هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نخواهیم شناخت

«الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان گفت که این کشور هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش مشرق، «الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان روز یکشنبه گفت که صربستان هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسد.

او گفت: «براساس تحولات اخیر، ما هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نخواهیم شناخت. مهم نیست دیگران چه کاری انجام دهند، اما ما هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نخواهیم شناخت و این سیاست ثابت دولت ماست.»

رئیس جمهور صربستان همچنین افزود: «بسیاری از صرب‌ها برای آزادی صربستان و برای کوزوو و متوهیا به عنوان بخشی از صربستان جان خود را از دست دادند، و یک چیز را می‌توان با اطمینان گفت - کوزوو و متوهیا هرگز استقلال نخواهند گرفت، حداقل توسط صربستان.»

استان خودمختار کوزوو و متوهیا صربستان در فوریه ۲۰۰۸ استقلال خود را به طور یکجانبه اعلام کرد و به دنبال پیوستن به تعدادی از سازمان‌های بین المللی از جمله یونسکو و اینترپل است. با این حال، بیش از ۶۰ کشور از جمله روسیه، چین، هند و پنج کشور عضو اتحادیه اروپا قاطعانه مخالف به رسمیت شناختن استقلال کوزوو هستند.

در خردادماه امسال نیز، وزیر دفاع صربستان افزود که وضعیت در کوزوو و متوهیا بحرانی است. این مقام دولت صربستان یادآور شد که پس از دستور رئیس‌جمهور، نیروهای مسلح صربستان اقدامات خود را آغاز کرده اند. ووچویچ تاکید کرد که اقداماتی «آلبین کورتی» نخست وزیر کوزوو انجام می‌دهد، صربستان را به سوی خطوط قرمز سوق داده و باعث فروپاشی کامل گفتگوها میان دو طرف و تشدید تنش می‌شود.

وزیر دفاع صربستان تأیید کرد که ارتش این کشور فوراً به سمت مرز اداری آن با کوزو حرکت کرده است.

نظامیان کوزوو امروز تلاش کردند تا وارد ساختمان‌های دولتی در شهرهای با اکثریت صرب‌نشین کوزوو شوند، که واکنش خشمگین مردم را برانگیختند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    12 3
    دنیا هم فراموش نمی کنه که چگونه صربهای نجس مردم مظلوم بوسنی رو به خاک و خون کشیدن و از ایران شهید دادیم... جنس روس جماعت کثیفه...
    • سیدمحمدمصطفوی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      اضافه مینمایم البته نه بدتر از جنس آمریکا و نوکراش، سلاح شیمیایی زیبای آلمان و ....
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    4 10
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      به این میگن over دوز، دوستانی که میپرسیدن چجوریه این طوری میشی☝
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      این یارو خیلی عجیبه . خخخ
  • Ar IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    5 1
    آغاز یک جنگ جدید در منظقه اروپا...
  • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    8 1
    صرب های احمق، کزوو ملک مردم مسلمانه و صربها جایی در این سرزمین ندارن
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      چی به تو میرسه، اجدادت کوزوویی هستن با خودت
  • محمد IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    6 1
    صرب‌ها غلط کردن
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    ضدحملات اوکراین اصلا هم کند نیست بلکه با برنامه می باشد و تا سه ماه دیگر خط دوم که تابستان تمام نشده الان شکسته خط آخر هم شکسته خواهد شد روسیه تا سه ماه دیگر دریای سیاه را از دست خواهد داد چون حاضر به هزینه کرد نیست خلاصه جنگ هزینه های مالی و انسانی دارد که روسها حاضر به پرداخت ان نیستند شاید هم مربوط به مدیریت جنگ در ارتش روسیه می باشد روسیه نیرویهای داوطلب باید تشکیل دهد مثل بسیج مردمی که هر موقع بخواهند وارد جنگ شوند و هر روز بخواهند از جنگ خارج شوند و از تمامی احاد مردم روسیه استفاده بشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس