هزارمین روز خدمت مجلس یازدهم

با پشتیبانی و تصویب مجلس یازدهم؛ 113 هزار واحد مسکونی جدید برای پرسنل نظامی و امنیتی کشور ساخته می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

لزوم تنبیه حاکمیت توسط مردم به بهانه بررسی صلاحیت‌ها

میراث‌داران کروبی از اغتشاش انتخاباتی حرف می‌زنند!

میراث‌داران کروبی از اغتشاش انتخاباتی حرف می‌زنند/ بیشترین علت ردّ صلاحیت چه بود؟!

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی (حزب کروبی) به تازگی در یادداشتی که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرده است با ادعای انتقاد از روند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس در هیئت‌های نظارت نوشت:

"امیدواریم که مردم تصمیم مناسب، مقتضی و درخور فهم و درک و ادراک عمومی از شرایط کشور را نشان داده و کاری بکنند که دوستان ما متنبه شوند و کشور هم زیان نبیند. اما اگر قرار باشد بازنده یا بازندگانی برای این شکل رفتار و برنامه‌ریزی انتخاباتی در نظر بگیریم در راس آن می‌توانیم از نظام حکمرانی و سیستم مدیریت کلان نام ببریم![1]

*اظهارات جوادی‌حصار در حالی است که اولا بیش از 70 درصد از داوطلبان نامزدی در انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند[2] و ثانیا بخش بزرگی از اصلاح‌طلبان پیش از این دست به "تحریم انتخابات" زده‌اند و اعتراض اینان به روند بررسی صلاحیت‌ها یک عمل غیر منطقی است.

پس از این مقدمه، آشکار است که جوادی‌حصار نقشه دوستان تحریمی خود را زودتر از موعد آشکار کرده و با "دعوت مردم به خیابان و اغتشاش" نتوانسته عجله خود برای اجرای خیانت نهفته در پشت پرده پروژه تحریم را پنهان کند.

اینکه یک رجل سیاسی که وظیفه ذاتی او حضور در انتخابات و دعوت به مشارکت است؛ اولا دست به تحریم انتخابات بزند، ثانیا نظام حکمرانی کشور را متهم کند و ثالثا از مردم بخواهد حاکمیت را متنبّه کنند؛ تماما به معنای تقلا برای براندازی و بانی‌گری برای آشوب است.

رخدادی که اگر فکری به حال آن نشود و دو رویکرد تبیینی_امنیتی در مقابل آن ایجاد نشود؛ بسا که بتواند به نقشه‌های شوم خود برسد.

گفتنیست اصلاح‌طلبان تحریمی پیش از این کتمان می‌کردند که در پشت پرده تحریم انتخابات؛ دعوت به خیابان و اغتشاش وجود دارد![3]

***

سنگ تمام مجلس برای مسکن نیروهای نظامی و امنیتی

میراث‌داران کروبی از اغتشاش انتخاباتی حرف می‌زنند/ بیشترین علت ردّ صلاحیت چه بود؟!

نمایندگان مجلس یازدهم، روز یکشنبه گذشته در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، تبصره ۲ بند (ت) ماده ۵۰ و بند (پ) ماده ۱۱۷ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، مجلس در تبصره ۲ بند (ت) ماده ۵۰ تصویب کرد که به منظور تأمین مسکن سازمانی مورد نیاز کارکنان نیروهای مسلح و امنیتی با اولویت مناطق امنیتی، مرزی و محروم عملیاتی و در طول برنامه:

۱- ستاد کل نیروهای مسلح مجاز است نسبت به تأمین زمین مورد نیاز احداث سالانه ده هزار واحد خانه سازمانی اقدام نماید. وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف است با رعایت طرح تفصیلی و آمایش سرزمینی نسبت به تغییر کاربری زمین های معرفی شده با رعایت سایر قوانین و مقررات اقدام نماید.

۲- دولت مکلف است زمین، پشتیبانی های لازم و زیرساختهای مورد نیاز جهت احداث صد هزار واحد خانه سازمانی نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) را به صورت رایگان تأمین نماید و منابع مورد نیاز آن را در بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

۳- وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین مورد نیاز برای احداث حداقل سه هزار واحد خانه سازمانی وزارت اطلاعات را تامین نماید.

۴- بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین سهمیه پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز برای خانه های سازمانی فوق و نظارت بر پرداخت آن توسط بانک های عامل از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اقدام نماید.

۵- به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) اجازه داده می‌شود با هماهنگی بانک مرکزی و با استفاده از منابع خود نسبت به سپرده گذاری برای دریافت تسهیلات کم بهره از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اقدام نماید.[4]

*این خبر خوب که حاصل "رأی خوب" است اگر با مدیریت جهادی نهادهای محترم نظامی و امنیتی همراه شود؛ می‌تواند در کمترین زمان و بهترین شرایط؛ منجر به خانه‌دار شدن کثیری از نیروهای خدوم نظامی و امنیتی شود.

در عین حال می‌توان به این نکته جالب نیز اشاره کرد که با تصویب ضرورت ساخت 113 هزار مسکن در بخش نظامی و امنیتی کشور؛ باید دید این واحدها در چه مدت زمانی ساخته می‌شوند و آیا ساخت این واحدها خواهد توانست مقیاسی برای بررسی کارنامه وزارت مسکن دولت سیزدهم در میزان ساخت نهضت ملی مسکن باشد یا خیر؟!

***

بیشترین علت ردّ صلاحیت چه بود؟!

میراث‌داران کروبی از اغتشاش انتخاباتی حرف می‌زنند/ بیشترین علت ردّ صلاحیت چه بود؟!

محسن اسلامی، دبیر ستاد انتخابات کشور طی سخنانی در همایش منطقه‌ای عوامل اجرایی انتخابات در استان‌ها گفته است: یک‌هزار و ۱۲۵ داوطلب انتخابات مجلس تنها بدلیل نداشتن سابقه پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی و پژوهشی که در قانون آمده عدم احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: بیشترین داوطلبانی که نقص پرونده داشته اند مربوط به بند ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات مبنی بر سابقه پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی و یا پژوهشی است که برخی افراد اطلاعات مورد نظر را در هنگام ثبت نام درست بارگذاری نکرده اند و بر همین اساس شرایط احراز برای هیات‌های اجرایی شکل نگرفته است.

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: بر اساس قانون، هرگونه بررسی اعتراض منوط به ثبت آن از سوی داوطلب نمایندگی مجلس است.[5]

*بر خلاف تصوری که عده‌ای قصد ترویج آنرا دارند اما عمده دلایل عدم احراز صلاحیت‌ها دلایلی ساده، محرز و منطق بر نصّ قانون است.

جالب آنکه طبق اعلام وزارت کشور، بیش از 70 درصد از داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس؛ در همین ابتدای کار تأیید صلاحیت شده‌اند و فریاد و فغان آن عده‌ی بدخواه اشاره شده فقط برای یک اقلیت کمتر از 30 درصدی است که اتفاقا همینان نیز همچنان حق اعتراض و پیگیری پرونده خود برای احراز صلاحیت را دارا هستند.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-640563

2_ mshrgh.ir/1545234

3_ mshrgh.ir/1397665

4_ isna.ir/xdPXhM

5_ https://irna.ir/xjNXvn

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    15 20
    ملت خواهان ردصلاحیت اصلاح طلبها است منافقین وطن فروشند
    • ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      8 12
      مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
    • ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      8 5
      ملت از نظر شما یعنی ؟
    • ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      10 4
      ملت دنبال چیز دیگه هستن
    • ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      7 2
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند میراث داران کروبی بهتره ساکت باشند.
    • alir ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      14 3
      شما به فکر انتخابات و مشارکت هستید!؟؟ 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
  • ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    8 8
    سلام ودرود. من در عجبم که مشرق نیوز چرا یکی به میخ می زند یکی به نعل.چه دلیلی دارد که مردگان سیاسی را از گور درآورده وحیاتی تازه می بخشید؟؟؟کروبی،روحانی ،ظریف،موسوی،ووووووهمگی به گورستان تاریخ پیوسته اند واسم رسمی هم ندارند،هیچ ارزشی هم ندارند.فقط هر از گاهی مثل خر در گِل مانده عر عری می کنند که هیاهویی بر پا کنند تا بگویند ما هنوز زنده ایم. حال چرا رسانه های به ظاهر انقلابی عکس آنها را پخش می کنند،با آنها مصاحبه می کنند و نامشان را سر زبان ها می اندازند ؟بگذارید اینها بمیرند و گول حرفهایشان را نخورید و جواب اراجیف شان را ندهید ..
  • ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 17
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم نتیجه
  • ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    8 14
    اصلاح طلبان تا دیروز میگفتن مردم تو انتخابات شرکت نکردن،اینها همشون با ۳ یا ۴ تا رای اومدن مجلس و... حالا بی شرفها نگران رد صلاحیت همانها شده اند.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 4
    خود شما هم نویسنده این مطلب هم می دانید روند تایید صلاحیتها چگونه است
  • ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 5
    حرف مفت و سنگ مفت و ....، که کار و هزینه ای ندارد.‌ کی به این حرفها گوش می دهد.‌ باباجان! زیاد اینها را در رسانه ها و... بزرگ نکنید. !! بگذارید، بروند.‌ دنبال مشق و تکلیف مدرسه و دانشگاه هاشان! و نظریه هاو تئوری های سیاسی و... حفظ کنند. شاید یک روزی به دردشان بخوره...بخوره...بخوره...‌
  • ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    54 22
    انتخابات در کشوری که نماینده تام الاختیار خدا و نائب منجی بشریت وجود داره معنی نداره چرا که چنین فردی هر چی بگه حکم خداست و قانونه پس حالا که داره انتخابات برگزار میشه هم نشان از دروغ بود هویت طرف و هم حیله گری نظامه با انتخابات نمایشی
    • ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      6 26
      همون نماینده تام و نائب منجی خودش انتخابات رو تو کشور آورد و تاکید کرد. حالا شما میخوای جلوترش حرکت کنی؟
    • ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      10 26
      مگر در خانواده ای که مثلا چهاربچه هست و یکی میگه بریم پارک یکی میگه بریم سینما یکی میگه بریم کوه یا بریم جنگل پدر که احترام دارد و حرفش حرف اخر است میتواند انها را ندیده بگیرد و بگوید نخیر همه باید بریم منزل عمه بزرگ باید با رای گیری و توافق و رضایت اکثریت به نتیجه قطعی برسد بله اگر هر چهار نفرشان متفقا گفتند بریم مثلا دوچرخه همسایه را یواشکی بیاوریم اینجا پدر مهربانانه یا سختگیرانه مقابل هر چهارنفرشان میایستد تا از این حرام خداوند و خطا دست بردارند
  • محمدایوب ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 2
    وقتی قوه مقعر قضاییه فقط وقت خود را صرف سخنرانی می کند باید این قورباغه‌ها ابو عطا بخواهد
  • ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 13
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 2
    دیگر کسی پهن همبار باج خواهان خدمتکار دشمن نمی کند اشوب هزینه دار شده وکسی اجیر منحرفین نمیشود
  • ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 2
    برید دست نهادهای که رد صلاحیتتان کردن رو ببوسید،راحت شدید از بار سنگین مسیولیت،بالاخره این وظیفه و تکلیف از دوشتان برداشته شد.،خداروشکر.برید با نوه هاتون بازی کنید.
  • ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 3
    باز انتخابات نزدیکه و فعالین (موج سواران) امتحان پس داده مضمحل سیاسی مانند این عضو مفلوک حزب اعتماد (انکسار!) ملی پیداشون شده و می خوان یه ابراز وجودی بکنن!
  • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 4
    زدن حرف حق
  • ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 1
    ای خدا عزرائیل رو بفرست اول نتانیاهو وبایدن زپرتی وبعد افساد طلبان نوچه های اسقاطیل رو باخود ببر امین🤲✌️
  • ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 1
    کروبی در انتخابات ریاست جمهوری صد هزار رای نداشت ، یارو را تو ده راه نمی دادن سراغ کدخدا رو می گرفت ، به این خائن ها ، هیچ کس بها نمی ده
  • ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 1
    این اصلاحطلبها می خواهند با فستیواهای سکولار خیابان را مسخر کنند مراقب باشید و از الان جلوش معنا سازی کنید شما آخر جمهوری اسلامی را بعد از اونهمه فداکاری بخش مذهبی به فنا می دید من مطمئنم
  • ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 1
    منافق ، تجزیه طلب ، لیبرالهای امریکاپرست و کارمندان بریتانیا ، اسم خودشان را گذاشتن اصلاح طلب و در انتخابات شرکت میکنند . قبلاً دیدیم که این افراد موفق شده اند بالاترین مناصب را بدست آوردند و ضربه خودشان را وارد کنند .
  • نامی ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    مردمان عجیبی اند این مسئولین و مدیران ایران، تا بر پست و مقام هستند در عین ناکارآمدی و تصمیمات غلط سوار اسب قدرت میتازند و خدارو بنده نیستند چه رسد مردم بینوا، وقتی کنار زده میشند همون ملتی که بهش جفا کردند رو بهانه قرار میدند باز هم برای رسیدن به جاه و مقام و رسیدن به چیزهایی که ازش عقب موندند.تنها نشونه ای که ندارند صداقت و علاقه به مردم و میهنه چون اگر میداشتند همین که کاری نمیکردند و محو میشدند بزرگترین لطف و خدمت رو میکردند.
  • ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 0
    درود برکروبی کهدربین سه نامزد بایک جهش نفر چهارم شد وازرقابت باان سه خارج ورقیب ارای باطله شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس