افزایش فروش کافی شاپ با راه اندازی باشگاه مشتریان

 

کافی‌شاپ داشتن می‌تواند لذت بخش‌ترین کسب‌وکار دنیا باشد؛ به شرط اینکه با راه اندازی باشگاه مشتریان آشنا باشید تا در فروش خود به مشکل نخورید. امروزه بدون داشتن مشتریانی وفادار که با تکرار در خریدهایشان رشد کسب‌وکار را تضمین می‌کنند، به سختی می‌توانید سرپا بایستید. یک باشگاه مشتری بستری را برای تعامل عمیق با مشتریان فراهم می‌کند و در صورتی که به درستی اجرا شود، باعث ایجاد روابط موثر و بلندمدت می‌شود؛ و این یعنی گشودن دریچه جدیدی بروی فروش. با این اوصاف، در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه و از چه طریقی می‌توانید با راه‌اندازی چنین باشگاهی، فروش خود را به طرز محسوسی افزایش دهید.

با جمع‌آوری شماره موبایل، نصف راه را رفته‌اید!

 ایجاد باشگاه مشتریان با دستگاه شماره گیر مشتری

 

مهم‌ترین عاملی که باشگاه مشتریان را پویا و سرزنده نگه می‌دارد، ارتباط پیوسته و عمیق با مخاطبین است. این ارتباط باید به روش مستقیم و تک به تک صورت گیرد تا موثر واقع شود و در نظر مشتری ارزشمند باشد؛ از همین رو بهترین روش ایجاد بستر ارتباط، استفاده از دستگاه شماره گیر مشتری است. به کمک این دستگاه می‌توانید شماره همراه مشتریان را ذخیره کنید و از طریق پیامک همیشه با آن‌ها در ارتباط باشید و پیام‌های سفارشی و شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ارسال کنید. به این ترتیب اثرگذاری ارتباط در بالاترین حد خود حفظ می‌شود.

با انجام این کار شما نصف راه را رفته‌اید. وقتی شماره افراد را در اختیار داشته باشید می‌توانید آن‌ها را در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی کنید و باشگاه مشتری خود را فورا ایجاد کنید. در این باشگاه می‌توانید با بکارگیری برخی نکات ساده (اما مهم) فروش خود را به اوج برسانید.

فروش از طریق ایجاد برنامه های وفاداری

فروش بیشتر از طریق ایجاد برنامه های وفاداری مشتریان

 

برنامه های وفاداری انواع بسیار زیادی دارند. این برنامه‌ها که هر کدام استراتژی خاصی را دنبال می‌کنند باعث می‌شوند که افراد به ارتباط بیشتر با کافی‌شاپ شما راغب شوند و همیشه برای گذراندن اوقات خود یا دلایل دیگر به سراغ شما بیایند. برخی از این برنامه‌ها را در زیر ببینید و بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

امتیازی

به ازای هر خرید مشتریان، به آن‌ها امتیاز بدهید. امتیازاتی که بتوانند از آن‌ها برای دریافت قهوه رایگان (یا سفارشات دیگر) استفاده کنند. امتیازی که افراد از هر خرید به‌دست می‌آورند را برای‌شان از طریق پیامک ارسال کنید و با این کار یک فرصت طلایی برای خرید بعدی‌شان را به آن‌ها یادآور شوید.

سطح بندی

مشتریان خود را سطح‌بندی کنید. این روش به جرات یکی از رایج‌ترین و پر بازده‌ترین انواع باشگاه مشتری است. در این مدل افراد به گروه‌های مختلفی (مانند، برنزی، نقره‌ای، طلایی، ویژه و غیره) تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از مشتریان شما بسته به این که در کدام یک از این سطوح مختلف عضو باشگاه هستند، خدمات متفاوتی دریافت می‌کند. به طور مثال می‌توانید برای دارندگان اشتراک سطح ویژه، یک تخفیف دائمی ۲۰ درصدی روی تمام سفارشات‌شان در نظر بگیرید. همچنین قابلیت ارسال رایگان قهوه به آدرس دلخواه افراد نیز می‌تواند جزو این خدمات باشد.

گیمیفیکیشن

این مدل از برنامه های وفاداری بر بازی استوار است. در این مدل شما می‌توانید با ایجاد چالش‌ها و بازی‌های جذاب، افراد را به تعامل (خرید بیشتر) وادار سازید. به طور مثال می‌توانید مسابقاتی را برگزار کنید که افراد به بهانه آن‌ها به سراغ‌تان می‌آیند؛ مانند مسابقات شطرنج، تخته نرد یا غیره. برای شرکت و کسب امتیاز در هر کدام از این مسابقات جوایزی را در نظر بگیرید تا افراد به شوق بدست آوردن آن‌ها تلاش کنند.

فروش بیشتر از طریق هدفمند سازی تبلیغات

راه اندازی باشگاه مشتریان از طرق مختلف می‌تواند انقلابی در فروش شما ایجاد کند؛ یکی از این راه‌ها، افزایش فروش از طریق هدفمندسازی تبلیغات است. در واقع این باشگاه به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را بر اساس فاکتورهای دلخواهی از هم تفکیک کنید و برای هر کدام یک دسته‌بندی ایجاد کنید. سپس می‌توانید برای هر دسته تبلیغات خاصی را طراحی کنید که مطمئن هستید نظر آن‌ها را جلب می‌کند. در آخر فقط کافی است برای هر دسته تبلیغ مخصوص به خود را بفرستید تا معجزه فروش را ببینید. به این طریق افراد هر گروه بر اساس نیازها و علایق‌شان دقیقا همان تبلیغاتی را می‌بینند که به آن نیاز دارند و این یعنی تبلیغات هدفمند.

برای درک بهتر، تصور کنید شما مشتریان خود را بر اساس اوردهایی که در کافی‌شاپ شما سفارش می‌دهند دسته‌بندی کرده‌اید. پس از گذشت چند هفته یا چند ماه متوجه می‌شوید که هر کدام از مشتریان شما به چه سبکی از نوشیدنی‌ علاقه دارد. ممکن است بعضی‌ها عاشق قهوه باشند و بعضی دیگر حتی لب به آن نزنند؛ بنابراین منطقی نیست که پیامک تخفیف ویژه برای نوشیدنی اسپرسو یا امریکنو را به تمام افراد نشان دهید. این دسته‌بندی به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را بر اساس نیازهایشان به گروه‌های مختلفی تقسیم کنید و بازدهی تبلیغات و فروش را افزایش دهید.

تبلیغات دهان به دهان

راه اندازی باشگاه مشتری به مرور زمان باعث افزایش رضایت افراد از کافی شاپ شما می‌شود. آن‌ها با جوایز، تخفیف‌های فراوان یا هر نوع پاداش دیگری که از شما دریافت کرده‌اند حالا تبدیل به بنرهای زنده تبلیغاتی شما هستند. نزد دوستان و آشنایان خود از کافی‌شاپ شما می‌گویند و هر زمان صحبت از محلی برای دور هم نشینی و میل کردن قهوه به میان آید، یاد شما می‌افتند. راه افتادن تبلیغات دهان به دهان از نتایج ثانویه راه اندازی باشگاه مشتری است و به جرات یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی دنیا است که کسب‌وکارها برای راه افتادنش حاضرند هر هزینه‌ای را متقبل شوند.

برنامه های ارجاع و معرفی

یکی دیگر از قدرتمندترین بازوهای باشگاه مشتریان که به فروش بیشتر کمک می‌کند، برنامه‌های معرفی و ارجاع است. در واقع شما می‌توانید به مشتریان خود در ازای معرفی دوستان و آشنایان خود پاداش و جایزه بدهید. البته دقت کنید که این پاداش چه مادی، چه معنوی باید آنقدر ارزشمند باشد که افراد به آن علاقه نشان دهند. تخفیف یا سفارش رایگان شاید آنقدر وعده وسوسه‌انگیزی برای پاداش نباشد، در حالی که اعطای نشان «مشتری VIP» نظر افراد را به خود جلب می‌کند. در ضمن برای اینکه خیال‌تان از عالی بودن این نشان (یا جوایزی از این دست) راحت شود، می‌توانید مزایایی مانند «عدم نیاز به رزرو» را برای دارنده این نشان قائل شوید.

برای تاثیرگذاری و افزایش مشارکت در این برنامه، می‌توانید یک قدم فراتر از این جوایز معمولی بروید و برای افرادی که دارای نشان «مشتری VIP» هستند، برنامه‌های بهتری را در نظر بگیرید. مثلا می‌توانید آن‌ها را به یک کلاس رایگان «آشنایی با انواع اوردهای کافی‌شاپ و آموزش تهیه آن‌ها در خانه» دعوت کنید.

حرف آخر

فقط یک قدم دیگر با شروع عصر طلایی کافی‌شاپ خود، یعنی عصر فروش فاصله دارید. این قدم تماس با شرکت دایرکت است که در حوزه ارتباطات فعال بوده با ارائه دستگاه ذخیره شماره موبایل به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های مختلف کمک می‌کند تا باشگاه مشتری خود را راه‌اندازی کنند. تمامی محصولات دایرکت حول محور همین هدف می‌چرخند و برای افزایش تاثیرگذاری روی مشتریان طراحی شده‌اند. از پایه‌های شیک و محکم برای دستگاه گرفته، تا پنل بسیار قدرتمند پیامک که به دستگاه متصل است و ۲۱ امکان حیرت‌انگیز را در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهد.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس