه داشته باشید که شامل موارد زیر است:

  • نحوه شناسایی: تکنولوژی مورد استفاده برای این تجهیزات براساس تشخیص چهره، خواندن اطلاعات یا تشخیص خطوط دست و اثر انگشت است که شما میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید که البته این مورد به نحوه فعالیت سازمانی شما نیز بستگی دارد.
  • ظرفیت ثبت اطلاعات: مورد دیگری که اهمیت دارد این است که دستگاه موردنظر توانایی ثبت چه تعداد کاربر و چه میزان ترددی را دارد.
  • قیمت: اگر اولویت اصلی شما خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان است انتخاب نمونههای کارتی برای شما مناسبتر خواهد بود. البته باید در این خصوص نیز میزان کارایی و کیفیت مدل انتخابی را مورد بررسی قرار دهید.

برای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب به کجا مراجعه کنیم؟

شرکت زمان پرداز یکی از بهترین عرضهکنندگان سیستمهای حضور و غیاب است. این شرکت سعی دارد تا با ارائه نمونههای باکیفیت و مناسب، فرایند نظارت بر تردد کارکنان را برای سازمانها تسهیل کند.

انواع دستگاههای حضور و غیاب این شرکت بدون واسطه و مستقیم به دست شما میرسد و از قیمت مناسبی برخوردار است، در ضمن با خرید از این شرکت میتوانید از خدمات مطلوب آنها شامل 12 ماه گارانتی، نصب و راهاندازی رایگان بهصورت آنلاین و دریافت نرمافزار حقوق و دستمزد رایگان نیز بهرهمند شوید.

جمعبندی

خرید دستگاه حضور و غیاب میتواند برای نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان و انجام این فرایند بهصورت هوشمند که معمولا با کمترین خطا همراه است، انتخاب بسیار مناسبی باشد. از همین رو شما میتوانید انواع دستگاههای کارتی، اثر انگشتی و تشخیص چهره را با مکانیزمهای مختلف خریداری کنید. برای این منظور شرکت زمان پرداز انتخاب بسیار خوبی برای تهیه بهترین مدلها و دریافت خدمات مطلوب خواهد بود.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس