کد خبر 1537650
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
مرتضوی: به شکایات بازنشستگان رسیدگی خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ترمیم حقوق کارگران در حال بررسی است، گفت: نرخ بیکاری در یک سال گذشته یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال میزان مبنی بر اینکه آیا برای ترمیم حقوق کارگران تصمیم جدیدی اتخاذ شده است؟ گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی درباره ساخت خانه‌های ۲۵ متری اظهار کرد: یکی از نمایندگان به‌همراه فرد ایده‌دهنده ساخت خانه‌های کوچک‌متراژ به بهانه تشکیل تعاونی به نزد من آمدند، در پاسخ به آن‌ها گفتم ما از تشکیل تعاونی مسکن استقبال و حمایت می‌کنیم و اصلا بحثی از متراژ واحدهای مسکونی بیان نشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: مگر وزارت تعاون متولی ساخت مسکن است؟ ما تنها در تشکیل تعاونی‌های مسکن اعلام حمایت کرده‌ایم.

مرتضوی با اشاره به اینکه از تابستان سال گذشته تا تابستان ۱۴۰۲، ۹۰۷ هزار اشتغال خالص در این بازه زمانی یک سال ایجاد شده است، گفت: اشتغال خالص به‌معنای اشتغال منهای بازنشستگان و دریافت‌کنندگان بیمه‌بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری از ۸.۹ درصد به ۷.۹ رسیده است، تصریح کرد: نرخ بیکاری جوانان نیز از ۲۳ درصد به ۲۰.۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته مرتضوی، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان از ۱۳.۲ درصد به ۱۲ درصد و نرخ اشتغال ناقص ۹.۲ درصد به ۷.۹ درصد کاهش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره نرخ مشارکت اقتصادی زنان گفت: این شاخص از ۱۳.۷ درصد به ۱۴.۶ درصد افزایش یافته و نرخ بیکاری زنان از ۱۷.۲ درصد به ۱۵.۴ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: اشتغال زنان از ۱۱.۳ درصد به ۱۲.۳ درصد ارسیده و در مجموع در ۲۱ استان نرخ بیکاری روند کاهش داشته است.

به گفته مرتضوی، براساس آمار سامانه رصد از ابتدای سال‌جاری تا به امروز ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی با درج نام و نام خانوادگی و کدملی و محل زندگی ثبت شده است که رکود جدیدی در تاریخ اشتغال کشور محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس