نیروی هوایی اوکراین: برای برتری هوایی بر روسیه به 128 جنگنده نیاز داریم

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که برای جایگزینی جنگنده‌های قدیمی و کسب برتری هوایی بر روسیه، این کشور به ۱۲۸ جنگنده نیاز دارد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که برای جایگزینی جنگنده‌های قدیمی و کسب برتری هوایی بر روسیه به ۱۲۸ جنگنده نیاز دارد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» به نقل از «خبرگزاری دولتی اوکراین»، «یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ما به ۱۲۸ جنگنده برای جایگزینی ناوگان هواپیماهای قدیمی نیاز داریم.»

او گفت اگر ۴۲ جنگنده از سوی هلند و دانمارک به اوکراین تحویل داده شود، این برابربا چهارگردان پروازی است.

وی افزود که بیش از ۱۰۰ جنگنده برای فرودگاه‌های مختلف نیاز است تا به چالش‌های مختلف پاسخ دهند و به اهداف مختلف روسیه حمله کنند.

هلند و دانمارک روز یکشنبه متعهد شدند ۴۲ فروند جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین ارسال کنند. این کشورمدتهاست که برای برخورداری از دفاع هوایی برابر حملات هوایی روسیه به دنبال جنگنده است.

زلنسکی چندی قبل تاکید کرد پدافند اوکراین هنوز قادر به محافظت از کل خاک این کشور برابر حملات روسیه نیست.وی گفت: «متاسفانه هنوز سامانه‌های پدافند هوایی باکیفیت برای محافظت از کل خاک خود نداریم.»

در تحولی دیگر، «ولادیمیر باربین» سفیر روسیه در دانمارک روز دوشنبه گفت که تصمیم هلند و دانمارک برای ارسال جنگنده به اوکراین فقط جنگ را تشدید و روند عملیات نظامی ویژه روسیه را طولانی‌تر می‌کند.

«اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی سابق آمریکا نیز گفت که رئیس‌جمهور اوکراین نمی‌داند که وارد کردن جنگنده‌های اف-۱۶ نمی‌تواند موقعیت نیروهای مسلح اوکراین را که از وارد آمدن خسارات سنگین در جبهه رنج می‌برند، تغییر دهد. وی درباره قصد هلند برای انتقال اف-۱۶ به اوکراین نوشت: «همه آن‌ها ظرف یک ماه سرنگون خواهند شد..این کمک‌ها تنها توهم امنیت را برای کی‌یف ایجاد خواهد کرد.»

پیشتر، وبگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» به نقل از یک کارشناس هوانوردی نوشته بود که جنگنده اف-۱۶آنقدر شکننده است که به پایگاه‌های هوایی ویژه نیاز دارد و این پایگاه‌ها می‌توانند توسط روسیه شناسایی و هدف قرار گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    4 5
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس