کد خبر 1520082
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

کمپروسور قطعه ای می باشد که نقش اساسی در اکثر دستگاه های صنعتی ایفا می کند. این قطعه در واقع وظیفه متراکم کردن و کاهش حجم گاز ها را به عهده دارد که نتیجه آن افزایش فشار گاز است.اما سوال اینجاست که در صورت ایجاد نقص فنی امکان تعمیر کمپروسور وجود دارد؟ اگر وجود دارد بهترین مرجع برای این کار کجاست؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید. شرکت رادوکو، با سال ها تجربه موفق و تیم مجرب کارشناسان خود، از قوانین و استاندار های مشخصی در تعمیر انواع کمپرسور بهره گرفته و می تواند به شما در تعمیر این تجهیزات مهم یاری برساند

مرکز تخصصی تعمیر انواع کمپرسور

انواع مشکلاتی که می تواند برای کمپرسور شما ایجاد شود:

در کمپرسور های بادی مشکلاتی نظیر، داغ شدن بیش از حد دستگاه که بر اثر نرسیدن روغن به آن اتفاق می افتد، درست کار نکردن پمپ روغن، بالارفتن فشار هوا در خروجی پمپ که معمولا با تعویض سر پیچ حل می شود. کافی نبودن مقدار هوا خروجی از پمپ، علت بروز مشکل می تواند کثیف بودن فیلتر خروجی باشد با تعویض این فیلتر ها مشکل حل می شود. و ...

در کمپرسور اسکرو ایراداتی مشابه با نوع بادی ممکن است برای این نوع کمپرسور هم رخ دهد؛ مخلوط شدن هوا فشرده با روغن، داغ کردن دستگاه، پایین بودن دبی هوا در خروجی پمپ ... و مواردی از این قبیل.

اهمیت سرویس و نگه داری در پروسه تعمیر کمپروسور

ما با رعایت یکسری نکات ساده می توانیم طول عمر کمپرسور را افزایش دهیم. کمپرسور نیز از این قاعده مستثنا نیست. با رعایت کردن نکاتی مثل چک کردن روغن دستگاه، بررسی درست کار کردن شیر آب و روغن، تمیز بودن فیلتر هوا، توجه به میزان صدایی که کمپرسور تولید می کند و اطمینان از نشتی نداشتن دستگاه می توانیم فرآیند تعمیر کمپرسور را به تعویق اندازیم.این نکات شامل موارد زیر میباشد

بررسی شیر آب و روغن:

این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است و سیستم هایی نیز برای جدا سازی این دو مورد تعبیه شده اند اما این سیستم ها تنها زمانی کارایی دارند که شیر های تخلیه این دو به درستی عمل کند

تمیز بودن فیلتر های هوا:

در صورت کثیف بودن فیلتر هوا دستگاه به مقدار بیشتری کار می کند و علاه بر افزایش فشار بر روی دستگاه، میزان مصرف برق نیز بالا می رود. پس لازم است که هر 30 روز یکبار این فیلتر ها چک شده و 3 تا 6 تای آنها در هر نوبت تعویض شوند.

تعویض نمودن المنت روغن

  • المنت ها هم باید منظم چک شوند. باید به ازای هر 1000 ساعت کارکرد، نسبت به تعویض روغن اقدام کنیم چرا که با هر 2 psi افت فشار در دستگاه 1% افزایش مصرف برق خواهیم داشت.

• توجه به میزان صدایی که کمپرسور تولید می کند، صدایی که از دستگاه خارج می شود می تواند از شل بودن تسمه ها و پیچ ها و سایر اجزا، خبر دهد.

• توجه کنید که دستگاه نشتی نداشته باشد:

بررسی کردن دما دستگاه:

دما دستگاه معمولا در اثر تعویض نکردن به موقع فیلتر ها و روغن دستگاه رخ می دهد و می تواند برای دستگاه مشکلات متعددی را به وجود آورد

مرکز تخصصی تعمیر انواع کمپرسور

مشکلات متداول انواع کمپرسور اسکرو

حال میخواهیم به صورت اختصاصی و خلاصه به مشکلاتی که ممکن است برای کمپرسور اسکرو پیش بیاید و ما را مجبور به تعمیر دستگاه خود کند بپردازیم

1-خاموش شدن ناگهانی کمپرسور اسکرو در دما های بالا

علت بالا رفتن دما کمپرسور اسکرو را می توان در موارد زیر جستجو کرده و منشا آن را برطرف کرد:

• چرخش فن خنک کننده کمپرسور در جهت مناسب

• بالا بودن درجه حرارت محیط و نبود سیستم تهویه مناسب

• به کارگیری روغن و روانکاو غیر استاندارد در دستگاه

• کثیف بودن رادیاتور خنک کننده کمپرسور و نیاز به تمیز کردن آن برای تعمیر کمپرسور اسکرو

• وجود جرم و کثیفی در مسیر جریان روغن دستگاه و در نتیجه گرفتگی راه آن

• خرابی در شیر ترموستات دستگاه

2-میزان ناکافی فشار و حجم هوا تولیدی کمپرسور اسکرو

تعمیر هواساز کمپرسور می تواند یکی از راه حل های موثر در رفع این مشکل باشد. اما پیش از آن لازم است که به بررسی موارد زیر بپردازید:

• عدم وجود نشتی در اتصالات لوله های دستگاه

• باز بودن شیر کنترل ورودی کمپرسور

• تمیزی فیلتر هوا

• سالم بودن فیلتر سپراتور یا جدا کننده و بررسی اختلاف فشار با استفاده از آن

عدم تولید فشار توسط هواساز کمپرسور اسکرو

در این حالت با وجود روشن بودن دستگاه و گردش هواساز، همچنان فشار هوایی به وجود نمی آید. این امر دو علت عمده دارد:

  • مشکل در برق ورودی به شیر سلنوئیدی
  • خرابی در سیم پیچی شیر برق

نشت هوا کمپرسور از سوپاپ اطمینان

بررسی سلامت سوپاپ اطمینان، یکی از مهم ترین قدم ها در عیب یابی کمپرسور باد اسکرو است. تعمیر کمپرسور ها در این حالت، در طی مراحل زیر انجام می شود:

  • بررسی سیستم PLC، کلید خودکار و تنظیمات فشار دستگاه
  • بررسی سلامت شیر کنترل ورود هوا به هواساز

3-وجود روغن در هوا متراکم کمپرسور اسکرو

علت روغن دادن کمپرسور اسکرو را می توان به یکی از موارد زیر نسبت داد:

  • بالا بودن بیش از اندازه حجم روغن کمپرسور
  • مشکل در فیلتر سپراتور بادی
  • بالا بودن درجه حرارت دستگاه
  • به کارگیری روغن نامناسب در کمپرسور

4-صدور فرمان خاموشی دستگاه به وسیله رله اضافه بار

برای تعمیر کمپرسور باد اسکرو در این حالت، لازم است پس از بررسی جریان برق کمپرسور با آمپرسنج، در صورت مشاهده جریان بالا، اقدامات زیر را انجام دهید:

• پس از قطع جریان برق کمپرسور، با دست، به چرخاندن فولی متصل به هواساز اقدام ورزید. در صورت نبود صدا و مشکل در چرخاندن این قطعه، مراحل بعدی را دنبال کنید.

• بررسی عایق بندی سیم پیچ الکتروموتور

• بررسی ولتاژ کمپرسور در حال کار و اطمینان از نبود افت شدید ولتاژ در هنگام راه اندازی دستگاه

• چک کردن رله ها و فیوز های دستگاه در صورت وجود افت شدید ولتاژ

• بررسی وجود برق در تمامی فاز های برقی و تعویض رله اضافه بار در صورت نرمال بودن میزان برق و تریپ کردن کمپرسور در زیر بار


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس