پوتین روز «اتحاد مجدد» را برای روسیه و مناطق الحاق شده پیشنهاد کرد

رئیس‌جمهور روسیه پیش‌نویس پیشنهادی را به مجلس دوما،برای تعیین «روز اتحاد مجدد» روسیه و سرزمین‌های ضمیمه‌شده به خاک این کشور ارائه کرده است. 

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش‌نویس پیشنهادی را به مجلس دوما، مجلس سفلی پارلمان این کشور برای تعیین «روز اتحاد مجدد» روسیه و سرزمین‌های ضمیمه‌شده به خاک این کشور ارائه کرده است.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از خبرگزاری «ریانووستی»، در این پیش‌نویس پیشنهاد شده ۳۰ سپتامبر روز اتحاد مجدد تعیین شود.

ولادیمیر پوتین ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ سال گذشته بعد از برگزاری همه‌پرسی، سند الحاق چهار منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و همچنین خرسون و زاپروژیا در جنوب این کشور به خاک روسیه را امضا کرد.

پیش‌نویس ارائه شده اکنون در دوما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بعد از طی مراحل قانونی، می‌تواند به قانون تبدیل شود. اول این هفته مقامات منصوب روسیه در این مناطق انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها برگزار کردند.

این مناطق به همراه شبه‌جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرد، حدود یک پنجم خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند. کمیسیون انتخابات روسیه یکشنبه شب اعلام کرد حزب حاکم «روسیه متحد» در چهار منطقه الحاق‌شده از اوکراین پیشتاز است.

ارتش روسیه کنترل کامل بر هیچ یک از این چهار منطقه (دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون) ندارد. اوکراین و متحدان غربی‌اش الحاق این مناطق به روسیه را «غیرقانونی» می‌دانند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    7 1
    مشرق وقتی که حامی همه پرسی در اوکراین هستی تو ایران هم همه پرسی بگذارید
    • عمیر IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      0 0
      👏👏
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس