ایران اسرائیل

رژیم صهیونیستی در تلاش است با انتشار برخی اخبار از سال‌های گذشته، فضا را گل‌آلود کند. رژیم اسرائیل می‌خواهد با استناد به چنین موضوعاتی، جلوی رفع تحریم‌ها را بگیرد.»

به گزارش مشرق، کامران فلاحتی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با اشاره به افشاگری گروه بحران و در اختیار قرار دادن آن به لابی صهیونیستی، عنوان کرد: «اسناد افشاشده‌ای که رژیم صهیونیستی از آن درباره ایران سخن می‌گوید، یک‌سری از ایمیل‌هایی است که مربوط به ۱۰ سال پیش و با موضوع برجام بوده است. اینکه اکنون و بعد از یک دهه افشا یا رسانه‌ای می‌شود باید از شبکه‌های معاند و اینترنشنال پرسید. باید از اینترنشنال پرسید که چگونه به این ایمیل‌ها دست یافته است، موضوعی که سرنخ آن به رژیم صهیونیستی و لابی اسرائیل می‌رسد که در تلاش هستند توطئه‌های مختلف خودشان را علیه سیاست‌های راهبردی کشورمان دنبال کنند.»

وی ادامه داد: «این گزارش که رژیم صهیونیستی بر آن تأکید دارد، سه تن از مشاوران رابرت مالی، نماینده پیشین ایالات متحده آمریکا در امور ایران، به نام‌های آرین طباطبایی، علی واعظ و دینا اسفندیاری را از اعضای این شبکه که «شبکه جوانان» یا «طرح کارشناسان ایران» نامیده می‌شود معرفی کرده است. موضوعی که مربوط به چندین سال قبل است و به گفته خود این افراد، ایمیل آنها هک شده است. اکنون و پس از سال‌ها این موضوع رسانه‌ای شده است.»

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اینترنشنال به کانال فارسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، تصریح کرد: «اصلی‌ترین موضوعی که از دیدگاه رژیم صهیونیستی می‌تواند بر روند مذاکرات یا رفع تحریم‌ها، تیرگی دوباره بیاورد، انتشار دوباره چنین اسنادی است که رژیم اسرائیل با انتشار آنها نشان می‌دهد که چقدر از مثبت‌بودن روند دیپلماسی ایران در سطح جهان عصبانی و ناراضی است. رژیم اسرائیل اکنون با انتشار این دست اخبار به‌صورت علنی دارد نگرانی و عصبانیت خودش را از موفقیت‌های ایران نشان می‌دهد.»

صهیونیست‌ها به دنبال گل‌آلودکردن فضای دیپلماسی جهانی

فلاحتی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال گل‌آلودکردن فضای دیپلماسی جهانی است، افزود: «رژیم اسرائیل نمی‌تواند ببیند که پول‌های بلوکه شده ما آزاد شده یا تحریم‌ها کم‌تر شود. حتی چشم دیدن رفع مشکلات هسته‌ای و برجامی را ندارد، ازاین‌رو در تلاش است با انتشار برخی اخبار از سال‌های گذشته، فضا را گل‌آلود کند. رژیم اسرائیل می‌خواهد با استناد به چنین موضوعاتی، جلوی رفع تحریم‌ها را بگیرد.»

وی با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال پرونده‌سازی علیه کشورمان است، ادامه داد: «رژیم اسرائیل فراموش کرده است که این‌گونه توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نمی‌رسد و در اراده ایران خللی وارد نمی‌کند.»

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه کشورمان راه به جایی نمی‌برد، گفت: «اینکه یک‌شبه رسانه‌ای مثل اینترنشنال بدون داشتن سند یا معرفی منابع به این دست اخبار می‌پردازد، نشان‌دهنده استیصال و مأیوس شدن آنها از قدرت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.»

فضاسازی ایران اینترنشنال به دستور رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در شکست گروه بحران علیه کشورمان، تأکید کرد: «مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم سیستان و بلوچستان، از برنامه دولت آمریکا برای ایجاد بحران با استفاده از مجموعه‌ای با اسم «گروه بحران» سخن گفتند و فرمودند: «معلومات اطلاعاتی ما می‌گوید که دولت آمریکا در این کشور، مجموعه‌ای با اسم گروه بحران درست کرده است؛ با مأموریت بحران‌سازی در کشور ما از جمله ایران. تا بگردند نقاطی را که در کشور به نظر آن‌ها موجب می‌شود بحران درست شود، تحریک کنند. آنها با فکر و مطالعه به این نتیجه رسیدند که در ایران چند نقطه بحران‌ساز وجود دارد: اختلافات قومی، تفاوت‌های مذهبی و مسأله جنسیت و زن که باید این‌ها را برای بحران‌سازی تحریک کرد. این برنامه آمریکاست و شتر در خواب بیند پنبه‌دانه‌!»

به نظر من همان‌گونه که رهبری انقلاب هم تأکید دارند، رژیم صهیونیستی در دستیابی به توصیه‌هایش علیه کشورمان با شکست روبه‌رو شده و این استیصال موجب شده است دست به فضاسازی برخی اخبار توسط اینترنشنال بزند.

منبع: روزنامه صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    اظهارات اردوغان مبنی بر دریافت سیگنال‌‌‌های مثبت از سوی ایران برای ایجاد کریدور زنگزور یعنی اینم چند سال دیگه میخواد افشاگری بشه!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس