کد خبر 1524564
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کمبود اتوبوس‌ بین شهری همزمان با پیک بازگشت زائران اربعین در مهران

از عصردیروز با افزایش برگشت قابل توجه زائران اربعین حسینی، تقاضا برای استفاده از اتوبوس‌های بین‌ شهری پایانه برکت در نقطه صفر مرزی افزایش چشم‌گیری داشته است و تعدادی از مردم در پایانه مسافربری مهران در انتظار اتوبوس هستند.

به گزارش مشرق، در چند روز گذشته صف طولانی اتوبوس‌های اعزامی برای انتقال زوار اربعین خبرساز شده بود اما همچنان به تعداد بیشتری از اتوبوس‌ها برای انتقال مسافران نیاز است.

چند صد تن از مسافران با یک پرواز ایلوشین از فرودگاه ایلام به تهران منتقل شدند، این پرواز ساعتی قبل در فرودگاه مهرآباد به زمین رسید. لزوم افزایش این پروازها ضروری به نطر می‌رسد.

تعداد قابل توجهی از زائران که از مرزهای دیگر از ایران خارج شدند به علت سهل الوصول بودن، کاهش کرایه تردد در عراق و امکانات بیشتر مهران، این مرز را برای بازگشت انتخاب کردند.

به گفته استاندار ایلام تردد(مجموع رفت و بازگشت) ایام اربعین این مرز از ۴ میلیون مسافر عبور کرد. آمار رسمی کل زائران اربعینی در کربلا نیز از افزایش حدود یک میلیون نفری حکایت دارد.

مشاهدات میدانی ترافیک محور مهران_ایلام را روان نشان می‌دهد. طبق آمار ستاد اربعین استفاده از خودرو شخصی در اربعین ۱۴۰۲ افزایش قابل توجهی داشته است.

البته مدیریت اتوبوس‌های بین شهری در مسیر رفت و ارتقا امکانات پایانه مرزی مهران مورد تمجید مردم قرار گرفته بود.

مدیریت ارز مسافرتی اربعین نیز نسبت به سال‌های گذشته ارتقا قابل توجهی داشت و رضایت قابل توجهی را جلب کرد.

پایانه‌ مرزی مهران ایران و زرباطیه عراق مهم‌ترین مسیر تردد زمینی مردم بین دو کشور دوست و همسایه در طول سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 6
    دو نقیصه که در سالهای آینده باید بر طرف شود ۱. افزایش مواکب در نجف و کربلا جهت اسکان زوار ۲‌. تمهیداتی جهت بازگشت زوار بویژه پس از اتمام مراسم اربعین.
  • حسین IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    16 2
    من کارم طوریه که مجبورم به استانهای مختلف سفر کنم... کارمم به اقتصاد ممکلت ربط داره یعنی نرم یا دیر برم ممکنه تجهیزاتی خراب بشن و کارگرایی بیکار بمونن.... از اول ماه مبارک محرم اتوبوس قطار و هواپیما کمیاب شده و سایتهای اینترنتی هم کلا همون روز حرکت فقط یه اتوبوس اونم با ظرفیت تکمیل تو لیستشون میذارن و میگن تا 22 شهریور وضع همونه.... طوری شده که مدت چن روز تو شهر دیگه مجبور شدم تو هتل و غیره با هزینه زیاد بمونم.... از شهری به شهر دیگه مجبور شدم سواری بگیرم بجای 300 هزار تومن روزای عادی 3.5 میلیون هزنیه کردم... خدا زیارتونا قبول کنه کاش جای رفتن تو جاده امام حسین، راه حسین رو بلد بودیم و بهش عمل میکردیم تا کارمون موجب ضرر به دیگران نشه
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 4
      از سوزش زر نزن
    • هوشنگ IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 3
      همش آب مقطره! همش فتوشاپه! کار خودشونه! کی میره اربعین؟! اینا همش فیلمای سالای قبله!! (غلام مریم دریده)
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    4 8
    وقتی برای مراسم اربعین میرن کربلا همه جا با صفاست نور از زمین و اسمون می باره همه جا عطر سیب گرفته اما اما اما وقتی بر می گردند همه جا عطر خُلق یزید میگیرد/ یه تاکسی یا اتوبوس چهار میلیون بابت اوردن ازت میگیرد/ ای ماشاا... به این همه صفا/
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 4
    دولت انقلابی از امام حسین شرم کنید که زائرینش اینچنین سرگردانند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    6 0
    میخواستید نرید .خدایا شکرت .
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    5 0
    کربلا رفتنی که پشتش کلی نفرینه!!!
  • میثم IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    5 0
    تمام اتوبوس ها به سمت مرز عراق هستند چه وضعشه آخه من الان ۵روز دنبال بلیطم برا اصفهان نیست آخه شما که نمیتونی برنانه ریزی کنی بیخود میکنی مسئولیت میگری غلط میکنی راه پیمایی راه میندازی
  • DE ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 0
    خلایق ، هرچه لایق !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس