یمن

سمافور گزارش داد: پنتاگون از توانایی‌های نظامی مقاومت یمن شگفت‌زده شده است.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت: شبکه صهیونیستی اینترنشنال به نقل از «سایت سمافور» نوشت: شبه‌نظامیان حوثی در یمن، از متحدان جمهوری اسلامی، تهدیدی بزرگ برای منافع اسرائیل و ایالات متحده در منطقه به شمار می‌روند و حمله پهپادی و موشکی پنجشنبه شب گذشته این گروه به اسرائیل، موجب شگفتی پنتاگون شده است.

سمافور گزارش داد علی‌رغم فاصله دو هزار و ۲۰۰ کیلومتری میان یمن و محل وقوع جنگ حماس و اسرائیل، حوثی‌ها در حال ظهور به عنوان «تهدیدی منحصر به فرد» علیه اسرائیل و آمریکا هستند. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حوثی‌ها با تعدادی پهپاد و موشک دوربرد کروز اسرائیل را هدف قرار دادند. هر چند این حمله از سوی ناو یواس‌اس کارنی در دریای سرخ رهگیری و دفع شد اما به گزارش سمافور، انجام این عملیات از سوی حوثی‌ها، شگفتی پنتاگون را در پی داشته است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، هر چند حوثی‌ها پیش از این هم تهدید کرده بودند در حمایت از جمهوری اسلامی و گروه‌های متحد آن، حماس و حزب‌الله لبنان، به اسرائیل حمله خواهند کرد، اما این برای اولین بار بود که به گفته خود جامه عمل پوشاندند و «قابلیت‌های دوربرد» خود را به نمایش گذاشتند.

محمد علی الحوثی، از مقام‌های ارشد این گروه دو هفته قبل، واشینگتن را از حمایت از اسرائیل در مناقشه کنونی خاورمیانه بر حذر داشت و گفت: به آمریکا برای مداخله مستقیم در تجاوز علیه ملت فلسطین هشدار می‌دهیم، چرا که این مساله به معنای تبدیل شدن این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای است.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اذعان کرد: «جمهوری اسلامی در حال افزایش پیچیدگی و کُشندگی تجهیزاتی است که سال‌هاست در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد. آنچه حوثی‌ها از توانمندی‌های خود به نمایش گذاشتند، تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می‌رود.

سمافور به نقل از تحلیل‌گران نوشت حوثی‌ها احتمالا پیچیده‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک و پهپادها را میان متحدان و گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه در اختیار دارند. این گروه پیش از این نیز تمایل خود را به هدف قرار دادن مراکز تجاری نشان داده بود. حمله پهپادی به پالایشگاه نفت آرامکو در شرق عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹، حمله به مرکز تجاری ابوظبی در ژانویه ۲۰۲۱ و حملات مختلف به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن از جمله عملیات‌های نظامی حوثی‌ها محسوب می‎‌شوند.

همزمان با ادامه تنش‌ها و افزایش حمله‌ها به مواضع نیروهای آمریکایی در منطقه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، هشدار داد اگر جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش به مواضع این کشور حمله کنند، ایالات متحده با قاطعیت از خود دفاع خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که به گفته سخنگوی پنتاگون، از سه‌شنبه گذشته نیروهای آمریکایی در عراق دست‌کم ۱۰ بار و در سوریه سه بار هدف حمله قرار گرفتند.

گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق مکررا هشدار داده‌اند در صورت مداخله مستقیم واشینگتن در جنگ حماس و اسرائیل، اهداف آمریکایی را در منطقه با موشک و پهپاد هدف قرار خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    14 0
    نصرمن الله و فتح قریب
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      4 0
      سلام به همه عزیزانم ....همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ✌️✌️👊👊🤝🤝💪💪✌️✌️💙💚💝💝✅✅🇮🇷🇮🇷.......
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    16 0
    وزیر امور خارجه آمریکا گفته «اگر به ما حمله بشه از خودمان دفاع می کنیم» ، معنی این جمله این هست« جون مادرتون به ما حمله نکنید چون هیچ غلطی نمی‌تونیم بکنیم» امام گفته بود ها ولی یک عده مسخره کردن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    8 0
    الله الله اکبر، آمریکا شیطان الاکبر
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 0
    حزب‌الله لبنان باید به فراتر از بیت‌جلیل بیندیشد و حوثی‌های یمن باید به فکر تصرف مکه و مدینه باشند. غیر از این سبب شکستی بزرگ در آینده‌ای نزدیک یعنی ۲۰۲۶ میلادی می‌شود.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    9 16
    در جنگ علیه عربستان استفاده نشد با اون همه جنایت که رخ داد علیه اسراییل و آمریکا هم کارایی نخواهد داشت
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      4 1
      حرف مفت و الکی نزن
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      4 1
      حرف مفت و الکی نزن
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      2 1
      پروفسور میگن روی هوا زدنش نه روی زمین!
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      2 1
      اینا زبان زور میفهمند...کارایی یا غیر اون، بازدارندگی داره...همین که ایالات متحده رو در حالت تعلیق نگه داره، خودش یک امتیاز جدی محسوب میشه برای مقاومت.
    • ایرانی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      4 0
      کارایی فقط ظریف و برجام!😜 موشک چیه!میریم مثل دوران پهلوی نوکری ارباب، هر وقت هم اراده کرد بخشی از مملکت رو مثل بحرین شوهر میدیم میره! عوضش زنان آزادن لخت شن و برقصن و مردا هم برن کاباره و مشروب بخورن و... یعنی خاک...
  • 34403 IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 0
    دمشون گرم و خدا به توانشون ققدرت و نصصرت بده و خاک بر سر اتحادیه عرب حیف خاک باید گ ه و فاظلاب رو سرشون خالی کنند حیف و صد حیف کعببه زیر دست این بوزینه ها است
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    ما باید یمن رو به بهترین و سنگین ترین موشک ها مسلح کنیم.موشک های پیشرفته نقطه زن و دوربرد و حتی در آینده قاره پیما.یمن باید آخرین تکنولوژی های موشکی رو در اختیار داشته باشه.باید متحدانمون رو تبدیل به قدرت های برتر و همتراز با قدرت های برتر موشکی در دنیا کنیم.داشتن یک جبهه پیشرفته یعنی داشتن دست بالا در نبرد با استکبار.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    یا منصور یمانی أمت اعداء الله
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    5 1
    امپراطوری ایران دوباره زنده شده است.
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      2 0
      فکر نمی‌کنید که این جمله رو دشمنان برای ایران هراسی درست کرده اند؟
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    3 0
    سلام به همه عزیزانم ....همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ✌️✌️👊👊🤝🤝💪💪✌️✌️💙💚💝💝✅✅🇮🇷🇮🇷.......
  • GB ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    2 0
    مرگ بر تروریست ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس