کد خبر 1515690
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

چگونه تمیز کردن خانه را شروع کنم؟ این سوالی نیست که بسیاری از مردم قبل از شروع به کار به آن فکر کنند. کسانی که بدون آمادگی قبلی شروع به تمیز کردن خانه می کنند، معتقدند که هیچ دستورالعمل تمیزکاری خاصی وجود ندارد و فرآیند تمیز کردن بدون توجه به اینکه از کجا شروع می شود یکسان است. در عوض، آنها معتقدند که تنها قانون مهم نظافت، تمیز کردن کل خانه است. اما حقیقت نسبتاً متفاوت است. خانه داری استانداردهای خاص خود را دارد و اگر آنها را رعایت کنید در زمان و تلاش خود صرفه جویی خواهید کرد.

و اکنون، بیایید به سؤالی که در ابتدا مطرح کردیم بپردازیم: برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم ؟

آشپزخانه؟ اتاق نشیمن ؟حمام یا اتاق خواب؟ هر خانه ای، چه بزرگ و چه کوچک، اجزای زیادی دارد که در نهایت باید تمیز شوند. اما هر یک از این مناطق باید مطابق با اهمیت مشخص تمیز شوند. نظافت منزل را از کجا شروع کنیم موضوعی است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم. بنابراین، اگر از تمیز کردن خانه خود به روش سنتی و آسیب رسان خسته شده اید و می خواهید همین الان به صورت حرفه ای این کار را شروع کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم

بیایید مستقیماً به سراغ موضوع برویم و دریابیم که چگونه شروع به تمیز کردن خانه خود کنیم. توصیه ما این است که تمیز کردن خانه را در آشپزخانه شروع کنید، به حمام بروید و سپس در قسمت نشیمن و غذاخوری به پایان برسانید:

آشپزخانه

توصیه می شود اولین تلاش خود را روی تمیز کردن آشپزخانه متمرکز کنید. آشپزخانه به احتمال زیاد مهم‌ترین اتاق در هر خانه است و تمیز نگه داشتن آن به برداشت کلی از تمیزی کمک می‌کند. شاید بتوان ادعا کرد که با تمیز کردن این قسمت، حدود نیمی از خانه تمیز شده است. برای تمیز کردن آشپزخانه، توصیه می کنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نظم دادن به محتویات داخل کابینت و تمیز کردن آن ها
  • تمیز کردن فریزر و یخچال و خلاص شدن از شر وسایل اضافی
  • اجاق گاز، درهای کابینت و سایر سطوح را از گرد و غبار و لکه های چربی تمیز کنید.
  • تمیز کردن سینک
  • لوازم آشپزخانه اضافی که نیاز به تمیز کردن دارند.
  • جارو زدن کف آشپزخانه
  • اتمام کار کار با استفاده از کف شوی خانگی

تمیز کردن کف آشپزخانه با یک کف شوی خانگی فرآیند نسبتاً ساده ای است. ابتدا هرگونه فرش، مبلمان یا موانع را از کف آشپزخانه بردارید. این کار تمیز کردن کل سطح را آسان تر می کند. سپس به سراغ تمیز کردن کف آشپزخانه بروید. فراموش نکنید که قبل از استفاده از کف شوی خانگی ، کف را جارو بکشید تا کثیفی ها، زباله ها و…از بین برود.

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم

حمام و سرویس بهداشتی

بعد از تمیز کردن آشپزخانه به سراغ حمام و سپس توالت بروید. قبل از تمیز کردن توالت و حمام ابتدا از شر وسایل دور ریختنی و تمام شده مانند قوطی شامپو، نرم کننده و… خلاص شوید. پس از آن، شیرآلات را به طور ایده آل به وسیله بخارشو کارچر بشویید تا شفاف شوند. در نهایت سینک را پس از تمیز کردن سنگ توالت با استفاده از ماده شوینده مخصوص توالت (طبق دستور تمیز کننده) ضدعفونی کنید.

اتاق نشیمن و غذاخوری

سالن پذیرایی و اتاق نشیمن باید تمیز تر از سایر قسمت های خانه باشد، زیرا بیشترین فضا را اشغال کرده و مکانی است که بیشتر در معرض دید میهمانان است. هنگام تمیز کردن این قسمت، مطمئن شوید که زمان مشخصی را برای تمیز کردن کفپوش اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که گرد و غبار روی دیوارها را نیز به دقت پاک کنید.

شستشوی سطوح شیشه ای خانه

تمیز کردن شیشه به هیچ وجه ساده نیست، به همین دلیل است که بسیاری از افراد با پرداخت هزینه خدمات خانه داری، افراد حرفه ای را استخدام می کنند.

با این حال، اگر فکر می کنید می توانید خودتان شیشه ها را پاک کنید، توصیه های زیر را رعایت کنید:

هنگام شستن پنجره ها به صورت دایره ای حرکت نکنید. این حرکات رگه‌ها و آثار کثیفی روی شیشه باقی می‌گذارند و ظاهری کثیف به آن می‌دهند. دست خود را به صورت افقی، از بالا به پایین شیشه، به جای حرکت دایره ای تکان دهید.

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم

تمیز کردن مبلمان

آلودگی همه نوع تهدیدی برای اثاثیه منزل است. وقتی روی مبل می‌نشینیم یا وقتی پنجره را باز می‌کنیم تا هوای تازه وارد شود، گرد و غبار به روی مبل جمع می‌شود. روش ایده آل برای شستن مبل استفاده از انواع مبل شوی خانگی است. اما بسته به پارچه مبل، خودمان هم می توانیم این کار را با کمک یک پارچه مرطوب و مواد شوینده انجام دهیم.

چندین نکته مفید برای تمیز کردن خانه

  • پس از استفاده از هر چیزی، آن را به محل مناسب خود برگردانید. با این کار خانه تا حد مشخصی از سازماندهی را حفظ می کند و دیگر نیازی به صرف وقت برای مرتب کردن آن ندارید.
  • قبل از شروع، یک استراتژی دقیق برای تمیز کردن هر قسمت از خانه داشته باشید. می توانید لیستی از کارهای خانه برای تکمیل کردن تهیه کنید تا ذهن شما آزاد باشد و بتوانید سریعتر کار کنید.
  • هنگام تمیز کردن خانه همیشه یک سبد در نزدیکی خود داشته باشید و وسایل اضافی را داخل آن قرار دهید. در پایان پروژه، اشیاء مفید را از سبد خارج کرده و موارد دور ریختنی را دور بریزید.
  • به منظور حفظ سلامت خانواده از استفاده از شوینده های شیمیایی خودداری کنید.
  • از سخت‌ترین قسمت‌های خانه برای تمیز کردن شروع کنید، سپس در پایان روز به سراغ قسمت‌های ساده‌تر بروید تا حتی اگر خسته‌اید بتوانید آنها را تمیز کنید.

در نهایت، اگرچه ممکن است شما برای انجام کارهای نظافتی و تمیز کردن خانه شیوه های خاص خود را داشته باشید ، در این پست سعی کردیم در مورد نظافت منزل به شما توصیه‌هایی مفید ارائه کنیم.

گستره وسیع لوازم و تجهیزات نظافتی ممکن است انتخاب و خرید ابزار ایده آل برای روش تمیز کردن مورد نظر ما را دشوار کند. بمنظور انتخاب و خرید این تجهیزات از فروش اینترنتی محصولات کارچر می توانید با شماره 87185111-021 تماس بگیرید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس