به گزارش مشرق، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما با انتشار رشته توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت:

علی واعظ برای چاپ مقاله‌اش از برخی دیپلمات‌های سابق مشورت می‌گرفته؟ آرین طباطبایی برای ملاقات با افرادی در عربستان و اسرائیل با دیپلمات سابق مشورت می‌کرده؟
این شد «شبکه‌ی نفوذ ایران در غرب»؟!
شوخی نکنید دوستان...
آرین طباطبایی الان رئیس دفتر معاون وزیر جنگ آمریکا است!

علی واعظ زمانی که رابرت مالی مقام رسمیِ شورای امنیت ملی آمریکا بود به دستور او به ایران سفر می‌کرد و با مقامات ایران ارتباط داشت. هیچ کدام از این نشانه‌های واضح را اگر نمی‌خواهید ببینید به «نتیجه» بنگرید. نهایتا کلاه بزرگ بر سر چه کسانی رفت؟ «خسارت محض» به چه کسانی تحمیل شد؟

جالب این‌که موضوع یکی از جلسات این افراد با مقامات سابق وزارت امور خارجه‌ی ما در تهران این بوده که «چگونه توافق هسته‌ای را به افرادی که نسبت به آن تردید دارند بفروشیم»! رسماً این ارتباطات و این پروژه برای قالب کردن برجام به ملت و مسئولین بوده است. چرا داستان‌پردازی می‌کنید؟

از دل همین ارتباطات گزاره‌های تبلیغاتی حیرت‌انگیزی مانند «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» درآمد و هنرمندانی را بسیج کردند که آن را در بوق و کرنا کنند. گزاره‌ای که ماهیتاً از جنس «خر برفت و خر برفت و خر برفت» است. چقدر ساده‌لوحی دیپلمات‌های سابق عیان است در این ایمیل‌ها.

این افشاگری‌های عُمال نتانیاهو قطعاً برای اخلال در روند کنونی مذاکرات طراحی شده. همانطور که به نظرم خبر دیروز «امواج مدیا» - متعلق به یکی از نزدیکان سابق دیپلمات‌های سابق ما - چنین نقشی را قرار بود ایفا کند. خبری به نقل از منابعی در داخل و برای تحریک برخی نهادها و گروه‌ها.

اما نه انگیزه‌های متفاوت افشاگران، نه دعواهای میان اپوزیسیون و نه مشغول شدن ظالمین به ظالمین هیچ‌کدام نباید ما را از «واقعیت‌های روی زمین» غافل کند. این بازی‌ها نباید موجب شود که وقایع تلخ و عبرت‌آموزِ بزرگترین کلاهبرداری دیپلماتیک در تاریخ ایران را فراموش کنیم.

افشای شبکه نفوذ ایران در غرب؛ یک ماجرای حقیقی یا یک‌ بازی سیاسی جدید؟!

افشای شبکه نفوذ ایران در غرب؛ یک ماجرای حقیقی یا یک‌ بازی سیاسی جدید؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 12
    چي شد ؟دستتون روشد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    6 3
    برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ
  • FR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    4 1
    دوستان این دیپلمات های سابق ما میخواهند حتی شکست احتمالی امریکا را هم نشانه قدرت دیپلماسی خود بباورانند !
  • FR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    4 4
    دست ظریف رو شده بود حالا دوستانش دوباره میخوان ببرن زیر !
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 1
    کارتون سخت شد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    2 0
    چی؟ ما اصلاً فکر برجام نیستیم تو وین داریم با بابامون مذاکره می‌کنیم تنگه هرمز رو هم بستیم اروپاییا هم دارن یخ میزنن وضع اقتصادی هم خوبه هیچ اعتراضی هم رخ نداده #_برجام_خیانت_بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس