حمله علنی صهیونیست‌ها به خبرنگار تی‌آرتی و شکستن لنز دوربین+ فیلم

خبرنگاران یک رسانه ترکیه‌ای با انتشار تصاویر ویدئویی، یورش پلیس اسرائیل به سمت آنها و شکستن دوربین فیلمبرداری با لوله اسلحه را به تصویر کشیدند.

به گزارش مشرق، اعضای تیم فیلمبرداری رادیو-تلویزیون ملی ترکیه (تی‌آرتی) ترکیه که در حال تهیه خبر از شرق بیت‌المقدس بودند، با یورش نیروهای رژیم صهیونیستی مواجه شدند و یکی از اشغالگران نیز با لوله اسلحه اقدام به شکستن دوربین فیلمبرداری تیم خبری می‌کند.

تی‌آرتی اعلام کرد که «پلیس اسرائیل با مداخله فیزیکی، کار تیم خبری را مختل کرده و دوربین فیلمبرداری را با لوله اسلحه شکسته است. این گروه خبری در حال تهیه خبر از ممانعت نیروهای اسرائیلی و استفاده از زور علیه فلسطینیان در مسیر حرکت آنها به سوی مسجدالاقصی بود.»

در یک ویدئوی کوتاه که در فضای مجازی منتشر شده است، گروهی از نیروهای رژیم صهیونیستی در خیابان مقابل دوربین دیده می‌شوند و در ادامه، یکی از این نیروها که خارج از کادر دوربین است، لنز دوربین را می‌شکند.

مقامات صهیونیستی هنوز به این اتفاق واکنشی نشان نداده‌اند. آنها پیش‌تر مدعی شدند که «ارتش اسرائیل هرگز عامدانه خبرنگاران را هدف قرار نداده است و نخواهد داد!»

یکی از سخنگویان دفتر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اندکی بعد، اسرائیل را به «حمله وحشیانه محکوم و اعلام کرد که نیروهای اسرائیل همچنان به کشتار غیرنظامیان و خبرنگاران ادامه داده و مانع انجام وظایف و مسئولیت‌های تیم‌های مطبوعاتی می‌شوند.»

براساس اعلام کمیته محافظت از خبرنگاران، تازه‌ترین رویارویی رژیم صهیونیستی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، مرگبارترین جنگ برای خبرنگاران از زمان ثبت و جمع‌آوری داده‌های این کمیته در سال ۱۹۹۲ بوده است، به طوری که دست کم ۴۲ خبرنگار و شاغل بخش مطبوعات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون کشته شده‌اند. عمده این قربانیان، شهدای فلسطینی هستند که در غزه مشغول فعالیت خبری بودند.

براساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه، شمار شهدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، از ۱۲ هزار شهید عبور کرده است که بیش از ۵ هزار نفر از آنها کودک و بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ تن نیز زن هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس