مرتضوی: تعداد دهک‌های مشمول افزایش یارانه از ۳ به ۵ دهک افزایش می‌یابد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: از روزهای آینده تعداد دهک‌های مشمول افزایش یارانه از ۳ به ۵ دهک ابتدایی اجرایی می‌شود.

به گزارش مشرق، سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه، اول شهریورماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، گفت:‌  اگر خانوارهای ۵ دهک ابتدایی، از ۱۱ قلم مشمول کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، به آنها ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی داده می شود.

وی درباره احتمال تغییر دهک بندی خانوارها اظهار داشت: وزارت رفاه آزمون وسع را بررسی می‌کند و احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی‌ها صورت بگیرد یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین یا برعکس بروند، وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کسانی که به هر طریقی یا ثبت‌نام نکرده‌اند و یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد و یا نسبت به دهک‌بندی‌شان اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند

مرتضوی با بیان اینکه موارد مورد بررسی قرار گرفته و به آنها پاسخ داده می‌شود، افزود: همکاران در حوزه معاونت رفاه و اقتصادی دوباره به اسناد تکلیفی که قانون بر عهده ما قرار داده است آزمون وسع را مجددا بررسی می‌کنند و با بهره گیری از اطلاعات به‌ روز، احتمال دارد تغییراتی در دهک‌بندی‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: به این معنا که ممکن است عده ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین و یک عده از دهک‌های پایین به دهک‌های بالاتر بروند و این ارزیابی مجدد آزمون وسع هم در حال انجام است و نتایج آن در آینده اعلام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص کالابرگ هم توضیح داد: هر کسی که در ۵ دهک نخست قرار داشته باشد و یا در آینده در این ۵ دهک قرار بگیرد مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان خواهد شد، این موضوع در دست بررسی است و احتمالا ظرف ۱۰ تا ۱۵روز آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: مطالبات معوق همه صندوق‌های تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۲۱۰ همت است و تکلیف دوباره‌ای در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده و ۷۰ همت هم امسال دولت پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون اقتصادی که همین هفته برگزار شد این موضوع به تصویب رسید که سهام برخی از شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار دارند بابت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به همین سازمان واگذار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره باقی مانده طلب سازمان تامین اجتماعی گفت: این طلب به واسطه تکالیفی که ایجاد می‌شود، هر سال افزایش پیدا می‌کند و سازمان حسابرسی این مورد را هم بررسی کرده است، اکنون مبلغ دقیق آن را ندارم اما حتما بررسی و اعلام می‌کنم.

مرتضوی درباره صندوق‌های بازنشستگی نیز بیان کرد: تکالیفی که مجلس و دولت برای این صندوق‌ها ایجاد می‌کند، هم مطالبات معوق آنها است و هم احکامی که ایجاد کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ ، با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نیستیم و حتی یک ریال تسهیلات، استقراض و مازاد برداشت از بانک‌ها نداریم و این مساله مدیریت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به درآمد شرکت ها و توجه ویژه دولت به صندوق بازنشستگی کشور و تامین اجتماعی تعهداتی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای دولت ایجاد شده است به طور مرتب در حق صندوق‌ها پرداخت شده است.

مرتضوی در پایان از توجه شخص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و نفت قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    وقتی همین صولت هم دهک 10 هست من کارمند هم 10 دیگه دهک بندی چه مسخره بازی هست
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 1
    با صدو بیست هزار تومان یه سطل ماست بخر بمال سر کچلت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس